Middendemper vervangen of er van tussen laten

Forumindex Forums Modellen Corsa Middendemper vervangen of er van tussen laten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261803
    Sevendust
      Lid sinds:
      7 January 2013

      Beste mede forumleden,

      Zoals de titel al zegt,

      Is er tijdens de nationale Opel test dag weer iets aan het licht gekomen.
      De middendemper van mijn uitlaat is nogal flink doorgeroest en zit bijna door de 2e wand heen.

      Mag ik de middendemper er ook van tussen laten of is de middendemper echt verplicht?

      Greets,

      Sevendust

      #18191306
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        middendemper mag je weg laten mits het uitlaatsysteem gasdicht en degelijk is gemonteerd, en het geluid gaat iets harder worden

        #18191307
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Inderdaad voor de apk maakt hetniks uit al heb je geen dempers. Enkel als het geluid teveel word kan de politie wel je kenteken invorderen en of je er een bekeuring voor uitschrijven.

          #18191308
          .B4R7.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2007

            Ik zit hier ook over te denken omdat 1 van de schotten in mijn demper kapot is. daardoor resoneert dit als een gek. Ben er nog nooit voor aangehouden maar het klinkt niet echt lekker zeg maar. Ik ben daarom ook aant denken om m er tussenuit te laten, maar het moet geen herriebak worden, zo snel is ie nou ook weer niet:P Maar ik heb ook al gaten in mn luchtfilter zitten waardoor ie al flink wat extra geluid maakt. Wordt dit geluid dan nog eens extra versterkt of vervalt het geluid enigszinds door het extra kabaal wat ik van mn luchtfilter heb?

            #18191309
            HardcoreHell
              Lid sinds:
              14 March 2005

              Geluid word denk Ik erger, vooral in de auto en achter de auto. De Luchtfilter zul je waarschijnlijk alleen goed horen als je gas geeft. Uitlaat hoor je eigenlijk continu.

              Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

              #18191310
              HardcoreHell
                Lid sinds:
                14 March 2005

                Het zal trouwens niet buiten proporties zijn. Misschien dat het mogelijk is om van je huidige middendemper een rechte pijp te maken om er een tijdje mee te rijden?

                Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                #18191305
                .B4R7.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2007

                  @HardcoreHell wrote:

                  Het zal trouwens niet buiten proporties zijn. Misschien dat het mogelijk is om van je huidige middendemper een rechte pijp te maken om er een tijdje mee te rijden?

                  Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                  Heb nu ook al redelijk wat geluid in de auto. Valt opzich mee en merk ik pas als ik in n andere auto stap. Het is wel voornamelijk als k gas geef inderdaad maar zitten toch wel redelijk wat gaten in dus veel gas hoef k niet te geven voor een lichte brul. Maar het moet stationair allemaal niet te heftig klinken. Mag bij flink gas best lekker brullen maar ik moet ook nog beschaafd door dorp kunne rijde zal k maar zeggen.
                  En is het mogelijk dan om je middendemper te “verbouwen” tot n simpele pijp?

                  #18191304
                  HardcoreHell
                    Lid sinds:
                    14 March 2005

                    Als het goed is zit er aan de middendemper aan beide kanten een stuk pijp. Demper er tussen uit slijpen en pijp ertussen lassen. Wel van tevoren meten Hoe lang de demper is om zo de pijp op maat te maken.

                    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                    #18191311
                    Sevendust
                      Lid sinds:
                      7 January 2013

                      Dan zet ik er een stuk pijp tussen als het niets uitmaakt :)
                      Voor een 1.8 mag van toch wel iets luider klinken :)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.