Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn auto op de winterbandjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2010 om 15:22 #1722768627 oktober 2010 om 15:45 #17749533
Black rims :wub:wub:wub :wors
;)
Hoogte lijkt me wel mee te vallen. Di van mij staat zeker net zo hoog
27 oktober 2010 om 16:54 #17749534je doet het wel goed! Mooi zwart staal… Zo hoort het!
27 oktober 2010 om 17:43 #17749535Calibra staat achter standaard ietsjes hoger als voor. Dit is helemaal normaal dus :)
Maja, staal onder een sportwagen… nahh… Kleurtje is wel geinig :)
Ik ga winterbandjes om m’n originele velgen leggen, en dan voor de zomer een andere set met toyo’s of falken’s er omheen :)27 oktober 2010 om 18:47 #17749536Tja ik moet iets McKaamos ben nog 20 jaar en heb het niet al te ruim kwa besteding… ik ben allang blij dat ik een v6 mag rijden van me ouders:thumbup
Ik bouw gewoon stapje voor stapje me ideetjes op zeg maarking:
27 oktober 2010 om 21:14 #17749537hahahaha kan heel goed met je mee praten. alleen heb ik mijn calibra nu eindelijk helemaal af :D Word trouwens ook voor mij tijd dat ik mn wielen eens is ga verwisselen :hmmz
30 november 2010 om 16:07 #17749538wat voor et waarde heb je eronder?
heb zelf ook zwart staal maar oogt echt totaal anders
30 november 2010 om 20:19 #17749539Dit is gewoon et 49 standaar op opel.
Heb is volgens mij 16inch met dunloop miss verkijk je je daar op
30 november 2010 om 21:41 #17749540ah oke, het klopt wel dat ik me er op verkeek. Bij mij is toen op het laatste moment een andere set staal geleverd met een hele andere et waarde. had daar zelf even niet aangedacht, dus mijn excuses voor me fout :P ik rijd op 15 inch met et 33 (past net), dus vandaar dat het zo anders oogde
30 november 2010 om 21:44 #17749541origineel gepost door Pastra
je doet het wel goed! Mooi zwart staal… Zo hoort het!Ik heb zelf lichtmetaal met winterbanden!
Zeker zo mooi hoor;)30 november 2010 om 22:20 #17749542is toch zonde als het een nette set is:jerry
30 november 2010 om 22:22 #17749543AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb nog nooit met winterbanden gereden, en heb geen enkel idee in hoevere de grip in de sneeuw beter is.
Kan iemand zijn ervaring delen, en maakt het nou echt zoveel verschil in de sneeuw?
30 november 2010 om 23:11 #17749544origineel gepost door senatorman
Ik heb nog nooit met winterbanden gereden, en heb geen enkel idee in hoevere de grip in de sneeuw beter is.Kan iemand zijn ervaring delen, en maakt het nou echt zoveel verschil in de sneeuw?
Jah, het maakt een wereld van verschil zelfs.
Vorige winter ben ik tot tweemaal toe gaan glijden op zomerbandjes en kon ik zonder moeite (opzettelijk, voor de lol) grip verliezen door ietsjes teveel gas te geven.Inmiddels staat m’n huidige wagen op winterbanden en heb ik uiteraard eens even getest wat het nou doet.
Het verschil is echt enorm! Wegtrekken in de sneeuw zonder wielspin, hard stoppen zonder dat de ABS er in hakt of dat de wagen gaat glijden. Heerlijk gewoon :)Als je het geld kan missen zou ik het zeker doen, en dan liefst gewoon een set extra velgen met banden er op.
Dan heb je twee sets om te verslijten dus uiteindelijk is het niet eens duurder dan normaal.1 december 2010 om 09:06 #17749545Ben het aardig met je eens McKaamos, alleen er zit wel een wereld van verschil tussen de verschillende merken. Er zijn zelfs merken die in feite helemaal geen winterbanden leveren alleen het logo erop zetten voor een betere verkoop.
En ik zal je als tip geven niet te overmoedigd raken. Veelal heb je wel veel meer grip maar er zijn nog zat plekken op de weg waar je ook geen grip met winterbanden hebt (heb het eergisteren al ervaren).
Kortom winterbanden scheelt enorm maar blijf wel hetzelfde en voorzichtiger rijden
1 december 2010 om 09:08 #17749546Ben het aardig met je eens McKaamos, alleen er zit wel een wereld van verschil tussen de verschillende merken. Er zijn zelfs merken die in feite helemaal geen winterbanden leveren alleen het logo erop zetten voor een betere verkoop.
En ik zal je als tip geven niet te overmoedigd raken. Veelal heb je wel veel meer grip maar er zijn nog zat plekken op de weg waar je ook geen grip met winterbanden hebt (heb het eergisteren al ervaren).
Kortom winterbanden scheelt enorm maar blijf wel hetzelfde en voorzichtiger rijden
1 december 2010 om 09:09 #17749547Ben het aardig met je eens McKaamos, alleen er zit wel een wereld van verschil tussen de verschillende merken. Er zijn zelfs merken die in feite helemaal geen winterbanden leveren alleen het logo erop zetten voor een betere verkoop.
overigens heb je al een complete set op staal, en met merk banden voor 425 euro dus als je banden niet te best meer zijn lijkt mij de keuze vrij makkelijk
1 december 2010 om 09:10 #17749548Ben het aardig met je eens McKaamos, alleen er zit wel een wereld van verschil tussen de verschillende merken. Er zijn zelfs merken die in feite helemaal geen winterbanden leveren alleen het logo (M+S) erop zetten voor een betere verkoop.
Kortom winterbanden scheelt enorm maar blijf wel hetzelfde / voorzichtiger rijden
overigens heb je al een complete set op staal, en met merk banden (vredenstein snowtrac / goodyear ultragrip) voor 425 euro dus als je banden niet te best meer zijn lijkt mij de keuze vrij makkelijk
1 december 2010 om 09:19 #17749549In losse sneeuw heb je idd wat meer grip met winterbanden, maar als het eenmaal vastgereden en aangevroren is dan maakt het niet uit of je op zomer of op winterbanden rijdt.. Je glijdt toch wel door.
1 december 2010 om 09:43 #17749550mijn excuus voor al die post, pc liep vast en bleef maar posten
1 december 2010 om 15:56 #17749551origineel gepost door lucas-
In losse sneeuw heb je idd wat meer grip met winterbanden, maar als het eenmaal vastgereden en aangevroren is dan maakt het niet uit of je op zomer of op winterbanden rijdt.. Je glijdt toch wel door.idd toen maandag hier de eerste sneeuw viel kon ik gewoon vlot optrekke en normaal remme maar nu er soms wat geplakte sneeuw ligt dan gaat het niet 100% met het remme maar je merkt gewoon dat je iets betere grip hebt vind ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.