midden console

Forumindex Forums Modellen Astra midden console

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    shaktibiharie
    Deelnemer

Hallo allemaal

Ik ben vanplan me midden console over te spuiten in de kleur van me auto
      Maar vroeg me af gaat me verf brokken want mij midden console is niet glad maar heeft van de ribbels ?
      Zou ik gewoon over heen kunnen spuiten?

Buscavidas
      Deelnemer

als het plastic van je console een beetje ruw is.
        dan moet je het glad schuren meerdere malen tot het glad is ontvetten en primen een paar lagen, en dan goed laten uitharden en dan de gewenste kleur spuiten.
        voorbereiding is belangrijk, anders heb je de kans dat de lak n iet aan de primer hecht of de primer aan het plastic dat de lak gaat brokkelen/ bladeren.

shaktibiharie
        Deelnemer

@Buscavidas wrote:

als het plastic van je console een beetje ruw is.
          dan moet je het glad schuren meerdere malen tot het glad is ontvetten en primen een paar lagen, en dan goed laten uitharden en dan de gewenste kleur spuiten.
          voorbereiding is belangrijk, anders heb je de kans dat de lak n iet aan de primer hecht of de primer aan het plastic dat de lak gaat brokkelen/ bladeren.

Bedankt voor het info hoeveel korrel moet me schuur papier zijn

Silence
          Deelnemer

Het beste kun je beginnen met korrel 800 waterproof, heel goed opschuren eerst droog en dan heel goed ontvetten.
            Dan kan je het beste een eerst een primer erop zetten (plastic primer) en daarna weer opschuren met 1000 en nat.
            Daarna weer goed ontvetten en dan kan je de kleur spuiten dat zou ik wel in meerdere lagen doen en tussendoor nat schuren met 1200 en uiteraard ontvetten.
            Als het naar je zin is kan je de blanke lak erover heen zetten ook evtin meerdere lagen voor het beste resultaat.
            Nog 1 tip, gebruik met deze kou wel een kacheltje voor het drogen dit geeft het beste en mooiste resultaat, wantanders slaat je lak dof uit van de kou.

Ik ben er zelf een paar dagen mee bezig geweest tot ik het gewenste resultaat had.

StinG

ik zelf had hem niet opgeschuurd, omdat ik dat “grovere” motief wel mooi vond
              Zelf had ik de middenconsole wel paar x goed ontvet, plastic primer, primer en toen de lak en blanke lak.

Vergeet idd de plastic primer niet, anders is je lak er zo vanaf

shaktibiharie
              Deelnemer

@StinG wrote:

ik zelf had hem niet opgeschuurd, omdat ik dat “grovere” motief wel mooi vond
                Zelf had ik de middenconsole wel paar x goed ontvet, plastic primer, primer en toen de lak en blanke lak.

Vergeet idd de plastic primer niet, anders is je lak er zo vanaf

Heb je toevallig een foto van? Ik wil ook dat grover kant er op blijft

baboe
                Deelnemer

je ken het ook laten dippen gr baboe

cano666

noh leuker en makkelijker? gebruik dan plastidip.

shaktibiharie
                    Deelnemer

Plastic dip is ook een optie maar heb liever de kleur van me auto

cano666

je hebt meerdere kleuren

shaktibiharie
                        Deelnemer

@cano666 wrote:

je hebt meerdere kleuren

Maar niet precies de kleur van me astra

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.