Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2014 om 22:56 #18210626
Gelijk heb je, ze denken dat ze goud in handen heben. Maar zonder liefhebber word hij niet verkocht.
15 februari 2014 om 20:49 #18210627Vandaag naar een 95er Calibra C20NE wezen kijken,175 km gereden (enkele reis) en binnen 5 minuten weer weg.
OK,de achterschermen waren gaaf,en de motor liep keurig,maar dat was het dan ook.
Motor was baggervet (OK was maar een klepdekselpakking ,maar toch!) motorkap aan de voorzijde (vooral binnen)helemaal verrot,deuk in een dorpel,1 spiegel hing er met een tie wrap aan,achterwisser ontbrak,achterbumper was gekraakt,er zat zo’n motorkap verlengding aan,daardoor was de grillerand vet gekrast,grote barst in het voorruit,een ABS storing,een verrookt interieur en enorm veel steenslag op z’n snuit,kortom,werd er niet blij van. Misschien toch maar eens bij die gele gaan kijken.16 februari 2014 om 20:43 #18210628Ken ook 1 van een forum lid te koop.is van een vriend van mij geweest. Denk dat een goede auto kan zijn. Komt uit Zwolle. Hij heet op het forum mckaamos.
16 februari 2014 om 20:47 #18210629@2slow,ik heb idd al bericht van hem gehad.
Ik heb voor zaterdag al een bezichtiging afgesproken voor die gele,wordt dat niks,dan kan ik altijd ff naar die van hem kijken.22 februari 2014 om 17:59 #18210631Vandaag weer op jacht geweest,en wederom onverrichter zaken thuisgekomen.
Eerst naar Ommen geweest
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel-calibra-2-0-i-color-edition-apk-11-11-2014-bj-1995-137043695.html?sr_ab=0&order_direction=asc&order_by=price&local-postcode=&query=calibra&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit was zo op de foto een hele fraaie auto,de rit dus waard,daar aangekomen glom ie me tegemoet,interieur als nieuw,NAP erbij,hele stapel facturen van de Opel dealer.nagenoeg geen deuken,opzich een heel mooie auto,echter,de achterschermranden begonnen behoorlijk te rotten,doodzonde! Chassisnummer nagekeken,en ja hoor! Een Duitser.Erg jammer,had ie die plekken niet gehad,dan had ie meegegaan,nou ja,toch al aan het rijden dus een stukje omlaag naar Apeldoorn,naar deze:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel-calibra-2-0-nieuwe-apk-3-2015-airco-stoelverwarming-138704441.html?sr_ab=0&order_direction=asc&order_by=price&local-postcode=&query=calibra&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook hier weer een mooie auto ,even goed rondom gelopen,achterschermranden keihard,auto verder ook roestvrij,op een paar plekken wat blanke lak eraf,lelijke wielen,interieur hoort niet bij de auto (zit stoelverwarmingsknoppen op,dus zal wel leer in hebben gezeten) en ziet er wat rommelig uit.Kortom,een mooie auto maar hierdoor de 950 in mijn ogen niet waard.
In het chassisnummer stond overigens 9 dus dit was een FinDe gele ben ik niet naar wezen kijken,ding stond 5 maanden te koop,ik spreek onder voorbehoud voor vandaag af,verkoopt ie m vrijdag.Heeft ie overigens keurig laten weten,dus no offence.
Nu maar ns wat geinformeerd naar deze,hoor ik na het weekend meer over.
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/4/te-koop-opel-calibra-139080941.html?sr_ab=0&query=calibra&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;
schade lig ik niet wakker van,kleur moet ik eigenlijk in het echt even zien,en wieltjes vindt ik wat klein,maar daar kan natuurlijk zo wat anders op,benieuwd wat ze in gedachte hebben voor het ding.
23 februari 2014 om 18:38 #18210632Dit zie ik wel vaker,die grote naad tussen de motorkap en de grille/bumper.
Duidt dit nou op een krom schadeding of zit de bumper gewoon niet goed??
Overigens is deze auto volgens mij van corres (forumnaam) geweest.
Op de wielen na best een aardige wagen,voor iets van 750 wil ik m best eens gaan bekijken.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m774413168-opel-calibra-2-0i-peter-mulder-jr-emmer-compascuum.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 februari 2014 om 19:42 #18210633bij die gast zou ik echt geen auto kopen :P zijn in het verleden al meerdere topics over geweest …
24 februari 2014 om 09:02 #18210630Asconahobbyist, dus je wil zeggen dat je praktisch bij me op de stoep hebt gestaan (ommen -> apeldoorn) en niet eens even langs bent geweest om te kijken? ;)
24 februari 2014 om 17:19 #18210634Tsja,nou je het zegt.Nou was apeldoorn ook niet de bedoeling hoor!! Ik ging er van uit dat ik met die uit ommen naar huis zou gaan.
24 februari 2014 om 17:30 #18210635@asconahobbyist wrote:
Dit zie ik wel vaker,die grote naad tussen de motorkap en de grille/bumper.
Duidt dit nou op een krom schadeding of zit de bumper gewoon niet goed??
Overigens is deze auto volgens mij van corres (forumnaam) geweest.
Op de wielen na best een aardige wagen,voor iets van 750 wil ik m best eens gaan bekijken.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m774413168-opel-calibra-2-0i-peter-mulder-jr-emmer-compascuum.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik kan je precies vertellen waar het aan ligt dat is het afwateringsrubber wat daar op een rand van de bumper gedrukt zit. Haal ik die bij mij weg dan sluit alles netjes aan, stop ik hem terug op z’n plek dan zit er idd een soort van naad.
25 februari 2014 om 15:46 #18210636@asconahobbyist wrote:
het is idd geen dtm,maar de bekleding en de velgen kloppen wel,naar mijn mening de mooiste originele velgen op een cali.Enige wat ie mist tov een echte dtm is volgens mij een leren stuur en een boordcomputer.Kan ik wel mee leven,met een beetje mazzel ligt de bedrading van de boordcomputer er gewoon,klokje boeit me niet zo eigenlijk.
Vond deze ook wel mooi,voor leuk geldhttp://www.speurders.nl/overzicht/autos/gele-calibra-rijd-goed-138762286.html?sr_ab=1&query=calibra&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar om nou helemaal naar groningen te rijden……….. ben nie van het geel,maar t staat m wel!
deze staat vlak bij mij in de buurt en is opzicht wel een nette calibra.. :wors
25 februari 2014 om 17:33 #18210637Klopt,zag er ook netjes uit,maar hij is al verkocht helaas.
MAARRRRRRRRRR…………………………..
Inmiddels ben ik voorzien,een uur geleden eentje gekocht.
Het is deze geworden!http://www.autowereld.nl/opel/calibra/2-0i-6910521/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik was hier al eerder naar wezen kijken,notabene de eerste waar ik ben geweest,maar ik vond hem de prijs niet waard,dus laten staan.Na dus een aantal meer te hebben bekeken was ie zo gek nog niet.
Dus de garagehouder opgebeld om een bod op de auto,zo mee,te doen,en hij ging akkoord.
Dus net kentekenpapieren opgehaald en de auto alvast betaald,nog even een rondje omheen gelopen.
Voorbanden glad,wist ik al,achterbanden bijna nieuw,remmen voor en achter dik zat,uitlaat klinkt lekvrij,mooie Remus einddemper erop.Uiteraard wel hier en daar een krasje,1 klein roestblaasje boven het linker achterwiel,verder niks.Chassisnummer nagekeken,een 9 naar de jaarletter,dus een Fin.
Interieur netjes,stinkt niet,bekleding heel,hoes van pook en handrem afgekloven,pookknop en stuurwiel niet heel mooi.
Iets te weinig koelwater erin dus lampje brandt,remolie zwart,blok is mooi droog en loopt keurig,kortom weer volop knutselplezier en een mooie basis om wat van te maken,en dat voor 500 piek!
Morgenavond ophalen en donderdagavond op t werk effe nalopen,dus donderdag foto’s!
Enneh,oja,de airco doet t natuurlijk niet. :jerry25 februari 2014 om 18:26 #18210638Ziet er niet gek uit zo van de foto’s, gefeliciteerd ermee en wel een projecten topic openen he.
25 februari 2014 om 18:39 #18210639Komt goed Willem! Maar in t echt ziet ie er wel wat minder uit hoor! Eerst maar ns technisch klaar maken dat er APK op kan,dan komt de rest wel.
25 februari 2014 om 18:44 #18210640Niets wat een goede polijstbeurt niet een heel end op kan knappen lijkt me?
25 februari 2014 om 21:47 #18210641we gaan ons best doen,eerst maar ns kijken hoe het apparaat rijdt (inderdaad,geen meter mee gereden) en wat er mee is (behalve de pata’s) voor de apk
25 februari 2014 om 21:59 #18210642Gefeliciteerd, ziet er op het oog inderdaad niet verkeerd uit en er moet natuurlijk altijd iets te hobbyen blijven he ;) Zeker voor de prijs van het geld…..
Goed trouwens ook dat je even dat onderzoek doet naar de kwaliteit van een Fin of een Duitser.25 februari 2014 om 22:09 #18210643Ach,had al vrij snel besloten dat ik een fin wilde,roestellende heb ik al genoeg (gehad) met de ascona’s
26 februari 2014 om 06:46 #18210644Super Patrick.Mooie wagen. :thumb
26 februari 2014 om 08:07 #18210645AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie wagen patrick, heb in het topic niet goed kunnen vinden wat je plannen zijn met de auto. Ga je deze opknappen, ombouwen of gewoon als daily gaan gebruiken?
26 februari 2014 om 19:37 #18210646Ombouwen is niet aan de orde,ik hou van origineel,dus de auto blijft zoals ie is,uiteraard ga ik m technisch in orde maken,en ook uiterlijk zo netjes mogelijk maken,het wordt inderdaad mijn daily en ook een beetje voor de fun,maar het moet wel een beetje low budget blijven.
Ik heb m net opgehaald,hij rijdt niet onaardig,voorbanden zijn puin,dat wist ik,helaas ook een ABS storing.Morgen eerst maar 2 voorbandjes erop,remmetjes uit elkaar en schoonmaken en de ABS sensoren schoonmaken,meteen de remolie verversen,die is zwart en de ABS uit proberen te lezen als de storing aanhoudt,dan zsm APK erop en dan komt de rest.
De auto is volgens mij ook verlaagd,hij hobbelt nogal,maar ns kijken of ik er aan kan wennen anders maar eens normale veren eronder,ben ik toch meer van.26 februari 2014 om 22:10 #18210647AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok, mooi doel, ze worden steeds schaarser, en als zo’n auto in goede handen is kan je er nog jaren plezier van hebben.
Binnenkort moeten we de auto´s maar eens bij elkaar zetten voor een paar leuke foto´s
ps. Je onderschrift dient nog aangepast te worden. :D
27 februari 2014 om 19:31 #18210648Ik heb iets gemist Senatorman ook aan de Calibra?
27 februari 2014 om 20:20 #18210649Ik zeg: gewoon met zijn allen naar de Brabant meeting komen 22 Juni, dan kunnen we het allemaal eens mooi bekijken. Hoewel sommige onder ons nog een paar chauffeurs moeten regelen om al hun auto’s te kunnen showen ;)
27 februari 2014 om 20:34 #18210650Willem,ik denk dat Senatorman zn Keinath C5 Monza bedoelt,ik heb namelijk de beschikking over een Keinath C3 Ascona ,zn kleinere broertje,die ik als ik wil zo kan pakken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.