Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mijn eerste Kadett B sedan 2 deurs 1968 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2014 om 22:21 #18254231
schokdempertjes voor vooraan besteld bij Gaz shocks
en nieuw uitlaatje30 oktober 2014 om 21:47 #18254232iemand al een V6 in een dett B gezien?
Lijkt mij meer plaats dan de C behalve de tunnel dan.31 oktober 2014 om 12:08 #18254233Inderdaad, een V6 in een B kadett heb ik ook nog nooit gezien. Nou is het wel zo dat een B-kadett minder ruimte heeft dan een C-kadett dus zo’n ombouw vergt wel heel wat aanpassingen (net als bijna elke andere aanpassing).
Groeten Olaf
3 november 2014 om 21:28 #18254234In de motorruimte zelf heb ik zo het idee dat er meer plaats is voor de uitlaaten omdat
de binnen vleugels anders zijn dan bij de C kadett.
De tunnel die is zeker smaller dan in de “C”.
De slot drager plaat is dan wel breder bij de “B” maar daar kan de radiator onder geplaatst worden.
Het blok zelf is korter dan een CIH maar wel hoger.
Ik zie in “C” ombouwen dat het stuurhuis lager geplaatst wordt maar daar ben ik geen voorstander van.
Dat komt de rij eigenschappen niet ten goed.
Dan liever een bult in de motorkap M3 style!
Dit zijn geen plannen voor de nabije toekomst maar wel een leuk idee voor de toekomst daar de V6 toch de deur niet uit geraakt.
Als iemand iets vind op het net laat maar weten.Ivan
8 november 2014 om 09:26 #18254235Ik dacht dat pipo hier op het forum, met een b kadett en v6 bezig was.
Kan het verkeerd hebben, want is alweer een tijd geleden.
was een 3l v6, in een b coupe dacht ik.groeten.
23 november 2014 om 21:14 #18254236De schokdempers zijn geplaatst en bladveer er uit
16 december 2014 om 15:42 #18254237Krijg ik de kadett C vooras dragers en remschijven met klauwen gemonteerd op een kadett B?
Op het eerste zicht zou dit wel lukken.17 december 2014 om 12:04 #18254238Zo daar zal de wegligging wel een stukje van vooruit gaan… :thumb
21 december 2014 om 21:27 #18254239inlaatje gescoord vandaag om weber te plaatsen
2 januari 2015 om 16:24 #18254240Wat denken jullie van 1.1N naar 1.2S met dubbele weber erop
de moeite waard of niet?
Ik geloof van 45 Pk naar 70 Pk zoiets3 januari 2015 om 11:16 #18254241dat is welk een erg leuke update :)
3 januari 2015 om 20:28 #18254242Ik kreeg een tip om de cilinderkop schuin te laten vlakken maar weet hier nog niets van.
iemand op de hoogte van deze methode?3 januari 2015 om 21:06 #18254243wat moet hier het nut van zijn ???? ik ben redelijk goed bekend met tuning maar van een schuin gevlakte kop heb ik nooit gehoord .
Ernst :???: :wtf :wtf :wtf
3 januari 2015 om 21:10 #18254244Dat komt mooier uit op een CIH motor qua verbrandingsruimte
3 januari 2015 om 23:17 #18254245Erg gave oldscool foto met de webertjes erop
Gaaaaffff!!!!!!!!! :thumb :thumb4 januari 2015 om 07:00 #18254246Het schuit valkken word gedaan omdat de verbrandingskamers ook schuin zijn zeg maar, maar dat kan echt maar minimaal anders moet je ook de boutgaten voor de kopbouten schuin gaan boren. Je kunt hem wel best veel vlakken krijg je wat hogere compressie.
Overigens is dit volgensmij geen cih. Daarin ligt de nokkenas in de kop, hier ligt die volgensmij in het onderblok.
24 januari 2015 om 19:19 #18254247bestond er voor de B kadett origineel een toeren teller
ipv de klok die nu toch niet werkt.24 januari 2015 om 20:59 #18254248ja er zijn originele toerentellers.
heb je stabilisator voor?
wel de steunen zie ik.groet john
24 januari 2015 om 21:00 #18254249waar heb je die coil overs vandaan?
heb ook eens iemand gezien die c kadett as eronder heeft gezet voor
26 januari 2015 om 19:51 #18254250Heb je al kunnen vinden wat de maten en de onderdeelnummers van de coilovers zijn.
alvast bedankt
26 januari 2015 om 20:44 #18254251Ben ook benieuwd. Leveren ze ook veren om cijfers te kunnen dragen?
Misschien ook leuk om op b kadett forum te kijken of posten
john
1 februari 2015 om 22:05 #18254252Leveren ze ook veren om cijfers te kunnen dragen?
Die snap ik even niet????
1 februari 2015 om 22:07 #182542532 februari 2015 om 06:05 #18254254Dat is nog een mooie B Kadett! Wat betreft plannen voor een andere motor, kijk eens op youtube voor Kadett B v8.
2 februari 2015 om 18:28 #18254255ik bedoelde CIH maar mijn telefoon maakte daar cijfers van :D
heb je meer gegevens over de schokbrekers?
al vast bedankt John
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.