Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › mijn ascona 400 project updateje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2009 om 06:16 #17370303AnoniemLid sinds:
1 January 1970:Ptjah t gaat niet zo snel als bij jou
en ook qua afwerking wordt deze niet zoo netjes denk ik
maar ok dit is ook n ander zoort autoen ja de tijd ontbreekt me gewoon
maar t gaat goed komen;)je snapt nu denk ik wel waar m,n opmerking in jou topic over die geventileerd schijven achter wegkomt;):P
1 juli 2009 om 11:53 #17370304wat ga je doen met je deuren enz?dicht poppen met platen alu?
heb dit vandaag en gister ook gedaan met de binnen kant,mis nu nog een rolkooi,dashbaord en kuipstoelen.1 juli 2009 om 14:15 #17370305AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manta19sr
wat ga je doen met je deuren enz?dicht poppen met platen alu?
heb dit vandaag en gister ook gedaan met de binnen kant,mis nu nog een rolkooi,dashbaord en kuipstoelen.denk dat de originele deurplaten er in komen
zo was het toendertijd ook
pas de manta,s kregen die lege deuren
waar de kaartbakken inzaten;)1 juli 2009 om 14:59 #17370306tja ik persoonlijk vind dat als je een work versie neemt,het iets realistiser er uit ziet als er geen deurpanelen er in zitten,maar als het er origineel in zat,dan zal het wel zo wezen.dashbaord ook origineel of?
1 juli 2009 om 16:55 #17370307Ascona 400 werks had deurpanelen, evenals de 1e manta 400 werks, kort daarna werd dat anders dmv de kunststof deuren.
Engelmann spiegels hadden ze ook niet.
1 juli 2009 om 18:15 #17370308ok,zo leer je steeds meer,wat voor spiegels werden origineel gebruikt?manta 400 wel engelsman?
en hoe zit het met de ruimte bij de achterpanelen,waar je bij een std manta bij de gordel komt zeg maar. is dit origineel dicht bij een 400 casco of wat?kan nergens duidelijk fotos vinden van een manta 400 binnen in
1 juli 2009 om 19:49 #17370309Ascona had de normale spiegels welke op meer ascona’s te vinden zijn.
En het zijn geen “Engelsman” spiegels, niet van een Engelsman, maar van een duitse firma genaamd “Engelmann”. De manta 400 rally had die spiegels wel weer.
Wat die ruimte achter de zittingen betreft, zowel ascona als manta had dat gewoon open, dus geen aluminium plaat.
Safari uitvoeringen vlgs. mij ook niet, maar dat is moelijk traceerbaar hoe dat origineel allemaal was.De afmetingen van dat gat was bij de manta iets anders, er werd wel meer origineel blik verwijderd bij zo’n auto dan je in eerste instantie zou zeggen. ;)
1 juli 2009 om 19:54 #17370310ok,ja engelmann,maar kzeg altijd engelsman:P,
heb nu de ruinte naar de tank gedicht dmv 2 hoeken alu,en de deuren zoals raymond,en die andere 2 nog open.kan je mooi weer wat tussen proppen zodat het nietd door de hele auto ligt.1 juli 2009 om 20:00 #17370311Op zich maakt het niet zoveel uit, de meeste 400’s zien er al niet meer geheel origineel uit als indertijd, vaak zie je dat die delen nu afgedicht zijn met aluminium platen.
1 juli 2009 om 20:05 #17370312net wat de 1 er van vind,ok was er pas al achter bij raymond dat het allemaal niet zo strak hoeft ,ipv zo’n concours manta :) dit is veel leuker:P komt allemaal niet zo nauw,als het maar netjes is voor het oog,inmiddels 5 gaats as en naven voor elkaar,binnen kort even ophalen.
2 juli 2009 om 14:25 #17370313AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manta19sr
tja ik persoonlijk vind dat als je een work versie neemt,het iets realistiser er uit ziet als er geen deurpanelen er in zitten,maar als het er origineel in zat,dan zal het wel zo wezen.dashbaord ook origineel of?dash blijft niet origineel dacht dat er hiero wel ergens foto,s van stonden:hmmz
2 juli 2009 om 20:29 #17370314Beide 400 types, ascona en manta hadden min of meer hetzelfde dashboard, dus zo’n vlakke lange plaat met (veel) meters erin.
Verschil is er pas per land en opbouwer, sommige versies hadden in het midden nog een extra plaat zitten, de Duitse versies (bijv.) hadden dit niet.
De tunnel is wel anders bij een ascona 400 tov die bij een manta 400, maar ook weer anders dan het bekende 5-bak tunneltje wat je wel eens ziet.
3 juli 2009 om 10:34 #17370315dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?
3 juli 2009 om 11:35 #17370316toerenteller tot 8000 toeren is van een porsche 911
die is voor 6 cilinder , en moet dus omgebouwd worden
kan in hazeldonk bij het volgende bedrijf : http://www.info-instruments.nl/koste toen zo,n 65 euro
of je moet zelf een hele handige electronica kennis hebben ???
ps toerenteller is trouwens diameter 120mm
3 juli 2009 om 12:36 #17370317ok dacht 80mm maar ok dan gaan we maar eens zoeken,ombouwen is het probleem niet denk ik.
teller anders wel,
maar ga gewoon zoeken of douw er gewoon tijdelelijk een andere in tot ijk de juiste heb gevonden
3 juli 2009 om 12:41 #17370318teller van 100 mm is zo aan te komen namelijk,kost 130 euro,
3 juli 2009 om 14:03 #17370319Dacht toerenteller rond 100mm en de km-teller 80mm in doorsnede en de rest rond 52mm.
:hmmz
3 juli 2009 om 15:53 #17370320AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manta19sr
dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?
hiero n idee van de klokken winkel
toerenteller was ooit van n 6 pitter
nu voor n 4 pitter
1 puntje dit topic neigt een beetje n discussie topic te worden
dat was eigenlijk niet m,n bedoeling;)
hoop niet dat ik mensen nu op hun ….. trap:P3 juli 2009 om 16:48 #17370321juist GEEN DISCUSSIES MAAR FOTO”S:D:D
3 juli 2009 om 17:36 #17370322origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door manta19sr
dashboard staat niet los op foto wel in auto maar niet duidelijk.
kan deze eigenlijk pas bouwen als de kooi er in zit,zit toch aan de kooi bevestigd?hoe zit eht met die toerenteller van 80 doorsnee deze loopt tot 8000?die tot 7000 kan je zo aan komen,maar meot ik kijker naar een bepaald type of niet?of werkt het er gewoon op?
hiero n idee van de klokken winkel
toerenteller was ooit van n 6 pitter
nu voor n 4 pitter
1 puntje dit topic neigt een beetje n discussie topic te worden
dat was eigenlijk niet m,n bedoeling;)
hoop niet dat ik mensen nu op hun ….. trap:Pik dacht er vanmiddag nog aan , misschien dat we gewoon in mike zijn eigen topic verder kunnen kleppen ( monaco blauwe 400) ??
3 juli 2009 om 17:53 #17370323of dat 400 topic.
Maar je hebt gelijk.
4 juli 2009 om 05:34 #17370324jep overstappen:)
4 juli 2009 om 09:06 #17370325AnoniemLid sinds:
1 January 1970thanks mate,s
tis ook niet zo dat ik die discussie niet leuk vind
enkel liever niet in dit topic maar ok is al; begrepen
goed volk:jerry:jerry:thumbup4 juli 2009 om 21:36 #17370326toch even -offtopic
Gefeliciteerd hé :thumbup
:P :D
4 juli 2009 om 21:55 #17370327AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok dit mag:P
bedankt hoor:thumbup:thumbup
je bent op 1 na de eerste:thumbup -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘mijn ascona 400 project updateje’ is gesloten voor nieuwe reacties.