Mijn Corsa rookt bij gas geven en word snel heet!! ideeen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Mijn Corsa rookt bij gas geven en word snel heet!! ideeen?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Krijger

ik heb een opel corsa swing 1.4l. benzine.
      nu heb ik vorige week mijn koppakking laten vervangen en daarbij is ook gelijk de distributieriem en de waterpomp vervangen. maar de monteur die het heeft gedaan zei dat de auto nog wel een dag of 2 zou roken ivm met koelvloeistof in het blok of de uitlaat. als de motor warmer word begint hij ook meer te roken als ik gas geef. waar kan dit aan liggen? koelvloeistof is niet helemaal helder, dit misschien verversen en olie bijvullen? ik ben bang dat ik zo geen verre stukken kan rijden, ivm de rookontwikkeling uit de uitlaat. heeft iemand een idee wat het kan zijn?

timbatenburg

Kop was niet krom? Anders kan je weer van voor af aan beginnen.

BlackDevil

Dat klinkt niet fris. Als de koppakking wordt vervangen, dient normaliter ook de cilinderkop te worden gevlakt. Is dat niet gebeurd, dan heb je inderdaad kans dat het nu alweer lekt en de hele klus over moet. Kan ook zijn dat de kanalen om een andere reden niet goed afdichten, doordat de koppakking niet goed aanligt, waardoor de vloeistoffen zich vermengen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.