Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2014 om 17:13 #18204078
ja die heb ik al in me auto zitten maar dacht dat ik een andere nodig had (van een astra f) omdat haasje dat aangaf
8 januari 2014 om 17:24 #18204079@Oenatje wrote:
@Haasje17 wrote:
oja vergeet de draad naar je koelwatertemperatuur, toerenteller en injector niet voor de verbruiksindicator.
Oja en ik mis nog de buitentemperatuur sensro.
toerenteller niet, maar snelheidssignaal
ivar, hij is idd helemaal compleet. alleen de temperatuur sensor nog, misschien heb je die al in je corsa zitten nu?
Dit gaat over bedrading he, maar je hebt wel degelijk een draad naar je toerenteller en inderdaad snelheidsignaal was ik vergeten.
Toerenteller (groen) Snelheid (blauw/rood)
8 januari 2014 om 17:25 #18204080@ivartje wrote:
ja die heb ik al in me auto zitten maar dacht dat ik een andere nodig had (van een astra f) omdat haasje dat aangaf
Ow nee maakt niet uit, maar dacht dat je er nu geen had. TIS gewoon torrentje zoeken.
8 januari 2014 om 18:13 #18204081en als je nu een Corsa b hebt met mechanische teller, waar kan je de snelheidssignaal vandaan halen? ben wel benieuwd want heb ook wel interesse in een MID ;)
8 januari 2014 om 18:15 #18204082astra f mid sluit je niet aan op de toerenteller en ook niet op de injector maar op je snelheidsignaal en ecu en tankinhoud,
dan werkt de verbruikscomputerik heb het zelf al eens aangesloten op deze manier
8 januari 2014 om 18:16 #18204083snelheidssignaal zit gewoon achter je tellerbak, het mechanische word omgezet in een electronisch signaal die naar de ecu gaat
als je een tid hebt zit ie ook daar
blauw rode draad
8 januari 2014 om 19:45 #18204084Dus t verbruiksgedeelte vd boordcomputer moet ik hebben:
Snelheidssignaal: blauw/rode draad achter tid,maar waar moet ik me ecu en tankinhoud vandaan halen dan?? Welke kleuren zijn dat??Nu mog uitzoeke welke draden ik moet hebben straks vd mid…hoop dat ik dat kan vinde in tis2000
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
8 januari 2014 om 22:28 #18204085@Oenatje wrote:
snelheidssignaal zit gewoon achter je tellerbak, het mechanische word omgezet in een electronisch signaal die naar de ecu gaat
als je een tid hebt zit ie ook daar
blauw rode draad
thnx, dat wist ik niet ;)
8 januari 2014 om 22:37 #18204086moet je maar eens als je rijd de 2 knopjes van je tid tegelijk indrukken en ingedrukt houden totdat je tid zichzelf reset, dan zie je hoe hard je op dat moment rijd. werkt alleen onder de 53 per uur.
blauw/zwarte draad is van je tank inhoud, deze zit ook achter je tellerbak
8 januari 2014 om 22:57 #18204087Oke dus snelheidssignaal en tankinhoud weet ik nu :) maar ik moest toch ook iets op me ecu aansluiten?? Nu nog de kabelboom uitzoeke vd MID dat word nog t lastigste….
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
8 januari 2014 om 23:03 #18204088@Oenatje wrote:
moet je maar eens als je rijd de 2 knopjes van je tid tegelijk indrukken en ingedrukt houden totdat je tid zichzelf reset, dan zie je hoe hard je op dat moment rijd. werkt alleen onder de 53 per uur.
blauw/zwarte draad is van je tank inhoud, deze zit ook achter je tellerbak
die ken ik ja, maar dat het tot 53km/u gaat wist ik niet. heb wel eens +/-60km/u gereden toen ik die knopjes indrukte en zag toen geen snelheidssignaal maar weet nu ook wel waarom :D (of ik reed te langzaam teller gaat pas bewegen bij 20km/u)
heb binnenkort een opcom, als ik me het goed herinner kan die ook de snelheid weergeven, weet ik zeker dat het signaal doorgegeven wordt :D9 januari 2014 om 06:39 #18204089hier jonguh
http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/cars/How_to/Astra3/GSI%20MFD.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
let erop dat de draad kleuren voor je bediening er dubbel inzitten, goed kijken dus
sensoren niet aan de massa leggen maar aansluiten, schema laat de simpele manier zien
9 januari 2014 om 10:16 #18204090Maar moet ik nou omdat dit een MID van een astra f is,ook een stekker hebben om uit te lezen???
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
9 januari 2014 om 10:52 #18204091dat kan maar hoeft niet,
als je dat niet aansluit werkt de mid gewoon.
9 januari 2014 om 10:58 #18204092Oke dan weet ik dat! Dankjewel! Zal vanmiddag even proberen het schema uit te vogelen wat je gepost had!
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
9 januari 2014 om 13:35 #18204093hierbij jou schema:
bovenste gedeelte/Wiring Blue Connector ( dus de blauwe stekker van de MID vd astra f)
onderste gedeelte/ Black connector (orginele stekker vd tid) en waar de aansluitingen op ecu staan beschreven, in het engels:ECU/Engine Type/fuel signal pin on ecu:
ik kan het niet echt goed zien,sorry :hmmz
dus hierbij de link om het makkelijker te maken(thnx to OENATJE ):
http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/cars/How_to/Astra3/GSI%20MFD.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;wat ik dus hiervan begrijp en dat moet dan van de blauwe stekker zijn vd MID ? aangezien ik mijn oude stekker van de tid ik er zo in kan steken aangezien het 2 aansluitingen heeft:
pin 1 wit/groen: Tail or Dipped beam failure (deze moet naar me verlichtingscontrole kastje? alleen waar hoor hij dan daar weer op,op me controleverlichtingskastje? ivm werkend aan willen sluiten)
pin 2 bruin/blauw: Coolant Level Switch- deze moet dan naar me kvs sensor(dus naar me kvs vat) ivm werkend willen maken?
pin 3 blauw/rood: Engine Oil Level Switch- deze moet dan naar me oliesensor(dus naar carterpan) ivm werkend willen maken?
pin 4 zwart/geel: Brake Switch output (melding of dat de handrem er nog opstaat?) moet op 12v ignition dus moet hij dan op geschakelde + of constante +? of kan ik hem ook op me handrem ergens aansluiten zodat dit werkt zoals het hoort (orgineel astra f CD )?
pin 5 zwart : fuse 7?? moet op Black on TID/DID Loom? dus neem aan op geschakelde +?? aangezien zwart altijd + is bij opel of ook op constante +?
pin 6 t/m 12= niks??
pin 13 bruin: moet op de –
pin 14 bruin/wit: diagnose(hoef ik niet aan te sluiten op mid van een astra f)
pin 15 bruin/rood: diagnose (t zelfde verhaal als hiervoor)
pin 16 bruin/wit : reset button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus deze ook op de – ??
pin 17 bruin/rood: set button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus ook op de – ??
pin 18 blauw/zwart: fuel tank sender? moet op me tankmeter? (achterop de tellerklok,de koperen strips volgen en dan op de kabel waar ik op uit kom daarbij solderen?)
pin 19: niks
pin 20 blauw/rood: snelheidssignaal zit ook onder de tid,zelfde kleur draad toch?
pin 21 zwart/bruin: fuel signal,zie tabel vd foto?? als ik daar dan kijk dan pak ik in de tabel het kopje van x14xe,x16xel,X16SZR aangezien x16xe bijna hetzelfde is toch? dan moet ik pin B12 hebben op me ecu (computer,aan de bijrijderskant onder het dashboard kastje en daarbij solderen) ??
pin 22 blauw: buitentemperatuur,bijsolderen bij de tid (bij de tid is deze kabel ook blauw neem ik aan)
pin 23 blauw/wit: zelfde verhaal als hierboven?
pin 24 geel/rood: Brake pad wear sensors ( rembloksensoren) doorleggen naar moterruimte ivm met werken willen maken?
pin 25 bruin/geel: Washer fluid level Switch (ruitensproeiervloeistof) doorleggen naar moterruimte ivm met werkend willen maken?
pin 26 zwart/geel: Brake lamp check (remlicht check) dus naar me verlichtingscontrole kastje?
dus:
rembloksensoren= pin 24 ?
oliepeil sensor= pin 3 ?
ruitensproeier= pin 25 ?
kvs (koelvloeistof) = pin 2 ?
deze kan ik naar de moter-ruimte leggen? ( ivm werkend aan willen sluiten)verlichtingscontrole-module: pin 1 en pin 26 ?? die moeten daarnaartoe?
nu nog uitvogelen hoe ik dat dan daar weer op aan moet sluiten?? (op de module)
iemand miss daar een schema van? of miss iemand die het op zou kunnen zoeken in tis2000??ik krijg hem bij mij helaas niet aan de praat vanwege een 64 bit versie van windows 8 en helaas hebben wij thuis allemaal 64 bit :jerry dus daar zou je me heel erg mee helpen :thumb
hoor graag weer van jullie! king:
9 januari 2014 om 14:10 #18204094@ivartje wrote:
pin 1 wit/groen: Tail or Dipped beam failure (deze moet naar me verlichtingscontrole kastje? alleen waar hoor hij dan daar weer op,op me controleverlichtingskastje? ivm werkend aan willen sluiten)klopt
pin 2 bruin/blauw: Coolant Level Switch- deze moet dan naar me kvs sensor(dus naar me kvs vat) ivm werkend willen maken? klopt
pin 3 blauw/rood: Engine Oil Level Switch- deze moet dan naar me oliesensor(dus naar carterpan) ivm werkend willen maken? klopt, wel andere carter nodig
pin 4 zwart/geel: Brake Switch output (melding of dat de handrem er nog opstaat?nee
) moet op 12v ignition dus moet hij dan op geschakelde + of constante +?geschakelde. zwarte draad
of kan ik hem ook op me handrem ergens aansluiten zodat dit werkt zoals het hoort (orgineel astra f CD )?neepin 5 zwart : fuse 7?? moet op Black on TID/DID Loom? dus neem aan op geschakelde +?? aangezien zwart altijd + is bij opel of ook op constante +?klopt, zwarte draad, geschakelde plus
pin 6 t/m 12= niks??klopt, word niet gebruikt
pin 13 bruin: moet op de –klopt
pin 14 bruin/wit: diagnose(hoef ik niet aan te sluiten op mid van een astra f) klopt
pin 15 bruin/rood: diagnose (t zelfde verhaal als hiervoor)klopt
pin 16 bruin/wit : reset button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus deze ook op de – ??nee, aansluiten op je hendel
pin 17 bruin/rood: set button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus ook op de – ??nee, aansluiten op je hendel
pin 18 blauw/zwart: fuel tank sender? moet op me tankmeter? (achterop de tellerklok,de koperen strips volgen en dan op de kabel waar ik op uit kom daarbij solderen?)klopt
pin 19: niksklopt
pin 20 blauw/rood: snelheidssignaal zit ook onder de tid,zelfde kleur draad toch?klopt, let op de draadkleur van het olie pijl. wel de juiste pakken
pin 21 zwart/bruin: fuel signal,zie tabel vd foto?? als ik daar dan kijk dan pak ik in de tabel het kopje van x14xe,x16xel,X16SZR aangezien x16xe bijna hetzelfde is toch? dan moet ik pin B12 hebben op me ecu (computer,aan de bijrijderskant onder het dashboard kastje en daarbij solderen) ??klopt
pin 22 blauw: buitentemperatuur,bijsolderen bij de tid (bij de tid is deze kabel ook blauw neem ik aan)klopt
pin 23 blauw/wit: zelfde verhaal als hierboven?klopt
pin 24 geel/rood: Brake pad wear sensors ( rembloksensoren) doorleggen naar moterruimte ivm met werken willen maken?klopt
pin 25 bruin/geel: Washer fluid level Switch (ruitensproeiervloeistof) doorleggen naar moterruimte ivm met werkend willen maken?klopt
pin 26 zwart/geel: Brake lamp check (remlicht check) dus naar me verlichtingscontrole kastje?klopt
dus:
rembloksensoren= pin 24 ?
oliepeil sensor= pin 3 ?
ruitensproeier= pin 25 ?
kvs (koelvloeistof) = pin 2 ?
deze kan ik naar de moter-ruimte leggen? ( ivm werkend aan willen sluiten)verlichtingscontrole-module: pin 1 en pin 26 ?? die moeten daarnaartoe?
nu nog uitvogelen hoe ik dat dan daar weer op aan moet sluiten?? (op de module)
iemand miss daar een schema van? of miss iemand die het op zou kunnen zoeken in tis2000??ik krijg hem bij mij helaas niet aan de praat vanwege een 64 bit versie van windows 8 en helaas hebben wij thuis allemaal 64 bit :jerry dus daar zou je me heel erg mee helpen :thumb
hoor graag weer van jullie! king:
de zwarte stekker die in je corsa zit moet je ook gebruiken, gewoon in de mid steken als je klaar bent
9 januari 2014 om 14:14 #18204095@haasje17,zoals je ziet komt er in heel dit verhaal geen toerenteller, kvstemperatuur of injector voor om de verbruikscomputer te laten werken.
9 januari 2014 om 14:36 #18204096pin 16 bruin/wit : reset button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus aansluiten op je hendel
pin 17 bruin/rood: set button,Stalk (Stalk Common to ground?) dus aansluiten op je hendel
zoals hierboven beschreven maakt het uit op welke draad ik hem aansluit vd hendel?? omdat ik een omega hendel met ruitenwisser interval en boordcomputerknoppen heb (en daar komen volgens mij alleen maar 2 bruine draden uit ?? kan ik het uberhaupt wel hier op aan sluiten??
pin 20 blauw/rood: snelheidssignaal zit ook onder de tid,zelfde kleur draad toch?—>let op de draadkleur van het olie pijl wel de juiste pakken<—
dit heeft toch niks met me oliepeil te maken?? alleen snelheidssignaal onder me tid vandaan pakken toch?
heb je miss nog enige informatie over hoe ik het moet aansluiten op me verlichtings-controle-unit,ik krijg tis2000 niet aan de gang en kan het echt nergens vinden……
In ieder geval alvast bedankt! er is een heleboel helder nu!
9 januari 2014 om 14:49 #18204097heb je een DUIDELIJKE foto van je hendel die je wilt gaan gebruiken? zover ik weet komen er 3 draden uit: bruin(massa) bruin/wit en bruin/rood. kijk eerst even goed
wat ik bedoel is dat er 2 blauw/rode draden uit de blauwe mid stekker komen, en dat je dus goed moet kijken dat je de juiste pakt die je achter je tid aansluit
ik heb geen info voor gloeilampcontrole aansluiting, dit heb ik toen laten gaan omdat het me te veel werk koste om uit te zoeken wat waar voor was
9 januari 2014 om 15:01 #18204098jazeker heb ik een duidelijke foto!
dit is de hendel:
dat met het snelheidssignaal moet wel goed komen heb me cruise-control er ook bij aangesloten dus soldeer hem er gewoon bij!
dat met die lampencontrole-unit dat is wel erg jammer want ik kan echt nergens info vinden! zo erg veel werk is dat toch niet?? maar weet niet waar jij dit normaal opzoekt? tis2000 zeker?? als dat zo is dan is het echt klote want die krijg ik niet aan de praat
9 januari 2014 om 15:07 #18204099nee ik heb geen tis, die hendel op de foto is ook geen probleem
info haal ik van internet en sla alles op op mijn pc voor naslag. maar sommige draadkleuren weet je gewoon zo :vertag
ik snap dat het snelheidssignaal geen probleem is maar kijk goed naar het schema en naar je blauwe mid stekker, er komen TWEE blauw/rode draden uit die stekker en 1 ervan is NIET voor je snelheidssignaal maar voor je olie pijl
9 januari 2014 om 15:16 #18204100Ooh op die manier ! Komt goed! Bedankt voor de info in ieder geval! Is nu een hele hoop duidelijk! Nu hopen dat ik die verlichtingscontrole nog uitgevogelt krijg :(
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
10 januari 2014 om 19:07 #18204101Lekker bezig ivartje :thumb
10 januari 2014 om 21:42 #18204102@onderbroekie: thnx! :thumb
heb de onderdelen binnengehad,aangezien ik het nog nooit eerder heb gezien vraag ik jullie of je toch even mee zou kunnen kijken ofdat alles compleet is dus: heel het MID systeem (inclusief sensoren)
Hierbij wat foto’s van wat ik binnen heb gekregen:
Eerst de sensoren:koelvloeistofsensor ???
ruitensproeiervloeistof sensor???
rembloksensor ???
nu alleen nog zien uit te vogelen,hoe dit precies vast zit bij een astra f ?? en of dat passend te maken valt op een corsa b ?? iemand die daar misschien wat meer over weet?
en als laatste sensor/draad dit???
moeten dit de kabels van de oliepeilsensor voorstellen ofzo?? want ik heb verder geen sensor ?
dan de verlichtingscontrole-unit:
iemand die mij misschien hiermee kan helpen om uit te zoeken waar de kabels op moeten?? het is een 15 polige stekker
tenslotte de hendel die erbij hoort (welke ik tevens niet ga gebruiken ivm omega hendel met interval en boordcomputerknoppen)
en het MID display waar het om draait:
tot slot/dingen die ik nog moet/graag zou willen weten:
moet nog de bedrading uitzoeken vd lampencontrole-unit ?? (wie kan me daarmee helpen)
volgens mij mis ik de olie-peilsensor zelf?? en voorderest heb ik alles?!
hoe moet ik me rembloksensor gaan monteren….alvast bedankt weer!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.