Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › mijn Ascona C topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2016 om 09:46 #17275745
Omdat ik meerdere vragen zal hebben ivm mijn Ascona C en ook mijn ervaring en kennis die ik geleidelijk aan opdoe van deze wagen met jullie wil delen.
Alsook de updates aan de wagen zal delen heb ik een apart topic aangemaakt voor mijn Asconatje, hieronder wat fotos van de wagen (niet gewassen was de eerste dag na keuring thuis.Wagen heb ik gekocht om mijn Ford F150 voorlopig te vervangen, de Ford heeft een kapotte cilinder en de Chevrolet mag ik niet gebruiken om mee naar het werk te rijden. De Ascona is ingeschreven voor dagelijks gebruik. Deze zal waarschijnlijk (zeg nooit nooit) ook niet meer weggaan.
De als je goed kijkt is de bumper en carrosserie van mijn Ford ook redelijk beschadigd, dit kan ik ook herstellen nu ik de Ascona heb. Beschadiging was gebeurd nadat ik aangereden was door een wagen net voor kerst. Maar omdat ik deze nodig had voor het werk kon ik geen tijd maken om dit te herstellen. Nu dus wel.Mijn (verre) toekomstplannen voor de Ascona, afgezien van het gewone onderhoud.
1.Olielek opsporen (denk dat deze van de ontsteking komt, maar moet nog verder bekijken.
2.Er zit ergens in de ophanging een kloppend geluid, word ook nog bekeken. (weet nog niet van waar het komt)
3.Achterlicht moet vervangen worden.
4.Ik heb bij de wagen een spoiler (origineel) gekregen, deze moet nog in dezelfde kleur van de wagen gespoten worden en dan gemonteerd.
5.Interieurverlichting werkt niet ook niet met de schakelaar op het plafond. Geen zekeringen gesprongen.
6.Starten gaat goed, maar blijft koud niet draaien zonder gas bij. Denk dat ik met de tijd een injectie erop ga bouwen.
7.Radio is verkeerd aangesloten (verliest alle stroom als contact uitgezet word)
8.voorbumper rechts sluit niet mooi aan aan de carrosserie
verder zullen er wel nog kleine dingen opduiken die ik zal moeten aanpakken. Als er iemand tips heeft voor bepaalde problemen hierboven besproken mag deze zeker helpen.nr 9. centrale vergrendeling werkt soms wel soms niet. relais tikt wel dus dit zal ik eens moeten uitzoeken ook.
nr 5. heeft zichzelf opgelost, interieurverlichting werkt terug.
10 maart 2016 om 19:35 #18312824vandaag een tocht van 300km erop zitten en nog wat puntjes moeten toevoegen aan mijn lijstje;
tijdens filerijden loopt de temperatuur op (was net voor de rode streep toen ik het opmerkte , heb direct ramen opengezet en chauffage vollenbak om warmte af te voeren.
Me dunkt dat de ventilator niet aanslaat, morgen ga ik uitzoeken hoe ik dit kan testen en wat de reden kan zijn. (iemand een idee)Einddemper is ervanonder gevallen tijdens het rijd, zal ik morgen terughangen.
Stuurt trilt vanaf +- 105km/u, banden moeten zowiezo vervangen worden, maar ga ook kijken voor adaptorringen voor de velgen om dit euvel kwijt te raken.Bij warm starten moet je wat doorstarten of hoe moet ik het zeggen om hem aan te krijgen. Ook heb ik het gevoel dat hij nu en dan een misfire heeft als hij
stationair draait.10 maart 2016 om 19:48 #18312822thermoswitch op de radiator,aan de zijkant,2 stekkertje erop verbind die maar eens door en zet het contact aan,als de vin dan wel gaat draaien dan heb je de schuldige gevonden,is simpel te vervangen en kost een heel tientje.
10 maart 2016 om 19:53 #18312823dank voor de snelle reactie, zal morgen eens kijken, enig idee ook waar ik de switch kan vinden mocht deze kapot zijn?
10 maart 2016 om 21:17 #18312821Bijna elke automaterialenhandel zou deze moeten kunnen leveren. Weet zo even niet uit mn hoofd of de zender aan de linker of de rechterkant van de radiator zit,maar je herkent m zo,zitten 2 schuifstekkertjes op
11 maart 2016 om 08:13 #18312825Ventilator getest met een brugje en ventilator ging aan.
Waarschijnlijk idd kapotte thermoswitch. Nu even kijken waar ik eraan kan komen. (Hier bij ons zijn de automaterialenhandelaars enorm terughoudend over oudere voertuigen dus zal even zoeken zijn)Einddemper teruggehangen, met klem en nieuw ophangrubber.
11 maart 2016 om 09:37 #18312826Gelukkig geen last van hier, vrijwel alles verkrijgbaar via de materiaalhandel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 maart 2016 om 14:07 #18312827misschien domme vraag, maar mijn andere wagens hebben een metalen koppeling voor de koelventilator (aangedreven door de motor). Moet ik mijn water aflaten om de sensor eruit te halen? of is dit gewoon een holle ruimte in de radiator?
11 maart 2016 om 21:42 #18312828nee,er zal wel water uitlopen,maar als je heel snel meteen erachteraan de nieuwe erin draait zal het niet veel zijn wat er uitloopt (doe het wel met koude motor!)
14 maart 2016 om 05:01 #18312829Even een hypothetische vraag: kan de 1.6sv motor een turbo aan. Of zou deze heel snel sneuvelen hierdoor.
En voor de injectie weet iemand waar ik een kit kan vinden hiervoor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.