mijn astra f start regelmatig niet

Forumindex Forums Modellen Astra mijn astra f start regelmatig niet

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    jaimzi

hallo,

ik heb onlangs een astra F 1.6 aangeschaft uit 1996, prima autootje en loopt goed, is alleen 1 probleempje.
      De auto start soms niet, gaat gewoon op contact en als ik sleutel doorduw doet hij helemaal niks. geen klik en startmoter draait niet. Sleutel heeft chip, ik had zelf vermoeden iets met startblokkering, maar na zoeken op forums ed. zou dan startblokkeringlampje moeten branden. Maar deze brand niet! Als de auto wel start, brandt hij ook niet als ik op contact zet. Als hij niet start kan ik hem wel gewoon aanduwen. Heeft iemand misschien een idee wat dat zou kunnen zijn?

mvg jaimzi

soepkiepe
      Deelnemer

welkom!

ik denk dat je je kabels van de accu, dynamo en start motor ff na moet kijken.
        normaal zou hij namelijk op zijn minst een keer “klik” moeten zeggen.
        als ie dat niet doet dan krijgt de startmotor na mijn idee geen stroom.

jaimzi

Dat ga ik dan maar gelijk even checken….dankje

jaimzi

De kabels lijken me in orde……geen knikken, geen teken dat op hete onderdelen gelegen heeft, alle massakabels aangesloten.
            de auto startte gewoon, maar na paar minuten gelopen te hebben, sleutel teruggedraaid en weer proberen te starten en deed weer niks. Zou de warmte van moter een rol kunnen spelen?

soepkiepe
            Deelnemer

wacht ff op een reactie van een ander, maar aangezien je startmotor ook niet klikt denk i dat die dan een beetje dood is.
              ben er geen expert in, dus wacht nog ff tot iemand het bevestigd of een andere oplossing heeft.

jaimzi

oki :D

turbo.d
                Deelnemer

Even voor mijn beleving: als je de sleutel omdraai hoor je de startmotor dan wel aanslaan of doet die helemaal niets :?:
                  Sinds wanneer heb je dit probleem, heb je daarvoor nog een stuk gereden :?: ( zo ja, dan kan je dynamo stuk zijn en je accu niet voldoende bijladen)

de startonderbreker van de Astra-F geeft andere symptomen:
                  – De motor slaat aan, en na een seconde valt hij uit. ( dit getest met een replica sleutel zonder chip)

als de startmotor helemaal niets doet, geen tik/niets dan denk ik aan iets anders
                  – Massaprobleem
                  – Accu die weinig spanning geeft. (gaan alle lampjes op het dashboard uit als je probeert te starten ) Kan je testen door een multimeter op je accu te zetten, de spanning af te lezen en dit ook te doen als je start. Zakt de spanning dan in tot ver beneden de 11V weet je dat je accu dood is.

Of het relais van startmotor. Een oplossing die wij gebruiken bij onze oldtimers, waar dit probleem ook regelmatig terugkeert is om een klap op de startmotor te geven als je start. Echter… bij de Astra-F kan je niet/nauwelijks bij de startmotor als hij op z’n wielen staat.

succes iig
                  gr
                  Marcel

jaimzi

hoi,

De startmoter doet helemaal niks dan, en lampjes blijven gewoon vol branden.
                    Het probleem doet zich idd voor ,als ik terugdenk…..als hij eventjes gelopen heeft. Thuis start hij eigenlijk wel altijd, maar bij de winkel dan niet meer….om zo maar te noemen (maar dat is niet altijd het geval, vaak start hij bij de winkel ook gewoon, maar niet altijd!). Ik zal dat met multimeter gaan testen voor zekerheid, maar denk zelf datie wel genoeg spanning heeft.

mvg Jaimzi

turbo.d
                    Deelnemer

als ik het zo bekijk lijkt het wel een electrisch probleem, weet echter niet goed waar te zoeken, als je zegt dat alle lampjes blijven branden.
                      Dus denk dat het meten van de spanning een goed begin zal zijn.

gr
                      Marcel

jaimzi

accu doorgemeten, lijkt in orde……zelfs geprobeerd met andere accu…. maar zonder succes.
                        ik ga hem volgende week maar eens wegbrengen en laten uitlezen, misschien dat daar iets boven water komt.
                        Gelukkig start mijn fiets wel altijd :D

b07

je contactslot is kapot ,een nieuw contact slot er in zetten en hij doet het weer.of contact eruit halen en met schoendraaier starten :D

contactslot kost niks nog geen 20 euro:
                          http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m687322078-contactslot-opel-zafira-astra-f-en-g-corsa-b-en-c-e-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

als je ook een chip in je sleutel heb zitten moet je die er uit halen en in je nieuwe sleutel doen of op het contact plakken.

Christiaan Hummel
                          Deelnemer

Kan het niet gewoon het startmotorrelais zijn? Je geeft aan dat er geen klik klinkt, en dat de startmotor niet loopt. Als het startrelais geen klik doet, is er ook geen stroom naar de startmotor, en doet ie niets. Het kan inderdaad het contactslot zijn (dus geen stuurstroom naar het relais), maar het relais zelf kan ook stuk zijn. Doet je radio en blower en zo het wel als ie op contact staat? Want dan is het denk ik waarschijnlijker het relais dan het slot.

Nick-GSI
                            Deelnemer

@Christiaan Hummel wrote:

Kan het niet gewoon het startmotorrelais zijn? Je geeft aan dat er geen klik klinkt, en dat de startmotor niet loopt. Als het startrelais geen klik doet, is er ook geen stroom naar de startmotor, en doet ie niets. Het kan inderdaad het contactslot zijn (dus geen stuurstroom naar het relais), maar het relais zelf kan ook stuk zijn. Doet je radio en blower en zo het wel als ie op contact staat? Want dan is het denk ik waarschijnlijker het relais dan het slot.

Achter je contactslot zit ook nog een contact blokje, die geeft de stroom naar de startmotor door

wim-v6
                              Deelnemer

kan vanalles zijn dit.

kan het electrische deel van het Contactslot zijn, maar kan ook het start relais op de startmotor zijn, kom je alleen achter door de meten.

Willem

Casa
                                Deelnemer

Had hetzelfde dagen achtereen gewoon starten en dan zo 2 keer op een dag weer niet , startmotor vervangen en daarna geen last meer gehad.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.