Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2014 om 20:57 #18210651AnoniemLid sinds:
1 January 1970@asconahobbyist wrote:
Willem,ik denk dat Senatorman zn Keinath C5 Monza bedoelt,ik heb namelijk de beschikking over een Keinath C3 Ascona ,zn kleinere broertje,die ik als ik wil zo kan pakken
Dat bedoel ik inderdaad.
Volgens mij gaan we door mijn schuld nu offtopic. :???:
27 februari 2014 om 21:10 #18210652geeft nix,back op topic.
Vandaag het brik ff nagelopen.
De score:
-ABS storing,zit in de wielsensor lv (voor de APK ABS lampje ff doorverbinden met MM lampje,daarna goed herstellen)
-1 velg zit aan de binnenkant een slag in,dus op zoek naar een 16inch BBS Rx 211 velg
-Flens van de kat naar de voorpijp niet veel meer (nog niet lek,maar moet wel wat aan gedaan)
-Het subframe heeft een oplazer gehad en zit een kreukel in (leuk he,verlaagde auto’s) dus op zoek naar een knap subframe van een Astra F/Vectra A/Calibra,kan nog net voor de keuring
-Blok zweet hier daar wat olie,gelukkig maar,dan weet je dat er nog in zit :mrgreen:
Het er der wat plekjes die je natuurlijk niet ziet als je gewoon gaat kijken,maar later pas ziet
Voor de rest de gebruikelijke sporen die op zo’n oud lijk horen,maar geen grote deuken,dus al met een redelijk strak apparaat,maar wel waarschijnlijk de laatste tijd een beetje afgerost,dus de de 500 euro was een mooie prijs maar veel meer had ik ook niet moeten geven.
Dus voor deze zomer weer volop knutselplezier,al gaat ie waarschijnlijk toch wel weer rap verdubbelen in aanschafprijs.27 februari 2014 om 21:33 #18210653AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toch wel weer aardig wat werk, hierbij doel ik vnl op het zoeken en vervangen van het subframe.
Misschien een optie om de velg te laten richten, kost zo rond de 45 euro bij velgenexpert als je een kale velg aanlevert.
Hoe je tijdelijk je abs lampje oplost via je MM lampje ontgaat mij nog even.Veel succes met de klus, en vergeet de foto’s niet. :D
27 februari 2014 om 21:41 #18210654Kokpitje er uit halen en lampje er uit halen :jerry
27 februari 2014 om 22:02 #18210655heel simpel,het MM lampje gaat aan bij contact aan en als het goed is gaat ie uit als de motor loopt,als ik nou 2 draadjes van het MM lampje naar een los fittinkje trek en dat in het gaatje van het ABS lampje doe,dan gaat ie keurig uit,zoals het hoort.
Dan is er voor de APK geen bezwaar,en kan ik het later in orde maken.Het ABS lampje moet namelijk wel branden met het contact aan.Beetje belazerij natuurlijk maar voor even werkt het wel ;)27 februari 2014 om 22:17 #18210656AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok slim.
28 februari 2014 om 11:47 #18210657Pat beunhaas! sensortje heb ik nog wel denk ik
Dr staat bij “weteringbrug” ( goed te rijden voor je, is aan t begin van de a44 ) een rode cali voor de sloop met t subframe er nog onder
Velgje idd laten richten, is goedkoper en makelijker als 1 velg zoeken
Zo zie je maar, iemand die bij de hyundai/mitsubishi werkt mag gewoon niet aan n opel sleutelen… “Lampje doorverbinden” pffffttt^^
28 februari 2014 om 13:10 #18210658BBS Rx heb ik nog wel liggen, maar die moet wss ook gericht worden, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Richten is 30 euro ofzo
28 februari 2014 om 17:53 #18210659Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als
de rest28 februari 2014 om 19:01 #18210660Heb ook nog wel een set 16 inch bbs rx liggen mag voor weinig weg… wellicht iets voor jou.
28 februari 2014 om 19:12 #18210661jammer.. link van de auto werkt niet meer.
ommen.. dan was je ook kort bij mij jah :P
28 februari 2014 om 21:01 #18210662@lenny0202 wrote:
Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als
de restDat is mooi ^^
T is dan alleen geen afkeur…
Als t lampje uit gaat mag de keurmeester ( ik dus ook ) er vanuit gaan dat het systeem werkt
Bij twijfel mag er een remproef op de weg plaats vinden…Als alle lampjes doven die moeten doven vind ik het dus prima ( en net als mij 99% van de andere keurmeesters in nederland )
@ Pat, dan laat je m toch door Marco afmelden die krijgt tog geen steekproef ^^
28 februari 2014 om 21:09 #18210663tsss,kan je gedachten lezen of zo???
Hij is afgemeld door…………….juist,Marco!10 maart 2014 om 17:50 #18210664En weer lekker met de Calibra bezig geweest.
Donderdagavond de auto een beurtje gegeven,de olie die eruit kwam leek wel teer,lekker weer schone Kroon 10W40 ingemikt,met een nieuw filtertje.Brandstoffiltertje had zo te zien de nineties nog meegemaakt,dus ook een verse erop,klepdekselpakkingtje vervangen,oude was keihard en dichtte niet lekker meer af.
Zaterdag ook nog even langs de sloop geweest,een hoedenplankje gescoord ter vervanging van de oude doorgebogen plank,tevens nette vervangers voor de afgekloven hoesjes van handrem en pook,alsmede een nieuw pookknopje,ook deze was aan puin gepulkt.Immers,dit zag er niet uit. Overigens moet ik van de nieuwe nog even pics maken.
Tevens een vervangend subframe gehaald,donderdag maar eens eronder schroeven
Zondag was het lekker weer en ik was vroeg wakker,dus om half 9 maar een aan het poetsen gegaan.
Eerst het rechter voorscherm gedaan,zie het verschil met de deur maar eens.
Jammer dat de foto onverbiddelijk is en de steenslagpitjes ongeveer licht lijken te geven.
Echter,het glimmen gaf de burger moed,dus de hele auto gedaan (was ik zelfs nu nog voel in mn schouders)Tsja,en dan zit er een mooi Remus potje onder met een dof,grijs/zwart eindstuk.Daar dan ook maar even mee aan de gang.
Op deze foto kun je mooi zien hoe de lak is opgeknapt.
Ook vandaag een lakstift in de kleur besteld om een en ander even bij te werken.
Nu alleen nog eens kijken hoe ik van het geknak van de deurvanger af kan komen,zit met een boutje en moertje en volgens mij een nylon busje ofzo.Volgens de Opel niet los leverbaar :hmmz10 maart 2014 om 18:19 #18210665Ziet er goed uit, probeer eerst de deurvangers in te smeren met vaseline anders de deurvanger vervangen. Is een calibra ziekte.
10 maart 2014 om 18:27 #18210666dus geen losse delen voor te krijgen?? :wtf
Hij heeft het alleen links,maar ns op sloop kijken,is een pestgehoor dat geknak,maar ga geen nieuwe deurvanger halen.Trouwens net nog een mooie km stand
10 maart 2014 om 19:59 #18210667Nice Patrick.Voor wat betreft het geknak.Die nylon ringetjes zijn wel degelijk los te bestellen.Ik zoek me rot naar dat gm nummer maar kan hem even niet vinden.Correct me if i’m wrong,maar volgens mij zijn ze ook gebruikt bij de Omega-B.
10 maart 2014 om 20:18 #18210668Kun je zo bij de dealer bestellen teminste hier in helmond wel
10 maart 2014 om 20:27 #18210669Heb ze idd. ook gewoon bij dealer besteld gehad. Die van de Omega konen idd. wel eens het zelfde zijn.
11 maart 2014 om 09:25 #18210670Leuke Calibra, hij wordt goed opgeknapt zo te zien.
De nylon ringen voor in de deur hebben 90462823 als GM nummer en 160587 als Opel nummer.
11 maart 2014 om 17:36 #18210671mmm,dan maar eens op nummer bestellen.
Het gaat geen showroomexemplaar worden,maar hij moet er wel weer gewoon een beetje netjes uitzien.
Het moet een beetje low budget blijven,voorlopig met alle goodies en 2 nieuwe banden staat de teller op 800 euro.15 maart 2014 om 17:54 #18210672En weer even lekker bezig geweest met het ding.
Donderdagavond met het subframe aan de gang geweest.
Was nogal een klusje,met name omdat ie precies een oplazer had gehad op het punt onder de baksteun,ik kon dus niet bij de moeren,dus de hele handel open moeten slijpen,tis gelukkig keihard spul dus was even zoet.
Zie de kreukelmotor opgehangen
was toch wel een behoorlijke kreukel mag ik zeggen
Toen het spul eronder vandaan had ook wel even geschrokken van de toestand van de draagarmen,dus donderdag wel weer teruggezet zodat ik kon rijden maar vanochtend meteen op de sloop een paar knappe onder een Astraatje vandaan geschroefd.
Waarom zo’n haast??
Nou,hierom! :wtfVoelt toch weer een stuk fijner!
Tevens wat aan het geknak van de deuren gedaan
Vieze janboel
Met dank aan Opaul voor het nummertje :thumbup
Dat scheelt weer een hele hoop herrie,later de hele deurpost maar eens goed schoonmaken
Tevens kwam tante pos vandaag een pakketje afleveren,met een nieuwe gebruikte radio,bluetooth/mp3/usb/versterkeruitgang/wisselaaraansluiting. Een Sony Mex3700BT,erg blij mee en zit precies op wat ik wil.
En ja,de temperatuuraanwijzing doet het inmiddels ook weer,een nieuwe sensor mocht niet baten,een draadje wat doormidden lag herstellen wel.
Volgende keer meer……….6 april 2014 om 19:34 #18210673Inmiddels een hagelnieuw pookhoesje versierd,alleen met rode stiksels,maar wel weer netjes.
Tevens op zoek naar andere wielen,de mijne zit bij 1 een slag in,en ze zijn nou ook niet zo netjes dat ik zeg,de hele handel netjes laten richten.
Maar het valt niet mee,16 inch velgen in 4×100 ,netjes recht en voor weinig,en dan ook nog een modelletje wat ik mooi vindt.Iets van TSW Venom of Hockenheim lijkt me wel wat,maar alles wat je ziet is met banden,en die heb ik nou net niet nodig.8 april 2014 om 19:33 #18210674je mist nog een temparatuur sensor voor buiten want je heb streepjes , verder wel een aardig calibra zo te zien
8 april 2014 om 19:45 #18210675@opelfreak1975 wrote:
je mist nog een temparatuur sensor voor buiten want je heb streepjes , verder wel een aardig calibra zo te zien
Lees anders de tekst even.
@asconahobbyist wrote:En ja,de temperatuuraanwijzing doet het inmiddels ook weer,een nieuwe sensor mocht niet baten,een draadje wat doormidden lag herstellen wel.
Volgende keer meer………. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.