Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2014 om 22:10 #18204103
Waar je remblok sensor bij hebt staan dat is de sensor voor het olieniveau.
En waar je “als laatste sensor/draad” bij hebt staan dat is voor de remblok slijtage controle.10 januari 2014 om 22:14 #18204104Serieus?? Rare olie-niveau sensor dan! Hoe moet ik die montere dan :O
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
10 januari 2014 om 22:25 #18204105En dan heb ik me remsensor er niet bij zitte dan denk ik!?
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
10 januari 2014 om 23:17 #182041061: koelvloeistofsensor ???
2: ruitensproeiervloeistof sensor???
3: rembloksensor ???
nu alleen nog zien uit te vogelen,hoe dit precies vast zit bij een astra f ?? en of dat passend te maken valt op een corsa b ?? iemand die daar misschien wat meer over weet?
4: en als laatste sensor/draad dit???
1 is inderdaad de koelvloeistofpeilsensor, alleen is de drijver helemaal vergaan, en zal ie niet lekker meer drijven, en dus blijven aangeven dat je koelvloeistof laag is.
2: is de peilsensor ruitenvloeistof, deze kan je dmv gaatje in je tankje te maken, en m erin te kitten werkend maken
3: is de Oliepeil sensor, en deze is niet raar, google maar eens op Oliepeilsensor.
Deze komt letterlijk in de Carterpan, in het ronde ding zit de drijver van de oliepeil sensor.4: Dit zijn de Remblok draadjes, beste is nieuwe draadjes te gebruiken, let op, 2 typen, dit is de gene die je in de blok schuift, en de andere is met een pikkie, en die druk je in het gaatje in de de Remblok, ligt aan merk en type remblokken.
Willem
10 januari 2014 om 23:41 #18204107Maar ik moet toch voor de rembloksensoren een sensor hebben neem ik aan?? Of kan ik die zo op de remblokken doen?? En de oliepeilsensor daar zal ik dan een gat moeten maken denk ik??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
10 januari 2014 om 23:44 #18204108Op je foto zijn de Sensoren, is niks meer dan een draad, met een Breukplaatje erin.
Deze zijn voor eenmalig gebruik, heb je ze doorgeschuurd door je versleten blokken, moet je deze sensoren mee vervangen met de remblokken.
Die op de foto zijn nog prima overigens, alleen maar hopen dat ze op jouw type reblokken passen.Willem
11 januari 2014 om 00:56 #18204109Oke op die manier! Zit r dan een bevestiging ergens op me remblok waar ik het breukplaatje in kan schuiven/doen?? En kan ik ze er nu al tussen doen of moet ik ze eigenlijk pas ertussen zetten als er ook nieuwe blokken op zitten??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 01:33 #18204110Of een opening aan de Velg zijde van de remblok, door de openeing van de remklauw, of een plaatje op de Remblok voor een type waar je hem in moet klikken
dit is het andere mogenlijke type:
11 januari 2014 om 06:30 #18204111Wat betreft lichtmodule, schema wat ik heb gemaild kun je aanhouden, enkel moet je dan even zoeken wat bij jou corsa de grootlicht zekering, stadslicht enz is.
11 januari 2014 om 06:59 #18204112koelvloeistofsensor heeft ook zijn beste tijd gehad zo te zien.
zitten er bij de remslijtagesensoren de kleine metalen klemmetjes bij? anders kun je beter nieuwe kopen
voor de oliepijlsensor een gat maken in je carter lijkt me niet slim, want: krijg je het lekvrij dicht? en op welke hoogte moet ie voor een juiste werking?
een carter die al voorzien is van een oliepijlsensor is wel beter.
11 januari 2014 om 12:32 #18204113Nou ben r mee bezig en t gaat aardig goed! Ma welke kleur is de buitentemperatuursensor op de tid?? Of welke pin?? Anders kan ik hem er niet bij solderen
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 12:52 #18204114Noh, ik ben even in GlobalTIS voor je gedoken (en je weet hoeveel zoek werk het is :P) en heb de pin bezetting bij een Omega-B gevonden die de zelfde module gebruikt.
De pin bezetting is als volgt :
1 = Wit/Groen – MID
2 = Zwart/Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsMocht je zelf nog willen kijken :
GlobalTIS Starten > SI (Service Information) selecteren > Select and view Diagnostic etc etc > Selecteer Opel Omega B uit 2002 (motor hoef je niet te defineren) > Filter op Schematics And Routing Diagrams > N Electrical Equipment > MID > Schematic … > Circuit Diagrams > Bulb TesterIk hoop dat je er wat mee kunt :)
Edit : Foute informatie gecorrigeert
11 januari 2014 om 13:10 #18204115Thnx man!! Weet jij miss welke kleur of pin de buitentemperatuur is in de tid??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 13:27 #18204116@ivartje wrote:
Thnx man!! Weet jij miss welke kleur of pin de buitentemperatuur is in de tid??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Volgens TIS zou dat Pin 2 en 3 moeten zijn, aangezien je draden er nog aan hebt zitten kun je dit cotroleren of de kleuren overeen komen :)
Edit :
Pin 2 : Blauw-Wit
Pin 3 : Blauw11 januari 2014 om 13:36 #18204117Ik bedoelde orgineel op de tid van de corsa omdat ik m daar bij moet solderen! Of is dat net wat je hiervoor zegt??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 13:37 #18204118Btw jij zegt zwart/groen en zwart/geel op de verlichtingscontrole unit maar vanaf de mid is dat pen 1 grijs/geel en pen 26 zwart/geel klopt dat wel dan?? Omdat de kleuren niet overeen komen
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 13:44 #18204119@ivartje wrote:
Ik bedoelde orgineel op de tid van de corsa omdat ik m daar bij moet solderen! Of is dat net wat je hiervoor zegt??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Volgens TIS zat op je TID als het goed is 3 connectoren, op een van de connectoren staat iets als U15, op deze connector zit een blauwe en een blauw-witte draad die op Pin 2 en 3 zitten
11 januari 2014 om 13:52 #18204120@ivartje wrote:
Btw jij zegt zwart/groen en zwart/geel op de verlichtingscontrole unit maar vanaf de mid is dat pen 1 grijs/geel en pen 26 zwart/geel klopt dat wel dan?? Omdat de kleuren niet overeen komen
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Klopt dit wel wat ik zeg?? Niet dat ik drek alles opnieuw kan bedrade? En echt bedankt man!
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 13:56 #18204121Btw kan ik van de tid ook de geschakelde + en de massa vandaan pakken?? Weet niet welke pinnen dit zijn??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 14:03 #18204122@ivartje wrote:
@ivartje wrote:
Btw jij zegt zwart/groen en zwart/geel op de verlichtingscontrole unit maar vanaf de mid is dat pen 1 grijs/geel en pen 26 zwart/geel klopt dat wel dan?? Omdat de kleuren niet overeen komen
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Klopt dit wel wat ik zeg?? Niet dat ik drek alles opnieuw kan bedrade? En echt bedankt man!
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Ik heb denk een beetje slaap tekort :P
het moest Wit/Groen zijn sorry, dus :
1 = Wit/Groen – MID
2 = Zwart/Geel – MIDWelke pinnen dat zijn op je MID kan ik nog niet met zekerheid zeggen, in TIS heeft het MID maar 1 connector maar die van jou heeft er 2.
Staat op je MID nog een nummer of code ?@ivartje wrote:
Btw kan ik van de tid ook de geschakelde + en de massa vandaan pakken?? Weet niet welke pinnen dit zijn??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Zou moeten kunnen, geef de nummers/codes die op de MID staan en ik zal effe graven :)
11 januari 2014 om 14:33 #18204123Ik vat dan even de nr’s van me orginele tid (is toch dezelfde connecter) 349712 staat in t midde van de tid en op de zijkant: 90437127 siemens 5wk7 456
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 14:51 #18204124Als het goed is zou het dit moeten zijn :)
Pin 3 = Bruin – Massa
Pin 5 = Zwart – Geschakelde +Edit:
Letop! Dit is nog van je TID! niet van je nieuwe MIDEdit2 :
Typend vanuit mijn Box-Of-Shame moet ik melden dat de eerder gemelde pinout niet geheel correct was, Pin 1 moest Pin 5 zijn.
Gelukkig was pin 1 ook een 12v input dus er was geen gevaar :)11 januari 2014 om 15:00 #18204125Nee hier kan ik dan de kabels bij solderen vd mid (blauwe connector) thnx man!
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
11 januari 2014 om 15:36 #18204126Ik heb iets in TIS2000 gevonden wat over de TID/MID gaat, misschien heb je er wat aan ;)
11 januari 2014 om 17:45 #18204127Even een tip niet naar de kleuren kijken, maar naar de pinnummers!
Ik vind het altijd heel moeilijk om hier op afstand wat over te zeggen. Wat je moet doen is alles nameten met een multimeter wat waarop komt te staan en dn met een naald de connector controleren of die overeenkomt met het schema. Dan pas aansluiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.