Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 13:59 #17581560
@mclambo we hebben het hele mechanisme aan de binnenkant gewoon verbouwd.
wel is alles nog origineel gebleven, maar alles is verplaatst
een paar stukken verwijderd, en wat er bij gelast.
Kun je hem gelijk lichter maken ;)
en de raam klikkers zijn overgezet,
bij de volgende gaan we proberen om die er niet meer op te zetten, want eigenlijks past het er niet bij, maar goed, het is ook geen show en shine opel..
@mugenpower
Thanx hier zit heel veel tijd in, en nog veeeel meer geld.
maar als ik hoor wat ie nu al waard is, dan is het het ook wel waard geweest !6 juni 2012 om 14:02 #17581561@henk 400rr wrote:
Nauwe contacten met Borgers zie ik wel, kan ook haast niet anders ;)
Maar dat ziet er goed uit, wanneer gaan jullie los?
We huren onze werkplaats bij Eep, en die komt ook elke keer ff kijken,
en zo kunnen we elkaar mooi helpen,We kijken of we Amsterdam kunnen starten, maar dat hangt nog even van de tijd af, want dat ontbreekt helaas de komende tijd..
6 juni 2012 om 14:23 #17581562@Ascona20E wrote:
@mclambo we hebben het hele mechanisme aan de binnenkant gewoon verbouwd.
wel is alles nog origineel gebleven, maar alles is verplaatst
een paar stukken verwijderd, en wat er bij gelast.Ja, ik had al zo’n vermoeden dat het meer als 5 minuten werk per deur was :-). Dit is nuttige informatie voor mij, want ik blijf nu bij mijn originele plan om de slingers voor draaiknoppen te vervangen, zodat ik met de deur dicht toch nog het raampje open kan krijgen. De slingers kunnen dan niet ronddraaien, omdat de kooi in de weg zit.
@Ascona20E wrote:
en de raam klikkers zijn overgezet,
bij de volgende gaan we proberen om die er niet meer op te zetten, want eigenlijks past het er niet bij, maar goed, het is ook geen show en shine opel..Als je geen raamlikkers aan de binnenkant meer hebt, gaat het raam dan niet onwijs rammelen?
6 juni 2012 om 20:42 #17581563Daar verzinnen we dan wel weer wat op, problemen zijn er om opgelost te worden. :D
8 juni 2012 om 21:22 #17581564Die raamrubbers (strook aan de onderkant van de portierramen aan de buitenkant). Waar kan je die krijgen? Ik zoek ook nog een setje vaste ruitjes achter + rubber. Kan de boel compleet van chroom naar sporty black :hmmz
21 juni 2012 om 06:39 #17581565ik zie dat je een pedalbox hebt en daarbij ook nog een remdrukventiel bij je handrem. maar eigenlijk is dat dan toch niet meer nodig omdat je met de pedalbox het verschil tussen voor en achter kan regelen.
21 juni 2012 om 10:09 #17581566….alleen als de pedalbox ook voorzien is van een zg. balancebarfunctie, als dat niet zo is, dan heb je hem wel degelijk nodig.
21 juni 2012 om 17:02 #17581567ohwww oke ik dacht eigenlijk dat alle pedalboxen dat hadden.. wat heb je anders aan een pedalbox behalfe dat je onwijs hard op je rem moet trappen?
21 juni 2012 om 18:36 #17581568het is niks meer dan een Plug & Play vervanging van je bestaande pedalen en je kan daardoor je ideale afstelling bepalen tov je zitpositie.
Verder kun je hem zo bestellen als jezelf wilt, zoek maar eens onder wilwood of andere leveranciers.
Maar sommigen plaatsen hem wel eens voor de fijnafstelling, als de balancebar te grote stappen heeft en je in welke stand dan ook niet goed zit.
21 juni 2012 om 18:46 #17581569@larsjeG40 wrote:
wat heb je anders aan een pedalbox behalfe dat je onwijs hard op je rem moet trappen?
Ruimtegebrek i.v.m. in-/uitlaatsystemen is vaak een reden om een pedalbox te monteren. Een pedalbox kan ook veel fijner gedoseerd remmen wanneer je remblokken met ‘wedstrijd’ frictiemateriaal (met een veel hoger wrijvingscoefficient gebruikt). Zeker in combinatie met grotere diameter remschijven dan standaard. Dan moet je nog steeds wel wat harder trappen, maar dan is het remmen wel veel beter te doseren (dus minder kans om onbedoeld telkens te blokkeren). Veel moderne auto’s hebben zo’n zware rembekrachtiging dat je wel heel gevoelige tenen moet hebben om niet telkens te blokkeren (wanneer het ABS uit staat). Ik weet niet of je wel eens met bijvoorbeeld een Golf IV gestuurd hebt. Wanneer je daar het ABS van uit zet en goede remblokken monteert die het ook bij hogere temperaturen blijven doen, dan is gedoseerd remmen erg lastig.
Wel een beetje off-topic realiseer ik me :hmmz ;)
21 juni 2012 om 20:27 #17581570Maakt niet uit, het is best interessant is het om te lezen hoe een ander dat ziet en zijn ervaring deelt.
23 juni 2012 om 18:59 #17581571Ik lees op de van Beek site: “Vanbeekauto Vandaag de laatste testrit gehad, en deze is erg goed gegaan, nu zal de auto bestickerd worden, en 30 juni onthuld worden bij kolmer !!”
Kunnen jullie al wat ervaringen met ons delen?
Met andere woorden: Hoe doet ie het nu!
Hoe voelt de beloning nu, na al dat werk?
:thumb Eigenlijk is ie gewoon veeeeeel te mooi! :wors :wors :wors
24 juni 2012 om 15:02 #17581572We hebben nog weinig met de auto gereden
Wat we hebben gereden de laatste keeren ging heel goed
De laatste keer een snel stuur mechanisme gemonteerd was wel heel erg wennen stuurd een stuk zwaarder maar wel heel snel en direct
Motor draaid heel goed maar moet nog wel goed afgesteld worden maar dat komt wel goed
We gaan eerst wat rally banden kopen en dan wat meer testen want met straatbanden hebben we nog net niet genoeg grip :DZaterdag 7 Julli is er de Puttense Automobiel parade met veel oltimers en neem aan nog wat Opels
Wij zullen hier ook staan met de rally wagen25 juni 2012 om 12:24 #17581573@Ascona20E wrote:
Zaterdag 7 Julli is er de Puttense Automobiel parade met veel oltimers en neem aan nog wat Opels
Wij zullen hier ook staan met de rally wagenDat motiveert wel weer om toch even te buurten in Putten die dag.
25 juni 2012 om 19:01 #17581574Je bent altijd welkom, altijd leuk !
7 juli 2012 om 22:41 #17581575zo vandaag de auto ook gezien, ziet er super uit.
ik de het ze niet na :jerry :jerry :jerry10 juli 2012 om 19:19 #17581576De auto is zo goed als klaar,
alleen de motor moet worden afgesteld,hij loopt nog niet geheel naar wens, maar dit komt door dat de webers goed moeten afgesteld worden, alleen ontbreekt het ons een beetje aan tijd, dus we hopen nog voor augustus de auto kunnen wegbrengen.
En er moet nog een goede carterplaat onderkomen, en die moet nog door HSP gemaakt worden.
Ook de eerste echte kilometers zijn gemaakt:
[youtube:lkb9dnxb]http://www.youtube.com/watch?v=cBIXupovweo&feature=player_embedded[/youtube:lkb9dnxb]Voor meer foto’s http://www.vanbeek-autosport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 juli 2012 om 20:41 #17581577:D :thumb Wanneer dit een voorproefje is van jullie rijstijl in komende rally’s dan ga ik geloof ik weer rally’s kijken! Supergaaf :thumbup :thumbup :thumbup
10 juli 2012 om 21:34 #17581578Leuk wagen geworden :thumb
hoeveel % sper zit eronder?
10 juli 2012 om 23:06 #17581579Vliegen op de zijruit in plaats van op de voorruit. Zo hoort het :thumb
11 juli 2012 om 21:00 #17581580Fantastisch! En wat is ie mooi he………
12 juli 2012 om 11:55 #17581581Als jullie nog es een paar driftbochtjes doen op die manier in de buurt, laat het even weten, dan ga ik met m’n spiegelreflex in de aanslag klaar staan king: Supermooi resultaat!
12 juli 2012 om 12:05 #17581582Mooie wagen! En een leuk filmpje! Ik hoop ook dat ik je een keer in actie kan zien op een rally.
12 juli 2012 om 17:15 #17581583of we zo alle rally’s gaan rijden weet ik niet, dit was op een (tijdelijk)afgesloten weg, en die we goed kennen, dus dan is het al makkelijker !
Maar we willen natuurlijk wel proberen, in de bochten waar het kan ook wel een beetje dwars te gaan, is niet alleen voor ons leuker :DHenk er zit nu een 40 % sper onder,
Met een beetje geluk is de eerste rally voor ons de short rally van Amsterdam 2 september !
23 juli 2012 om 18:23 #17581584Na ongeveer 8 lekker radiateuren was voor ons de maat een beetje vol…
we hebben nu maar een goede gekocht, kost iets meer, maar dan heb je ook wat !een hele mooie aluminium van Lahouter Motorsport
En ook maar gelijk een goede trompet gekocht
ook van Lahouter, deze is van Staal, met speciale rubbers erin,
Nu de rallyascona zo goed als klaar is, is de straat ascona weer aan de beurt, binnenkort het 2.5 l motortje voor revisie weg brengen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.