Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn D kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2009 om 16:10 #17489279
voor gaat ie nog 2cm lager.. -100.
maar eerst ff me corsa fixen, die heb ik ook al een paar weken niet aangeraakt:jerry
sinds ie rot ging, heb ik m in de hoek getrapt, en niet meer naar gekeken :D5 augustus 2009 om 16:41 #17489280super apparaat zeg
3 februari 2010 om 21:08 #17489281zo, ff opgevist om up te daten met wat ik de afgelopen maanden met de D heb uitgespookt.
stiekum had ie toch wat roestplekjes, niets bijzonders, maar toch genoeg om me te irriteren.
besloten om de schermen eraf te trekken en m echt op de mm precies na te lopen.
onder de veerschotel achter bleek ie ook rot te zijn, wat stom is, de veerschotel was niets aan te zien.
toen ook gelijk besloten om de binnenkant leeg te trekken, en onder de bijrijders stoel zat ook een plekje…
niets bijzonders, maar net genoeg om irritant te zijn :P
veerschotel achter losgeboord en de rotte plaat uitgeslepen.
heb gelijk maar een nieuwe schotel erop laten lassen door me maat, als je toch bezig bent… de oude is toch bijna 30 jaar oud.enkel hiervan baalde ik dus goed…. de bekende draagarm ophanging..
iedereen waarschuwt je ervoor zodra je op jacht gaat naar een D, en allemaal roepen ze, probeer m van onder te bekijken… enkel kan ik je vertellen… ze rotten van binnenuit.
ik ben nog eens lekker op onderzoek geweest in de ruimte toen ie open lag, en wat blijkt…
je hebt de vloerplaat die schuin omhoog gaat, daaronder ligt een chassisbalk recht, en daaronder zit de bodemplaat.
er onstaat dus een V groef tussen de omhooggaande vloerplaat en de balk.
water kan binnen komen via het motorruim, er zitten 2 gaatjes onder t stuurhuis die die ruimte ingaan.. rare opel logica denk ik.bestuurderskant was topstaat, ik heb daar een gat geboord en van binnen compleet volgeblubt met menie en ML:P
uiteraard dezelfde behandeling aan de bijrijderskant.de auto is afgelopen week weer goedgekeurd :) 3 nieuwe remleidingen eronder en klaar.
enige wat ik nu nog moet doen is een set goede deuren opzoeken. deze zijn rot aan de onderkant, dat wist ik al. echter na de pekelperiode gaat t toch hard met de rot. ze zijn nu ook in het zicht aan het blazen naar de baas. en nieuwe deuren zijn ff 189,- per stuk:ode winter/apk stand :P standaard staal en -40 achter.
uiteraard is direct na goedkeur -80 weer eronder gegaan :Ptevens zitten er sinds vanavond blauwe platen op:thumbup
3 februari 2010 om 21:17 #17489282hey kadettje… je leeft dus nog :P
staat m goed die blauwe platen.
ennuh.. ook andere uitlaat gemonteerd als ik het goed heb..
maar je hebt dus toch wat kunnen vinden, qua rotterij.
in vroomshoop zit er ene dennis die sloopt die d detten bij de vleet,
die heeft mogelijk nog wel nette deurtjes voor het mooie exemplaar van jou.goed bezig verder :thumbup
3 februari 2010 om 21:27 #17489283klopt ja, ik heb via marktplaats een man gevonden die orgineel GM op voorraad had liggen. volledig vanaf t spruitstuk is alles orgineel GM.
middendeel was 6 tientjes, en heb via Dkadett84 een orginele einddemper gekocht.er is dus geen uitlaatdeel meer te koop bij brezan/ago/slager van het oude type uitlaatlijn. na ’82 zijn ze er nog wel, maar die voorpijp is anders.
indd wel wat roest gevonden, maar niets bijzonders eigelijk. had vele malen slechter kunnen zijn, alles was met een uurtje of 8 klaar.
3 februari 2010 om 21:35 #17489284:thumbup goed gedaa Joop!
Tot wanneer zijn blauwe platen aan tevragen eigenlijk?
3 februari 2010 om 21:38 #17489285altyd:P mag eigelijk niet, maar ze zijn hier niet zo moeilijk by de automaterialen handel.
gele platen liggen onder de stoel, dus als een agent een mierenneuker is kan ik ze zo vervangen.3 februari 2010 om 22:03 #17489286Hej joop goed bezig ! die ophanging ook een plekje bij jou dus. Valt gelukkig mee :) Maare idd beetje rare opel logica.. het is een verzamelpunt van vocht vuil en pekel/zout. Zit origineel ook maar een klein laagje verf op. Perfect om te rotten dus idd. Door de gaten in de bodem ( die originele gaten ) kun je ook mooi door tectieleren. En ook via het punt waar de schakelstang door heen loopt :)
Verder al motorische plannen of voldoet de 60pk van de 12S nog :P
4 februari 2010 om 08:37 #17489287Ziet er goed uit Joop, en weer een jaar rijden dus :D blauwe platen wil ik ook voor mijn oranje D. :)
4 februari 2010 om 14:42 #17489288hij kan weer jaren mee zo :) gelukkig was ik er op tijd bij, de balk was nog niet aangetast, enkel het vloerdeel was rot.
die 12S loopt nog iedere morgen, enkel heeft ie amper kleppen over geloof ik, HC waarde zit rond de 1500.
toevallig de afgelopen dagen zitten denken wat ik ermee aanmoet.. zowiezo binnenkort een 5bak ombouwen voor erachter.
misschien maar een NE erin een keer, maar zolang die 1200 niet klapt blijft die er lekker in.4 februari 2010 om 16:39 #17489289:angel Olie is ook een koolwaterstof-verbinding
4 februari 2010 om 16:59 #17489290haha, en de olie word op peil gehouden door de onverbrande benzine die t carter ingaat:jerry
5 februari 2010 om 06:10 #17489291super mooie kadett mayhem
jammer van de roest, maar gelukkig wordt dat weer netjes gemaakt :thumbup
ik weet ook nog iemand met originele opelonderdelen magazijn vol.
nummer te verkrijgen via pb :vertag
mvg
Turbotjuh
5 februari 2010 om 10:02 #17489292Hey Joop
Vraagje… Die blauwe platen wil ik ook op mijn zwarte D kadett maar je mag ze officieel hebben op een auto voor 1978 werd mij verteld
nu ben ik bij een automaterialenzaak geweest en wilde voor mij die blauwe platen wel drukken maar dan moesten ze mijn oude platen in nemen en vernietigen..!!??
Waar heb jy ze laten maken dan..?
Grt Erik
5 februari 2010 om 12:46 #17489293origineel gepost door Dkadett84
Hey JoopVraagje… Die blauwe platen wil ik ook op mijn zwarte D kadett maar je mag ze officieel hebben op een auto voor 1978 werd mij verteld
nu ben ik bij een automaterialenzaak geweest en wilde voor mij die blauwe platen wel drukken maar dan moesten ze mijn oude platen in nemen en vernietigen..!!??
Grt Erik
blauwe platen mogen inderaad tot `78 oid.
en bij welke idioten van een automateriaalenzaak ben jij geweest?
de oude innemen en vernietigen..??? zijn ze daar gek ofzo? :D
5 februari 2010 om 15:06 #17489294Ik ben bij een automaterialen/tuning zaak in Krimpen a/d IJssel geweest.. Ik kreeg er nog een verhaal achter aan ivm fraude blablabla…
Ik vond het ook een raar verhaal maar de baas van die toko heb ik gesproken dus ik nam aan dat hij wel verstand van zaken had..:)
Grt
5 februari 2010 om 17:00 #17489295gewoon bij de AGO hier. gewoon gevraagd of ze ook blauwe platen drukken voor auto’s waar het eigelijk niet opmag.
was geen probleem, zit enkel geen watermerk en serienummer in.
13 februari 2010 om 23:18 #17489296vette kadett, echt mooi man.
die blauwe platen heb ik voor mijn C Caravan ook zonder problemen gekregen, het mag tot 1 juni 1978 en de mijne is van de eerste helft van juni. de oude ook niet in hoeven leveren
15 februari 2010 om 19:15 #17489297lekker bezig joop .. ik heb sinds zaterdag ook weer een opel. nu een e kadet 1.8 frisco :D:D
16 februari 2010 om 17:23 #17489298Lekker bezig!!!:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.