Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Micra 1993 weer door de APK getrokken…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2014 om 21:38 #17264298
Vorige week moest ik er maar weer aan geloven, ons Micraatje die al jaren een rotte radiateurbalk vertoonde, die ik al die tijd maar goed vet heb gehouden was nu toch echt daar aan vernieuwing toe. Terechte afkeur. De dorpels had ik al een keer gedaan, vier jaar geleden de linker, vorig jaar de rechter. Helaas was ik daarbij een stukje vergeten, en de leerling keurmeester had dat natuurlijk ook ontdekt en lekker over de hele breedte van dat naadje flink er in lopen buigen met een schroevendraaier. Kom ik toch nergens in die dorpel om het weer terug te buigen om het sluitend te krijgen. Moest uiteindelijk er boven een gat boren om er in te komen met iets. Een naad die een centimeter open staat is namelijk niet te lassen in plaatwerk!! GRR!! Het uiten van mijn ongenoegen hierover resulteerde in niet veel meer dan een paar opgetrokken schouders. Volgend jaar gaat hij naar een ander voor de keuring.
Hierbij wat foto’s…
5 maart 2014 om 21:45 #18219606Valt me op dat er bij die Nissans ook niet echt veel roestbescherming in de kokers zit maar het roest toch niet zo heel hard :???:
Radiateurbalk ziet er weer netjes uit, mooi gemaakt! Wat betreft de openstaande kokerbalk, je zou er ook een (las) draad aan kunnen lassen en dan met behulp van een blokje de boel weer naar beneden trekken.5 maart 2014 om 21:59 #18219607Ja, dat viel me de eerste dorpel reparatie al op, als je bij een Kadett een blaasje op de dorpel had dan kon je van de inhoud een pallet vol met ‘de ruyter’ vlokken doosjes er mee vullen. Bij de Micra was het een heel locaal iets, een klein krokantje met een omgeving die er nog uit zag als nieuw, en nul komma nul tectyl of wax er in, al bijna 20 jaar!! Denk gewoon een klein stukje vergeten te galvaniseren ofzo… Al die Micraatjes hebben dit. En ook die voorste balk, dat hebben de Micraatjes, de Almera’s, terwijl alles verder nog rete strak er bij staat!
Tja, ik heb er over zitten wikken en wegen, heb zo wel eens een deuk op een rottige plek in een portier uitgedeukt, ringetjes er op gepikt, staafje er door en trekken maar en dan er weer af slijpen, maar het was me voor dit allemaal wat te veel moeite. Dat gaatje in de dorpel, 6mm was genoeg, zit op een plek binnen het deurrubber, en heb ik met een frumpie staal er in weer dicht gepikt en afgewerkt, zie je niks meer van…..
Oh en, alle bovenstaande foto’s, de hele reparatie, donderdag avond 8 uur begonnen, 11 uur klaar…. Niet gek denk ik zo! king:
6 maart 2014 om 21:14 #18219608Bij de Micra van mijn moeder trokken ze een paar maanden geleden zo even de eerder ‘gelaste’ delen van de dorpel af.. :shock: Daar was echt met plamuur en weet ik veel wat nog meer de dorpel aan beide kanten gerepareerd. :( Kostte me 2 dagen werk om dat weer netjes en stevig te maken. Achteraf gezien had ik beter nieuwe dorpels kunnen halen ipv ze zelf te maken. :hmmz Ene kant 80 cm vervangen andere kant ruim een meter, en op een Micradorpel is dat heel veel. ;) Nu kan hij er weer even tegenaan. :agent
6 maart 2014 om 21:21 #18219609Dat is flink inderdaad, maar dat heb je met dat soort beun ‘reparaties’. Als je iets zo ‘maakt’ dan kan je net zo goed met een auto van koeienstront gaan rijden, want binnen korte tijd is het net zo verrot, en ongeveer net zo ‘stevig’… Heb ze vaak gezien, de geplamuurde purschuim proppen, plaat over doorgerotte plaat. Vooral dat laatste, mensen die zo repareren mogen ze van mij echt stiekum een keer heel erg pijn doen! Stinkstreken zijn dat!! Hoe veel meer moeite is het nou om het even goed te doen, bovenstaande kostte mij één avondje van drie uurtjes, waar lul je dan nog over???
:wtf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.