Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Astra H 1.7 CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2014 om 20:53 #18108365
Nou mensen. Ik even mijn hart luchten en dan tegelijk misschien afscheid nemen.
Vol liefde en enthousiasme heb ik vorig jaar voor werk van mijn vrouwli ef deze auto gekocht. Auto had toen 196k gelopen en zag er goed uit. Onze bevriende monteur gaf groenlicht om hem te kopen dus dan ook maar gekocht. Auto bleek een Isuzu motor te hebben en las dat deze betrouwbaar was.
Vrouwlief was er heel blij mee want het was een leuke, ruime diesel die modern is van binnen en buiten. Auto heeft CC en Airco, wel zo fijn. Naast onze Audi A4 is/was deze een leuke 2e auto. Bij de aanschaf van de auto heb ik direct de distri. riem en al die mikmak eromheem laten vervangen en oliewissel gedaan. Er is toen ook gelijk een cd/mp3 speler ingekomen.
2 maanden na aanschaf constateerden we koelvloeistofverlies. Slangetje bij EGR koeler (schijnt veel voor te komen) vervangen et voila, problem solved. Maar een maandje later ging motorstoringslampje branden. Met opcom uitgelezen en de gevonden melding was lek in vacuümsysteem. Laat dit nou een erg lastig iets zijn om op te lossen. Het kan een kapotte EGR zijn maar ook turbodruksensor, LMM of een scheur in de slangen ergens.
Ik heb tegen een gunstige prijs een nieuwe EGR gekocht en gemonteerd maar niets! Ook turbo onderdrukklep vervangen, ook niets! Slangen gecheckt, turbo los gehad maar niets aan de hand. Dus LMM was aan de beurt om te vervangen. Afgelopen zaterdag een nieuwe gevonden tegen een zeer gunstige prijs en serieus waar was ik met de koop bezig toen mijn vrouw mij belde met de mededeling dat de auto heel raar doet en zij geen meter vooruit komt. Ik meteen ernaar toe en zag aldaar dat de koppeling geen druk meer had. Auto is gesleept naar dezelfde bevriende garage. Monteur belde dat de koppeling vervangen moest worden. Kosten 700 euro incl. arbeidsloon. Ik dacht okay, maak maar want vrouwlief heeft een auto nodig. Nou komt het, monteur belt dat ook vliegwiel overleden is en alles vervangen moest worden. Kosten opgelopen tot ca. € 1.600.Ik heb het er niet voor over eerlijk gezegd omdat er nog iets vervelends in de motor zit wat ik niet kan vinden. Lees hier het verhaal: viewtopic.php?p=2340126#p2340126
Auto heeft bijna 300k gelopen dus z’n beste tijd gehad maar helaas niet bij ons. Wij hebben er alleen ellende mee gehad. Ik ben er klaar mee en hij gaat weg. Morgen geef ik de opdracht hem te verkopen en de kosten te verrekenen. Nu ga ik druk op zoek naar een VAG auto.
Persoonlijke indruk van de H:
– 1.7 CDTI 100pk is fijn maar wel stroef.
– Auto is lekker ruim en wel comfortabel te noemen.
– Betrouwbare motor ondanks de foutmeldingen (motor blijft lopen).
– vage foutmeldingen en noodloop voor niks (gevoelsmatig).
– roestvorming bij veerschotels (vind ik niets voor Opel).
– zwakke stabilisatorstangen maar dat zijn de kosten niet.
– lampje vervangen gaat niet even makkelijk.
– zwakke koppeling.
– rijkwaliteit is me niet helemaal van het. Doet me denken aan een simpele franse auto.Ach ja, dit hoofdstuk uit ik voorgoed af. Gewoon vooruit kijken en hopen dat de vervanger een goed auto is/blijft.
Als ie definitief weg is, laat ik het hier nog even weten. Ik weet niet of ik dan nog naar het forum kom maar denk het wel.Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
10 september 2014 om 12:06 #18108366– Verkocht –
Opel Astra H hoofdstuk hiermee gesloten.
10 september 2014 om 12:09 #18108367AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo dat is snel! Viel het bedrag nog mee?
10 september 2014 om 12:25 #18108368Het ging mij idd te snel. Binnen 5 minuten nadat ik de auto op MP had gezet, kreeg ik 30 telefoontjes. Met ene (voor export) een goede deal kunnen sluiten. De auto is dus binnen 1.5 uur verkocht :shock:
11 september 2014 om 10:27 #18108369doe je goed, lange tijd niet meer hier gekeken maar was ge-abboneerd dus ontving een mail over dit topic
ben toen bij je geweest vd mp3 te installen.jammer dat het zo is gegaan, eind goed al goed nieuw hoofdstuk voor jou nu.
succes met de volgende auto :thumbup
moet bij mij nog steeds de veerschotels vervangen etc
distr snaar komt eerst!groet danny
11 september 2014 om 13:16 #18108370AnoniemLid sinds:
1 January 1970Buscavidas, mocht je meer willen weten of zien over de veerschotels, ik heb ze pas vervangen! Kosten vallen mee..
11 september 2014 om 14:56 #18108371ja die dopjes heb ik eraf gehaald en der zit narigheid onder dat moet ik ff schoonmaken en rubberen dopjes ipv plastic
volgens mij had je mij dat toen al verteld, heb toen wat dealers gebeld en die hadden de dopjes niet op voorraad
sinds toen eigelijk niet meer naar omgekekennu grote schoonmaak, onderhoud etc toch maar ff meepakken
had jij een artikelnr toevallig vd rubberen dopjes??
mvg
11 september 2014 om 17:10 #18108372AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik krijg het art. nr. er niet uit, maar het is nummer 12 op deze afbeelding:
http://www.partsbase.org/opel/astra-h-2004–11–7-30-8-front-shock-absorbers-hatch-saloon-estate-van-l08-l35-l48-l69-l70-z16let-llu-z20lel-lcf-z20ler-lu2-z22yh-lch-petrol-engines-used-with-lowered-spo/” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 september 2014 om 19:02 #18108373@Buscavidas wrote:
doe je goed, lange tijd niet meer hier gekeken maar was ge-abboneerd dus ontving een mail over dit topic
ben toen bij je geweest vd mp3 te installen.jammer dat het zo is gegaan, eind goed al goed nieuw hoofdstuk voor jou nu.
succes met de volgende auto :thumbup
moet bij mij nog steeds de veerschotels vervangen etc
distr snaar komt eerst!groet danny
Ja Danny, ik vind het toch wel jammer aan de ene kant maar aan de andere kant heb ik er geen seconde spijt van. Eindelijk van het gezever af. Nu is de vraag welke auto wordt de opvolger. Wat wel zeker is dat er geen diesel voor in de plaats terugkomt.
Mogelijke opvolgers zijn:1. VW Golf V of VI 1.6
2. Audi A3 8L 1.6 of A4 B5 1.8 5V
3. Mini Cooper
We’ll see ;)11 september 2014 om 20:38 #18108374Heb je topic na lange tijd vlug doorgelezen, maar je hebt wel erg veel gedaan dan wel geprobeerd om veel foutmeldingen en narigheid op te lossen!
Weet niet of ik die tijd en financiën ervoor zou hebben. ;)Zou als ik jou was wel voor een VAG gaan, aangezien je die software etc hebt
Goede vriend van mij werkt bij garage hadden het laatst over golf5 golf6
Hy is van mening dat golf6 veel meer technische storingen en mankementen heeft dan golf5, en raadt voor onderdelen dan wel ondersteuning eerder een golf5 aan.Veel succes in ieder geval, met de volgende bolide! en wie weet treffen we elkaar ooit nog.
Groet danny -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.