Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Astra G Nieuwe Foto's Na Spuiten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 13:25 #17223369
Sinds drie weken ben ik ook in het bezit van een Astra G.
De auto bevalt echt meer dan goed.
Ook heb ik heel erg geluk gehad met deze auto.
Ben tweede eigenaar en heb de hele historie van deze wagen.Ook kocht ik hem met bijna 11 duizend op de teller, terwijl de auto uit 2000 is.
Hij is echt helemaal nieuw!Hier wat foto’s;
Al wat kleine veranderingen gedaan,
Grille, wielen, Spoilers worden begin augustus gespoten, net zoals de handgrepen en de lijsten op de deuren.Ben benieuwd, denk wel dat dat heel strak oogt.
Ook wilik een heel klein versterkertje inbouwen met alleen hoede plank speakers.
Had ik nog een vraag hoe je de voedingskabel het beste onder je dorpels binnen in de auto kunt leggen.
Hoe krijg je die kapjes los??? of moeten de stoelen er dan uit? Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
Bedankt voor de reacties!
Woutje
De plannen die ik had liggen zijn uitgewerkt deze zomer.
Zelf heel erg veel plezier van!
Dak spoiler word er op dit moment opgelijmt. Ga de auto straks weer ophalen. Ben benieuwd
Nu alleen nog mijn Irmscher einddemper monteren die ik nog heb liggen.
Foto’s :
11 juli 2010 om 14:04 #17697798AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie Astra!, :D
Als ik heel eerlijk ben vind ik het zonde zo’n nette Astra met weinig km op te leuken.
Maar het is jou auto natuurlijk ;)
Succes er mee!11 juli 2010 om 14:07 #17697799Nice!
gaat goed, ziet er netjes uit! Veel plezier en succes er mee!11 juli 2010 om 14:16 #17697800origineel gepost door mr.f
Mooie Astra!, :D
Als ik heel eerlijk ben vind ik het zonde zo’n nette Astra met weinig km op te leuken.
Maar het is jou auto natuurlijk ;)
Succes er mee!Daar heb je wel een punt,
Maar anders lijkt het zo’n oude lullen bak.
Ook wil ik alleen maar originele onderdelen erop hebben. Zoals die spoilers en grille is origineel Irmscher.
De wielen ook origineel Opel.Wil hem iets sportiever laten ogen. Verder doe ik er ook niet veel aan.
Wouter
11 juli 2010 om 14:18 #17697801mooie astra, hou er persoonlijk niet van dat er zo weinig km op staat. moter is nooit lekker warm geweest.
De voedingskabel (+) kun je vanaf je accu door je schutboard naar binnen krijgen.
Als je cruise controll heb hoef je geen gaatje te boren, dan zit er ergens in het midden een ronde rubbere dop. deze kan je naar binnen drukken, je kabel komt dan ter hoogte van je gaspendaal de auto in.kabel wegwerken: stoel moet er dan uit, of via de pasagiers kant door de dorpellijst wurmen. best wel een klusje.
11 juli 2010 om 14:27 #17697802Dat klopt inderdaad, heb al een doorvoer in het schutbord gevonde.
Maar zag inderdaad dat de stoel over de kapjes heen zit.
Misschien dat het nog anders kon, maar dan gaat ik daar nog even mee stoeien.Bedankt voor je reactie.
Wout
11 juli 2010 om 16:09 #17697803Die kapjes kan je voorzichtig een stukje loswippen (eventueel de deur rubbers ff lostrekken aan de onderkanten) dan kan je de kabel er zo inleggen en alles weer terug klikken daarvoor hoeven de stoelen niet los…
Het gat boven het gaspedaal is bij deze Astra bezet door de gaskabel… dus daarvoor zal je een ander gat moeten vinden.
11 juli 2010 om 18:26 #17697804zijkant bij de instap kan meestal loswippen wel met beleid doen.. maar soms zit er onderaan in de Bstijl kleine kruiskop schroefjes zoals bij mijn astra toendertijd
leg wel de kabels links en rechts neer en niet bij elkaar.11 juli 2010 om 19:05 #17697805ding heeft zeer weinig km’s gereden als de teller klopt! nog niet eens ingereden :O
12 juli 2010 om 21:05 #17697806origineel gepost door robert_corsa
mooie astra, hou er persoonlijk niet van dat er zo weinig km op staat. moter is nooit lekker warm geweest.De voedingskabel (+) kun je vanaf je accu door je schutboard naar binnen krijgen.
Als je cruise controll heb hoef je geen gaatje te boren, dan zit er ergens in het midden een ronde rubbere dop. deze kan je naar binnen drukken, je kabel komt dan ter hoogte van je gaspendaal de auto in.kabel wegwerken: stoel moet er dan uit, of via de pasagiers kant door de dorpellijst wurmen. best wel een klusje.
Even over die lage kmstand wie zegt dat die motor nooit warm is gereden?
Mischien heeft de 1ste eigenaar de auto maar 1x perweek gestart om naar familie tegaan boodschappen tedoen daar word de auto heus wel warm door.
Bij mij altijd 3km rijden en hij staat op 90gr.Wel een zeer nette astra zal wel natuurlijk een prijsklasse hoger liggen als de broertjes van de astra door zijn lage extreme lage kmstand.
12 juli 2010 om 21:14 #17697807origineel gepost door astraTD
Even over die lage kmstand wie zegt dat die motor nooit warm is gereden?
Mischien heeft de 1ste eigenaar de auto maar 1x perweek gestart om naar familie tegaan boodschappen tedoen daar word de auto heus wel warm door.
Bij mij altijd 3km rijden en hij staat op 90gr.En dat is dus de meest gemaakte fout.
‘De temperatuur meter staat op 90 gr. dus de motor is op bedrijstemperatuur’. Helaas.
‘t koelwater warm sneller op dan olie (afhankelijk van soort olie ook nog).Een motor is pas met +/- 20 km. op bedrijfstemperatuur.
12 juli 2010 om 21:25 #17697808Nog mooier, het koelwater warmt zowiezo sneller op dan velen overige delen van de motor.
De warmte van de koelvloeistof komt voor het grootste deel uit de cilinderkop, omdat daar de verbranding plaatsvind.
Vaak kan je beter een motor kopen die 150.000km in 3 jaar gereden heeft dan een motor die 50.000km in 10 jaar gereden heeft, daar is de olie maar weinig op temperatuur geweest.
hierdoor neemt ook de oliekwaliteit sneller af.
verstandig bij weinig km’s om de motor vaker te verversen ivm vervuiling van de olie door:
– Condens door niet goed warm worden olie (sludge vorming)
– Veel benzine en verbrandings resten in de olie door niet verdampen door niet op temperatuur komen van de olieopel smallbokc 8kleppers met weinig km’s gaan veelal vaak tikken bij het bereiken van ongeveer 100.000 a 120.000km door vervuilde oliekanalen naar de nokkenas toen, hierdoor slijt de nokkenas overmatig.
Ik zal woutje ook zeker aanraden de auto een keertje al na een kilometer of 5000 na afgelopen beurt te verversen, en herhaal dat nog een keer.
rijdt intussen ook een paar GOEDE lange ritten..
je zal dan ook merken dat de motor lekkerder gaat lopen.
Willem
13 juli 2010 om 08:12 #17697809Zijn dat nou corsa d velgen? :D Wel nice!
13 juli 2010 om 16:25 #17697810bedankt voor de tips en uitleg Wim.
Gelukkig ken ik de geschiedenis van de auto.
Heeft elk jaar zijn service gehad, want die eigenaar was bang dat er iets mis ging oid.
Hij was er heel zuinig op!
Zelf rij ik 50 km op een dag, ook rijd ik hem altijd goed warm, inderdaad niet op de temp meter!
En ben hem nog aan het inrijden :pinderdaad zijn het corsa D wielen! Zie je niet vaak onder een G.
Bedankt voor alle reacties!
Wout
13 juli 2010 om 16:29 #17697811origineel gepost door Woutje_opel
bedankt voor de tips en uitleg Wim.
Gelukkig ken ik de geschiedenis van de auto.
Heeft elk jaar zijn service gehad, want die eigenaar was bang dat er iets mis ging oid.
Hij was er heel zuinig op!
Zelf rij ik 50 km op een dag, ook rijd ik hem altijd goed warm, inderdaad niet op de temp meter!
En ben hem nog aan het inrijden :pinderdaad zijn het corsa D wielen! Zie je niet vaak onder een G.
Bedankt voor alle reacties!
Wout
Een jaar lang korte ritjes, dat is best veel hoor..
keertje extra verversen kan echt geen kwaad.
Willem
13 augustus 2010 om 13:16 #17697812Foto’s na het spuiten,
Dak spoiler en uitlaat volgen nog, zoals staat beschreven onderaan bij de nieuwe foto’s.
Greetz Wout
13 augustus 2010 om 13:33 #17697813Ziet er netjes uit wouter. Echt bijzonder met zon lage km stand!
13 augustus 2010 om 14:06 #17697814Mijn z20let is pas na 20km goed warm. (98gr)
13 augustus 2010 om 18:43 #17697815origineel gepost door Baas J.
Mijn z20let is pas na 20km goed warm. (98gr)een gemiddelde motor zal zijn olie en motorblok zelf pas goed warm hebben na een minuut of 15 a 20.
maar als je temperatuur zolangzaam oploopt dat ie na 20 minuten pas rond de 90 hangt dan mag je je thermosstaat wel nakijken.
Gemiddelde X20XEV word nog vlotter warm haha..
Willem
13 augustus 2010 om 19:30 #17697816Denk dat Baas J de temp van zn olie bedoeld….
Maar moeten eigenlijk wel een keer afspreken bijna iedereen heeft onderhand een andere auto gekocht haha
13 augustus 2010 om 19:31 #17697817dan klopt het verhaal van zijn wel…
willem
14 augustus 2010 om 07:41 #17697818inderdaad bas.
Even een meeting organiseren in duiven.14 augustus 2010 om 08:32 #17697819Mooie auto! Mooi dat je het één en ander heb laten spuiten! Wel een erg lage km stand! :hmmz
14 augustus 2010 om 09:14 #17697820Wel een erg lage stand he :) Hou je de distributie onder andere ook in de gaten? Als daar de km’s als interval worden aangehouden mag je nog 80.000km rijden, maar ze moeten ook elke 5-6 jaar.. Dit ivm uitdroging etc.
Is de riem dus al eens vervangen? Zo niet, dan zou ik het snel doen, vroeg of laat gaat-ie anders gegarandeerd door midden en kan je je portemonnee fors verder opentrekken..
11.000km in 10 jaar; da’s nog geen 100km/maand, imho echt veel te weinig. Leuk op papier, de praktijk is vaak anders (ik heb op ‘t Audiforum veel A6-jes gezien met 5K per jaar gemiddeld, allemaal met de meest wazige storingen, defecte computers of geknapte riemen.. mijn ex-A6 met 330.000km op de klok in 13 jaar (25K/jaar gemiddeld!) was storingsvrij, evenals vrijwel alle andere met gemiddeld 15+K per jaar).
Desondanks: veel plezier met je auto :).
15 augustus 2010 om 12:38 #17697821Gelukkig weet ik de geschidenis van de auto en weet ik van wie hij is geweest.
Dus al de verhalen pas op en kijk uit met deze km stand, zijn overbodig.
Als deze auto op de klok is terug gedraait zouden de binnen zijden van de deuren (deurschanieren) er niet zo super strak uitzien.
Ook bijvoorbeeld de uitlaat zou dan niet zo glimmen enz.Ik rijd hem netjes in en loop niet met hem te trappen. Dus hij gaat nog een hele tijd mee.
De distributie riem is nog nooit vervangen, de auto heeft altijd binnen gestaan dus ben niet zo heel erg bang voor uitdrogen van de riem.
Wouter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.