Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2014 om 19:37 #18210676
Inmiddels ook andere velgen gehaald ,de BBS RXen gaan eronderuit,sowieso hebben ze wat stoeprandschade en 1 zit een flinke slag in,2 een klein beetje,dus al met al een setje met werk (blijkbaar wel een zeldzaam setje aangezien ze niet zilver maar meer rookzilver zijn). Is wel reparabel,maar voor mijn low budget Calibarrel wordt het me te gek. Ze gaan dus op marktplaats en wellicht is er een liefhebber die er wat in zien.
Ik heb nu de Dotz variant van de TSW Venom gekocht (ze zitten er nog niet onder)
Dit dus,echt een jaren 90 velg vindt ik.13 mei 2014 om 21:08 #18210677bekende velg die had ik onder mijn astra gsi ook
13 mei 2014 om 21:22 #18210678jupz,14 jaar geleden alweer……….
14 mei 2014 om 06:06 #18210679Goed bezig, welke maat velgen heb je nu dan ? 16 of 17 ?
Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
14 mei 2014 om 19:40 #18210680ik heb de 16 inch variant,mijn eigen banden waren nog erg goed.
Sowieso wil ik niet naar 17 inch,persoonlijk vindt ik m dan minder rijden,veel gevoeliger voor spoorvorming.20 februari 2015 om 09:33 #18210681Inmiddels is de Calibra alweer een jaar in bezit,en moet ie weer voor de APK.
Al rustig aan bezig om m klaar te maken,maar pfoeh,het viel wel ff tegen.
Ik heb er een jaar mee gereden,en eigenlijk aan de techniek weinig aandacht besteed.
Dat is nu te merken.
Al een tijdje gemerkt dat de auto een enorm gonzend geluid maakte,dat zat dus in de achterbanden,die waren enorm gecupt.
Tevens heb ik waarschijnlijk met de (vorig jaar vernieuwde) rechter voorband een putje of zo geraakt want daar was een hapje uit,en natuurlijk canavas te zien.
Dus 3 nieuwe banden erop gezet.
Ook was er al vrij snel na de vorige APK weer een ABS storing,geconcludeerd dat links achter de ABS ring verdwenen was,in eerste instantie het lampje eruit getrokken,maar nu moest het toch maar gebeuren,dus op de sloop een complete draagarm gehaald,bij vervanging bleek van mijn oude arm ook het wiellager verrot te wezen,dus kwam goed uit.
Tijdens het vervangen van de draagarm bleken de achterremschijven aan de binnenzijde verroest te zijn,door vastzittende remblokken,dus ook maar schijven en blokken achter vervangen.
Ook de flens van de kat naar de voorpijp was nu echt verrot,dus een flexibel uitlaatdeeltje,heel kort,gekocht,flens ertussenuit gezaagd en flexdeel ertussen gezet.zit weer keurig.
tevens heeft ie flinke olielekkage bij de nokkeaskeerring achter de verdeelkap,dus deze ook gehaald,helaas,helaas,het houd niet op,want de bevestiging van de verdeelkap zijn 2 oortjes afgebroken,dus ook de (helaas nogal dure) kap heb ik maar besteld.
Al met al een hele lijst,waarvan ik niet weet of ik het had gedaan als ik het van tevoren had geweten.
Aan de andere kant,de auto rijdt fijn,ziet er goed uit en is verder in orde.
Toch blijft ie niet zo heel lang meer bij mij,waarschijnlijk nog deze zomer en dan te koop,waarom??
De calibra rijdt eigenlijk alleen woon/werk verkeer en das toch wat zonde,voor meeting etc heb ik immers de Ascona.En voor langere ritten pakken we de zafira op LPG.
Overigens is het verbruik keurig,hij draait zo’n 1 op 12 tot 1 op 14 bij normaal rijden.
Op de duitse autobahn een keer 213 km/u op de GPS gehaald (teller stond op 230) en vorige maad een caravan van 1500 kg erachter gehad.
Blijft toch een geweldige wagen!20 februari 2015 om 09:46 #18210682Toch weer een aardig lijstje, houdt je wel weer van de straat ;) Blijft een mooie auto!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.