Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 17:43 #18204154
Zorg ook dat je massa en voeding hebt in je odb stekker anders kun je hem niet uitlezen.
14 januari 2014 om 17:47 #18204155Die verbruik is het gemiddelde verbruik he. je hebt ook een mom. verbruik daarop kun je zien wat die op dat moment verbruikt.
14 januari 2014 om 17:48 #18204156maar die werken juist niet!! want hij geeft F aan!!! en snap niet waarom hij het niet doet aangezien alles zit aangesloten zoals het hoort (volgens het schema) en het filmpje is vd verkoper VOORDAT het in mijn auto kwam…. en hoe moet ik die OBD stekker dan aansluiten op welke pinnen moet ik mijn diagnose draden doen vd MID en op welke pinnen moet ik dan mijn massa en + doen??
gr
14 januari 2014 om 17:50 #18204157heb je obd1 of 2 stekker?
14 januari 2014 om 18:03 #18204158je mid is niet kapot, ik denk toch dat de draad die naar de ecu gaat verkeerd zit
zal even zoeken of ik iets kan vinden waar ie wel aan moet
14 januari 2014 om 18:05 #18204159Zal r drek even een foto van make en m zo plaatsen over 5 mintjes
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
14 januari 2014 om 18:08 #18204160Heb je een mailtje gestuurd! Staan ze beide in.
14 januari 2014 om 18:18 #18204161welke kleur draad heb je waar aan gedaan??
14 januari 2014 om 18:24 #18204162@oenatje: thnx !! voor de moeite ! tankmeter en snelheidssignaal zitten ZOIEZO goed!! had tamiya ook al een P.M gestuurt dus hopelijk reageert hij hier ook nog aangezien hij het pas geleden nog werkend heeft gemaakt in een corsa b!
@haasje17: thnx! voor de moeite!Dit is de OBD stekker die ik hier heb liggen!
dit zijn de kleuren die eruit komen:
2 x bruin (massa ?)
geel/rood
en rood/withierbij jou schema voor het aansluiten van de OBD stekker:
als ik het goed begrijp volgens jou schema:
A:massa (wel aansluiten
B:engine ecu (niet nodig)
C:automaat (niet nodig)
D:benzine meter (niet nodig)
E:moterstorings lampje (niet nodig)
F:geschakelde + (wel aansluiten)
G:data kabel (niet nodig)
H:ride control (niet nodig)
J:traction control (niet nodig)
K:abs (niet nodig)en ik moet volgens jou schema A & B aan elkaar solderen,maar is dit tevens van toepassing omdat ik alleen me MID ermee uit wil lezen??
waar ik de massa en de + nu moet op aansluiten is me geheel duidelijk maar welke letters moet ik nou me diagnose kabels vd MID aansluiten? (er komen 2 draden vanaf,bruin en bruin/wit)
gr
14 januari 2014 om 18:27 #18204163@oenatje: dat durf ik zo niet te zeggen welke kleur dat er vanaf de MID afkomt maar heb gewoon een zwarte kabel gepakt om de draad te verlengen maar hij zit wel goed! want ik had de pin vd multimeter gezet op pin 21 vd MID en de andere pin vd multi-meter op pin 12 vd ecu en toen piepte hij dus die zit goed! en me tankmeter klopt ook! en me snelheidssignaal ook!
14 januari 2014 om 18:27 #18204164de draadkleuren die jij ziet……dat is me toch vaag.
ben je niet onwetend kleurenblind?
de draden uit de stekker die ik zie:
rood, dat is +
bruin, dat is –
bruin/wit
bruin/geel14 januari 2014 om 18:29 #18204165ja dat snap ik maar pin 11 op de blauwe stekker, waarop heb je die vastgemaakt?
14 januari 2014 om 18:30 #18204166http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens deze site zou hij op D moeten komen
14 januari 2014 om 18:33 #18204167http://svenluetticke.sv.funpic.de/MID-Einbau.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
completer krijg je et niet denk ik
14 januari 2014 om 18:35 #18204168@sjoerdie: ja klopt ik ben ‘wetend’ kleurenblind haha!
dit kon ik vinden in de duitse beschrijving vd MID inbouwen en dan gaat dit stukje over de 10-polige stekker(helaas ben ik erg slecht in duits misschien dat jullie er wat van snappen):
en hier de link als het onleesbaar is:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&sqi=2&ved=0CDsQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.oc-oranienburg.de%2Fdefault.aspx%3Fcontent%3Ddownloads%26id%3D23&ei=2mtPUfWDNeyT0QX8r4G4Dg&usg=AFQjCNECFoxTzXCzjFBOTpUYQL3poZ9JBQ&sig2=mRrDgPH7_gCzTrCgyFE6Sg&bvm=bv.44158598,d.d2kurl” onclick=”window.open(this.href);return false;
bladzijde 12 daar word er over de 10-polige stekker gesproken maar zoals ik zei mijn duits is erg slecht!
gr14 januari 2014 om 18:36 #18204169@ivartje wrote:
@oenatje: thnx !! voor de moeite ! tankmeter en snelheidssignaal zitten ZOIEZO goed!! had tamiya ook al een P.M gestuurt dus hopelijk reageert hij hier ook nog aangezien hij het pas geleden nog werkend heeft gemaakt in een corsa b!
@haasje17: thnx! voor de moeite!Dit is de OBD stekker die ik hier heb liggen!
dit zijn de kleuren die eruit komen:
2 x bruin (massa ?)
geel/rood
en rood/withierbij jou schema voor het aansluiten van de OBD stekker:
als ik het goed begrijp volgens jou schema:
A:massa (wel aansluiten
B:engine ecu (niet nodig)
C:automaat (niet nodig)
D:benzine meter (niet nodig)
E:moterstorings lampje (niet nodig)
F:geschakelde + (wel aansluiten)
G:data kabel (niet nodig)
H:ride control (niet nodig)
J:traction control (niet nodig)
K:abs (niet nodig)en ik moet volgens jou schema A & B aan elkaar solderen,maar is dit tevens van toepassing omdat ik alleen me MID ermee uit wil lezen??
waar ik de massa en de + nu moet op aansluiten is me geheel duidelijk maar welke letters moet ik nou me diagnose kabels vd MID aansluiten? (er komen 2 draden vanaf,bruin en bruin/wit)
gr
A en B niet aan elkaar solderen, staat in het plaatje, maar dat is als je de paperclip uitleesmethode wil toepassen op je ecu.
14 januari 2014 om 18:38 #18204170En je moet dan ergens diagnose draad aan hangen. Ik vermoed aan B of G
14 januari 2014 om 18:40 #18204171@Haasje17 wrote:
En je moet dan ergens diagnose draad aan hangen. Ik vermoed aan B of G
ik was net de duitse uitleg aan het lezen daar word alles uitgelegd over het aansluiten vd 10 polige-OBD,heb t linkje in de vorige reactie erbij gezet op bladzijde 12 staat het,alleen mijn probleem is ik kan bar slecht duits en tamiya (die het al eens aan heeft gesloten heeft nog niet gereageerd)
gr
14 januari 2014 om 18:41 #18204172Snelheidsmeter pulsen zouden aardig overeen moeten komen.
De F Kan veroorzaakt worden door een verkeerd info signaal van bijvoorbeeld de injector of een andere sensor.Iedere motorcomputertype werkt weer met andere waarden en spanningen.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
14 januari 2014 om 18:45 #18204173@Oenatje wrote:
ja dat snap ik maar pin 11 op de blauwe stekker, waarop heb je die vastgemaakt?
pin 11 die heb ik nergens op vastgemaakt want die was loos op de blauwe connector
14 januari 2014 om 18:47 #18204174@GOGOGO_1555 wrote:
http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/#
Volgens deze site zou hij op D moeten komen
helaas is het voor mij net chinees,snap er helemaal niks van en wat moet dan op D komen 1 vd diagnosedraden of (en welke kleur) ?? maar dan moet ik er nog 1 ergens op aansluiten
14 januari 2014 om 18:47 #18204175bruin/wit op G
bruin/rood op D14 januari 2014 om 18:49 #18204176@wim-v6 wrote:
Snelheidsmeter pulsen zouden aardig overeen moeten komen.
De F Kan veroorzaakt worden door een verkeerd info signaal van bijvoorbeeld de injector of een andere sensor.Iedere motorcomputertype werkt weer met andere waarden en spanningen.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
info signaal dus ( snelheidssignaal,tankmeter zitten zoiezo goed,de kabels aan de ecu zit volgens het schema hiervoor gepost) dus dat moet goed zijn ! (als teminste het klopt wat gezegt word waar op aan te sluiten op de ECU )
sensoren die geven geen meldingen/check want alles ligt aan de massa behalve 1tje de geel/zwarte vd lampencontrole dus krijg geen meldingen
gr
14 januari 2014 om 18:50 #18204177je mid moet zowiezo werken, heeft niks met je obd stekker te maken.
wat ik lees op de link die ik gaf:
je moet op pin b12 van de ecu een verbinding maken, die zit er standaard niet. naar pin 21 van de x20 stekker (mid)
alleen de astra 1.6 ecu heeft die aangesloten.
14 januari 2014 om 18:51 #18204178 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.