Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 18:53 #18204179
@sjoerdie wrote:
je mid moet zowiezo werken, heeft niks met je obd stekker te maken.
wat ik lees op de link die ik gaf:
je moet op pin b12 van de ecu een verbinding maken, die zit er standaard niet. naar pin 21 van de x20 stekker (mid)
alleen de astra 1.6 ecu heeft die aangesloten.
vandaar dat ie :angel godverdomme :angel niet werkt dan!! maar er staat nergens een B aangegeven op de connectors! want daar heb ik nog voor zitten zoeken!! dus weet niet of ze de linkse of de rechtse connector (als je ervoor zit/kijkt) bedoelen dan?? en dan het voorste rijtje kabels (als je ervoor zit/kijkt of het achterste rijtje?? en als daar een nieuwe pin moet komen dan zal ik even langs de sloop moeten dan om een pinnetje te scoren om erin te zetten!
14 januari 2014 om 18:58 #18204180de rode stekker
http://svenluetticke.sv.funpic.de/MID-Einbau.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
pagina 9
14 januari 2014 om 19:06 #18204181@sjoerdie: thnx!! (stom dat me dat niet opgevallen is…..mja dit is een andere handleiding)
op de foto is nu de situatie! ,hij zit in het voorste rijtje (3de kabel van rechts naar links op de eerste connector die je ziet) ,maar hij moet dus aan de rechtse connector(zelfde als nu) maar ipv het voorste rijtje naar het achterste rijtje toe? (tegen de buitenkant aan zeg maar) en dan moet ik op pin12 een nieuwe pin erin steken en daarop aansolderen??
zo zie je maar dat als iemand even meekijkt en ‘out of the box’ kijkt nog veel kan betekenen!!
14 januari 2014 om 19:13 #1820418214 januari 2014 om 19:42 #18204183ja in pin 12 een nieuwe pin zetten,
dus even op de sloop ofzo een stekker afknippen, zodat je et juiste klemmetje hebt.
je kunt de klemmetjes uit de connector halen met een heel klein schroevendraaiertje, zit een (of 2) weerkhaakje aan, die even naar binnen buigen.
en de cijfers staan op de stekkers, dus pin 12 vinden is niet moeilijk
14 januari 2014 om 19:48 #18204184@sjoerdie thnx! Das duidelijk ga vd week dat even veranderen dan en dan gelijk de diagnose maken aan de OBD!!! Alsnog bedankt! Kon t echt niet vinde
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
14 januari 2014 om 19:51 #18204185eerst maar eens kijken of het daadwerkelijk gaat werken allemaal..hehe
14 januari 2014 om 20:53 #18204186jaa ik zal waarschijnlijk donderdagmiddag naar de sloop gaan en miss donderdagavond of zaterdag even veranderen/maken,
laat t nog weten! :thumb15 januari 2014 om 18:55 #18204187Nou hij werkt EIN-DE-LIJK !!! :thumb
hij moest toch op de achterste connectors aangesloten worden op pin 12! (thnx to SJOERDIE) hiervoor heb ik een stekker vd ecu afgeknipt op de sloop en 1 kabeltje er voorzichtig uit gehaald en op de lege pin 12 erin gestoken en de draad vd MID (pin 21) eraan gesoldeerd en warempel het werkt!
zie foto voor de locatie vd draad!:
waar een kruisje bijstaat is hoe het niet moet en hoe ik het eerst aan had gesloten,de pijl wijst voor zich !
toen gelijk erna toen ik wist dat alles werkte heb ik toch maar me diagnose kabel aangesloten zoals haasje17 en oenatje zei (thnx) !,aangezien hij toch al in me zekeringkast lag (let niet op de tape ! is ervoor om te zorgen dat ik geen sluiting kan krijgen)
hierbij de benaming vd pinnen:
en dan de pinbezetting als volgt:
A: massa
D: bruin/rood
F: geschakelde +
G: bruin/witen hierbij de foto’s van het werkend MID systeem in mijn auto ! :
:jerry :jerry
wat ik alleen niet snap is dat hij 621 km aan rijbereik aangeeft?? maar zodra dat ik gas geef veranderen de liters brandstof wel dus neem aan als je gaat rijden dat hij het dan herberekent en uiteindelijk gaat kloppen??
wat ik dan ook erg jammer vind is dat ik op dit MID systeem nergens een datum weergave kan vinden wat wel op de TID zat? is dat nog in te stellen of zit het er gewoonweg niet op :hmmz ? raar als dat niet zo zou zijn omdat hij al zo erg uitgebreid is!
Nog te doen:
Wil het randje rondom de TID kap even netjes afkitten (met zwarte kit) dan lijkt het nog beter 1 geheel !Check-control functies aansluiten!! deze liggen nu aan de massa maar hoe werken die sensoren eigenlijk?? bijv mijn kvs-peilsensor? dat dopje drijft omhoog en als hij lager komt zakt hij mee en als hij op een bepaald punt komt dan krijgt hij geen massa meer en krijg ik een melding??maar dit zal ik stap voor stap op het gemakje (elke zaterdag) aan gaan sluiten dus houd jullie op de hoogte! de bedoeling is dat deze berichten straks een soort van how-to gaan vormen voor andere forum-gebruikers zodat die vd kennis gebruik kunnen maken! (omdat het wiel niet 2 keer uitgevonden hoeft te worden)
Mvg Ivar
15 januari 2014 om 19:04 #18204188Elke sensor hangt aan eenzijde aan de mid andere aan de massa dacht ik.
15 januari 2014 om 19:06 #18204189:thumb :thumb
Tijd om uitgebreid te testen dus haha nice man!!!
15 januari 2014 om 19:08 #18204140toppie!!
je kunt zelf je mid programmeren.
ik zal eens kijken op die link die ik je stuurde.
daar staat dat je et een en ander zelf kunt veranderenwat voor motor zat er in de astra waar ie uitkomt?
je moet even met de tech inderdaad een andere code erin laden, zodat ie de radio negeert.
code 095 moet erin geladen worden.je rijbereik/tankinhoud kun je zelf wijzigen.
ik zal even een vertaling proberen te realiseren.
15 januari 2014 om 19:09 #18204190Gaaf dat het werkt!
De datum zou misschien kunnen komen omdat de MID denkt dat er nog een officiele radio in zit, zet eens de radio op CD speler mode, dan zou hij de datum moeten laten zien.
Als dat gebeurd, heb je 2 mogelijkheden :
Tech2 eraan en ding programmeren zodat hij de radio negeerd of de rood-wite draad onderbreken die naar de MID gaat.Zo niet, ontkoppel de radio eens.
15 januari 2014 om 19:19 #18204191voor elk type motor heb je andere software codes, misschien dat ie daarom de verkeerde waardes aangeeft
15 januari 2014 om 19:25 #18204192pagina 16 onderaan, en 17 bovenaan zijn de foto’s van de menu’s
http://svenluetticke.sv.funpic.de/MID-Einbau.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
om de tankinhoud van 52l (astra) naar 46l (tigra),(die is hetzelfde als een corsa b tank) te wijzigen, doe je het volgende:auto op contact zetten.
pin D van je (10-polige) diagnose stekker aan de massa leggen.
dan kom je in het configuratie menu.
met de SET knop op je hendel kun je door de menu’s, drukken tot menu 5
dan druk je op het KLOK knopje op je mid zelf, hier kun je de tankinhoud veranderen waarmee je mid rekent.
dan weer met de SET knop op je hendel naar 3.0 tikken.
dan je RESET knop op je hendel 3 sec inhouden om het op te slaan..
het staat er niet bij, maar volgens mij moet je dit doen met een VOLLE tank.dus eerst even zorgen dat ie helemaal vol is.
15 januari 2014 om 20:33 #18204193@sjoerdie wrote:
toppie!!
je kunt zelf je mid programmeren.
ik zal eens kijken op die link die ik je stuurde.
daar staat dat je et een en ander zelf kunt veranderenwat voor motor zat er in de astra waar ie uitkomt?
je moet even met de tech inderdaad een andere code erin laden, zodat ie de radio negeert.
code 095 moet erin geladen worden.je rijbereik/tankinhoud kun je zelf wijzigen.
ik zal even een vertaling proberen te realiseren.
Het MID systeem komt uit een Astra F CD 1.8 16V
dus als ik wil dat de datum verschijnt moet ik dat erin programmeren met een tech2 apperaat?? of gaat het ook met een OP-COM?? en ik kan dus ook de kabel onderbreken die orgineel op de TID zit?? weet zo niet meer welke pin dat dat was die je door moest knippen …15 januari 2014 om 20:33 #18204194@sjoerdie wrote:
pagina 16 onderaan, en 17 bovenaan zijn de foto’s van de menu’s
http://svenluetticke.sv.funpic.de/MID-Einbau.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
om de tankinhoud van 52l (astra) naar 46l (tigra),(die is hetzelfde als een corsa b tank) te wijzigen, doe je het volgende:auto op contact zetten.
pin D van je (10-polige) diagnose stekker aan de massa leggen.
dan kom je in het configuratie menu.
met de SET knop op je hendel kun je door de menu’s, drukken tot menu 5
dan druk je op het KLOK knopje op je mid zelf, hier kun je de tankinhoud veranderen waarmee je mid rekent.
dan weer met de SET knop op je hendel naar 3.0 tikken.
dan je RESET knop op je hendel 3 sec inhouden om het op te slaan..
het staat er niet bij, maar volgens mij moet je dit doen met een VOLLE tank.dus eerst even zorgen dat ie helemaal vol is.
en bedankt ALWEER!!! :thumb :thumb
15 januari 2014 om 21:37 #18204195Deze MID heeft geen datum, tenminste in mijn Astra-F niet.
Ook nooit hoeven invoeren.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
15 januari 2014 om 22:08 #18204196Dus jou astra f had ook een MID dan? Was dat ook een CD uitvoering?? Als dat zo is is dat heel erg stom dan….aangezien er verder zowat alles opzit? Maar wat geeft de MID rechtsbovenin aan dan?? Die is bij mij leeg zoals te zien op de foto (boven de klok)
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
15 januari 2014 om 22:55 #18204197mid geeft absoluut geen datum weer
rechts bovenin komen gegevens te staan van je radio, mits de radio dat ondersteunt
16 januari 2014 om 06:12 #18204198Nou mooi kut dan :p raar datie verder wel heel veel aangeeft dan….
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
16 januari 2014 om 16:09 #18204199Na enig rijden blijft hij die 39,8 ltr per 100 km maar aangeven…had dit eens berekent:
dat is 2,5 liter per km :shock: 2,5 × 46 liter tank = 115 km op een tank benzine,dat is wel heel erg onzuinig :jerry
bij het aantal liters per uur gaf hij op 80 km/u en dan de cruise-control erop 4 ltr per uur aan :shock:
rijbereik klopte ook niet echt hij gaf iets van 200 km aan en ik had nog maar 1 streepje benzine…alhoewel hij dit steeds meer bijstelt naar beneden hoe meer dat ik rij….
zou dit dan toch komen omdat de instellingen niet kloppen van de motercode?? in principe moet hij juist toch MEER bereik aangeven ivm de 1.8 16v moter waar die vanaf komt?? of zou hij miss teveel weerstand hebben in de kabels of iets??
Grtz
16 januari 2014 om 16:50 #18204200@ivartje wrote:
Dus jou astra f had ook een MID dan? Was dat ook een CD uitvoering?? Als dat zo is is dat heel erg stom dan….aangezien er verder zowat alles opzit? Maar wat geeft de MID rechtsbovenin aan dan?? Die is bij mij leeg zoals te zien op de foto (boven de klok)
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Ik heb deze BC hier gehad in in zowel een:
Astra-F 2.0i CD Caravan 1993.
als:
Astra-F 2.0i 16V GSI 1991 (jerremy)
als:
Astra-F 1.6i GLS 1996 (import)
als
Astra-F 1.8 16V CDX 1996 car.
als:
Sintra 3.0-V6 aut CDAllemaal zonder datum
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
16 januari 2014 om 17:26 #18204201@wim-v6 wrote:
@ivartje wrote:
Dus jou astra f had ook een MID dan? Was dat ook een CD uitvoering?? Als dat zo is is dat heel erg stom dan….aangezien er verder zowat alles opzit? Maar wat geeft de MID rechtsbovenin aan dan?? Die is bij mij leeg zoals te zien op de foto (boven de klok)
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Ik heb deze BC hier gehad in in zowel een:
Astra-F 2.0i CD Caravan 1993.
als:
Astra-F 2.0i 16V GSI 1991 (jerremy)
als:
Astra-F 1.6i GLS 1996 (import)
als
Astra-F 1.8 16V CDX 1996 car.
als:
Sintra 3.0-V6 aut CDAllemaal zonder datum
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
oke :thumb dan weet ik in ieder geval dat ik het niet hoef te proberen om het in te stellen :jerry
16 januari 2014 om 17:27 #18204202@ivartje wrote:
Na enig rijden blijft hij die 39,8 ltr per 100 km maar aangeven…had dit eens berekent:
dat is 2,5 liter per km :shock: 2,5 × 46 liter tank = 115 km op een tank benzine,dat is wel heel erg onzuinig :jerry
bij het aantal liters per uur gaf hij op 80 km/u en dan de cruise-control erop 4 ltr per uur aan :shock:
rijbereik klopte ook niet echt hij gaf iets van 200 km aan en ik had nog maar 1 streepje benzine…alhoewel hij dit steeds meer bijstelt naar beneden hoe meer dat ik rij….
zou dit dan toch komen omdat de instellingen niet kloppen van de motercode?? in principe moet hij juist toch MEER bereik aangeven ivm de 1.8 16v moter waar die vanaf komt?? of zou hij miss teveel weerstand hebben in de kabels of iets??
Grtz
iemand die hier misschien iets over weet?? lijkt mij logisch dat hij meer moet meten nu omdat hij uit een 1.8 16v komt of is het zo omdat hij een andere soort pulsen krijgt dat hij dit nu helemaal niet kan berekenen??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.