Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Astra H 1.7 CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2013 om 20:02 #18108340AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, ben nog met iemand op het forum er over bezig..
25 september 2013 om 20:14 #18108341Spannend. Succes.
21 oktober 2013 om 09:48 #18108342Ik heb vandaag vanwege hardnekkige problemen met mijn auto diverse schakelaars besteld.
Gaspedaalpositiesensor, onderdeelnummer 9 157 998 BK, komt uit een demontage Astra H van 2009 (39k gelopen) € 50,- ;
Koppelingsschakelaar nieuw bij de dealer, onderdeelnummer 6239120, € 24,15 ;
Remlichtschakelaar, nieuw bij de dealer, onderdeelnummer 6240462, € 27,85.Gaspedaalpositiesensor heb ik zeer wss morgen in huis. De rest haal ik straks op. Woensdag ff tijd voor trekken om ze erin te knallen :) Ik ben benieuwd hoe de H daarna rijdt.
21 oktober 2013 om 10:58 #18108343AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo dat zijn zeker problemen, 3 onderdelen kapot joh? Hoe kwam je precies bij die problemen?
21 oktober 2013 om 11:18 #18108344@pixels66 wrote:
Zo dat zijn zeker problemen, 3 onderdelen kapot joh? Hoe kwam je precies bij die problemen?
Ik krijg regelmatig een foutcode op “instelschakelaar CC” maar heb het flauwe vermoeden dat dat te maken heeft met een gare koppelingsschakelaar. Die laatste heb ik trouwens ook regelmatig een fout op. Die vervang ik soweiso. Remlichtschakelaar vervang ik preventief en de foutmelding gaspedaalpositiesensor is nieuw. Die kwam er vrijdag bij. Ik lees dat je gaspedaal kan doorverbinden o.i.d. maar dat ga ik niet doen. Vervangen die hap. Het zijn de kosten niet toch?
21 oktober 2013 om 11:19 #18108345AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee het valt inderdaad mee qua prijs..
21 oktober 2013 om 12:57 #18108346Even een aanvulling op bovenstaande. Zoals gezegd heb ik de gaspedaalsensor besteld bij een autodemontage / materialen-bedrijf. Deze is Ronald Morien te Wieuwerd. Ik kreeg net een e-mail dat de sensor mij niet 50 euro maar 40 euro gaat kosten incl. verzenden onder rembours. Er was een misverstand. Ik vind het wel erg netjes van dit bedrijf, dus wilde dat even melden hier.
21 oktober 2013 om 16:34 #18108347Hier zijn ze dan. Woensdag zet ik ze erin samen met de gaspedaalpositiesensor. Ik hoop dan dat ik af ben van de foutmeldingen en noodloop.
24 oktober 2013 om 13:45 #18108348“Nieuwe” gaspedaalpositiesensor uit een donor Astra zojuist in ontvangst genomen. Straks zet ik hem erin samen met koppelings- en remlichtschakelaar. Dan maar hopen dat foutmeldingen kermis hiermee verdwijnt.
5 november 2013 om 12:42 #18108349Ook in mijn eigen topic maar even de update delen:
Sinds zondag is er een foutmelding bijgekomen, namelijk P2279, lekkage in de luchtinlaat. Ik heb wat research gedaan en kwam te weten dat de oorzaak van deze fout meestal ligt een gare EGR dan wel een LMM, of heel soms een scheurtje ergens in de slangen.
Ik was het zat dus heb hem vanochtend bij mijn bevriende garage neergezet. Hij belde mij terug met de mededeling dat de turbo toch overleden is. Lagedruk is te weinig (75-80 i.p.v. 180) dat zegt mij allemaal niet veel maar ben blij dat er een diagnose is gesteld. Ik heb hem ook gevraagd om de EGR sowieso schoon te maken. O ja, er komt een “nieuwe” turbo in, revisieturbo. Kostenplaat? Ach ja, € 650 all in.
Ik hoop dat het straks goed loopt en ik af ben van het probleem. Volgende week zet ik er ook een nieuwe CC hendel in, want die geeft ook problemen.
6 november 2013 om 18:18 #18108350Update:
Turbo vervangen en de bijbehorende zaken schoongemaakt. Dus ook de EGR. Monteur heeft daarnet een testrit gemaakt maar auto springt in noodloop en geeft een foutcode voor een lekkage op luchtcircuit. Ik had hem ook uitgelezen van de week en zag foutcode P2279. Oorzaak hiervan kan zijn een gare LMM, kapotte EGR of vastgeroete wervelkleppen. EGR is schoongemaakt maar dat neemt niet weg dat deze gewoon lekt.
Een en ander wordt morgen nogmaals getest en onder druk gezet. Hopelijk vindt hij het probleem.6 november 2013 om 22:05 #18108351AnoniemLid sinds:
1 January 1970pfff. Mijn god, had verwacht dat het wel klaar zou zijn.. Hoop dat het nog een kleinigheidje is..
Maar een andere vraag, en wellicht weet iemand dat wel, op het forum veel te lezen over problemen met wervelkleppen, maar dan bij de Z19DTH, en niet bij de 17, zou dat ook een probleem kunnen zijn dan?
6 november 2013 om 22:22 #18108352Bedankt kerel. Ik hoop het ook. Ik hou dit sowieso up to date, wellicht heeft iemand er wat aan later.
Je vraag over wervelkleppen ben ik ook benieuwd naar.
6 november 2013 om 22:49 #18108353AnoniemLid sinds:
1 January 1970We horen het. Heb mijn topic ook maar weer eens ge update…
21 november 2013 om 15:05 #18108354Dashboardkastvakje gekocht in Duitsland en vandaag binnengekregen. Hij is origineel en nieuw in verpakking. Met verzending en al totaal € 12 voor betaald, via eBay.de. Voor de geïnteresseerden heb ik een link.
Hier een foto:
Auto gaat a.s. zaterdag naar mijn neef toe. Ik heb het probleem aan hem voorgelegd en hij herkende de symptomen. Waarom heb ik niet eerder aan hem gedacht? Hij is wel BMW monteur maar dit gaat ie wel oplossen, geloof ik. Ik ben benieuwd.
3 december 2013 om 09:02 #18108355Gisteren stond de H een dag lang bij Spaarnestad Haarlem voor een diagnose. Rond 15 uur kreeg ik een telefoontje dat ik de auto weer kon ophalen. Men heeft alles nagekeken maar kon niet traceren waar het probleem ECHT zit. Wel heeft de monteur een vermoeden, EGR-klep maar zover was ik zelf ook. Ze hebben de turboslangen nagegeken maar daar zat geen scheur of een breuk in. De foutcode, P2279 hebben ze gewist en die kwam niet meer terug na een proefrit :wtf
Ik heb het advies gekregen om dieseltoevoeging erin te gooien om de boel schoon te verbranden en tidje aan te kijken. Bij mijn neef heb ik twee flessen Forté gehaald en 1 fles erin gegooid, vervolgens de tank volgegooid. Toen de snelweg op en in hoge toeren paar keer heen en weer. En ja hoor, steeksleutel-lampje is weer gaan oplichten. Gelijk gebeld met Spaarnestad en kon weer terug heen rijden. Onderweg ging het lampje weer uit :swear
Ik heb het vermoeden dat het de EGR-klep is. Die ga ik binnenkort gewoon vervangen. Wel eerst wachten wat Forté doet. Vervolgens ga ik LMM vervangen. Wel kostbaar maar ja.
Het houdt je i.i.g. bezig.
3 december 2013 om 10:08 #18108356AnoniemLid sinds:
1 January 1970Pff jeetje, schiet niet op. Misschien is het niks, maar heb je al aan de boost pressure sensor gedacht? Die er even uitdraaien(voorzichtig met inbus, bij mij is ie rond gedraaid), en schoonmaken. Wie weet helpt het wat..?
3 december 2013 om 11:04 #18108357Waar zit dat precies? Ik heb wel een turbo onderdruk klep o.i.d. vervangen.
3 december 2013 om 11:20 #18108358AnoniemLid sinds:
1 January 1970onder de luchtbuis die naar je luchtmassameter loopt, zie je een plastic bol zitten(wastegate volgens mij), direct daar onder zit hij, er staat als het goed is Bosch op.
3 december 2013 om 11:27 #18108359aha, ga ik gelijk even checken. Bedankt voor de tip.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
7 februari 2014 om 18:01 #18108360Update:
Ik heb al meerdere malen het probleem met onze H beschreven. Laatste is hier te vinden: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2405437#p2405437
Vandaag bracht ik de kids naar school en ik merkte op dat de acculamp is gaan branden. Ik dacht dat de accu niet meer goed was. Bij thuiskomst even de opcom eraan gehangen en zag een foutcode op dynamo. Accu leverde met draaiende motor tussen 11.6V en 12.1V op. Dat is dus niet goed. Gelijk bij de locale accuboer een gereviseerde dynamo opgehaald en door m’n neef erin laten zetten. Alles is nu prima.
Vervolgens heb ik de splinternieuwe EGR met nieuwe pakkingen erin laten zetten. Gasklephuis is daarbij ook schoongemaakt. Die zag er goed uit. EGR was niet fris meer maar weet nog steeds niet of dat het “lekkage in luchtinlaat” probleem verorzaakt. Het vervangen was echt pokkenerk maar redelijk goed te doen. We zullen eens zien.
O ja, op advies van de forumleden wim-v6 en pixel66 (bedankt allebei) heb ik ook de turbodruksensor (boost pressure sensor) los gehaald en schoongemaakt.
Al met al hele dag met de auto in de weer geweest. Ik hoop dat het allemaal nut heeft.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
7 februari 2014 om 22:16 #18108361AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben heel benieuwd wat er nu uitkomt..
7 februari 2014 om 22:28 #18108362Nou, ik hoor net van mijn vrouw dat het auto teken met steeksleutel is gaan branden. Er is dus niets veranderd. Ik ben zo moe geworden van deze auto.
Ik ga er gewoon niets meer aan doen. Als deze op is, komt ook nooit meer een Opel voor de deur te staan :puke :fy1 :argue
Ik ben gewoon klaar met die vage foutmeldingen. Je blijft vervangen, daaag.7 februari 2014 om 22:43 #18108363AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar, hoe rijdt ie, afgezien van dat lampje?
Wat kut zeg! Zou het dan toch geen probleem met de turbo of turboslangen zijn(lek)?
8 februari 2014 om 07:52 #18108364Ik weet niet hoe die nu rijdt. Mijn vrouw rijdt er mee en gisteren reed zij. Volgens haar lijkt de auto niet in te houden.
Ik heb hem zojuist uitgelezen en zag de foutcodes “lekkage in luchtinlaat”, “fout in koppelingsschakelaar com.” en “communicatiefout CIM in REC”.
Koppelingsschakelaar is nieuw dus die kan niet stuk zijn, denk ik. CC hendel had ik nog nieuw liggen en die er maar net ingezet. Dat ging vrij makkelijk eigenlijk.
Toen de motor uitgelezen en bij de meetwardeblokken zag ik dat EGR stationair op 100% stond. Dat is niet goed. Hij moet op 25/26 stan en als je gas geeft moet ie op 100 komen te staan. Bij VAG auto’s moet je zoiets nieuws eigenlijk in de basisinstellingen zetten. Dat maar gerobeerd met opcom en EGR stond toen met stationair motor op 25/26 en met gas op 100. Volgens mij is het gelukt.
Dus EGR in de basis en nieuwe Cruisecontrolhendel erin. Kijken wat dat gaat doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.