Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2014 om 20:28 #18204303
@ivartje wrote:
dat is niet lullig bedoeld maar dat is juist eigenlijk iets wat ik van te vore wil weten want door ‘denke’ kan t drek weer verkeerd worde aangeslote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Iets niet aanlsuiten gaat niks stuk van, iets verkeerd wel.
31 januari 2014 om 20:32 #18204304@ZakhooiTM wrote:
Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.nouja als de rest vd draden kloppen dan moet hij gaan werken?! :thumbup dan zal die andere kabel dan inderdaad wel zijn voor dat optionele kastje?? als je niks anders kan vinden wat in het schema staat zal dat wel moeten maar wat doet dat optionele kastje dan ?? anders is het misschien leuk om die erbij op aan te sluiten want dan verleng ik die draad gewoon tot ergens waar ik dat kastje er dan bij kan knopen
31 januari 2014 om 20:40 #18204305@ivartje wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.nouja als de rest vd draden kloppen dan moet hij gaan werken?! :thumbup dan zal die andere kabel dan inderdaad wel zijn voor dat optionele kastje?? als je niks anders kan vinden wat in het schema staat zal dat wel moeten maar wat doet dat optionele kastje dan ?? anders is het misschien leuk om die erbij op aan te sluiten want dan verleng ik die draad gewoon tot ergens waar ik dat kastje er dan bij kan knopen
Als het ding optioneel is dan moet het gewoon gaan werken :)
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat dat extra ding doet, alleen het remlicht gaat er doorheen en is aangesloten op de MID (samen met de zwart/gele draad van de controle module)
Misschien dat het een extra controle module is om
(A zeker te zijn dat het remlicht altijd werkt, ookal is de controle module stuk. en
(B Om een defect remlicht aan te geven wanneer de controle module stuk is.31 januari 2014 om 22:20 #18204306Ik zou t niet weten misschien weet haasje17 hier meer over??
31 januari 2014 om 22:34 #18204307Is voor de trekhaak, maar de astra heeft de module niet.
31 januari 2014 om 22:35 #18204308de G heeft deze extra module wel als die met trekhaak is geleverd.
31 januari 2014 om 22:41 #18204309Aha! klinkt logisch! daarom heet het ding “Bulb test, trailer” en waarop het aangesloten zit “Trailer hitch”
Weer wat geleerd :)1 februari 2014 om 00:39 #18204310dan weet ik in ieder geval dat het doorleggen vd kabel geen nut heeft bedankt! morgen ga ik beginnen met het aansluiten vd verlichtingscontrole-unit hou jullie op de hoogte!
1 februari 2014 om 15:13 #18204311@Haasje17 wrote:
de G heeft deze extra module wel als die met trekhaak is geleverd.
Ik heb m ook in de Vectra-b.
Is een blokje ter grote van een knipperautomaat, maar dan zit er een print in met 2 chips, en wat rand electronica.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
1 februari 2014 om 19:19 #18204312Nou vandaag eraan begonnen! Wat een K*T werk bij de zekeringkast zeg….heb de achterlichten en de koplampen al over de unit lopen morge nog even me remlichten aansluiten en me MID op de unit
Gelukkig stelt da niet zoveel voor,ben blij dat ik de zekeringskast gehad heb…..
2 februari 2014 om 19:10 #18204314nou…na 2 dagen sleutelen (zaterdag en zondagmiddag) eindelijk klaar!
wou wel even melden dat ik zoiets niet meer van plan ben om te doen (koop de volgende keer wel een auto waar het op zit :jerry )…wat een werk en dan vooral bij de zekeringkast :sleepingde unit netjes bekabeld en een mooie kabelboom gemaakt:
heb de unit nu hierachter weggewerkt zitten (rijderszijde) past precies! king: :
die kabels die je erboven ziet lopen zijn van de cv op afstand en vd verlichtingscontrole,dit moet nog netjes gemaakt worden alhoewel je het niet ziet omdat het onder me dashboard zit maar eerst maar is zorgen dat het goed werkt…. :hmmz
Ja je leest het goed! na 2 dagen sleutelen kwam toenstraks het moment suprême ! :thumb
ik draaide de sleutel om,de unit ging aan GEEN check melding helemaal blij!
toen zette ik me verlichting aan….Koplampcontrole….OK
remlichtcontrole…OK
melding –>dimlicht achterlicht<–…NIET OKhelaas staat er bij de melding niet bij ofdat het links of rechts is anders kon ik nog makkelijker zoeken !
dus eerst me kentekenverlichtingslampje eruit gehaald om te kijken of dat verschil uitmaakte omdat ik dacht dat me kentekenverlichting nog bij me 1 van me achterlichten bij zat (orgineel) en dan meer stroom gebruikte waardoor hij dacht dat het lampje kapot was maar dat gaf geen verschil dus ik denk dat er 1 vd 2 niet goed zit achter de zekeringkast…want aan de bedrading vanaf de boom bij de zekeringkast richting mijn achterlicht tot op mijn achterlicht heb ik niks aan veranderd dus het MOET wel achter de zekeringskast zitten… wat ik wel raar vind is dat me verlichting achter het wel gewoon doet?? heel erg jammer maarja waar gewerkt word worden ook fouten gemaakt….
zaterdag ga ik er maar weer mee verder want anders heb ik niet voldoende verlichting en de zekeringskast is iets wat 200 % goed moet zijn!
wat ik alleen erg jammer vind is dat je de zekeringkast niet helemaal naar beneden krijgt waardoor ten eerste het 1 groot gepiel is waardoor de kans groot is dat je niet de goede kabel hebt (zoals nu misschien?) en dat je weinig ruimte hebt om te solderen,dit was een groot irritatiepunt,helemaal rechts waar de grote zekering op zit op de zekeringskast,daarachter komen 4 draden uit en die zijn erg kort,ik kon geen manier ontdekken om die tijdelijk even los te gooien zodat de kast wat verder naar beneden kon komen dit zou het werk zoveel makkelijker maken…
To be continued (a.s zaterdag) of iemand heeft de gouden tip hoe dat ik de zekeringkast wat verder naar beneden kan halen want dan kijk ik morgen even gauw!
groetjes
2 februari 2014 om 21:43 #18204315Zit met weer haakjes in de zekering kast, deze moet je eigenlijk plar zien te krijgen, is een knap gepiel, dat weet ik wel
2 februari 2014 om 21:44 #18204316Tevens als ik op de rem druk dan gaat de melding ‘stoplicht’ aan zou dit kunnen komen doordat mijn 3de remlicht erbij zit (links)?? Anders moet ik deze ook apart gaan bedraden vanaf mijn remlichtschakelaar
2 februari 2014 om 21:44 #18204317@ivartje wrote:
dus bij deze de vraag even apart gezet omdat het dan wat overzichtelijker word,weet iemand hier misschien hoe dat je de zekeringkast wat losser krijgt?? op die grote dikke zekering (helemaal rechts op de zekeringkast) daar komen 4 draden achteruit en daar blijft hij strak op zitten,zou deze graag loshalen had het al geprobeerd met een schroevendraaiertje de pinnetjes in de zekeringskast voorop voorzichtig los te peuteren maar dit werkte niet echt….
het gaat over deze zekering:
hierachter komen die 4 draden uit
grtz
2 februari 2014 om 21:45 #18204318dan zit ie verkeerd om niet? heeft iig niks met je derde remlicht te maken
2 februari 2014 om 21:55 #18204320@wim-v6 wrote:
Zit met weer haakjes in de zekering kast, deze moet je eigenlijk plar zien te krijgen, is een knap gepiel, dat weet ik wel
dan weet ik in ieder geval dat er een manier voor IS ! dan gaan we er binnenkort (zaterdag) maar is goed voor zitten he!
2 februari 2014 om 21:58 #18204319@Oenatje wrote:
dan zit ie verkeerd om niet? heeft iig niks met je derde remlicht te maken
achterlichten en remlicht zit apart van mekaar dus heeft inderdaad niks met mekaar te maken
remlicht heb ik vanmiddag nog bedraad pin 12 vd unit 1tje op de remlichtschakelaar en de andere is voor een optionele trekhaak-controle maar die heb ik niet dus ook niet aangesloten,vanaf de unit gaan er 2 uitgangen,1 voor remlicht links en 1 voor remlicht rechts heb vanaf de unit een nieuwe kabelboom naar achter lopen dus kan NIET verkeerd zitten tevens heb ik de oude bedrading natuurlijk doorgeknipt waar dat eerst de stroom doorheen liep
nou is het orgineel zo vanuit de unit links en rechts maar bij mij heb ik daar zelf een origineel gsi remlicht bijgemaakt dus mijn theorie was omdat hij normaal 1 lamp meet maar nu 1 lamp en een 3de remlicht (led) aan de linkse kant dat hij daar dan die foutmelding door geeft ? of loop ik nu maar wat te zwatsen?? zou niet weten hoe het anders komt alles zit 100 % goed aangesloten
als de theorie een beetje klopt dan ga ik zaterdag het 3de remlicht apart bedraden!! en de achterlichten achterop de zekeringkast goed bedraden anders zou ik het niet weten hoe het komt lijkt me sterk dat de unit kapot is…. aangezien hij geen foutmelding geeft op me koplampen lijkt me dat ook niet zo..
dus nog to do:
3de remlicht apart bedraden (denk ik,de rechtse kant brand ook feller bedenk ik me net)
bedrading achterop de zekeringkast checken vd achterlichtenMvg Ivar
2 februari 2014 om 22:19 #18204321Heeft niks met je derde remlicht te maken die melding
2 februari 2014 om 23:06 #18204322@Oenatje wrote:
Heeft niks met je derde remlicht te maken die melding
Wat zou t dan kunnen zijn?? Ik kan me niks anders voorstellen?? Zoals ik zei r ligt een nieuwe draadboom van voor tot achter alleen maar voor me remlichte dus en de pinnen heb ik juist aangesloten
Maar bij links zitten nu 2 lampen waar er normaal 1 op zit dus dan zou hij toch verkeerd kunnen meten? En daardoor die melding geven
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk2 februari 2014 om 23:12 #18204323Je krijgt de melding als je op de rem drukt, dus ik zou verwachten circuit verkeertom. Of hij zit op de verkeerde pen van de remschakelaar.
Hij hoort de lichten te controleren op moment van remmen, dus als je nog niet geremd hebt moet de melding er staan. Of krijg je ook een melding vooraf je gaat rijden over het remlicht?2 februari 2014 om 23:26 #18204324Ik was toenstraks aan het rijden maar toen lag me zekering eruit van het remlicht dus toen deed hij het niet,zekering had ik teruggestoke en toen deed me remlicht het weer wel (dus achterop de zekeringkast zit het goed),maar toen ik me pedaal indrukte kreeg ik de melding stoplicht,beschrijving vht aansluiten precies opgevolgd
(alles dus OOK me remlichtschakelaar zit op geel/zwart en dat is van me remlichten)
remlichtschakelaar op pin 12 (waar die 2 kabels uitkomen) en dan vanaf de 2 uitgangen (weet ze zo niet uit me hoofd) in een APARTE kabelboom naar me 2 remlichten (links en rechts)
Dus drm denk ik dat t komt door me 3de remlicht want ik kan me geen andere verklaring bedenken en me linkse achterlicht brand ook niet zo fel als de rechtse omdat links me 3de remlicht erbij op aan zit dus ik verdenk dat hij iets verkeerd meet
Hoe zou t anders kunnen komen??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk3 februari 2014 om 06:55 #18204325als je ene lamp minder fel brand is die of stuk of heb je derde remlicht in serie met de lamp in plaats van parallel.
3 februari 2014 om 06:56 #18204326moet gewoon werken met derde remlicht eraan in tis hangt die er ook gewoon aan. Zelfs een aanhanger geeft geen storing normaal gezien.
3 februari 2014 om 07:12 #18204327joh, ik blijf het niet zeggen :D
heeft NIKS met je derde remlicht te maken,
mijn astra gsi heeft ook een mid met een derde remlicht, ook later erop gezet geen problemen
3 februari 2014 om 07:59 #18204328Mijn 3de remlicht zit gwn op de kabel achter het lampje vht remlicht gesoldeerd dus moet me geen probleem lijken?? Maar zal vanmiddag is het lampje verwisselen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.