mijn ascona b sport project

Forumindex Forums Modellen Ascona mijn ascona b sport project

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 132)
  • Auteur
    Berichten
  • #18012858
    dj71
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2010


      nu de starter voorzien van een opknapbeurd










      #18012859
      dj71
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2010

        Ik ben nog op zoek naar origineel stof om mijn recaro zetels te laten overtrekken, weet iemand een adres waar ik dat nog kan vinden ?
        Ik ben naar Essen geweest in de hoop om het te vinden maar helaas :swear

        #18012860
        dj71
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 October 2010

          @dj71 wrote:

          Ik ben nog op zoek naar origineel stof om mijn recaro zetels te laten overtrekken, weet iemand een adres waar ik dat nog kan vinden ?
          Ik ben naar Essen geweest in de hoop om het te vinden maar helaas :swear

          Ik ben vergeten te melden dat het over het originele sport interieurstof gaat van een ascona sport

          Op de foto is het niet goed te zien , ik zal eens kijken binnekort of ik er geen betere foto van heb.
          Of als iemand hier op het forum mij met een betere foto kan helpen :kewlpics

          #18012861
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Een vriend heeft zo’n “400 basis”, ook bekend als de Ascona spaar-400.
            Die had idem bekleding als de sport,

            efkes een foto van Raymond z’n site gepikt.

            #18012862
            dj71
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 October 2010

              @H-400 wrote:

              Een vriend heeft zo’n “400 basis”, ook bekend als de Ascona spaar-400.
              Die had idem bekleding als de sport,

              efkes een foto van Raymond z’n site gepikt.

              Bedankt voor de foto :thumb
              Ja inderdaad zo’n stof zoek ik nog.
              Als iemand er weet liggen dat te koop is hoor ik het graag.

              #18012863
              trikkeslalom
                Lid sinds:
                11 September 2009

                Vanwaar in Belgie ben je?

                #18012864
                dj71
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 October 2010

                  @trikkeslalom wrote:

                  Vanwaar in Belgie ben je?

                  Beringen.

                  #18012865
                  dj71
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 October 2010

                    Ik heb onlang een nieuwe aanwinst,
                    het is terug een ascona b,
                    het is wel een 4 deurs maar wel een 2.0s berline SR met schuifdak en automaatbak,
                    de auto is bikkelhard en er is nog nooit aan de bodem gelast (aan mijn sport trouwens ook niet ),
                    er zit een originele GM ruilmotor in (aantoonbaar op onderhoudboekje) die nu +- 23000 km gelopen heeft.
                    nu wat plaatjes bij dit praatje.

                    Hij heeft 11 jaar stilgestaan in deze verwarmde garage.







                    #18012866
                    coot
                      Lid sinds:
                      26 December 2009

                      Mooie aanwinst!
                      Is hij ook net zo hard als hij er uit ziet?

                      #18012867
                      dj71
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 October 2010

                        @coot wrote:

                        Mooie aanwinst!
                        Is hij ook net zo hard als hij er uit ziet?

                        Ja, er is nergens roest te bespeuren en ook niet op de bekende plaatsen.

                        #18012868
                        GTS2.2DTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2006

                          Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?

                          #18012869
                          GTS2.2DTI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 October 2006

                            @dj71 wrote:

                            @GTS2.2DTI wrote:

                            Super mooi geworden :thumb die daklijsten moeten inderdaad zwart zijn, die voorsten zijn er met kleine schroefjes op als het goed is..

                            Respect voor het werk :thumb

                            Heb jij er toevallig foto’s van ?

                            Helaas heb ik daar geen foto’s van, ik weet dat het zwarte tot en met de regengoot/dakrand gespoten moet zijn. Ook de daklijsten zijn zwart uiteraard.

                            #18012870
                            dj71
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 October 2010


                              nu is de alternator aan de beurt.





                              nog een paar kleine dingen.












                              Dat was het weer voor vandaag.

                              #18012871
                              dj71
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 October 2010

                                @GTS2.2DTI wrote:

                                Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?

                                Ja daar ga ik niets aan doen,
                                ik wil hem gebruiken voor naar samenkomsten te gaan als het slecht weer ik,
                                de zilveren probeer ik te sparen voor het slechte weer :D

                                #18012872
                                dj71
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 October 2010

                                  nu er een nieuw hemeltje insteken.

                                  Ik heb eerst het midden aangeduid op de hemel en het dak van de auto,
                                  dan heb ik de hemel voorlopig opgespannen met wasknijpers en zo 2 dagen laten staan,
                                  daarna heb ik de wasknijpers verwijderd en dadelijk met een balpen de plooi van de hemel afgetekend,
                                  nu weet ik perfekt hoe hard ik moet trekken voor de defenitieve plaatsing van de hemel,



                                  Perfekte lijm voor deze klus :thumb






                                  de naden had ik ook aangeduid zodat ik de juiste positie ervan wist bij de definitieve plaatsing.


                                  dit is het eindresultaat.
                                  ik ben heel aangenaam verast met het resultaat :D :thumbup

                                  #18012873
                                  remo 07
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2010

                                    Woow!hij bent ook wel handig geloof ik!
                                    Ziet er erg goed uit man,respect voor je werk hoor :thumb

                                    #18012874
                                    automatic0473
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 November 2009

                                      @dj71 wrote:

                                      @GTS2.2DTI wrote:

                                      Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?

                                      Ja daar ga ik niets aan doen,
                                      ik wil hem gebruiken voor naar samenkomsten te gaan als het slecht weer ik,
                                      de zilveren probeer ik te sparen voor het slechte weer :D

                                      :thumbup
                                      Wat een mooie Ascona b sr heb je op de kop getikt ! Maar als ik hem goed bekijk denk ik eerder dat het een Deluxe/Sr is met bumperrozetten en de sierstrip van een berlina in je grille. Op je kofferdeksel kleeft nog een sticker van een Opel garage, maar kan het niet lezen (Wintam -Rupelstreek ?). Ik zie ook dat op je voorbumper er ooit vertestralers gestaan hebben. Ik herinner mij een identieke blauwe Ascona met mistlampen onder de voorbumper en met vertestralers op de voorbumper alsook het schuifdak met winddeflector. Die wagen kwam van een niet meer bestaande Opel garage uit Wintam met (als ik het goed heb) toenmalige nummerplaat ENS.765.
                                      De bestuurder was een oudere man met maatpak en hoed. Misschien is het wel dezelfde wagen.
                                      Nogmaals proficat met deze pachtige Ascona, fijn dat je hem origineel gaat houden !

                                      #18012875
                                      dj71
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 October 2010

                                        @automatic0473 wrote:

                                        @dj71 wrote:

                                        @GTS2.2DTI wrote:

                                        Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?

                                        Ja daar ga ik niets aan doen,
                                        ik wil hem gebruiken voor naar samenkomsten te gaan als het slecht weer ik,
                                        de zilveren probeer ik te sparen voor het slechte weer :D

                                        :thumbup
                                        Wat een mooie Ascona b sr heb je op de kop getikt ! Maar als ik hem goed bekijk denk ik eerder dat het een Deluxe/Sr is met bumperrozetten en de sierstrip van een berlina in je grille. Op je kofferdeksel kleeft nog een sticker van een Opel garage, maar kan het niet lezen (Wintam -Rupelstreek ?). Ik zie ook dat op je voorbumper er ooit vertestralers gestaan hebben. Ik herinner mij een identieke blauwe Ascona met mistlampen onder de voorbumper en met vertestralers op de voorbumper alsook het schuifdak met winddeflector. Die wagen kwam van een niet meer bestaande Opel garage uit Wintam met (als ik het goed heb) toenmalige nummerplaat ENS.765.
                                        De bestuurder was een oudere man met maatpak en hoed. Misschien is het wel dezelfde wagen.
                                        Nogmaals proficat met deze pachtige Ascona, fijn dat je hem origineel gaat houden !

                                        Dank u ,
                                        Ja zo’n auto kom je maar zelden tegen.
                                        Je hebt gelijk, ik heb het net even nagekeken en het klopt inderdaad dat het over dezelfde ascona gaat, hij is gekocht bij garage spiessens uit Wintam,
                                        de vroegere nummerplaat klopt ook maar ik heb de man nooit gezien , blijkbaar had hij één kort been want ze hebben onder de bestuurdersmat een verhoging aangebracht en aan de gaspedaal hebben ze ook een ander gaspedaal aangemaakt zodat die dichter bij de stoel komt.
                                        En van die man in maatpak met hoed zal ook wel kloppen want blijkbaar was de man actief in de diamantsector.

                                        #18012876
                                        dj71
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 October 2010

                                          @remo 07 wrote:

                                          Woow!hij bent ook wel handig geloof ik!
                                          Ziet er erg goed uit man,respect voor je werk hoor :thumb

                                          Bedankt voor het compliment,
                                          het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe en het ging eigenlijk vanzelf,
                                          het enige minpuntje was dat de nieuwe hemel iets groter had mogen zijn zodat ik meer reststof had om aan te trekken ( dat was iets makkelijker geweest ).
                                          Eerst had ik een beetje bang dat de hemel te fel ging doorhangen omdat hij gemaakt is van het sterke skai waar ze zetels mee overtrekken en dat is veel dikker en zwaarder dan normaal hemel stof, maar daar is niets van te merken, ik heb het heel goed kunnen spannen.
                                          Het enige waar je moet op letten als je zo’n hemeltje plaatst is dat je de lijm niet te ver naar binnen mag aanbrengen want dan kleeft hij te ver aan de dakstijl
                                          en dat trekt op niks.
                                          Het is contactlijm dus éénmaal je het tegen elkaar drukt is er geen weg meer terug, je kan het niet meer verschuiven of zo ,want dan moet je het lostrekken en opnieuw lijm aanbrengen.

                                          #18012877
                                          dj71
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 October 2010

                                            Nog wat nieuwigheden gekocht :afro








                                            Nieuwe radiator.

                                            Nieuw zwarte raampees


                                            Nieuwe engelman spiegels

                                            Nieuwe achterbumper (alleen de pvc bumper is nieuw ) de binnenbumper had ik nog en heb deze gestraald en gelakt.

                                            De voorbumper heb ik ook nieuw (binnenbumper en buitenbumper )maar ik kan de foto’s nergens meer vinden :swear

                                            Nieuwe achterdemper met chroom eindstuk ( zeer lang moetten achter zoekken )




                                            Nieuwe koplampen H4


                                            #18012878
                                            opeljoker
                                              Lid sinds:
                                              27 October 2010

                                              prachtig projekt!!!!! en je hebt er nog een prachtige B bij!!! hoe kom je aan al die originele onderdelen? ik blijf dit projekt volgen prachtig!!! :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

                                              #18012879
                                              automatic0473
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 November 2009

                                                Bedankt voor je reactie i.v.m. je blauwe Ascona /SR. Ik had het dus bij het rechte eind. Door omstandigheden weet ik zeker dat het in 1995 !!! was dat ik je wagen 2 keer kort achter elkaar gezien heb in de omgeving van Mortsel. De 2e maal reed ik er zelf een tijdlang achter in de buurt van het vliegveld van Deurne en herinner me goed dat de beste man flink gas gaf. Een 3e en laatste maal zag ik hem niet ver van mijn woonst nl. op de parking van het nu verdwenen zondagsrestaurant het Steentje te Zandhoven, alwaar ik hem aan een grondige inspectie heb onderworpen ! Wat met toen opviel was dat de nu verdwenen vertestralers niet van Hella of Bosch waren, maar van Carello (zoals in de Engelse Opel Ascona folder).
                                                Geloof het of niet maar ik had toen veel zin om het restaurant binnen te gaan en aan de man mijn naam en adres te geven voor het geval hij hem ooit zou verkopen. Zelf reed ik toen ook met een jadegroene Ascona B 16 S automatic, maar die was niet zo mooi als jouw 20/SR.

                                                #18012880
                                                dj71
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 October 2010

                                                  @automatic0473 wrote:

                                                  Bedankt voor je reactie i.v.m. je blauwe Ascona /SR. Ik had het dus bij het rechte eind. Door omstandigheden weet ik zeker dat het in 1995 !!! was dat ik je wagen 2 keer kort achter elkaar gezien heb in de omgeving van Mortsel. De 2e maal reed ik er zelf een tijdlang achter in de buurt van het vliegveld van Deurne en herinner me goed dat de beste man flink gas gaf. Een 3e en laatste maal zag ik hem niet ver van mijn woonst nl. op de parking van het nu verdwenen zondagsrestaurant het Steentje te Zandhoven, alwaar ik hem aan een grondige inspectie heb onderworpen ! Wat met toen opviel was dat de nu verdwenen vertestralers niet van Hella of Bosch waren, maar van Carello (zoals in de Engelse Opel Ascona folder).
                                                  Geloof het of niet maar ik had toen veel zin om het restaurant binnen te gaan en aan de man mijn naam en adres te geven voor het geval hij hem ooit zou verkopen. Zelf reed ik toen ook met een jadegroene Ascona B 16 S automatic, maar die was niet zo mooi als jouw 20/SR.

                                                  De blauwe ascona stond ook nergens te koop , het was een kennis van mij die wist dat ik een zwak heb voor de ascona b en vroeg aan mij of ik interesse had om er nog ééntje bij te kopen, waarop ik hem gezegd heb dat ik wel graag eens zou gaan kijken naar de ascona, zo gezegd zo gedaan.
                                                  Op een dag hadden wij dan afgesproken om hem te gaan bekijken en ik was direkt verkocht, zo’n goede ascona met nergens roest te bespeuren had ik in lange tijd niet meer gezien (buiten mijn zilveren dan )en ik heb dadelijk een bod gedaan, één van de kleinzonen ( die mij trouwens te woord heeft gestaan ) zij dat zijn jongere broertje ook wel sterke interesse had in de auto en ging het geboden bedrag samen met hem bespreken.
                                                  Een paar dagen later belde hij mij op om te zeggen dat hij het bod aanvaarde en ik ben hem zo snel mogelijk gaan halen.
                                                  Ik zal het verhaal van de ascona dat ik heb vernomen van de familie in het kort proberen sanen te vatten.
                                                  De oude man heeft de auto nieuw gekocht en ingeschreven op zijn naam maar door omstandigheden ( de juiste weet ik niet zeker ) is de auto op een gegeven moment ingeschreven op zijn vrouw haar naam.
                                                  De auto is altijd in een originele opel garage onderhouden geweest en heeft een originele ruilmotor van opel gekregen op 87184 km (afgestempeld in het onderhoudboekje ) en hij heeft nu 10048 km op de teller.
                                                  Hij stond wel bijna 11 jaar stil toen ik hem kocht en de automaatbak was stuk had hij gezegd.( dat was ook de reden dat de auto zo lang heeft stilgestaan ze wilde er geen afscheid van doen ).
                                                  Nu ze het huis wilden verkopen of verhuren moest de auto uit de garage.
                                                  Toen ben ik gekomen en heb hem gekocht. :D
                                                  Ik ben hem gaan halen en heb dadelijk met de hand gecontroleerd of de motor los zat en dat was al ok.
                                                  Ik heb alle olie afgelaten ook van de automaatbak en de achteras.
                                                  Toen ik de olie van de automaatbak aan het aflaten was merkte ik op dat het geen rode maar licht bruine olie was :hmmz .
                                                  De familie dat mij wel verteld dat bij de laatste onderhoudbeurt er een nieuwe jonge gast in de opel garage hun auto onderhouden had en dat ze een x aantal km hebben kunnen rijden en dat toen de automaatbak is stukgegaan.
                                                  Naar mijn mening heeft die gast er gewoon motorolie ingedaan i.p.v. automaatolie.
                                                  Ik heb dus alle olie en oliefilters vervangen en er een nieuwe batterij ingezet.
                                                  Vervolgens heb ik de delco er uitgehaald en met een stangetje (zie oderste foto )in een batterijchientje heb ik de oliepomp aangedreven zodat de motor overal smering kreeg zonder dat de motor draait en heb de delco teruggeplaatst.

                                                  Ik heb de motor nog een paar keer met de hand rondgedraaid en toen heb ik hem probreren te strarten,
                                                  na dat de motor zo’n 5 a 6 maal rond was geweest sloeg de motor dierekt aan tot de grote verbazing van mij zelf , hij bleef zo’ halve minuut wat wankel draaien waarop hij erna perfekt ging lopen :thumb :wors en ik natuurlijk heel :D en niet te vergeten dat het benzine was van 11 jaar oud.

                                                  #18012881
                                                  dj71
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 October 2010

                                                    Sorry dat ik mijn verhaal van hierboven niet helemaal heb afgemaakt er is iets dringend tussen gekomen en heb direct afgesloten.( ook sorry voor al de schrijffouten ik ben er geen krak in en heb het ook niet kunnen nalezen.

                                                    NU EVEN VERDER MET HET AFMAKEN VAN MIJN VERHAAL.
                                                    De motor draaide dus na zo’n halve minuut perfect.
                                                    Toen kwam het moment van de waarheid of dat de automaat stuk was of niet, ik zet hem in D en ik voelde meteen dat de auto wilde vooruitgaan,
                                                    ik heb de rem een beetje losgelaten, wat gas gegeven en weg waren wij :wors het was een heel goed gevoel, ik heb een paar km gereden om te kijken of de automaatbak zijn andere schakelingen ook goed uitvoerde en raad eens :thumb :thumb :thumb alles was perfect, er was niets mis met de bak er was gewoon verkeerde olie ingedaan, zelfs de remmen zaten niets vast en hij remd goed ( je moet niet mooi zijn hé om af en toe wat geluk te hebben ;) )
                                                    De volgende dag er mee naar de keuring gereden en alles blanco gekeurd king: .ik voelde mij ook een klein beetje een koning.
                                                    Volgende keer terug wat over mijn zilvere zeggen want ik ben aan het afdwalen van mijn oorspronkelijk topic.

                                                    #18012882
                                                    automatic0473
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 November 2009

                                                      ‘t Is waar door mijn schuld ben je even afgedwaald van je Ascona Sport, maar dat zullen de mensen hier op het forum ons hopelijk niet kwalijk nemen. Het verhaal over je nieuwe aanwinst was ook leuk om te vernemen. Ik blijf het volgen. :thumbup :thumbup :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 132)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.