Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › mid aangesloten. kan dit gereset worden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 17:37 #17243540
Heren,
In heb nu een vectra b 1998 1.6 16v.
Nu zit er een tid display in. Ik heb bij de sloop een mid gekocht.
Deze heb ik kunnen aansluiten op de bestaande stekker. Het werkt allemaal alleen
Ik krijg nu alle foutmeldingen op de mid.Kan dit gereset worden? Of kan deze ergewoon niet op.
Gr,
Kenny
20 november 2011 om 17:40 #17946090ja kan wel, maar dan zul je ook alle sensoren aan moeten sluiten
want als er geen sensor aanwezig is, dan snapt die MID het niet.20 november 2011 om 18:30 #17946089Of alle ingangen van de sensoren aan massa leggen…
20 november 2011 om 18:42 #17946091@Juffer1 wrote:
Of alle ingangen van de sensoren aan massa leggen…
Ik krijg bijv de melding oliepeil te laag. Deze sensor moet er toch al zitten.
Wat moet ik met de melding automat bak.. ik het een handgeschakeld,
.20 november 2011 om 19:11 #17946092nee hoor
er zit geen oliepijl sensor in de carterpan.
er zit alleen een oliedruk sensor in je motor.21 november 2011 om 09:18 #17946093AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je moet alle sensor draden aan de massa leggen, anders krijg je die storing. Of je moet alle sensoren aansluiten, maar dan zal je ook een andere carterpan etc moeten hebben.
http://www.vvon.co.uk/forum/vectra-b-how-guides/393-tid-mid.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 november 2011 om 09:53 #17946094Volgensmij heeft Erwin hier op het forum ook dit gedaan en staat er ergens een soort van how to.
21 november 2011 om 10:44 #17946095Ik heb dit toen gebruikt werkt goed, alleen is het een grijze of een gele stekker?
en hoeveel kabels zitten erin je stekker?
ligt de stekker van de hendel er al?
kun je solderen?How to convert T.I.D to M.I.D
things you needM.I.D DISPLAY
WIPER STALK WITH BUTTONS TO CONTROL M.I.D
CONNECTOR PLUG FOR STALK IF YOURS IS NOT WIRED FOR IT (PLUG MAKES IT EASIER TO REMOVE STALK AT ANY TIME
FULLY WIRED YELLOW PLUG ( IF YOURS IS ONLY HALF WIRED AS MINE WAS )
A FEW LENGTHS OF WIREfirst of all , you need to remove steering cowling, air-vents ,light switch and speedo cluster
(i believe there is a how to on here somewhere)once you have your speedo assembly removed , you then need to remove the yellow shroud on your display plug this is done by cutting the small cable tie and then simply pulling it off
i then got the fully wired plug and removed the wires i needed to add ( i used a stanley knife to cut the plastic on the fully wired plug to keep the connectors intact )
you need to add the following wires to the following pins on your existing plug to trick the display into thinking that everything is okpin 13 Brown/Green Oil Level sensor needs to be Ground
pin 15 black/yellow brake lamp switch sensor needs to be ground
pin 16 black needs + 12v i wired this to pin 1 which is 12v battery
pin 17 green/white head/tail lamps sensor needs to be ground
pin 19 red/yellow brake lamp fail sensor needs to be ground
pin 20 brown blue coolant level sensor needs to be ground
pin 26 brown/yellow washer fluid sensor needs to be groundthe following wires need to be added to wire to the connector for stalk
Pin 21 R.Button (Brown/White ) – connect to wiper stalk extra plug. (White wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 22 F.Button (Brown/Red) – connect to wiper stalk extra plug. (Red wire)
you will need to extend this wire to reach
the last wire at plug needs to be earthed i believe its brownand the following wires need to added to enable the fuel functions etc
engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black) als je de zwarte kabelgeul boven je injectorrails open maakt zie je je injectors zitten hier moet je de 3e hebben vanaf distrubitie zijde hebben en daar de zwart/bruine kabel van.
you will need to extend this wire to reachand thats it , it sounds hard but once you get started it all seems to make sense, dont forget (YOU MUST NOT PUT YOUR KEYS ANYWHERE NEAR IGNITION WHILST STRIPPED)
Helaas in het engels maar dat kunnen de meeste hier wel.
Erwin
21 november 2011 om 19:39 #17946088erwin1987, heb je van de ombouw ook foto,s, dit lijkt mij ook wel leuk om in te bouwen. :D
gr, jac.
21 november 2011 om 21:02 #17946087AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb het in mijn vorige auto ook ingebouwd. En toen alle draden van de sensoren aan de massa gelegd. Mijn tid had een gele stekker en mijn mid een grijze. Paar draden aansluiten volgens het schema, taal om laten zetten van engels naar nederlands via mijn werk en klaar was ik!
21 november 2011 om 21:31 #17946086geen foto’s maar valt wel mee ff kijken of je stekker volledig bekabeld is.
je mag ook ff pmtje sturen.
Erwin
22 november 2011 om 17:21 #17946096ik denk dat mijn vec wel voor bekabelt is want de draden voor de cruisecontrol lagen er ook
of kan ik daar niet van uit gaan? maar als ik een mid van de sloop haal moet ik dan ook de stekker van
die sloper af knippen? want als ik het goed begrijp hebben tid en mid dus aparte stekkers.
teminste dat begrijp ik uit de uitleg hier op het forum dat een tid stekker niet op een mid scherm past.gr, jac.
22 november 2011 om 20:45 #17946097Je hebt gele en grijze stekker en volgens mij zijn alle tids geel, je móet kijken of die volledig bekabeld is en dan is het het makkelijkst om een gele mid te kopen anders als je een grijze koopt de stekker en een stuk kabels!
En bij mij was cruise ook voorbereid en mid niet.
Erwin
23 november 2011 om 19:54 #17946098okee, dan ga ik toch maar ff kijken of het er legt :)
en als ik er een heb en in bouw ben ik dan klaar of moet ik dan als nog naar de vod
om het in te laten stellen, ondanks dat hij uit een hollandse sloper komt? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.