Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2014 om 18:03 #18204278
@wim-v6 wrote:
aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.
de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.De Controle unit moet tussen de Dimlichten, Zekering 12 en 27
de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.
Remlichten pakken bij de Remlichtschakelaar.
Willem
Mooi dan klopt het in ieder geval wat ik uitgezocht had! maar nou had ik eigenlijk nog 1 vraag:
mijn remlicht IN pak ik van me remlichtschakelaar dat is duidelijk!
maar mijn remlicht zit achter allemaal bij mekaar op 1 zekering! (links en <–3de remlicht en dan rechts) maar nu heb ik straks 2 uitgangen op me lampencontrole-unit (links en rechts) voorheen zat het met 1 kabel, hoe moet ik dit dan nu aan gaan sluiten? die 2 uitgangen bij mekaar solderen en dan alle 2 op die ene kabel die in de boom gaat?? (orgineel) of zal ik 2 aparte kabels moeten gaan leggen ?? of 1 aparte kabel naar rechts bijvoorbeeld? en dan links en rechts scheiden vanuit de orginele boom?? (in de koffer)
Grtz
30 januari 2014 om 18:23 #18204279@ivartje wrote:
@wim-v6 wrote:
aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.
de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.De Controle unit moet tussen de Dimlichten, Zekering 12 en 27
de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.
Remlichten pakken bij de Remlichtschakelaar.
Willem
Mooi dan klopt het in ieder geval wat ik uitgezocht had! maar nou had ik eigenlijk nog 1 vraag:
mijn remlicht IN pak ik van me remlichtschakelaar dat is duidelijk!
maar mijn remlicht zit achter allemaal bij mekaar op 1 zekering! (links en <–3de remlicht en dan rechts) maar nu heb ik straks 2 uitgangen op me lampencontrole-unit (links en rechts) voorheen zat het met 1 kabel, hoe moet ik dit dan nu aan gaan sluiten? die 2 uitgangen bij mekaar solderen en dan alle 2 op die ene kabel die in de boom gaat?? (orgineel) of zal ik 2 aparte kabels moeten gaan leggen ?? of 1 aparte kabel naar rechts bijvoorbeeld? en dan links en rechts scheiden vanuit de orginele boom?? (in de koffer)
Grtz
Het lijkt mij het beste als je 2 apparte kabels gebruikt, anders heeft je module weinig nut :)
Als je namelijk die 2 aan elkaar soldeert en er gaat een lamp stuk dan gaat er nog steeds via je andere lamp een stroom door de module waardoor hij denk dat alles Ok is.30 januari 2014 om 18:35 #18204280achter de zekering zit meestal gewoon een 2 tal draden in plaats van 1
30 januari 2014 om 18:37 #18204281Van voor naar achter bekabelen vanaf module.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
30 januari 2014 om 18:53 #18204282Oke dan is nu alles duidelijk! En ga ik r zaterdag aan beginnen!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
30 januari 2014 om 18:58 #18204283@wim-v6 wrote:
Van voor naar achter bekabelen vanaf module.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Tja dat zou ik niet doen, dan krijg je allemaal van die houtje toutje draadjes overal, gewoon netjes naar de zekering kast toe, draden van je module verlengen en de module ergens weghangen.
30 januari 2014 om 19:20 #18204284Je moet bij de module splitsen als je een goede werking wil van de lampcontrole.
Er loopt bij de Corsa-b maar een draad voor remlicht naar achter voor links rechts en 3e remlicht (& trekhaak als je die hebt.
Bij een vectra-b met aanhanger voorbereiding lopen er zelfs 4 draden vanaf voor.
1links
1rechts
1 3e remlicht
1 via relais aanhangerVerstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
30 januari 2014 om 19:45 #18204285Dus gwn op de remschakelaar op pin 12 IN en dan vanuit de unit pin 8 naar links achter(en 3de remlicht) en pin 16 naar rechts ??
Dit word de nieuwe situatie?? En het oude vervalt dan??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
30 januari 2014 om 20:16 #18204286@Haasje17 wrote:
@wim-v6 wrote:
Van voor naar achter bekabelen vanaf module.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Tja dat zou ik niet doen, dan krijg je allemaal van die houtje toutje draadjes overal, gewoon netjes naar de zekering kast toe, draden van je module verlengen en de module ergens weghangen.
Wil ook overal de orginele kabels gaan gebruiken behalve de remlichten dan want dat kan niet anders
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
30 januari 2014 om 21:33 #18204287Ik hou van tekeningen, dus hierbij :
pin 12 : Remlicht (INGANG)
pin 08 : Remlicht links (UITGANG)
pin 16 : remlicht rechts(UITGANG)Maakt dat het iets duidelijker ?
Edit : De lijnen met rode dingetjes is de plus, de lijnen zonder rode dingetjes is de min :)
30 januari 2014 om 21:34 #18204288@ivartje wrote:
Dus gwn op de remschakelaar op pin 12 IN en dan vanuit de unit pin 8 naar links achter(en 3de remlicht) en pin 16 naar rechts ??
Dit word de nieuwe situatie?? En het oude vervalt dan??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Inderdaad, en wat ik zou doen is dus 1 remlicht op de orginele kabel en de ander op een nieuwe als dat nodig is.
30 januari 2014 om 22:01 #18204289Oke dan is alles duidelijk! Harstikke bedankt! Hou jullie op de hoogte!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
30 januari 2014 om 22:21 #182042901draad trekken is genoeg.
Schema is duidelijk maar klopt niet.
Remlichten zijn 21watt per lampje.
En.indien er in een originele situatie een 3e remlicht aanwezig is, zit deze niet bij de lampcontrole.
De LED versie van de astra-g zit wel bij het Remlicht geknoopt, deze is ook maar een paar watts, en belemmerd de verlichting controle geenszins.
Bij de Vectra-b en Omega-b zit altijd apart van de lampcontrole, ongeacht led of gloeilamp.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
30 januari 2014 om 22:44 #18204291Ik leg een nieuwe kabel tot rechtsachter en links laat ik door de orginele kabel lopen dan en dan haal ik rechts eraf,3de remlicht wel orgineel corsa maar er zelf ingezet en bij de linkerkant aangesloten (LED)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
31 januari 2014 om 16:52 #18204292Nou toenet even de pinnen vd lampencontrole-unit doorgemeten kwa IN en UITgang vd kabels klopt het in ieder geval! De dikke gele kabels die zijn in ieder geval vd koplamen zoals ik gemeten had!
hierbij de kleuren vd pinnen op de unit:
dus eerst krijg je nu de benaming (wat erop moet) en dan de kleuren vd kabels op de unit zelf! als het goed is moet het dan overeenkomen? iemand die dit kan bevestigen??
wat er op moet komen<
>Kleur kabel op de unit:
pin 1 :de zwart/groene kabel vd MIDwit/geel (komt niet overeen??)
pin 2 :de zwart/geel vd MIDzwart/geel
pin 3 :niks
pin 4 :niks
pin 5 :Massabruin
pin 6 :Koplamp Links (INGANG)geel
pin 7 :Koplamp Rechts(INGANG)geel
pin 8 :Remlicht links (UITGANG)zwart/geel
pin 9 :Achterlicht links (UITGANG)grijs/zwart
pin 10 :Achterlicht rechts (UITGANG)grijs/rood
pin 11 :Achterlicht links (INGANG)grijs/zwart
pin 12 :Remlicht (INGANG) –>2 x <– zwart/geel??
pin 13 :Achterlicht rechts (INGANG)grijs/rood
pin 14 : koplamp links(UITGANG)geel
pin 15 :koplamp rechts(UITGANG)geel
pin 16 :remlicht rechts(UITGANG)zwart/geelwat ik denk dat nu niet klopt/niet snap:
1: de kabel die vanaf de mid afkomt is zwart/groen en op de unit is hij wit/geel??,pin 2 komt wel overeen dus zou deze ook moeten kloppen maar raar dat het een andere kleur is??!
2: Remlicht IN heb ik 2 kabels aanzitten?? ik hoef r maar 1 te gebruiken toch?? alleen op me remlichtschakelaar?? het zijn 2 zwart/gele kabels
volgens de beschrijving komt er zwart/geel vd mid,zou dit misschien betekenen dat er 1tje naar me MID moet vanaf die 2 kabels?? dus 1 op de remlichtschakelaar en de andere op de MID?? lijkt me sterk maja….als dat zo is hou ik een wit/gele over waar moet die dan weer op??
hoop wat te horen !
Prettig weekend!
Mvg Ivar :thumb
31 januari 2014 om 18:29 #18204293Er gaat er ook een naar de mid vanaf remlichtschakelaar, dat is voor je vheck remlicht melding dacht ik
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
31 januari 2014 om 19:10 #18204294ik zou beide draden van de remschakelaar en de niet overeenkomende even laten voor wat het is en kijken in hoevere dat het dan al werkt.
31 januari 2014 om 19:37 #18204295@wim-v6 wrote:
Er gaat er ook een naar de mid vanaf remlichtschakelaar, dat is voor je vheck remlicht melding dacht ik
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
hoe dan?? vanaf mijn MID komen 2 draden die naar de lampencontrole-unit moeten!
Vanaf de MID gezien pin 1 en pin 26 die liggen dus ook onder de kap,dat zijn de kleuren:zwart/geel en zwart/groen dus deze MOETEN zoiezo op de unit en dit is 100 % goed! :vertag
op mijn controle unit moet volgens zakhooi komen:
pin 1 zwart/groen vd mid computer
pin 2 zwart/geel vd mid computerde kabel van pin 2 (unit) is ook zwart/geel en vd MID pin 26 is ook zwart/geel dus dat klopt!
maar dan pin 1 zwart groen,die heb ik onder de kap liggen (110 % zeker) maar op mijn unit is de kabel geel/grijs?? dus klopt de kleur niet?
Wat ik dacht en tevens wim v6:
zwart/geel vd remlichtschakelaar IN dan doorverbinden aan MID,maar dan houd ik wit/geel over….waar zou die dan weer op moeten?? :arguetoen zat ik te denken dat gaat ook NIET want remlichtschakelaar is zwart/gele kleur kabel en vanaf de MID komt zwart/groen dus komt ook niet overeen……..dus neem aan dat de MID dit dan meet door de unit heen….
toen dacht ik ik zal is gaan meten
als ik mijn multi-meter op ohm zet en ik zet de rode pin op pin 1 vd unit en ik pak stuk voor stuk heel de kabelboom piept ie NERGENS ( en het piepje werkt gewoon nog :jerry ) en op pin 2 vd unit ook niet! dus dat moet wel betekenen dat hij aangestuurt word van buitenaf?? aangezien hij niks met verlichting te maken heeft,massa kan het niet zijn want dan is de draadkleur bruin en plus ook niet want dan is het zwart… dus dan zou het wel vd MID MOETEN zijn??pff me hersenen beginnen er van te kraken :wtf snap het soms zelf niet meer wat ik typ of filosofeer :jerry
31 januari 2014 om 19:42 #18204296@Haasje17 wrote:
ik zou beide draden van de remschakelaar en de niet overeenkomende even laten voor wat het is en kijken in hoevere dat het dan al werkt.
ik zou wel willen maar derek heb ik geen verlichting dus kan ik ook niet rijden….doorverbinden via me unit kan altijd omdat hij dan hierover dan de stroom gooit dus verlichting valt altijd te regelen maar heb een hekel aan dubbel werk (en beunwerk)……
31 januari 2014 om 19:44 #18204297Zucht, had eerder in het topic een fout gemaakt (en later in het topic gecorigeert maar de foute lijst is een aantal keer overgenomen. Heb de post met lijst nu maar geedit)
Dusch :
wat er op moet komen<
>Kleur kabel op de unit:
pin 1 :de zwart/groene kabel vd MIDwit/groen
pin 2 :de zwart/geel vd MIDzwart/geel
pin 3 :niks
pin 4 :niks
pin 5 :Massabruin
pin 6 :Koplamp Links (INGANG)geel
pin 7 :Koplamp Rechts(INGANG)geel
pin 8 :Remlicht links (UITGANG)zwart/geel
pin 9 :Achterlicht links (UITGANG)grijs/zwart
pin 10 :Achterlicht rechts (UITGANG)grijs/rood
pin 11 :Achterlicht links (INGANG)grijs/zwart
pin 12 :Remlicht (INGANG) –>2 x <– zwart/geel?? :: Yup pinnetje 12 is Zwart/Geel. Enige verschil met de MID kabel is dat deze dikker is
pin 13 :Achterlicht rechts (INGANG)grijs/rood
pin 14 : koplamp links(UITGANG)geel
pin 15 :koplamp rechts(UITGANG)geel
pin 16 :remlicht rechts(UITGANG)zwart/geel31 januari 2014 om 19:47 #18204298@ZakhooiTM wrote:
Zucht, had eerder in het topic een fout gemaakt (en later in het topic gecorigeert maar de foute is een aantal keer overgenomen. Heb de post met lijst nu maar geedit)
Dusch :
wat er op moet komen<
>Kleur kabel op de unit:
pin 1 :de zwart/groene kabel vd MIDwit/groen
pin 2 :de zwart/geel vd MIDzwart/geel
pin 3 :niks
pin 4 :niks
pin 5 :Massabruin
pin 6 :Koplamp Links (INGANG)geel
pin 7 :Koplamp Rechts(INGANG)geel
pin 8 :Remlicht links (UITGANG)zwart/geel
pin 9 :Achterlicht links (UITGANG)grijs/zwart
pin 10 :Achterlicht rechts (UITGANG)grijs/rood
pin 11 :Achterlicht links (INGANG)grijs/zwart
pin 12 :Remlicht (INGANG) –>2 x <– zwart/geel?? :: Yup pinnetje 12 is Zwart/Geel. Enige verschil met de MID kabel is dat deze dikker is
pin 13 :Achterlicht rechts (INGANG)grijs/rood
pin 14 : koplamp links(UITGANG)geel
pin 15 :koplamp rechts(UITGANG)geel
pin 16 :remlicht rechts(UITGANG)zwart/geelOeps ! :(
Bedankt voor het herstel!! dan is dit helemaal duidelijk maar zit ik nog steeds met 1 vraag,er komen 2 kabels uit pin 12 vd unit,1 moet hiervan op de remlichtschakelaar maar waar moet die 2de op??
Btw wel heel erg raar dat dit niet overeenkomt kwa kleur:
de zwart/groene kabel vd MIDwit/groendaardoor begon ik te twijfelen aan het (verkeerde) lijstje :fy1
31 januari 2014 om 19:55 #18204299Ik denk dat je die 2e kabel gewoonweg niet nodig hebt.
31 januari 2014 om 19:59 #18204300dat is niet lullig bedoeld maar dat is juist eigenlijk iets wat ik van te vore wil weten want door ‘denke’ kan t drek weer verkeerd worde aangeslote
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
31 januari 2014 om 20:16 #18204301Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.31 januari 2014 om 20:28 #18204302@ZakhooiTM wrote:
Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.Die is optioneel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.