Middenconsole verlichting van temp regelaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Middenconsole verlichting van temp regelaar

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267377
    rolandow
      Lid sinds:
      11 March 2014

      De verlichting van mijn temperatuur regelaar is nog maar heel slecht leesbaar. Nu wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan vervangen. Volgens mij moet ik het display dingetje zelf vervangen, of niet? Het gekke is dat hij nog wel heel heel slecht te lezen is, dus kennelijk werkt de display wel, alleen geeft hij geen licht meer. Ik hoop dus eigenlijk dat er ergens een lampje oid vervangen moet worden.

      Voor ik de hele middenconsole voor niks uit elkaar sloop (hoe kom ik er uberhaupt bij trouwens?) dacht ik: ik vraag het even aan de experts hier :-).

      #18246847
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Volgens mij is alleen de backlight stuk, is heb eens gezien dat mensen dat ook een ander kleurtje geven, dus het zal vast kunnen met alleen lampje vervangen.
        Hoe die eruit gaat weet ik niet precies, maar het zou kunnen dat je ze aan de zijkant eruit kan wippen met een platte schroevendraaier.

        #18246848
        rolandow
          Lid sinds:
          11 March 2014

          Ok, dat klinkt positief. Maar nu; aangezien ik niet zo’n pimper ben, waar koop je zo’n backlight? Ik neem aan dat zoiets exact op maat is m.b.t. het led display?

          #18246849
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Kap om de ecc loswippen.
            Bovenrand en radiopaneel losschroeven.
            Deze kun je door knoppen eruit te trekken de stekkers naar boven eruit schuiven.
            Doorr het paneel naar voren te halen kun je makkelijk de radiostekker loshalen.
            Dan kan het paneel weg.
            Nu kan je se 2 schroefjes van het ecc paneel er uit draaien.
            Paneel iets naar achter drukken.
            Onhoog en naar je toe halen.
            Stekkers los halen.
            Nu kun je het paneel zo weg pakken en de lampjes wisselen.

            Persoonlijk zou ik alle lampjes wisselen.

            Let op, er mogen enkel draaifittinglampjes van max 1.2watt, en met een diepe fitting.
            Bij verkeerde lampjes kan de electronica beschadigd raken door over verhitting

            verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.