Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2011 om 17:46 #17581534
Het is hier wel rustig met ontwikkelingen, maar we zijn erg druk ;)
soms te druk..Maar we zitten te denken aan de klasse hm.
omdat we al redelijk die kant op gaan met de opbouw van de auto.
Alleen er moeten nu weer grotere remmen op, en die hebben we net gekocht.
en we moeten de kooi laten certificeren,
maar we zijn nog behoorlijk aan het twijfelen, ook omdat we nu nog een shortrally licentie hebben, en je maar met een 2 litertje mag starten, en dan kom je natuurlijk lang niet mee, tegen bv de bmw van haverkate, of de ascona van averdijk of die van jullie.
Kijk, niet dat we zozeer in de top willen rijden, maar met een 2 litertje kun je het wel op je buik schrijven.de kans is groot dat we gewoon volgend jaar een jaartje in de ha 15 gaan rijden, zsm de eu licentie pakken,
en dan volgend jaar de boel gaan verbouwen voor de hm klasse,
maar aan de andere kant, kun je het beter nu doen, want nu ligt alles open :D :D
We zijn er nog behoorlijk hard over na aan het denken !Maar hoezo moet de uitbouw gehomologeerd zijn in de klasse hm ?
je mag toch aan beide kanten 10 cm breder worden ??
@pastra je mag zeker komen kijken, iedereen die geintreseerd is mag komen kijken !
de koffie staat altijd klaarVoor degene die het leuk vinden om ons te volgen,
kijk dan op http://www.vanbeek-autosport.nl
Binnenkort zullen we hier foto’s neer planten27 oktober 2011 om 18:26 #17581538De uitbouw hoeft niet gehomologeerd te zijn voor HM (–>divisie 5 –> groep S), maar de uitbouw zelf moet ergens in een homologatie voorkomen, dat wou ik ermee zeggen.
De 2.0 is niet nodig, een 2.4 kan je er zo in bouwen, ook wel onder H, vorig jaar deed er nog een c-kadett mee, ook met een 2.4 en eigenlijk was dat model alleen gehommologeerd met een 1.6.
De kooi laten certificeren, ik vraag me af of het nut heeft, ik heb ooit met een KNAF technicus gesproken daarover en ik zie het voordeel niet zoals ik het verhaal van hem begrepen heb.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie vorderingen e.d., maar ben wat te druk.
Straks staan we wel op de service met de ascona van renotuning, daar ben ik wel te vinden.27 oktober 2011 om 19:36 #17581539We komen waarschijnlijk wel ff die kant op 6 november.
hangt er nog een klein beetje om, maar zal vast goed komen.Maar om mee te kunnen doen aan de hm klasse, heb je een kooi met certificaat nodig,
of een kooi zoals staat beschreven.
en allebei hebben we niet, we moeten ook een kruis in het dak hebben, maar dan moet waarschijnlijk het dak van de auto eraf, en dat gaan we echt niet doen, dus dan is certificeren de enige oplossing..
en er moet nog een pijpje tussen gelast worden, voor de wedstrijden in Duitsland.er kan zeker een 2.4 in, maar als je alleen nog maar in het bezit ben van een short rally licentie mag je alleen nog maar met max een 2 liter rijden, alles wat er boven ligt maar echt niet,
en reken dat ze dat wel gaan nakijken, met de voor keuringen.
Dus dat is te tricky !Maar is die uitbouw niet gewoon in de I2000 homologatie gehomologeerd dan ?
(weet het nr ff zo niet) dit lijkt me tenminste, maar goed die homologatie’s van tegenwoordig :hmmz27 oktober 2011 om 19:49 #17581540alleen maar met 2.0 met rallysprint licentie? hoe kom je daarbij? is dat weer wat nieuws?
Ok zeg even wat die meneer van de KNAF heeft gezegd hierover: bij Annex-J mag je een certificaat kopen, dat kost…. euro, dan komen er een x-aantal mannetjes van de KNAF die dit gaan bekijken alvorens je hem krijgt, dit certificaat zorgt ervoor dat je geen gezeur krijgt bij een technische keuring, anders gaan ze hem iedere keer weer bekijken.
Maarrr… als de bepalingen van de annex-j veranderen, moet je deze wijzigingen uitvoeren, je certificaat is dan niet meer geldig en moet je weer mannetjes van de KNAF laten langskomen.kijk hier maar voor de homologatie: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf de uitbouw staat er niet bij, dus er moet een toevoeging zijn.
of ik zie wat over het hoofd, dat kan ook.
29 oktober 2011 om 17:24 #17581541@henk 400rr wrote:
De uitbouw hoeft niet gehomologeerd te zijn voor HM (–>divisie 5 –> groep S), maar de uitbouw zelf moet ergens in een homologatie voorkomen, dat wou ik ermee zeggen.
De 2.0 is niet nodig, een 2.4 kan je er zo in bouwen, ook wel onder H, vorig jaar deed er nog een c-kadett mee, ook met een 2.4 en eigenlijk was dat model alleen gehommologeerd met een 1.6.
De klasse HM is juist bedacht om dit soort constructies te legaliseren in plaats van te gedogen. Ik verwacht dat ze daarom bij de gewone H hiermee niet meer akkoord gaan. Hoezo moet de uitbouw gehomologeerd zijn? Ja hij zal in het paspoort van de individuele auto moeten komen. Meer niet, lijkt mij.
De BMW van Haverkate ga je sowieso niet bijhouden op het rechte stuk. Je spreekt dan echter ook van een ander budget.
Het moet toch wel mogelijk zijn om een kruis erin te lassen zonder de dakplaat eraf te halen?Verder staat er als eerste regel in het HM reglement:
Voor een deelnemer met een Clublicentie Rijder Short-Rally geldt dat niet in de klasse A8, HA16 of S20 gestart mag worden.
en verderop:
klasse S20: boven 2000 cc.
29 oktober 2011 om 19:26 #17581532Je haalt nu 2 zaken doorelkaar ivm de uitbouw en de klasses en ik leg het niet nog een keer uit.
De 1e opzet van klasse HM was sowiso de huidige toestanden de legaliseren (van het gezeur af zijn) waarbij dus het mogelijk was leuke en spannende wagens aan de start te krijgen.
Helaas is dat iets anders uitgepakt. het komt er op neer dat er iets meer technische vrijheid is.Dat van de 2.0 beperking is wat nieuws, dat was voorheen nooit zo.
Haverkate bijhouden?? wie heeft het daar nu weer over??
29 oktober 2011 om 20:36 #17581542Die opmerking over Haverkate stond hier.
Misschien had ik mijn reacties iets te veel bij elkaar geschraapt om er een duidelijk verhaal van te maken. Ik zie verder wel hoe de klasse zich ontwikkeld. Ik heb het nog even nagelezen en snap nu wel hoe je het bedoelt met de uitbouw. @Ascona20E wrote:….maar we zijn nog behoorlijk aan het twijfelen, ook omdat we nu nog een shortrally licentie hebben, en je maar met een 2 litertje mag starten, en dan kom je natuurlijk lang niet mee, tegen bv de bmw van haverkate, of de ascona van averdijk of die van jullie.
Kijk, niet dat we zozeer in de top willen rijden, maar met een 2 litertje kun je het wel op je buik schrijven.29 oktober 2011 om 22:03 #17581543Ach soo..
Als je begint of wat wil als beginner en geen dik budget hebt, moet dat ook niet je streefdoel zijn om daar tegen te gaan rijden.
Wij rijden al een paar jaar hier en daar en ik zie nog steeds verbeterpunten en geweldig snel zijn we niet, maar willen we ook niet, voor mij is de lol belangrijker en dat ik kan rijden in wat ik leuk vindt, niet waar een ander vindt dat ik in rijden moet.
Op het moment dat er geen lol meer is, dan hou ik d’r mee op.
5 november 2011 om 19:37 #17581544De vergelijking met haverkate bedoelde ik meer met het klasse verschil.
Dat je met een Opel motortje van 2.0 liter nooit Haverkate bij kunt houden.
Niet dat je dat moet willen, maar zit toch wel iets wat verschil tussen zullen we maar zeggen.Voor de experts hier, weet iemand wat het kost om een Knaf certificaat op je rolkooi te krijgen ??
16 december 2011 om 16:37 #17581545van de week ff wezen buurten, zag dr alweer een stuk beter uit zo.
ga zo door :jerry :jerry4 maart 2012 om 13:51 #17581546Ik zal weer eens een update plaatsen van ons projectje
is weer ff geledenOndertussen zijn we al een klein beetje verder gekomen:
de achteras, natuurlijk met schijfremmen
De vooras, behoorlijk aangepast naar rallygebruik, en natuurlijk in de hele ophanging pu rubber van powerflex
En nog iets gemaakt om het remmen te verbeteren:
de kooi moest aangepast worden naar de HM regelementen:
En dan het interieur
Zelf de kabelboom helemaal opnieuw gemaakt, en alles apart genummerd
De lampjes passen
en de motor even passen, die moet nu opgebouwd worden
Meer foto’s van ons project staan op http://www.vanbeek-autosport.nl
4 maart 2012 om 13:59 #17581547zo dat ziet er allemaal super uit :wors :wors
4 maart 2012 om 21:45 #17581548:shock: :thumb Wordt ie niet bijna veel te mooi om dadelijk hard mee tussen de bomen door te rijden?! Nee, flauwekul hij wordt/is super :thumbup Dat zijn geen halve maatregelen.
5 maart 2012 om 08:12 #17581549Heel mooi werk en inderdaad bijna zonde om mee te gaan rallyen ;)
5 maart 2012 om 09:42 #17581550Wat zitten er voor mooie schakelaartjes in dat paneeltje waar de radio zat? En die metertjes bovenop het dashboard?
Wat is dat voor blok dat jullie gaan opbouwen? Plannen?
5 maart 2012 om 11:27 #17581551prachtige wagen en mooi werk!!
grtn10 maart 2012 om 18:57 #17581521@McLambo wrote:
Wat zitten er voor mooie schakelaartjes in dat paneeltje waar de radio zat? En die metertjes bovenop het dashboard?
Wat is dat voor blok dat jullie gaan opbouwen? Plannen?
plannen voor het blok hebben we wel, maar er is vanmorgen een setje nieuwe webers bezorgt,
dus die komen er op, verder is ie opgebouwd volgens de regelementen.
verder niets speciaal ofzoDe ronde metertjes zijn olietemp,olie druk, watertemp en een wideband.
Op het dash is de terratrip, die telt de meters tot de volgende bocht.thanx allemaal voor de complimenten
20 mei 2012 om 13:59 #17581552We zijn al weer een klein eindje verder:
de webertjes, met Dbilas spruitstukken
M’n werkruimte is ook zo goed als klaar:
de ervaren opel freak ziet we wat we aan de deuren hebben veranderd.
Deurpaneeltje:
van de eerste keer starten is ook een filmpje van gemaakt.
best leuk om eens te bekijken !
[youtube:973aan8t]http://www.youtube.com/watch?v=QG3KfIswPLo&feature=player_embedded[/youtube:973aan8t]Meer foto’s op de website
http://www.vanbeek-autosport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;20 mei 2012 om 14:17 #17581553Nauwe contacten met Borgers zie ik wel, kan ook haast niet anders ;)
Maar dat ziet er goed uit, wanneer gaan jullie los?
20 mei 2012 om 16:27 #17581554Raamslingertje zit op een andere plek
Dat probleem had ik bij mijn kooi ook al geconstateerd.. :hmmz
Hoe heb je die carbon-paneeltjes bovenaan zo mooi gekregen? Heb je het raamlikkertje ook overgezet?
20 mei 2012 om 17:58 #17581555Ziet er super uit zo ben benieuwd wat die doet op de rallypaden:D
24 mei 2012 om 20:49 #17581556Ik heb ‘t ooit al eens vermeld maar die hoofdrem cilindertjes samen met Volvoklauwen gaat niet echt werken… Of je moet al serieuze bovenbenen hebben.
26 mei 2012 om 19:38 #17581557yup raam dingetje hebben we ook overgezet, scheelde werk ;)
vandaag hebben we test gereden, maar het is wat zwaarder remmen, maar het viel ons reuze mee,
tuurlijk is een rembekrachtiger beter/makkelijker , maar dit remde goed !2 juni 2012 om 19:40 #17581558Mag ik nog eens vragen hoe jullie dat nou precies met die raamslingers gedaan hebben?
En heb je de raamlikkers van het originele deurpaneel overgezet op het carbon paneel?
3 juni 2012 om 22:32 #17581559Wat een heerlijk apparaat zeg. Wat een uurtjes en eurootjes zijn hier geofferd. :wors :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.