Mijn Astra verlagen

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Astra verlagen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    robertszone

Hallo,

Ik zit met een klein probleem.. Ofja ik kom er gewoon niet uit :P

Ik heb een OPEL ASTRA TAILGATE X1.6SZR uit 97 waarvan op het kentekenbewijs ook de aanduiding ‘sport’ staat.

Nu wil ik hem vanvoren verlagen met veren.. Ik heb gehoord dat de sport al sowieso 20mm lager staat als de ‘normale astra’ modellen , klopt dit?

Ik wil in dit geval 40mm omlaag ten opzichte van de stand nu.. Zou ik dan 60mm veren moeten kopen? Én passen deze dan weer bij de originele schokbrekers?

alvast bedankt!

groet,

Robert

OpelAstraSport16v100pk

je kunt de originele veerpoten gebruiker, hierbij kun je tot maximaal 40 mm verlagen.
        Wil je meer verlagen dan moet je andere veerpoten kopen.

Ik heb zelf ook een astra sport, model f van bouwjaar ’95. Is ook 40 mm verlaagt. Ik heb alleen de voorkant omlaag gegooid, puur omdat ik dat alleen mooier vind staan.

Trouwens, als er bij de veren staat vermeld dat ze 40mm verlagen, dan is dat ook zo. Dan hoef je niet verder te gaan tot 60 mm oid.

Hier een foto van hoe het lijkt als hij voor 40mm verlaagd is

robertszone

dat ligt al mooi laag met een lipje :thumbup

Van wat voor auto komt die weg?

Ik ga dan voorlopig maar eens kijken om te verlagen met 40mm.. En dan sparen richting een schroefset :angel

IMpY

mijne ligt ook 40 verlaagd maar dan voro en achter. Dan krijg je dit effect.

Groeten Twan

OpelAstraSport16v100pk

haha, ja, ligt idd mooi laag idd.

Die lip komt voor een golf 3 weg, maar is nu onder de bumper weg, vriendin pakte een drempel verkeerd :P Kan gebeuren

hanskadett

als je lager gaat dan 4cm zal je ook je schokdempers moeten gaan vervangen je hoeft niet de hele poot te vervangen dikke onzin wel zul je veerklemmen nodig hebben om je oude veren te verwijderen

robertszone

vanachter ligt hij al op hetzelfde niveau als die van jou Twan, zit nl een redelijk zware Muziekinstalatie in :P.

Bedankt voor de antwoorden, ik ga dus voorlopig voor de 40mm verlaging.. Daarna zien we wel weer verder:angel

IMpY

mijne ligt achter wel 40 lager enkel is die vrij stug in het geheel dus veel zakken door muziek installatie doet die niet. Heb ik er trouwens ook wel inliggen dusja:P maar ligt wel netjes zo. Kom nog net de oprit thuis op en af en deze is behoorlijk stijl.

Enkel weet ik niet of dit 40mm vanaf de gsi (20mm) verlaging is of vanaf de originele. Zijn wel veren voor een gsi dus ga uit dat hij dan ook 60 lager ligt als een normale astra f.

groeten Twan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.