Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2014 om 09:03 #18204329
Heb je dan geen slechte massa op de lamp, dan gaat namelijk de stroom ook in serie lopen en via de massa van je 3e remlicht in plaats van parallel.
3 februari 2014 om 09:12 #18204330Dat lijkt mij sterk omdat de massa nog steeds via me oude boom gaat en de lampen voorheen goed gewerkt hebben maar de + heb ik nu veranderd daarvoor heb ik nu een aparte boom naar achter naar de remlichten lopen
1 kabel naar t linkse remlicht+3de remlicht
1 kabel naar t rechtse remlicht
Zou het miss kunnen zijn dat de kabel te dun is??
Mijn kabel vht 3de remlicht zit letterlijk net achter me linker-remlicht lampje bijgesoldeerd dus weet niet of dit dan in serie geschakeld is of parralel en of dit zo goed is??
Zal vanmiddag eerst het lampje is verwisselen misschien heeft dat nut
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
3 februari 2014 om 20:01 #18204331Nou toenstraks met tegenzin maar even wat nagelopen…
andere lamp erin gezet rechtsachter omdat hij minder fel brandden,dit had geen effect helaas,
massa erbij gemaakt bij het linkse achterlicht en het rechtste achterlicht ook geen effect
3de remlicht even losgegooit geen effect (eigenwijs ik weet het maar wou t zkr weten) !
links losgegooit zodat alleen het rechtse remlicht zou branden had ook geen effect
rechts losgegooit zodat alleen het linkse remlicht zou branden had ook geen effectDus mijn orginele achterlichten gepakt en aangesloten (omdat ik misschien dacht dat het in de boom vht achterlicht zelf zat) en verrek remlicht(stoplicht)controle gaf hij niet meer aan dus het zit in mijn ‘tjoening’ achterlichten (kut kwaliteit :fy1 )
dus vd week eerst maar is een nieuw boompje maken voor aan me achterlichten,dan is die melding in ieder geval weg!nou hoopte ik dat dit ook de boosdoener was voor de melding dimlicht achterlicht maar helaas…….
zo even verder getest maar dan voor de melding dimlicht achterlicht… :
allebei de achterlichten achter losgegooit dus er waren geen stroomverbruikers achter,toen de orginele achterlichten gepakt hier 2 draden aangemaakt (+ en -) 2 op de – vd accu gehouden en de + bij de pinnen op de lampencontrole-unit (8 en 10 zo uit me hoofd) dan zou ik mijn kabel die naar achteren loopt omzeilen,hij bleef helaas de melding dimlicht achterlicht aangeven
Dus dan MOET het wel achter de zekeringkast zitten voor de melding: dimlicht achterlicht lijkt mij?? schiet me nou wel net eventjes te binnen by the way dat ik vergeten was mijn kenteken verlichting los te gooien,weet niet of dit effect had kunnen hebben met de manier van testen hierboven?
hoop weer wat te horen!
Mvg Ivar
3 februari 2014 om 20:38 #18204332Edit:
Net eve me verlichtingsknop omgezet dan gaan me 2 stadslampjes aan en me 2 achterlichtenHeb ze net alle 4 losgegooit dus ik had geen stroomverbruikers en toen me mid aangezet en gaf hij ook de melding ‘dimlicht achterlicht’
Dus dan zou t zoiezo achter de zekeringkast moeten zitten lijkt me?? Of geeft hij dan zoiezo een melding als er geen stroomverbruikers zijn ( niks brandt)??
3 februari 2014 om 21:53 #18204333Juist als er geen verbruikers zijn geeft die deze melding. Kan ook zijn dat de hoeveelheid stroom die gebruikt word minder is dan wat nodig is om de melding te laten verdwijnen.
3 februari 2014 om 22:03 #18204334@Haasje17 wrote:
Juist als er geen verbruikers zijn geeft die deze melding. Kan ook zijn dat de hoeveelheid stroom die gebruikt word minder is dan wat nodig is om de melding te laten verdwijnen.
oke nou dan weet ik dat ! ik had ook even getest door me orginele achterlichten aan te sluiten op de pinnen op de unit dus dan overbrug ik de kabel naar achter zeg maar toen gaf hij OOK deze melding dus dan moet het wel in me zekeringkast zitten…..zie er erg tegenop op daar weer te gaan zitten pielen…. :fy1
5 februari 2014 om 23:11 #18204335Zomaar even een vraag tussendoor zat alvast voor een andere carterpan te kijke om daar al zovast die sensor in te make,kon nu aan een orginele carterpan komen voor een x16xe maar zijn deze eigk van staal??
6 februari 2014 om 08:30 #18204336Zijn van alluminium.
6 februari 2014 om 09:12 #18204337Das klote das bijna niet te lassen
6 februari 2014 om 09:14 #18204338koop er gewoon een met het sensorgat erin. Z16XE, X16XE(L), Z16SE, X16SZR.
6 februari 2014 om 09:17 #18204339Dus als ik r 1 koop van een x16xel dan past dat zo 1 op 1 zonder aanpassingen en zit t sensorgat er al in??
6 februari 2014 om 09:20 #18204340nee sensorgat zit er bij sommige wel en sommige niet.
6 februari 2014 om 09:21 #18204341ik kijk vanmiddag ff voor je want heb er nog een liggen zonder gat maar die zijn soms wel voorbereid en dan hoef je enkel het gat uit te frezen en draad te tappen voor de schroefjes
6 februari 2014 om 09:58 #18204342Kijk maar even dan! Want dan neem ik m van je over mits t een redelijke prijs is!
6 februari 2014 om 10:27 #18204343Ik heb twee carterpannen liggen, de voorste is een die onder een x16xe past de achterste past alleen onder de z18xe of x18xe1.
Op de achterste zie je dat die voorbereid is op de sensor. De voorste niet.Mocht je er geen kunnen vinden die voorbereid is die op een x16xe past mag je van mij komen halen voor nop. Dan kun je misschien zelf wat fabriceren.
6 februari 2014 om 11:49 #18204344Waar kom je vandaan best toch?? Misschien beter om op te sture dan want het is nog al een eindje rijden?? Dan betaal ik natuurlijk de verzendkosten,zou je dan miss wel het gat af kunnen tekenen waar de sensor moet komen?? Aangezien je daar vergelijkingsmateriaal hebt
6 februari 2014 om 16:18 #18204345Je kunt ook een stalen pan eronder hangen meen ik.
Van een 1.6 8v past volgens mij ook.
Maar beter zoek je een pan die de sensor al heeft.
Wellicht vectra b met de x16xe(L) dat die zoon pan heeft.6 februari 2014 om 16:20 #18204346Bij de Vectra-B heb je kans dat de uitlaat aan de andere kant loopt.
Willem
6 februari 2014 om 17:56 #18204347ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal om het te controleren….maar als een 1.6 8v (c16nz ofzoiets??) pan van staal is en zo 1 op 1 onder een x16xe kan zonder problemen dan is dat ook heel erg fijn natuurlijk want die kan ik zelf aanpassen (lassen)
8 februari 2014 om 16:40 #18204348Nou de lampencontrole werkt EINDELIJK,nu de oliesensor en remblokkensensoren nog!
8 februari 2014 om 17:09 #18204349wat was het probleem met je lampencontrole? ben benieuwd.
altijd handig voor als een ander ooit op het idee komt om het zelfde te doen.8 februari 2014 om 17:19 #18204350Mijn dubbel-polige lamp achter van het remlicht en normaal licht zat verkeerdom erin hierdoor gaf hij de melding stoplicht en van me achterlicht zat achter me zekeringskast op t verkeerde kabeltje dit heb ik gewoon opgelost door vanuit de unit een kabelboom te legge naar achter en achter de zekeringkast het op t goede draadje bijgesoldeerd
8 februari 2014 om 18:33 #18204351maar door die nieuwe kabelboom naar achter te leggen zitten de stadslichtjes voor er nu niet meer bij dus die werken nu momenteel niet,maandag ga ik dit even oplossen door vanuit de unit bij de uitgang achterlicht links uit-1 draad naar het linkse stadslichtje voor te leggen en bij de uitgang achterlicht rechts een kabel naar stadslichtje rechts leggen
Aangezien orgineel er de stadslichten erbij zitten zou dit denk ik geen problemen moeten opleveren??
verderest werkt het perfect!
hierna alleen nog de oliesensor en de rembloksensoren dan is heel t mid systeem klaar
grtz
9 februari 2014 om 10:11 #18204352Draden voor stadslichten kan je gewoon vanaf de links en rechts zekering in de zekering kast Direct leggen.
Willem
9 februari 2014 om 15:33 #18204028Weet ik maar heb geen zin om daar weer alles te verbouwen (zekeringkast eruit te halen en te pielen)….dus 2 draadjes trekke vanaf de unit omdat ze vanaf de zekeringkast toch al naar de unit gaan en daar in gaan en normaal zitte de stadslichten er ook al bij dus ik kan ze gwn bij links UIT en rechts UIT bijsolderen dat is dan de snelste oplossing leg ik ze netjes erbij in de boom ziede r nix meer van;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.