Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn astra iets sneller maken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 19:15 #17232570
Hallo,
Ik zit met een vraag … hoe kan ik mijn Astra G 1.6 sport uit 1998 wat meer PK’tjes geven?
Ik weet dat er met een 8 klepper niet teveel te doen valt, maar zou ik misschien een 16v kopje er op kunnen zetten ofzo?
Of maakt dat helemaal niets uit?Of hebben jullie misschien betere (andere) ideeën dan een andere auto te kopen:)?
Mvg Willem
10 februari 2011 om 19:28 #17814887hallo,
misschien een beetje pokon in de tank doen en hopen dat je blokje ervan groeit :P
verder kun je weinig met dit blokje doen , of je moet een hele grote portemonee hebben…
mvrg Rob
10 februari 2011 om 19:30 #17814888en waarom maar een beetje meer peekaas en niet meteen een hoop?
10 februari 2011 om 19:33 #17814889[rquote=1865293&tid=142435&author=red-bull]hallo,
misschien een beetje pokon in de tank doen en hopen dat je blokje ervan groeit :P
verder kun je weinig met dit blokje doen , of je moet een hele grote portemonee hebben…
mvrg Rob [/rquote]
:P
10 februari 2011 om 19:35 #17814890AnoniemLid sinds:
1 January 1970een c20let monteren
iets meer werk
ook iets meer pk,s:thumbup10 februari 2011 om 19:35 #17814891[rquote=1865299&tid=142435&author=mallemalle]en waarom maar een beetje meer peekaas en niet meteen een hoop?[/rquote]
Omdat ik eigenlijk niet echt zin heb om een slurpende c20let of xe er in te hangen, moet zeggen dat dat wel door me hoofd spookt maar denk niet dat ik dat ga doen…
of bedoelde jij dit niet?
10 februari 2011 om 19:37 #17814892[rquote=1865312&tid=142435&author=louwe 16 klepper]een c20let monteren
iets meer werk
ook iets meer pk,s:thumbup[/rquote]Ja het kan allemaal :P maar…..
10 februari 2011 om 19:46 #17814893naja als je toch bezig bent meteen goed doen ;)
10 februari 2011 om 19:57 #17814894[rquote=1865334&tid=142435&author=mallemalle]naja als je toch bezig bent meteen goed doen ;)[/rquote]
ja das waar maar tis zo een hoop werk misschien in me vakantie van de zomer als er echt geen andere oplossingen zijn.
10 februari 2011 om 21:51 #17814895en een 16v kop gaat niet passen op een 8v, dus word dan zowiezo een blok wissel
10 februari 2011 om 21:53 #17814896[rquote=1865515&tid=142435&author=Nick-GSI]en een 16v kop gaat niet passen op een 8v, dus word dan zowiezo een blok wissel[/rquote]
Ok thanx , ik vermoede al zoiets :(
11 februari 2011 om 16:31 #17814897hallo,
je kunt ook eens bij dbilas op de site kijken , misschien een turbo erop bouwen..
mvrg Rob
11 februari 2011 om 16:45 #17814898Een dikkere motor slurpt niet meer. Dat ligt aan je zelf en hoever je het blok opfokt.
In theorie zal je zuiniger gaan rijden dan wat je nu al doet, doordat het torretje de kar beter kan trekken. Alleen ga je met een dikkere motor ook wat dikker rijden :P11 februari 2011 om 17:31 #1781489916v loopt inderdaad lekker zuinig,
zou er dan een x16xel in hangen,
deze inverband deze geen elektrische gas heeft,( net als de jouwe )
de z16xe heeft dit namelijk wel,
ook hoef je geen benzine retourleidingen teleggen,
en je remmen niet aan te passenm11 februari 2011 om 17:45 #17814900JATO monteren gegarandeerd dat je de snelste bent , nadeel lastig te verkrijgen
is nl. military surplus equipment = Jet Assisted Take Off = een Raket.:P11 februari 2011 om 18:16 #17814901Zware motor betekend niet gelijk dat hij gaat zuipen. Ik rij met mijn 240 pk Z20LET 1 op 9 ongeveer (ik reed met mijn vorige auto 1 op 10 met 115 pk…) Ik rij alleen maar korte stukjes, af en toe iets langere stukken.
Als je beheerst rijd, verbruik je maar fractioneel meer… Maar de verleiding om hard te rijden is natuurlijk groot als je veel vermogen hebt :angel
11 februari 2011 om 18:32 #17814902[rquote=1865275&tid=142435&author=motorcross27]Hallo,
Ik zit met een vraag … hoe kan ik mijn Astra G 1.6 sport uit 1998 wat meer PK’tjes geven?
Ik weet dat er met een 8 klepper niet teveel te doen valt, maar zou ik misschien een 16v kopje er op kunnen zetten ofzo?
Of maakt dat helemaal niets uit?Of hebben jullie misschien betere (andere) ideeën dan een andere auto te kopen:)?
Mvg Willem[/rquote]
ik heb bij mij 1.6 8 klepper de egr afgedopt en, me carter slangen van me luchtinlaat afgehaald en afgedopt,het verschil is minimaal maar ik merkt wel dat die iets beter op trekt in de lage toeren.
11 februari 2011 om 20:35 #17814903reservewiel er uit,achterbank weg,audio er uit.
zelfde blok..en je gaat toch sneller:agent11 februari 2011 om 21:00 #17814904Tja,
Wat ben je bereid te doen?…..Ik heb het niet over de hoeveelheid geld,maar over het hoeveelheid werk wat je er in wilt stoppen???
Als je een lekker felle 1.6 wilt hebben dan moet je gewoon zorgen dat de motor genoeg lucht krijgt(ander luchtfilter,misschien openluchtfilter of ander inlegfilter,gasklephuis en inlaatspruitstuk flowen,inlaten van kop flowen)
Genoeg benzine(andere benzinepomp,regelbare benzinedrukregelaar,grotere injectoren)
Genoeg compressie(andere zuigers(niet altijd mogelijk),kop vlakken)
Makkelijke lucht uitlaat(spaghetti spruitstuk en zo min mogelijke uitlaatlucht restrictie….kat leegkloppen en een goede einddemper)
Snel reageren op gas(versnellingsbak vliegwiel laten afdraaien en balanceren….scheelt gewicht om rond te GOOIEN en gegarandeerd snellere reactie op gas….meer PK’s???..,maar wel snellere reactie bij gas geven…)
Misschien is er ook een tuningchip beschikbaar voor jou type Astra.
Dannis
11 februari 2011 om 21:49 #17814905Open filter op de Singlepoint motoren hebben juist een averechts effect (zoals bij bijna ALLE oudere opel motoren).
Inlaat flowen zal met mazzel 1 pk opleveren bij een singlepoint motor.
Spagetti heeft qua kosten / vermogenswinst ook geen zin.
Kat leeg = niet meer door de APK
vliegwiel kan je wel doen, maar daar word deze motor niet veel feller van, deze motor kan eenmaal niet veel meer als dat ze nu doet.
Als je meer vermogen wil zal het het makkelijkst zijn een 1.6 16V 100pk (X16XEL-II) of 1.8 16V 115pk (X18Xe1) motor erin lepelen, voordeel hiervan is wel dat deze motoren fabriekswegen zijn geleverd in deze Astra, en deze dus makkelijk gekeurd kan worden bij het RDW en dan ook op het kenteken vermeld word.
Willem
13 februari 2011 om 18:14 #17814906Okeey bedankt allemaal!! Ik ga voor de zomer maar is opzoek naar een c20let ofzo die reviseren op het gemakje alle spullen klaar maken ombouw setje kopen aandrijf asjes kopen en dan maar is aan de gang in mn vakantie :P
Owjah is het dan ook mogelijk om er nog airco in te zetten? heb dan namelijk toch alles er uit!
Groetjes
13 februari 2011 om 18:21 #17814907Ik denk dat je met een 1.6 8v ook wel leuke setup kunt bouwen met compressor er op om er veel meer pk’s uit te krijgen. en dan blijft het denk ik nog een betrouwbaar blokje ook.
13 februari 2011 om 18:26 #17814908Dan toch eerst ombouwen naar een multipoint injectie..
13 februari 2011 om 19:17 #17814909se koppie er op of 16v en dn laten chippen :hmmz?
13 februari 2011 om 21:43 #17814910Ik ben een 1.8 z18xe motor met 150000 gelopen. Weet iemand of het het geld waard is om hem te laten chiptunen? Of dit qua vermogen ook merkbaar is, of wordt het verbruik dan opeens veel hoger?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.