Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2014 om 10:54 #18204203
volgens mij moet je m eerst instellen op t juiste motorcode en daarna een paar tanks er door heen rijden dan pakt ie denk ik wel de goede waardes…
(zie het als een mobiele accu, die heeft ook een paar cyclussen nodig om op volle kracht te komen (heb net een nieuwe accu in mijn tel zitten en die is na een paar oplaad cyclussen ook steeds langer te gebruiken))17 januari 2014 om 14:05 #18204204De tank is bijna leeg,dan gooi ik m vol en verander ik de instellingen vd motercode,laat t nog wete !
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
17 januari 2014 om 15:22 #18204205Motorcode kun je niet wijzigen volgens mij hoor.
Wel de tankinhoud.
Dus die even doen, dan et hele ding resetten, en kijken wat ie doet.
17 januari 2014 om 17:25 #18204206@sjoerdie wrote:
Motorcode kun je niet wijzigen volgens mij hoor.
Wel de tankinhoud.
Dus die even doen, dan et hele ding resetten, en kijken wat ie doet.
dat lijkt me ook niet echt nodig aangezien hij berekent aan de hand van=
Snelheidssignaal
tankmeter
en pulsen vd ecuen dit berekent hij op een tank van een astra dus als dit staat op een tigra (corsa ) tank moet hij nauwkeuring kunnen meten..
gr
20 januari 2014 om 15:57 #18204207nog steeds geen volle tank :jerry maar het rijbereik klopt inmiddels wel ! zodra hij 0 km aangeeft gaat mijn benzinelampje branden :thumb zaterdag ga ik er wss weer mee verder
Keep you guys updated! :thumb
20 januari 2014 om 17:54 #18204208Nou heb ik dit een beetje zitten volgen
(ben er zelf namelijk ook mee bezig)maare er is 1 ding waar ik zelf meezit ik wil m in mijn obd2 aansluiten (waarom makkelijk doen als moeilijk doen een optie is :jerry )
Nou heb ik dit schema
Hebben jullie enig idee ?
kan 123 niet ergens een beschrijving vinden
ik zie pin 8, 12 en 13 in dit schema20 januari 2014 om 18:01 #18204209@GOGOGO_1555 wrote:
Nou heb ik dit een beetje zitten volgen
(ben er zelf namelijk ook mee bezig)maare er is 1 ding waar ik zelf meezit ik wil m in mijn obd2 aansluiten (waarom makkelijk doen als moeilijk doen een optie is :jerry )
Nou heb ik dit schema
Hebben jullie enig idee ?
kan 123 niet ergens een beschrijving vinden
ik zie pin 8, 12 en 13 in dit schema`
dus je wil het zo maken dat je hem met OBD II kan uitlezen??? :shock: waarom?? kan toch ook gewoon met OBD I ? (verloopstekker) das toch echt meer hooi op je vork nemen :jerry20 januari 2014 om 18:10 #18204210ja daar komt t wel opneer ja :jerry
het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is
Pin 14 an X13 Pin G (bis 94)
(ab 94) an X13 Pin 8
Pin 14 van X13 Pin G (tot 94)
(Van 94) tot X13 pin 8 <- obd2 pin 820 januari 2014 om 20:25 #18204211Miss is t btr om even een los topic aan te maken dan blijft dit topic nog een klein beetje een soort how-to en heb je miss meer kans op antwoorden
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
20 januari 2014 om 23:20 #18204212Ik heb een astra f boardcomputer klaarliggen voor mijn corsa a sedan met c20ne motor uit een astra f.
Ik heb alles uitgezocht en ik ben er wel ongeveer uit hoe alles aangesloten moet worden. ( heb een duitse beschrijving gevonden die vrij duidelijk is)
Ik wil ook de lampencontrole aansluiten. Moet ik dan de kabel die vanaf de zekeringkast naar de desbetreffende lamp loopt doorknippen en daar de kabels van de lamp controle tussen monteren?Super dat je hem aan het werk hebt gekregen, hoop dat het bij mij ook lukt.
Rick
21 januari 2014 om 11:50 #18204213@rick1972 wrote:
Ik heb een astra f boardcomputer klaarliggen voor mijn corsa a sedan met c20ne motor uit een astra f.
Ik heb alles uitgezocht en ik ben er wel ongeveer uit hoe alles aangesloten moet worden. ( heb een duitse beschrijving gevonden die vrij duidelijk is)
Ik wil ook de lampencontrole aansluiten. Moet ik dan de kabel die vanaf de zekeringkast naar de desbetreffende lamp loopt doorknippen en daar de kabels van de lamp controle tussen monteren?Super dat je hem aan het werk hebt gekregen, hoop dat het bij mij ook lukt.
Rick
Dat weet ik ni zkr,de check-control functies moek nog aansluiten de verbruikscomputer werkt al wel
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
25 januari 2014 om 19:28 #18204214nou eindelijk weer is een update!
Vandaag eerst maar is begonnen met het maken van me cv op afstand die overleden was werkt nu weer O.K
toen begonnen met het MID display af te kitten zodat het er nog netter komt uit te zien:
toen begon ik met de check-control functies aan te sluiten! ben vandaag niet verder gekomen als de kvs en ruitensproeiervloeistof sensoren, plaatje bij het praatje:
Kvs :
en me ruitensproeiervloeistof ( hier zat al een uitsparing voor een sensor op denk ik,dus die had ik uitgeboord)
Morgen rij ik even naar belgie dus dan gooi ik gelijk me tank vol en haal ik een slof shag :jerry dan verander ik gelijk ook het aantal ltrs van 50 naar 46 ltr ! DMV dit:
om de tankinhoud van 52l (astra) naar 46l (tigra),(die is hetzelfde als een corsa b tank) te wijzigen, doe je het volgende:
auto op contact zetten.
pin D van je (10-polige) diagnose stekker aan de massa leggen.
dan kom je in het configuratie menu.
met de SET knop op je hendel kun je door de menu’s, drukken tot menu 5
dan druk je op het KLOK knopje op je mid zelf, hier kun je de tankinhoud veranderen waarmee je mid rekent.
dan weer met de SET knop op je hendel naar 3.0 tikken.
dan je RESET knop op je hendel 3 sec inhouden om het op te slaan.
volgende week wil ik mijn lichtcontrole unit aan gaan sluiten! alleen snap er nog geen bal van ! …..hier een foto van de unit en het aantal draden:
het is een 15 polige kabel die eruit komt….
wat ik wel weet is dat pin 1 en pin 26 die van het MID systeem afkomen op de unit moeten komen en dat is kleur op kleur maar dan zit ik nog met de rest……iemand die mij hier misschien wat meer over kan vertellen??
nu heb ik van haasje 17 deze schema’s gekregen,alleen snap er niet veel van die elektrische schema’s (net chinees voor mij :jerry )
iemand die me hiermee misschien zou kunnen helpen??
Alvast bedankt!
Mvg Ivar
25 januari 2014 om 19:56 #18204215Zoals ik op pagina 4 al had beschreven :
Dit is voor de lamptester
1 = Zwart Groen – MID
2 = Zwart Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsAls ik het me goed herinner, moeten ze aangesloten worden op de plus van elke lamp, maar dat zou ik laten moeten controleren in TIS (M’n server is momenteel bezig met updates dus kan er effe niet bij :))
25 januari 2014 om 20:20 #18204216@ZakhooiTM wrote:
Zoals ik op pagina 4 al had beschreven :
Dit is voor de lamptester
1 = Zwart Groen – MID
2 = Zwart Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsAls ik het me goed herinner, moeten ze aangesloten worden op de plus van elke lamp, maar dat zou ik laten moeten controleren in TIS (M’n server is momenteel bezig met updates dus kan er effe niet bij :))
ohja sorry was het helemaal vergeten haha :thumb
dus op de pinnen van de unit??:
op pin 1 : de zwart/groene kabel vd MID
pin 2 : zwart/geel vd MID
pin 3 : niks
pin 4 : niks
pin 5 : massa
pin 6 : die moet op zekering F 22 dus ik neem aan dat ik dan me klepje van het zekeringkastje af moet halen en dan kijken welke F 22 is ??en dan die kabel erbij solderen??
pin 7 : zelfde verhaal als hiervoor maar dan op zekering F31??
pin 8 : Parkeerlicht Links?? wat word hiermee bedoeld dan ??
pin 9 : Achterlicht Links,dus gwn op de + van het achterlicht aansluiten neem ik aan??
pin 10 : Achterlicht Rechts en dan zelfde verhaal als hierboven??
pin 11: Zekering F23,zelfde verhaal als de uitleg hierboven met de zekeringen??
pin 12: parkeerlicht??? nogmaals wat word hier mee bedoeld :shock:
pin 13: Zekering F30 zelfde verhaal weer
pin 14 : Koplamp > Low Beam Links dus ook weer op de + vd koplamp deze keer???
pin 15 : Koplamp > Low Beam Rechts en deze dus ook weer op de + vd koplamp?
pin 16 : Parkeerlicht Rechts en nogmaals wat word hiermee bedoeld :jerrybtw de kabels achter de zekeringkast zit daar maar 1 kabel op de desbetreffende zekering?? of komen er daar 2 uit?? anders heb ik weer kans dat ik m op de verkeerde kabel soldeer van de desbetreffende zekering
gr
25 januari 2014 om 20:33 #18204217Je sensor in de ruitensproeiertank zit niet goed.
Hij moet horizontaal zitten.
De sensor is een dobber/vlotter met scharnierpunt.
25 januari 2014 om 20:55 #18204218Toch wel apart, zwart-geel is remlicht normaal gesproken. Dan is een zwart-geel remlicht IN, en de andere zwart-geel remlicht UIT.
Parkeerlicht word ook niet gecontroleerdVerstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
25 januari 2014 om 21:15 #18204219Ik heb nogmaals even gekeken en heb een vertaal foutje gevonden! Parkeer licht moet rem licht zijn.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
26 januari 2014 om 01:13 #18204220–
26 januari 2014 om 01:18 #18204221@ZakhooiTM wrote:
Ik heb nogmaals even gekeken en heb een vertaal foutje gevonden! Parkeer licht moet rem licht zijn.
http://www.mediafire.com/view/cu108soesgy8y7d/Bulbtester.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; hier is het schemaMijn excuses voor de onduidelijkheid.
Maakt niet uit ! Vind t heel fijn dat je in ieder geval meedenkt!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 januari 2014 om 01:22 #18204222@sjoerdie wrote:
Je sensor in de ruitensproeiertank zit niet goed.
Hij moet horizontaal zitten.
De sensor is een dobber/vlotter met scharnierpunt.
Das mooi klote dan kan ik me ruitensproeiervloeistoftankje weggooien want da gat ga ik nooit fatsoenlijk dicht krijgen….
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 januari 2014 om 02:17 #18204223@ivartje wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Zoals ik op pagina 4 al had beschreven :
Dit is voor de lamptester
1 = Zwart Groen – MID
2 = Zwart Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsAls ik het me goed herinner, moeten ze aangesloten worden op de plus van elke lamp, maar dat zou ik laten moeten controleren in TIS (M’n server is momenteel bezig met updates dus kan er effe niet bij :))
ohja sorry was het helemaal vergeten haha :thumb
dus op de pinnen van de unit??:
op pin 1 : de zwart/groene kabel vd MID
pin 2 : zwart/geel vd MID
pin 3 : niks
pin 4 : niks
pin 5 : massa
pin 6 : die moet op zekering F 22 dus ik neem aan dat ik dan me klepje van het zekeringkastje af moet halen en dan kijken welke F 22 is ??en dan die kabel erbij solderen??
pin 7 : zelfde verhaal als hiervoor maar dan op zekering F31??
pin 8 : Parkeerlicht Links?? wat word hiermee bedoeld dan ??
pin 9 : Achterlicht Links,dus gwn op de + van het achterlicht aansluiten neem ik aan??
pin 10 : Achterlicht Rechts en dan zelfde verhaal als hierboven??
pin 11: Zekering F23,zelfde verhaal als de uitleg hierboven met de zekeringen??
pin 12: parkeerlicht??? nogmaals wat word hier mee bedoeld :shock:
pin 13: Zekering F30 zelfde verhaal weer
pin 14 : Koplamp > Low Beam Links dus ook weer op de + vd koplamp deze keer???
pin 15 : Koplamp > Low Beam Rechts en deze dus ook weer op de + vd koplamp?
pin 16 : Parkeerlicht Rechts en nogmaals wat word hiermee bedoeld :jerrybtw de kabels achter het zekeringkastje zit daar maar 1 kabel op de desbetreffende zekering?? of komen er daar 2 uit?? anders heb ik weer kans dat ik m op de verkeerde kabel soldeer van de desbetreffende zekering
gr
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 januari 2014 om 02:20 #18204224Maar hoe zit t nou eigk met de draden op de zekeringkast? Komt daar maar 1 kabel uit of?? En neem aan als er 2 uit komen dak dan de kant moet hebben na de zekering toch??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 januari 2014 om 07:17 #18204225met perkeerlicht worden de stadslichten bedoeld.
26 januari 2014 om 16:59 #18204226Nou vandaag dus even getankt! De pin D aan de massa leggen had geen effect dus had ik m op G gezet toen kwam in een menu en stond er diag 1 en eronder stond D12,heb toen doorgeklikt naar diag 5 en toen op t klokje gedrukt,toen stond r A: 1,5 die met R naar 3.0 gezet en toen op select gedrukt om te bevestigen massa kabel losgelaten en hij had m opgeslagen,vraag me alleen af of dat goed is?? Aangeziem ik t met pen G moest doen ipv D ??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 januari 2014 om 17:00 #18204227@ivartje wrote:
Nou vandaag dus even getankt! De pin D aan de massa leggen had geen effect dus had ik m op G gezet toen kwam in een menu en stond er diag 1 en eronder stond D12,heb toen doorgeklikt naar diag 5 en toen op t klokje gedrukt,toen stond r A: 1,5 die met R naar 3.0 gezet en toen op select gedrukt om te bevestigen massa kabel losgelaten en hij had m opgeslagen,vraag me alleen af of dat goed is?? Aangezien ik t met pen G moest doen ipv D ??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.