Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Metalen deeltjes in carter aangetroffen….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 18:26 #17224811
NEE! Haal mijn C20XE carter open om de oliepomp dus te vervangen kom ik toch wel erg vervelende dingen tegen!!:cry
:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry
:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swearLijkt op een stukje zuigerveer, en een ????? Het ronde ‘knopje’ is van aluminium in elk geval…
Nou ben ik al zo zwaar door mijn budget heen dat ik echt even niet weet wat wijsheid is…:cry:cry:cry:cry
Wat is dat knopje??
Wat ik hoop wat de zuigerveer betreft, dat door dat ik 5W40 volsyntheet er in heb gegooid er vuil los is geweekt waar dat stukje door is losgekomen en dat het dus oud leed is, blok is ooit gereviseerd. Die olie werd ook binnen no time zwart… dus zou best kunnen dat er hele brokken vuil en rotzooi uit de olie kanalen los is gekomen toch?:hmmz
Zal ik nou eerst alles monteren en dan de compressie meten?
Zal ik de kop er ook af halen met alle kosten van dien die dat teweeg brengt?
Is er een andere manier om te zien of de zuigerveren in orde zijn dan alleen compressie meten?
Geeft compressie 100% uitsluitsel of kun je met zo’n afgebroken stukje zuigerveer alsnog compressie meten?
Hij liep verder goed, geen rook uit de uitlaat, bougies netjes grijze aanslag, had al eens compressie gemeten, maar geen harde waardes, was ruim boven 10 bar in elk geval…..
Alle hulp wordt ERG op prijs gesteld!:wors
:wors:wors:wors:wors:wors
16 augustus 2010 om 18:32 #17713671Oh ja, hier nog een plaatje van de krukas:
Ik zat te denken, kan misschien van onder af kijken of er groeven in de cylinder wanden zitten ergens door de zuigers één voor één naar boven te zetten?:hmmz
16 augustus 2010 om 18:42 #17713672Hoe groot is dat rond ding ongeveer?
Het komt mij in ieder geval niet bekent voor..16 augustus 2010 om 18:44 #17713673origineel gepost door de wit
Hoe groot is dat rond ding ongeveer?
Het komt mij in ieder geval niet bekent voor..Heel klein eigenlijk, ongeveer 6 à 7 mm in diameter…
16 augustus 2010 om 18:49 #17713674normaal gesproken als een zuigerveer breekt blijft hij wel gewoon op z’n “plek” zitten…. hij kan niet langs de cilinderwand en de zuiger naar het carter glijden of via een andere manier…. dus dat is hoogst waarschijnlijk oud zeer…
dat ronde dingetje komt mij niet bekend voor, het lijkt wel iets waar je deze of geen mee kan vastdraaien…16 augustus 2010 om 18:59 #17713675origineel gepost door jens276
normaal gesproken als een zuigerveer breekt blijft hij wel gewoon op z’n “plek” zitten…. hij kan niet langs de cilinderwand en de zuiger naar het carter glijden of via een andere manier…. dus dat is hoogst waarschijnlijk oud zeer…
dat ronde dingetje komt mij niet bekend voor, het lijkt wel iets waar je deze of geen mee kan vastdraaien…Dat klinkt als een hele geruststelling!:wors:wors zucht….:angel
Leek me ook al raar, het stukje is ook zo raar gebogen dat er wel enorme schade zou moeten zijn aan de cylinder wand, dan zou je toch minstens rook moeten zien uit de uitlaat? Of andere klachten, rare kleur bougies, slechte ontbranding, slecht lopen of iets dergelijks?:hmmz
Vergeef me hoor, ben best technisch, alleen nog niet heel ervaren met auto’s….:angel
16 augustus 2010 om 19:02 #17713676kan het geen onderdeel zijn van een ooit magnetische carterplug:hmmz
16 augustus 2010 om 19:43 #17713677origineel gepost door gts power
kan het geen onderdeel zijn van een ooit magnetische carterplug:hmmzals het van alu is niet..
16 augustus 2010 om 19:47 #17713678origineel gepost door Vinci
origineel gepost door jens276
normaal gesproken als een zuigerveer breekt blijft hij wel gewoon op z’n “plek” zitten…. hij kan niet langs de cilinderwand en de zuiger naar het carter glijden of via een andere manier…. dus dat is hoogst waarschijnlijk oud zeer…
dat ronde dingetje komt mij niet bekend voor, het lijkt wel iets waar je deze of geen mee kan vastdraaien…Dat klinkt als een hele geruststelling!:wors:wors zucht….:angel
Leek me ook al raar, het stukje is ook zo raar gebogen dat er wel enorme schade zou moeten zijn aan de cylinder wand, dan zou je toch minstens rook moeten zien uit de uitlaat? Of andere klachten, rare kleur bougies, slechte ontbranding, slecht lopen of iets dergelijks?:hmmz
Vergeef me hoor, ben best technisch, alleen nog niet heel ervaren met auto’s….:angel
het is gewoon onmogelijk om langs de zuiger en cilinderwand te glijden… daar is het stukje metaal gewoon te dik voor…
als je zuigerveer kapot is zou je hoogst waarschijnlijk wel compressie verlies moeten meten bij 1 v/d cilinders…misschien dat het een stukje uit je oliepomp is, overdruk ventiel bijvoorbeeld (dat ronde dingetje) het stukje gebroken metaal kan ik zo 1,2,3 ook niet opkomen…
16 augustus 2010 om 20:27 #17713679zal morgen eens kijken of ik iets kan vinden in mijn blok, wat ik hier helemaal open heb liggen, wat er op lijkt….
als ik iets vind laat ik het je wel weten:vertag
16 augustus 2010 om 20:59 #17713680lijkt wel op een bier dopje…….:D
16 augustus 2010 om 21:09 #17713681origineel gepost door TheGeneral
lijkt wel op een bier dopje…….:Dwou t net zeggen :thumbup
16 augustus 2010 om 21:09 #17713682Hey bedankt allemaal! Inderdaad lijkt het wel een stukje van de plunjer in de oliepomp ook, maar goed, daar gaat toch een nieuwe op…:vertag
origineel gepost door TheGeneral
lijkt wel op een bier dopje…….:DIk kan je garanderen dat het een karige traktatie zou zijn zo’n biertje! Misschien dat een muis er een hele slok aan heeft, maar voor een mens zou het niet meer dan een nipje zijn…:D
Die foto is erg opgeblazen wel hoor, had er eigenlijk iets naast moeten leggen…:sleeping
16 augustus 2010 om 21:45 #17713683Ok, de verhouding:
Maar het stukje ‘zuigerveer’ of wat het ook mag zijn is best redelijk dik…
Super bedankt nog voor de reacties!!:wors
17 augustus 2010 om 09:54 #17713684qua formaat ziet het er wel uit als een stukje zuigerveer, maar dat moet dan gewoon oud zeer zijn… of inwendig iets uit de oliepomp ofzo…
ik zou het verder echt niet weten.
17 augustus 2010 om 10:28 #17713685Zou je oude oliepomp eens goed nakijken. Tevens de cilinderbussen van onder. En de zuigers van onder. Mischien dat daar een stukje gietwerk van afgeknapt is.
Dat ronde ding is echt een vreemd iets.
Is dat er niet een keer in terecht gekomen toen het blok al uitelkaar lag? Met de pijlstokhouder er af zou die er prima in terecht kunnen komen.
17 augustus 2010 om 11:02 #17713686dat ronde aluminium dingetje lijkt heel erg op die gevalletjes die in/tussen de carterpakkingen zitten (of t nu c20xe of x20xev pakking is weet ik niet). Doen dienst als soort afstandhoudertjes dat je de pakking niet tever aanknijpt.
En ze vallen helaas ook wel eens uit de pakking weg ja. . .17 augustus 2010 om 11:19 #17713687En dan nu het antwoord op de alu propjes…
Van deze propjes zitten er een stuk of 8 in de (standaard?) carterpanpakking, ik denk om te voorkomen dat je de pakking helemaal plat kunt knijpen met de carterpan-boutjes.
Ze zijn heel goed te herkennen wanneer je de pakking gewoon voor je hebt liggen…
Bij het vervangen van de pakking wilen die propjes wel es los laten en in jou geval is zo’n dingetje in de pan achter gebleven.Verbaasd dat niemand van jullie de dingen herkende.
17 augustus 2010 om 13:27 #17713688euh, hallo febe :p
17 augustus 2010 om 14:16 #17713689:wors:wors:wors:wors:wors:wors
Kijk, aan jullie gasten hier op het forum heb ik al zo veel gehad! :wubLeer hier elke dag wat bij zowat! Hoop op een dag ook al dit soort dingen te kunnen beantwoorden…:thumbup
Ziet er naar uit dat het een keer allemaal heel slordig is vervangen… En ik heb de zuigerbodems en cylinders even gecheckt met een zaklamp, maar er is niets raars te zien, gewoon mooie gladde wanden…. :vertag
Zal de oliepomp als die er af is zeker ook nog even heel goed checken!:mad:
18 augustus 2010 om 10:27 #17713690dat rondje komt inderdaad uit je carterpakking, en dat andere stukje lijkt op een zuigerveer.
kijk je pakking eens na of je er geen mist, en anders is het misschien nog van een andere keer ergens blijven plakken.
als hij verder goed loopt, zou ik me daar niet zo druk over maken.
maarja, als je toch bezig bent.groeten.
9 april 2011 om 18:24 #17713691Potverdikke vandaag de kleppendeksel er weer eens af gehaald om nog een keer een nieuwe pakking er tussen te leggen kom ik dit tegen:
Een of andere dikke ring ligt gewoon los in de kop!!:o En wel op deze plek:
Iemand enig idee waar zo’n ring thuishoort?
Dit avontuur had dus al op dag één desastreus af kunnen lopen!!:fy1
9 april 2011 om 18:47 #17713692Zo te zien is mijn vorige post niet doorgekomen..
Ring komt hoogstwaarschijnlijk van een kopbout vandaan.
9 april 2011 om 20:03 #17713693is idd een onderleg ring van een kop bout is waarschijnlijk bij het vervangen van de kopbouten er af gegleden
9 april 2011 om 21:54 #17713694Dacht ik ook al, had de kopbouten nog allemaal geïnspecteerd en het zag er allemaal wel het zelfde uit, dus zal wel van de oude kopbouten geweest zijn denk ik dan….
Bedankt mannen!:thumbup
In elk geval een gerust gevoel dat het er niet meer in zwerft…:sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.