Middendemper weglaten??

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Middendemper weglaten??

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Mark_opc
    Deelnemer

Ik vraag me af het het voor mijn auto kwaad zou kunnen als ik de middendemper vervang voor een rechte pijp.
      Kan iemand mij daar wat over vertellen??

Ik rijd met een Zafira 2002, orginele turbo (en wat ik van de dealer begreep is hij software matig opgekrikt naar 231 pk) de einddemper is van die 2 ovale eindpijpjes.. (volgens mij niet orgineel, maar je ziet ze HEEL vaak op de opctjes zitten).

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen..

dion87

dempers eruit halen zou niet voor storingen zorgen, beide cats eruit wel, maar dat valt er nog uit te chippen.

gijzbed-opc

Hoi Mark.
          Kwaad kan het zeker niet en voor de doorstoming van je turbo is het goed!
          Maar of je het echt prettig vind is weer wat anders.
          Het is behoorlijk lawaaiig een diepe brom,de jongen waarvan ik weet heeft dit toen verholpen doormiddel van een silencer.
          Werd gek van het Lawaai. even is leuk maar lange reis dan word het snel minder.

Gr.Peter.

Mark_opc
          Deelnemer

Oke super voor jullie reacties..

Chippen ga ik zekers niet doen, vindt het wel best zo..

En ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat het Z”ON groot geluid verschil zou maken joh..
            Voordeel is wel dat het makkelijk terug tebrengen is naar orgineel.. ik heb nog twijfels..

Bedankt voor jullie hulp!!!

DeMeistah
            Deelnemer

probleem is meestal dat die middendemper onder je stoel zit of een stukje erachter, je gaat het geluid echt onder de auto langs horen, bij een einddemper alleen achter de auto. je kan even op youtube wat dingen opzoeken van een zaf opc met middendemper vervanger, krijg je een idee van ;)

marcello88

ik heb mijn middendemper ook vervangen door een rechte pijp:

Voordeel: betere uitlaat flow (rijd iets lekkerder)
                nadeel: veel herrie (het is maar net of je ervan houd)

ik vond het destijds wel relax klinken, en met apk is het ook geen probleem
                tis maar net of de buurt het prettig vind
                succ6 ;)

frank de jonge

Wat als er nog een.standaard einddemper onder zit?

gijzbed-opc

Nou ik heb hier een filmpje gevonden op youtube en dat klinkt wel lekker!
                    Maar of mijn vrouw daar zo blij mee is???

http://youtu.be/7kfDSZGzSGM

DeMeistah
                    Deelnemer

bedenk wel dat dat filmpje nog met een koude motor is en een koude uitlaat, bij warmte zet hij nog wat uit en bij mijn auto veranderd het geluid echt gigantisch, koude start hoor je m amper, en met een warme thuiskomst staat heel de buurt voor het raam. tis maar net waar je van houd.
                      denk dat ze in dat filmpje de kat er ook onderuit hebben gehaald waardoor je dat geknetter krijgt (revving) bij gas loslaten en op de motor af laten remmen

frank de jonge

Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

DeMeistah
                        Deelnemer

@frank de jonge wrote:

Daar zit ook een andere einddemper ondernog wat dat extra geluid geeft. Met standaard einddemper zal het nog redelijk beschaafd blijven denk ik?

alleen heeft TS geen originele einddemper meer

Mark_opc
                          Deelnemer

Nou ik zeg, ik ga dr voor..
                            Ik maak hem zo dat ik altijd weer makkelijk een terug plaats kan doen..
                            Bij mij is het ook gevalletje de vrouw;-) zij rijd 4 dagen in de week met de opc naar haar werk en het kinderdag verblijf.. Dus ben benieuwd naar haar reactie.. Ijken of ze het door heeft…. Haha… Ik zal foto’s/filmpje plaatsen (als me dat lukt)..

frank de jonge

Ben benieuwd :)

tijgetje57
                              Deelnemer

Ben ook benieuwd. Filmpjes kun je op Youtube dumpen.

Dikkeminne
                                Deelnemer

ik zou zeggen gewoon erop laten. je hebt nu eenmaal een gezinscontainer. dat imago verander je toch niet.
                                  ik vind het verrassings effect het leukst van de opc zafira. weinig lawaai maar toch veel vermogen.
                                  daarbij komt dat ik niet wil klinken als de gemiddelde honda civic met uitlaat van de autostyle.
                                  ps dit is een mening. rijd zelf ook een zaf opc.

Omega-Joep
                                  Deelnemer

Hallo allemaal, ik rakel dit topic weer op uit de bodem van dit forum maar ik had een vraagje omtrent de middendempers van m’n Omega 2.2 uit 2002.

Ik ben van plan er 1 van de 2 tussenuit te halen, kan dat kwaad en zo ja, wat kan er kwaad? En zo niet, zie volgende vraag:

Ook een algemene vraag: Waarom zit er bij de 2.0 Omega maar 1 middendemper tussen kat en einddemper, en bij de 2.2 Omega 2 middendempers tussen kat en einddemper? Beide types zijn 16V en hebben 4 cilinders.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een Irmscher einddemper heb gezien met 1 ingang aan de binnenkant, met 2 einddempers heb ik dus een ingang te weinig.. Daarom wil ik een 2.0 middendemper monteren met die Irmscher einddemper, dat past precies namelijk… De vraag is alleen of dat zomaar kan bij mijn 2.2 zonder storingen en zonder het verzieken van de motor.

Ik zit verlegen om een ZSM antwoord.
                                    Alvast mijn grote dank!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.