Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mijn Corsa B rijd met een volle tank maar 350/375 km.!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2010 om 13:03 #17228408
Hallo,
Ik heb een Corsa B x1.4sz.
Met een volle tank van 45 L rijd mijn corsatje maar 375 km.
Is dit niet te weinig ??
13 november 2010 om 13:04 #17758908Dat is wel aan de weinige kant ja..
Heb zelf een C16XE GSi.. deze loopt ook 375 km op een tank :PAls ik geluk heb kan ik 450 km rijden, maar dat ligt ook aan m’n rechtervoet.
13 november 2010 om 13:08 #17758909Wat kan het oorzaak hiervan zijn??
Anders ga ik hem helaas verkopen en haal dan wel een gsitje dat zal niet veel verschillen denk ik
13 november 2010 om 13:15 #17758910Da’s ook genoeg 12L/100km:o
Ik zou je motor ‘s laten afstellen…13 november 2010 om 13:18 #17758911Rij je met powerfilter ofzo?
En hoe zit dat met een shoke eigenlijk??13 november 2010 om 13:19 #17758912Het afstellen van mijn motor kan dat gewoon bij de opel dealer??
13 november 2010 om 13:21 #17758913blijft je motortemp. ook laag? of is die gewoon 90graden? kan ook een hoop schelen.
k reed met powerfilter ook eerst 1:9 maar nu met orgineel luchtfilter weer 1:15 ofzocorsageak
13 november 2010 om 13:23 #17758914Moet je s zien he :P Das bijna 100% winst :P
13 november 2010 om 13:32 #17758915Ik heb er wel een powerfilter op ja.
Maar die heb ik speciaal gehaald van GREEN = 65 euro.
13 november 2010 om 13:33 #17758916Motor temp. blijft onderde 90 graden soms er iets boven.
13 november 2010 om 14:26 #17758917Volgens je andere topics is het een X14SZ he?
Ouwe 8klepperts hebben het niet zo op dergelijke filters. Zet je originele eens terug.Temp die onder de 90 blijft vind ik eigenlijk wat aan de lage kant. Is de thermostaat nog wel goed?
13 november 2010 om 14:40 #17758918ik rij met mijn corsa (x14sz) 500-530 km op 1 tank (40-42 liter) en mijn temp blijft ook laag….
ik zou de tempsensor voor je ecu (blauwe 2 polige stekker) eens vervangen… en anders eens ff aan je lambdasonde laten nakijken… is vaak ook een bron van veel verbruik…
13 november 2010 om 14:44 #17758919Is waarschijnlijk een kapotte thermostaat zoals hierboven al gezegd, of de lambdasonde….
13 november 2010 om 15:13 #17758920kan ook je temp sensor zijn voor je mm had ik bij mijn kadett liep daarna zuiniger en beter,is meestal te vinden op het thermosstaathuis en heeft een blauwe stekker
14 november 2010 om 10:45 #17758921Zelfde typen maar met normaal rij gedrag. En ja door stampen met 60 pony’s gaat niet egt. rij ik toch gauw 500 km. En dit type motor is inderdaad niet egt blij met een power filter was ie bij mij ook niet.
14 november 2010 om 14:15 #17758922Powerfilters zijn sowiezo dom om te gebruiken. Als dit beter was voor de motor had de fabrikant dit allang gedaan.
Check ook even de bougies, kan best zijn dat hij ‘slecht’ ontsteekt. Daardoor krijg je minder kracht uit de ingespoten benzine. Dito met Bougiekabels
Verder kan het best zijn dat de tempsensor kapot is, je hebt er geloof ik 2 op de motor, 1tje voor de meter in de cockpit andere voor de ECU.
Ruik je geen benzine trouwens? Geen slangen lek dus?
14 november 2010 om 18:20 #17758923met de 1.2 16v haal ik makkelijk de 540 a 550
15 november 2010 om 03:55 #17758924origineel gepost door Ardenblue
Kijk eens wat mij lukt:PMet turbo en powerfilter:D
Look at the distance and tank gauge by FrankvanWoerkom, on FlickrEn nee, geen truuken van hellingen of kapotte vlotters:wors:wors
Diesolpowahhhh!
hier nog 1 hoor:D
850 km op 40 litertjes hahaha…
en dan maar 56 euro wegenbelasting per maand.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.