Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn Ascona B "77
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2014 om 19:43 #17263251
Heb na lang zoeken gevonden hoe je foto’s plaats op het forum
Na een aantal jaren toch weer sinds vorig jaar begonnen met de hobby.
Mijn oog viel vorig jaar op deze ascona b , stond te koop in brabant via Marktplaats.
leuke 4 deurs die zoals het nu lijkt er zeer goed uit ziet.
alles zit er al op en aan , zoals 2.4 motor met 45 webers , 5 bak getragd , rvs uitlaat , verlaagd , leuke wielen .
Zal proberen het allemaal bij te houden wat ik er allemaal aan ga doen via het forum.
Misschien zijn er liefhebbers met een andere kijk op het geheel dan ik en kunnen er tips uit gewisseld worden.hier de foto’s zoals hij te koop stond op marktplaats.
10 januari 2014 om 19:44 #18206438Mooie bak hoor :thumb Succes met de werkzaamheden
10 januari 2014 om 19:51 #18206439Momenteel heb ik de voorkant gedeeltelijk er afliggen zoals voorschermen.
wilde weten hoe de binnen schermen waren , moet zeggen dat het er top uit ziet.
zelf de koplamp oren zijn nog 100 %.zal kijken of hier van morgen wat foto’s kan maken en plaatsen.
p.s ik ben nog op zoek naar een rechter voorscherm
10 januari 2014 om 20:00 #18206440AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hee lukas welkom op t forum
Das nog n mooie ascona
Ben zelf niet zo van de 4 deurs maar deze mag der best wezen :thumb
Wat betreft de opel clubs hier in t noorden
Tjah die is er niet echt meer
Die tijd is wat passeeWaren een poos terug wat gerruchten dat opel club noord
Een herstart ging maken. Maar das een broodje aap verhaal gebleken……10 januari 2014 om 20:07 #18206441hallo louwe
had ook liever een 2 deurs maar helaas , ach een 4 deurs is ook makelijk met de kids.
willen er graag met het hele gezin van gaan genieten.wel jammer dat er in club verband niet veel meer is .
dat was een paar jaar terug met derk en remko en victor en jouw wel anders.ga er van uit dat er zeker wel eens weer wat komt in het noorden .
neem nu het jaarbeurs terein in roden , mooie locatie om 1 keer per jaar met zijn alle bij elkaar te komen.
ze hebben er ook 1 keer per jaar een oldtimer meeting voor oldtimer vrachtwagens.
daar staan ook personen auto’s tussen.10 januari 2014 om 20:37 #18206442bestaat opelclub elmer ook niet meer dan ?? dat zat in friesland !
11 januari 2014 om 17:25 #18206443hier foto’s van de koplamp oren links en rechts
zier er super uit voor zijn leefdtijddeze 2 plaatsen moet ik plaatjes in lassen , verder ziet het er allemaal top uit.
had de ascona gekocht met een cola fles als olie catser, die ook gelijk vernieuwd.
lijkt even netter.[img][img=http://www5.picturepush.com/photo/a/13970143/640/13970143.jpg][/img]
11 januari 2014 om 22:44 #18206444@loeks wrote:
hier foto’s van de koplamp oren links en rechts
zier er super uit voor zijn leefdtijddeze 2 plaatsen moet ik plaatjes in lassen , verder ziet het er allemaal top uit.
had de ascona gekocht met een cola fles als olie catser, die ook gelijk vernieuwd.
lijkt even netter.12 januari 2014 om 09:55 #18206445volgens mij gebruik ik de verkeerde link om de foto’s te plaatsen.
welke moet ik hebben van picturepuch12 januari 2014 om 10:41 #18206446Je hebt 2x [img]staan 1x is genoeg, in jouw geval denk ik dat je copy/past doet van picturepush tussen de img taks van het forum, gewoon kopieren zonder eerst de img taks te gebruiken.
13 april 2014 om 19:12 #18206447dit weekend aan het lassen geweest .
beide binnen schermen weer netjes en klaar voor de textyl.
3 juli 2014 om 20:23 #18206448wie kan mij helpen.
heb een standaard dashboard in mijn ascona b zitten , wil er graag een sr dashboard inzetten.
heb al wat info gevonden op het forum maar heb nog een paar vragen.had gelezen dat je van de hoofdstekker de draden moest omzetten , dit is gedaan volgens het schema die overal wel te vinden is op het forum.
wat moet ik nu nog doen.
1 de volt meter doet nog niets.
2 de oliedruk meter staat gelijk op 5
3 de benzine meter is volgens mij ook niet goed.
4 en de temperatuur meter staat gelijk door naar het rode.
ook lees ik in de schema dat er 2 stekkers zitten achter op , ik heb maar 1 met 11 punten.heb verder geen losse draden meer achter het dashboard , moet ik er nieuwe draden bij trekken ?
hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb wat mijn probleem is.
10 juli 2014 om 15:36 #18206449@loeks wrote:
wie kan mij helpen.
heb een standaard dashboard in mijn ascona b zitten , wil er graag een sr dashboard inzetten.
heb al wat info gevonden op het forum maar heb nog een paar vragen.had gelezen dat je van de hoofdstekker de draden moest omzetten , dit is gedaan volgens het schema die overal wel te vinden is op het forum.
wat moet ik nu nog doen.
1 de volt meter doet nog niets.
2 de oliedruk meter staat gelijk op 5
3 de benzine meter is volgens mij ook niet goed.
4 en de temperatuur meter staat gelijk door naar het rode.
ook lees ik in de schema dat er 2 stekkers zitten achter op , ik heb maar 1 met 11 punten.heb verder geen losse draden meer achter het dashboard , moet ik er nieuwe draden bij trekken ?
hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb wat mijn probleem is.
1 misschien stuk?
2 er moet een andere sensor in je blok hiervoor
3 en 4 het blokje achteraan op je dash is kapot, dit kun je zelf met wat soldeerwerk goedkoop herstellen. Info staat hier ook opt forum.de 2e stekker is dacht ik voor de toerenteller, die kabel moet je zelf leggen vanaf de bobijn.
10 juli 2014 om 22:04 #18206450Blokje is de spanningsregelaar. Wordt soms wel eens nieuw op MP of zo aangeboden voor een paar tientjes. Books & Parts (Gert Kleijn) heeft mij onlangs een gloednieuwe bezorgd. Tweedehands liever niet, is een zwakke plek van Ascona/Manta. Solderen zal dan wel beter zijn (als je t kunt). Even met je kop onder het instrumentarium en je ziet m zo zitten. 3 minuten werk en een vaste hand/geluk.
15 juli 2014 om 19:17 #18206451bedankt voor de tips , zal effe aan het stoeien gaan.
iemand nog een goede oliedruk sensor liggen en spanningsregelaar voor de sr dashboard ?18 juli 2014 om 17:51 #18206452Staat in het manta deel een how do om zelf een te maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.