Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2010 om 19:42 #17581435
Wij zijn de laatste maand weer lekker bezig geweest.
We hebben een mooi garage tot beschiking nu.Dus tijd voor wat plaatjes:
we hebben nog wat plekjes gevonden, maar het valt ons enorm mee, dit scheel veel tijd :thumbup
bijna klaar om door gelast te worden
De komende maanden word het chassis gestraald.
daarna de gaten opvullen.
Het chassis word doorgelast, en een fia gekeurde kooi moet er nog in.eind van het jaar zal de planning worden dat rally auto klaar moet zijn :P
27 april 2010 om 12:32 #17581436Weer even een update :P
We hebben zelf een bok gemaakt om de auto op de kop te zetten:
en de achterkant:
hier hangt ie:
op de kop :P
nu gaan we morgen het tectyl en kit er af branden.
en dan stralen
De volgende update zal lang opzich laten wachten
Dit was even een garage voor tussendoor
Wij krijgen nu een grotere ruimte:
de foto lijkt me duidelijk ;)
27 april 2010 om 13:19 #17581437Jullie pakket het grondig aan in ieder geval! Dat is wel een voordeel, zodat je er straks weer een poos plezier van zal hebben
27 april 2010 om 14:54 #17581438We moeten het ook grondig aanpakken, anders kan het geen rally auto worden.:D
27 april 2010 om 17:17 #17581439ziet dr goed uut!:thumbup
26 september 2010 om 08:45 #17581440Ik zag dat ik al erg lang geen nieuwe foto’s geplaatst had.
dus bij deze !eerst een foto van onze zelf opgebouwde werkplaats.
Met eigen kantine :P Motor opbouw hok, en een zolder met veel onderdelen.
Op het terrein zelf staan nog 2 bruggen, dus we hebben alles binnen handbereik !Nu de auto:
We hebben de auto gestraald, en dat viel iets wat tegen.
We kwamen erg veel verborgen gaten tegen.
dat was erg jammer.
Even getwijfeld of we een andere body zouden gebruiken.
Maar we hebben toch voor deze gekozen.
omdat je nu gewoon weet wat je hebt, en weet wat het worden gaat.
Dus het grote lassen is begonnen.
Zo moeten er nog veel gaten dicht gemaakt worden, en het chasis nog doorgelast worden.
De planning is om volgend jaar bij de eerste rallysprint aan de start te komen.
We hopen dat dit gaat lukken…Voor meer foto’s kijk op
http://www.vanbeek-autosport.nl26 september 2010 om 12:01 #17581441succes met het laswerk:thumbup jullie pakken het grondig aan;)
26 september 2010 om 17:47 #17581442nog een paar fototjes
deze hele kant is nieuw
zo zijn we nog wel een even bezig :D
27 september 2010 om 06:10 #17581443last denk ik wel mooi zon gestraalde kas:thumbup goed bezig. welke kleur wordt ie?
27 september 2010 om 11:56 #17581444dat ziet er al heel anders uit dan een paar maanden terug
inderdaad een aardige gatenkaas, maar dan hebben jullie ook wat te doen ;)succes ermee en ik hou het in de gaten
27 september 2010 om 15:37 #17581445gaat die bodem niet weer roesten nu die helemaal kaal is?
27 september 2010 om 16:06 #17581446is alleen maar vliegroest, na het lassen nog een keer stralen en dan in de epoxy denk ik:)
27 september 2010 om 18:15 #17581447In de epoxy komt ie niet. mag niet, hij word gelijk zo gespoten.
hij roest wel iets sneller, maar is alleen vliegroest.
als ie gelast is komt de rolkooi er in, en daarna word ie gestraald, en gelijk gespoten.
Waarschijnlijk in de kleur oranje, maar daar zijn we nog niet helemaal overuit4 oktober 2010 om 15:15 #17581448Geen epoxy ?? waarom mag dat niet dan als ik vragen mag ? Op men werk krijgen we regelmatig kale gestraalde carrosserieen van porsches/ jaguars bmw’s en dan niet de zuinige modellen. die worden door ons allemaal in de autocolor epoxy gezet.
5 oktober 2010 om 20:48 #17581449Heb ooit ook n paar keer circuit gereden met n manta heb nog 8 slicks liggen waarvan 4 op originele irmscher velgen en nog div verlagingsveren hebben jullie toevallig intresse? u2u bij intresse.
Mooi project!
9 oktober 2010 om 18:48 #17581450Epoxy is niet echt nodig.
het is geen straat auto die tegen alle weer type’s bestendig moet zijn, en het scheelt weer iets gewicht :D.
dus het is eigenlijks gewoon overbodig.We hebben vandaag weer erg veel aan de opel gedaan:
check het op http://www.vanbeek-autosport.nl16 oktober 2010 om 17:45 #17581451als je het alleen voor het gewicht doet dan zou ik als ik jou was gewoon je haar deraf scheren en de auto mooi in de epoxy zetten.. het zijn geen 10talle kilo’s die je meesleurt.
26 oktober 2010 om 19:16 #17581452ben afgelopen zaterdag even 2 stoelen wezen halen en het project gezien! Ze waren druk aan de gang de mannen! Ik hou dit bij, deze topic
2 november 2010 om 18:12 #17581453wat heeft het stralen van de bodum gekost
ik wil bij mij de bodum en motorruimte laten stralen wat zou dat ongv. kosten ?
2 november 2010 om 19:47 #17581454helemaal niets.
ik heb het bij mij op het werk gedaan.Ik kan het wel eens vragen wat het kost als je wilt…
4 november 2010 om 16:05 #17581455als je zou willen heel graag dn kan ik ongv. een inschating maken
6 november 2010 om 11:17 #17581456zo gister even wezen kijken, is een leuk project!!!!!
en zelf weer wat ideetjes opgedaan
gaat zo door:P28 november 2010 om 13:41 #17581457De Rolkooi zit er ondertussen in.
De kooi is volgens de laatste Fia/knaf specificatie’s erin gelast door MTM Moree.
Ook hebben we de hele achterkant eruit gezaagd.
en vervangen voor een nieuwe (eentje van de donorauto)
Hier zit de nieuwe erin, en passen we alles even.
Maar er zit nog vrij veel aanpaswerk aan, maar dat is voor later.
Meer foto’s en nieuwe ontwikkelingen staan op onze site
http://www.vanbeek-autosport.nlOok zoeken wij nog een enthousiaste monteur!
Iemand die enige ervaring heeft met oudere opels.
en iemand die graag met ons mee wil als service monteur in 2011 als we de rallysprints gaan rijden.
Onze werkplaats is in kootwijkerbroek.Intresse ? kijk op de site of mail ons !
28 november 2010 om 19:53 #17581458Mooie Kooi zo ;)
2 februari 2011 om 18:09 #17581461updates?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.