Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Middengordel achterbank demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 17:05 #17232092
Hallo,
Mijn midden gordel op de achterbank is kapot. Ik wil deze demonteren. Nu is het gedeelte dat in de bank zit los.
Tot zover ging het dus goed. Nu wil ik de gordel van de bodem onder de bank schroeven. Er zit een plaatje waar de midden gordel aan vast zit en de houder voor de linker gordel.
Er zit een bout in door dat plaatje en in de carrosserie geschroefd. Op de sloop wilde deze er redelijk tot moeilijk uit. Maar in mij eigen auto zit deze zo gruwelijk vast. Ik heb echt alles geprobeerd.
Het zit vast met een torx en deze is nu niet ver van dol gedraaid. Ik blijf er dus maar even van af tot er een goeie oplossing is. Mijn auto moet 15 februarie gekeurd zijn en zo gaat hij er niet doorkomen:p.
Heeft iemand een goeie oplossing? Of ervaring hiermee?
Groeten..
2 februari 2011 om 18:59 #17809863mocht ie niet meer afrollen, kijk dan eerst naar de kabel achter je bekleding van de achterkant van de zitting, die naar een van de 2 omklapknoppen zit na, deze wil veroorzaken dat de gordel niet meer afrolt.
torkx, half of heel maatje groter erin SLAAN!!
heeft 2 voordelen, dop zit er STRAK in, en hij word los geschrokken door de klappen.
Willem
2 februari 2011 om 19:19 #17809864Nou moet ik even wat uitleggen. Dat met die kabels was achteraf dus het probleem. Alleen kwam ik daarachter met het demonteren van een gordel in een sloopauto. Ik had mijn eigen gordelrondsel met onderzoeken op eventuele schade helaas gesloopt. Per ongeluk de spanner losgehaald.:d
Er was dus eigenlijk weinig aan de hand. Maar om nu de problemen te herstellen ben ik echt een heeeeel eind van huis.
Maar dat met een grotere sleutel is idd een goeie. En als de torx niet meer pakt kan er altijd nog een inbus in denk ik.
Het probleem is dat als ik de bout kapot draai het gewoon eigenlijk moeilijk te herstellen is. Dan is er gewoon iets aan de carrosserie stuk.
Groeten
2 februari 2011 om 19:21 #17809865als de bout echt niet los wil is het een kwestie van de kop eraf boren
en dan proberen de bout met een tang losdraaien.
Willem
2 februari 2011 om 20:28 #17809866Zelf heb ik dit ook al is gehad , heb er toen een dikke bout opgelast.
En toen kon ik hem er zo uit draaien.2 februari 2011 om 20:57 #17809867Bedankt voor de tips! Ik ga er morgen mee aan de slag.
Gr
2 februari 2011 om 21:23 #17809868Mochten bovenstaande dingen niet lukken had ik nog een rigoreuze :
2vlakke kanten eraan slijpen en een baco erop.. zo kwam die bij mij los :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.