Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Astra GSI project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 19:22 #18001103
@robert_corsa wrote:
komt alleen maar door het materliaal.
astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)
let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
polymax gaat eigenlijk altijd goed.
vooral soudal kan problemen geven.De meeste popnagels zijn van aluminium, behalve de stift, het klopt wel dat er een potentiaalverschil is tussen verschillende metalen waardoor er galvanische corrosie kan ontstaan, maar aluminium popnagels in staal vormen niet zo’n groot gevaar.
1 november 2012 om 13:13 #18001104@robert_corsa wrote:
komt alleen maar door het materliaal.
astra f heeft een zink bad gehad, of iets wat er op lijkt.
popnagel is gewoon staan in de meeste gevallen. dus de het beschermlaagje op je auto (bijv zink) offert zich op voor de polnagel, zodat deze niet gaat roesten. hierdoor krijgt je dorpel te weinig bescherming,als je buurman een zinken goot heb, en je gooit er een echte dikke stalen spijker in, dan heeft je buurman na een jaar een lekke goot:)
let bij kit wel goed op, er zijn kitten die te zuur zijn, en tasten je lak aan.
polymax gaat eigenlijk altijd goed.
vooral soudal kan problemen geven.Idd soudal is vrij zuur.
Persoonlijk zou ik voor sikaflex 221 gaan.Is wel wat duurder,maar perfecte kwaliteit.Heb in mn werk wel met beide gewerkt.
Polymax is wat vorstgevoeliger.Dat wil zeggen,word taaier naarmate het kouder word.Is sikaflex wat minder gevoelig voor.
Ook goed ontvetten van te voren is geen overbodige luxe.1 november 2012 om 13:40 #18001105Als je popnagels gebruik eerst het gat voldouwen met een primer, zonder primer gaat het natuurlijk hard. Popnagels smeer ik vaak nog af met een kit. Heb er op de sloop zat zien staat die liepen te rotten rond de popnagels.
Ik gebruik voor spoilers altijd soudal fix all of een soort van bitumen kit. De fix All variant bevat sowieso geen zuren oid.
Sikaflex 221 is volgens mij alleen voor binnen gebruik.
1 november 2012 om 14:33 #18001106Sikaflex 221 is zeker niet alleen voor binnen gebruik.Dan zouden er nu heel wat dakpannen van de daken liggen. :jerry
Is zeker een exterieur kwaliteit.Alleen moet je voor een goede hechting,zoals bij alles wat je plakt,de boel wel goed ontvetten.
Ik zou juist geen bitumenkit gebruiken.Een bitumen kit zoals tixophalte of wet seal en fix van shell bevat een hoeveelheid teer.en als je iets niet op je auto wil dan is het teer.1 november 2012 om 14:41 #18001107Hertalan ks96 is het, structuur en verwerking lijkt op die bitumen maar is het niet.
Teer vreet je lak niet weg hoor, en onder een spoiler zie je er nooit meer wat van ;)
3 november 2012 om 14:16 #18001108Inmiddels weer wat verder, middendempervervanger eronder, en een sebring einddemper, (heb een originele lexmaul liggen geloof 2 x 80 einddemper die mag voor een prikkie weg, dus belangstellenden stuur me ff een berichtje) (de luchthappers gespoten en zitten ook op de motorkap,
van de week even een fotoshoot gehouden samen met Arthur (maat van me met zijn astra f cabrio) :D
helaas zaten de luchthappers er toen niet op omdat ik deze net had gespoten!
op deze foto lijkt zijn astra misschien iets lager maar die van mij is lager! :jerry (rode)
onderweg naar de onderdelen beurs in tolbert!zo even een mooie fotoshoot! met Harms f cabrio
de cabrio van arthur was overigens de cabrio van Corsaforever (ook aktief op het forum)
Groet Arne! :D
3 november 2012 om 14:23 #18001109om nog even op het pompnagelonderwerp te komen
de astra f1 heeft namelijk geen zinkbadje gehad, de f2 wel
vandaar dat de astra f1 (gsi) vanonder je kont wegrot ;)3 november 2012 om 14:24 #18001110Unnuhh :kewlpics
3 november 2012 om 14:25 #18001111overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent
eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup
3 november 2012 om 14:27 #18001112@trashmetal wrote:
om nog even op het pompnagelonderwerp te komen
de astra f1 heeft namelijk geen zinkbadje gehad, de f2 wel
vandaar dat de astra f1 (gsi) vanonder je kont wegrot ;)klopt! gelukkig heb ik een fase 2 gsi als het om de roest gaat, mijn auto heeft geen enkel stipje roest op het chassis alles ziet er tip top uit! alleen dus een klein plekje op 1 van de schermen maar dat kwam vanwege een kleine aanrijding en dus niet van het kwaaltje! :D
3 november 2012 om 15:24 #18001113Die cabrio komt me bekend voor :hmmz
Ex cabrio van een forumlid van hier?
Voor de rest mooie pics :thumb
3 november 2012 om 15:30 #18001114Aaa gevonden..
Halve wegen de pagina zie je de astra staan 2 jaar terug.
viewtopic.php?f=5&t=196&p=1645965#p1645965
En nog een topic
3 november 2012 om 17:51 #18001115@trashmetal wrote:
om nog even op het pompnagelonderwerp te komen
de astra f1 heeft namelijk geen zinkbadje gehad, de f2 wel
vandaar dat de astra f1 (gsi) vanonder je kont wegrot ;)dat is onzin wat je hier zegt
het probleem zat hem in de kit die ze gebruikt hebben in de eerste serie
deze werd poreus waar door er water tussen het plaatwerk kan komen
dan nog wat
de popnagel op een f1 astra gsi zijn geen popnagels
deze zitten niet een door het plaat werk heen
die pinnnetjes voor de bevestiging van de clips voor de skirts zitten er op gelast3 november 2012 om 17:57 #18001116@Arnegsi wrote:
overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent
eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup
zo iets dus hahahah
3 november 2012 om 18:58 #18001117@syl-astra wrote:
@Arnegsi wrote:
overigens heb ik een droom: mijn astra in gsi blauw, mooie strakke velgen, verder zo laten zoals hij nu is met een c20let erin! en geblindeerde ruiten. :agent
eerst maar even sparen en genieten van deze goede auto! misschien met een aantal jaartjes! :thumbup
zo iets dus hahahah
oow jaa! precies zo! :wors
wat mooi!
3 november 2012 om 19:08 #18001118is geloof ik te koop met een v6 toch ?? of vergis ik me nou
3 november 2012 om 19:10 #18001119of deze:
‘
slijm slijm. dit is de kleur die ik bedoel (heel donkerblauw), strak, origineel,vette velgen en niet te veel poespas!
3 november 2012 om 19:27 #18001120@petrolhead wrote:
is geloof ik te koop met een v6 toch ?? of vergis ik me nou
ja klopt
ik heb hem verkocht en aan bass hier op het forum maar die heeft hem ook weer verkocht
staat nu in Groningen volgens mij weer te koop3 november 2012 om 19:30 #18001121maar als je echt wat wilt moet je deze kopen
deze is echt zo goed als nieuw en echt roest vrij
betere astra als deze vind je niethttp://link.marktplaats.nl/608726107″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 november 2012 om 11:34 #18001122die zwarte op de foto is ook echt gaaf, zo wil ik de mijne ook wel hebben :wub :wub :wub
idd die v6 is echt een nette en harde gsi
4 november 2012 om 12:17 #18001123Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub
4 november 2012 om 14:17 #18001124@midnight black wrote:
Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub
inderdaad, het heeft wel wat!
4 november 2012 om 15:20 #18001125@midnight black wrote:
Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub
heb ik ook op mijn gsi ( werkend )
4 november 2012 om 15:25 #18001126@Nick-GSI wrote:
@midnight black wrote:
Die zwarte ja, bijna compleet origineel inclusief zeldzame accessoires (koplampsproeiers) :wub
heb ik ook op mijn gsi ( werkend )
tof! heb je een foto ervan? of heb je een topic waar ik dat kan zien? :D
4 november 2012 om 16:15 #18001127 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.