Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2011 om 11:24 #17581513
Je bent altijd welkom
Laat maar weten via pm wanneer (de komende 3 zaterdagen niet ivm rally)10 juni 2011 om 17:43 #17581514weer een kleine update:
Dit keer niet aan de rally auto, maar aan de straat ascona.– De koppeling en druk groep vervangen van de getrag 265
– Omdat ik een omega onderblok heb,en de oliepijl stok niet goed past, hebben we een nieuw gat in het blok geboord, zodat er een nieuwe pijlstok in kan.
– Lagers gelijk allemaal nagekeken
– Grotere kogel in oliepomp
– Motor en versnellingsbak schoongemaakt
– uitlaat aangepast
– webers afgesteld
Dit kunnen we mooi allemaal in onze eigen werkplaats doen !
Maar na een proefritje voelde we iets knakken in het sperr diff,
Dus moest de achteras weer uit elkaar, en lijkt het diff het begeven te hebben…
eens kijken wat we hier mee gaan doen…
Ik denk dat het diff na de vakantie weg gaat voor controlle
Dus tot die tijd maar het sperrdiff van de rallyascona er onder hangen,
zonder sperrdiff rijden is helemaal niets aan…17 juni 2011 om 12:53 #17581515Nou het sperdiff ligt nu bij Verbaas Preparations voor controlle
We konden er niet wijs uit worden,wat nou stuk was, dus voor de zekerheid toch maar weg gebracht.toen het diff er ondervandaan ging, kwamen we nog tot een paar nare verrassingen..
Een aantalroest plekken…
Auto de brug op, en bleeek dat die aantal toch wel veel roestplekken waren.
de ascona weer in onze werkplaats gebracht, en nu zijn we alles aan het dichtlassen.
helaas moeten wel alle draagarmen, uitlaat enz er weer af, om er goed bij te kunnen
Ook een leuk weetje:
de vorige eigenaar heeft in de chasisbalken allemaal doeken in gepropt,plamuur er over heen, en daar weer een dikke laag tectyl over,
je kunt wel raden wat er gebeurde toen we de tectyl aan het weg branden waren :argue
Maar positieve aan het verhaal is wel, dat als alles weer klaar is, de bodem weer goed hard is :thumb
17 juni 2011 om 12:54 #17581516Mischien ook wel leuk om te vermelden,
onze website is vernieuwd, en word straks nog meer up to date gehouden met nieuws over onze rally auto !
http://www.vanbeek-autosport.nllaat gelijk even weten wat je van de site vind !
21 juni 2011 om 20:18 #17581517sjongejonge, wat sommige mensen ook niet voor ‘oplossingen’ verzinnen zeg :thumbdown
Persoonlijk had ik die lasjes even afgeslepen king:Is dat een spal ventilator die jullie op die groene hebben?
22 juni 2011 om 08:00 #17581518Die ventilator is gewoon een elec ventilator, komt bij een autosport zaak vandaan.
Die heeft ze in alle maten, zo een komt ook op de rally auto.Lasjes afslijpen onder doen we niet, zo verlies je sterkte aan het materiaal,
En er komt natuurlijk ook nog wel een laagje tectyl op
en je ziet er toch niet van.
Zichtwerk doen we wel netjes afslijpen, maar dat spreekt voorzich ;)
Dat zie je vanavond wel22 juni 2011 om 14:48 #17581519AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ascona20E wrote:
Die ventilator is gewoon een elec ventilator, komt bij een autosport zaak vandaan.
Die heeft ze in alle maten, zo een komt ook op de rally auto.Lasjes afslijpen onder doen we niet, zo verlies je sterkte aan het materiaal,
als je echt allen maar de las vlak slijpt verlies je geen sterkte ;)
enkel vaak slijp je ongemerkt naast de las ook wat materiaal weg
en dan wordt het er wel minder sterk van inderdaad.
maar zo,n las rupsje onder de auto stoord mij ook niet hoor ;) ;)
t blijft natuurlijk een opel die is niet compleet zonder lasnaden ;) :thumb :jerry :jerry :jerryEn er komt natuurlijk ook nog wel een laagje tectyl op
en je ziet er toch niet van.
Zichtwerk doen we wel netjes afslijpen, maar dat spreekt voorzich ;)
Dat zie je vanavond wel22 juni 2011 om 19:15 #17581520Ben even wezen gloepen vanavond! Mooi om te zien hoe zo’n wagen wordt opgebouwd! :wors
18 juli 2011 om 19:02 #17581463De straat ascona is weer klaar
alleen het sperdiff nog niet, maar dat komt goed..
Dus die kan de werkplaats weer uit, en deze kan er weer in !
Nu beginnen we met de ophanging in elkaar zetten, met overal PU bussen erin
En de pedalbox monteren,
daarna de complete remleidingen opnieuw aan elkaar leggenMeer foto’s op http://www.vanbeek-autosport.nl
19 juli 2011 om 09:38 #17581459wat een prachtig kleurtje!
zo gaat mijn c kadettje ook ongeveer worden (ooit)mijn ascona is inmiddels verkocht aan iemand in Twente
er geniet dus weer iemand anders van jullie oude motortjega zo door jongens en hou ons op de hoogte
19 juli 2011 om 09:41 #17581460@Ascona20E wrote:
De straat ascona is weer klaar
alleen het sperdiff nog niet, maar dat komt goed..
Dus die kan de werkplaats weer uit, en deze kan er weer in !
Nu beginnen we met de ophanging in elkaar zetten, met overal PU bussen erin
En de pedalbox monteren,
daarna de complete remleidingen opnieuw aan elkaar leggenMeer foto’s op http://www.vanbeek-autosport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ziet er strak uit. Hoe ging het monteren van de verbreders?
19 juli 2011 om 19:16 #17581522:wors :wors :wors Supergaaf wordt ie! Die verbreders en de kleur staan hem erg goed. Ben benieuwd hoe het verder gaat :thumb
20 juli 2011 om 10:59 #17581523Thanx rik,
Die verbrerders monteren was een avondje werk, veel passen, tot het goed is, en dan vast popnagelen,
gebruik trouwens wel goede popnagels, geen goedkope troep ! daarna kitten, en laten spuiten
Het lassen was beduidend meer werk, ;)
@coot jammer dat je hem verkocht hebt !, maar je hebt er nu iemand anders mee blijgemaakt ;) , we komen nogal vaak in twente, dus mischien zien we hem nog eens :D20 juli 2011 om 22:09 #17581524Hij ziet er echt super uit zo ook een leuk kleurtje kan niet wachten om hem in actie te zien.
Amsterdam?21 juli 2011 om 09:19 #17581525Amsterdam gaat hem niet worden,
moet nog een berg gedaan worden, en dat komt niet goed voor die tijd,
en we moeten zelf natuurlijk ook nog op vakantie he ;)Heel mischien de nederlandrally, maar dan niet met de ascona.
Maar die kans is klein, maar niet onmogelijk :???:maar ik denk volgend jaar zandvoort pas
en jullie ???21 juli 2011 om 22:02 #17581526als de auto straks weer loopt dan gaan wij waarschijnlijk Blankenheim doen of Amsterdam maar ik denk dat we Blankenheim gaan doen zelf wil ik wel graag amsterdam navigeren en anders ga ik Hengelo naast me pa zitten
24 juli 2011 om 15:18 #17581527Wanneer is blankenberg ??
mischien komen we wel ff kijken naar de ascona.
we zijn wel erg benieuwd ! wanneer denk je dat ie klaar is ?25 juli 2011 om 13:51 #17581528Blankenheim (D) ligt net boven de Nürburgring en wordt op 3 september verreden.
Zie ook http://www.sfg-schoenau.de/daten/dateien/rallye.php” onclick=”window.open(this.href);return false;25 juli 2011 om 14:39 #17581529Hij hoeft alleen nog maar aangesloten te worden de motor en dan strepen er nog op en dan is het afbouwen
het is idd de zaterdag voor amsterdam18 september 2011 om 17:58 #17581530waar blijven de rest van de :kewlpics ben benieuwd.
anders kom ik wel weer ff een x aan22 september 2011 om 19:28 #17581531Jij mag altijd langskomen frederick ! ;)
bier staat al koud :thumbup24 september 2011 om 18:01 #17581533mooi kom eerdaags weer ff kijken
24 oktober 2011 om 14:35 #17581535Onder welke klasse gaan jullie rijden trouwens?
Ben bezig klasse HM–> divisie 5–> groep S (lekker duidelijk) wat door te lezen, maar dat valt nog niet mee daar wat uit wijs te worden met alle verwijzigen.
Ik kan me voorstellen dat jullie in de klasse H(?) starten, alleen dan zit ik ook met die uitbouw, het moet gehomologeerd zijn, immers Kleint e.d. reed er ook mee.
Dan vraag ik me wel af of die kooi regels voor groep S ook voor jullie gelden ivm Annex-J kooi.24 oktober 2011 om 15:00 #17581536Ben benieuwd jongens! Ziet er puik uit!
Als het kan en mag wil ik ook wel een keer komen kijken(misschien met frederick?)? Kan ik nog een hoop van leren voor mijn manta :thumb
Gr.
Pastra27 oktober 2011 om 16:00 #17581537Het is erg rustig hier qua ontwikkelingen, tenminste zo lijkt ‘t :???:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.