Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Met Opel-Combo de Amsterdam-Dakar rijden!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2009 om 07:17 #17212118
Okè,waar gaat dit over denk je dan.
Welnu dat zal ik even kort uit de doeken doen.
Ik heb al jaren het plan om mee te doen aan de “barrel-race”,Amsterdam-Dakar.
Dit plan legde ik kort geleden voor aan een vriend van me en die was meteen verkocht en ik kreeg dan ook een mailtje van hem dat hij wel al sponsors wist etc etc.Voor ik het wist was alles al in gang gezet en daar gaan we dan!
Bedoeling is dat we volgend jaar vertrekken.Wat vraag ik nu eigenlijk van jullie dan?
Wel das een makkelijke.
We hebben een Opel-Combo gedoneerd gekregen om deze rit mee te rijden.
En wie kan je nou beter vragen als Opel-rijdend nederland.
De vraag is dan ook of jullie ons kunnen zeggen welk onderdeel we zeker niet moeten vergeten tijdens deze rit mee te nemen,omdat ze wellicht kapot kan gaan,jullie weten beter als een van ons op welke mankemeneten we echt moeten letten,dus vertel ze ons!Daarnaast hebben we uiteraard ook nog een hoop onderdelen nodig,nu heb ik al iemand die ons wil helpen met opel-onderdelen,maar die zal ook niet aan alles kunnen komen en daar is dan de volgende vraag,zouden jullie dan in de bres willen springen om de onderdelen waar hij niet aan kan komen te sponsoren?
Gelukkig vertrekken we pas volgend jaar,maar we willen dan ook erg goed voorbereid op weg gaan met de Opel-Combo!Mochten jullie als Forum willen doneren dan kan dat uiteraard ook!
Wij plaatsen dan een sticker,mits jullie die hebben van het forum,op de wagen en zo maken we dan gratis reclame voor jullie forum over de halve werled,daarnaast vergaren jullie uiteraard eeuwige roem en een gulden knipoog!! :thumbupMeer info over wat we gaan doen vind je o.a. op http://www.amsterdamdakar.nl
Kijk ook even op http://www.commerwel.nl hier is tevens een lijst te vinden met spullen die we nog nodig hebben.Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite en inzet.
Dries en Team Commerwel
14 september 2009 om 15:15 #17522818als je een corsa combo diesel hebt,neem dan sowieso een dynamo mee……..
14 september 2009 om 19:01 #17522819Ha kijk daar komen de eerste tips al binnen lopen,super,bedankt voor je tip :thumbup
14 september 2009 om 21:07 #17522820Heb geen tips, maar vind het een geweldig idee om te doen :D
Houd je ons verder op de hoogte van de weg naar de tocht, en natuurlijk een verslag na de tocht ;)
14 september 2009 om 21:21 #17522821Als eerste, een geweldig idee !!!!! veel succes !
Is het ook de bedoeling om de combo achter te laten in Afrika ???Ik weet maar 1 iemand op dit form die een combo van binnen en van buiten kent, en dat is “wim-v6”
misschien moeten jullie contact met hem opnemen….14 september 2009 om 21:44 #17522822De belangrijkste vraag is dan uiteraard, wordt het een diesel of benzine? Ik hoop voor je het eerste, dat zijn vrijwel probleemloze blokken.
15 september 2009 om 08:01 #17522823Hey hallo mensen.
Wat gaaf dat jullie het al even gaaf als ons vinden.
Onze bevindingen zijn o.a. te volgen op http://www.commerwel.nl
We rijden idd met een diesel ernaartoe en de wagen word daar geveild voor het goede doel.
Ik zal Wim-v6 eens een berichtje sturen,bedankt voor de tip!:thumbup
15 september 2009 om 08:18 #17522824Mja ik heb geen verstand van combo’s. maar lijkt me makkelijk denk ik om sowieso diverse filters enzo mee te nemen. Het kan er nogal aardig stoffig aan toegaan.
15 september 2009 om 10:47 #17522825De Isuzu 1.7 diesel dus. Oersterke blokken zijn dat. Behalve een extra v-snaar kan ik me niet iets bedenken dat zomaar kapot zou gaan. Je kunt eventueel wat vloeibare pakking en gereedschap meenemen voor het geval dat er iets is met de thermostaat, die kun je dan gewoon eruit halen en eruit laten, kan ook geen kwaad.
Het blok in mijn corsa heeft al meer dan 3.5 ton gelopen :)15 september 2009 om 13:22 #17522826Hey kijk eens aan,alweer goeie tips :thumbup
@ Astraman :
Overigens was mijn plan om panty`s mee te nemen voor zodra we de sahara inrijden,dat we dan een panty over de luchfilter trekken,is toch extra bescherming tegen de stof hè :D
Maar een extra filtertje gaat wel mee ja.@ Hacula :
Dat klinkt mij als muziek in de oren,blokken die lekker lopen blijven!Ik heb wel nog ergens vernomen,maar zeggen jullie maar of het kolder is of niet,dat het koelsysteem wel eens te wensen over laat.We gaan tenslotte wel de sahara in en daar zal het wel akelig warm worden ook!
15 september 2009 om 15:40 #17522827Cool, ik heb een soort gelijk iets gedaan in 2007. Met het project Go For Africa.
Ik heb alleen niet met een Opel gereden, maar met een Daihatsu Rocky.
Nu ken ik niet zo goed de zwakke plekken van een Opel Combo, maar wel de zwakke plekken van vrijwel alle auto’s die meededen :P
Neem zeker genoeg reservewielen mee, zeker de 2WD reden regelmatig een band kapot. En een paar extra binnenventielen, door zand of hitte of weet ik veel, begon die bij een wiel van ons te lekken, waardoor we iedere dag onze band moesten oppompen.
Kijk het koelsysteem heel goed na, zet er des noods en grotere radiateur in. Koelproblemen is de grootste issue daarzo. 1 ding wat je niet wil is door de Sahara rijden met de verwarming aan en de blower op standje 3 ;)
Mocht je overigens nog vragen hebben die niet auto gerelateerd zijn, dan kan ik je daar ook mee helpen.
15 september 2009 om 16:28 #17522828kan je niet een oliebad luchfilter ergens vandaan toveren (4×4 zaak oid.)
deze pas maken op de Combo, zo heb je nagenoeg GEEN kans op stof in het inlaat traject.
Zwakke punten van deze motor:
– Dynamo
– Startmotor
– Olie lekkage (gewoon bijvullen)
– Verstoppen radiateur (evt nieuwe erin voor vertrek)
– Zou wel kijken hoever de distributie riem is, anders deze ook vervangen.> misschien een optie om de tank IN de auto te leggen, kan die niet lek slaan.
Willem
16 september 2009 om 19:02 #17522829Hey, geweldig dat jullie daar ook aan mee doen:thumbup
Een goeie kennis gaat daar ook aan mee doen, ze rijden
alleen dan niet met een Opel maar met een Mitsubishi Pajero.
Je zal hem wel zien als jullie naar de barreldag in rotterdam gaan.Dit is hun site http://www.ossies2dakar.nl
Veel succes met het avontuur dat jullie gaan beleven.
Groetjes Mantaboy1976.16 september 2009 om 19:52 #17522830Mischien een plaat onder de carterpan langs…..
Als bescherming voor de gaten en kuilen!!!De boel een beetje ophogen zal dan ook niet verkeerd zijn denk ik, vooral omdat er ook een hoop spul mee gaat?
16 september 2009 om 22:02 #17522831De radiateur van de diesels zijn al vrij fors, alleen de airco versies van de corsa b hebben een grotere radiateur (scheelt 5 cm in de breedte).
Je kunt eventueel het deel wegslijpen achter de kentekenplaat, hieronder een foto van een combo die dat ook heeft. Hij heeft dat gedaan voor zijn intercooler die erachter zit.
De ‘warmste’ ervaring die ik heb:
Buitentemperatuur boven de 30 graden in frankrijk. Volgepakte auto met hellingen e.d. kwam ik niet boven de 92 graden uit. Dit bij een snelheid van tussen de 90 en de 140, als je zachter rijd heb je natuurlijk minder rijwind waardoor hij warmer zal worden.
Ik zou in ieder geval een schakelaar inbouwen om de ventilator handmatig aan tekunnen zetten. Deze kun je natuurlijk zwaarder uitvoeren of er 2 plaatsen als je de ruimte ervoor kunt vinden.Kijk ook even de koelslangen na op (haar)scheurtjes, ik heb al 2 keer gehad dat er een slang klapte van ouderdom. Misschien kun je je laten sponsoren door een ‘tuningbedrijf’ met silicone slangen.
Ik heb bijvoorbeeld de slangen rondom het thermostaathuis vervangen voor silicone slangen.
Een daarvan kun je zien op deze foto boven de versnellingsbak. (dus niet die grote blauwe rechtsonderin, die is van de turbo).17 september 2009 om 14:38 #17522832Hey mensen,alweer bedankt voor jullie inzet en tips.
Zijn er eventueel mensen bij die wat van de onderdelen zouden willen doneren?
Zoals :
– Dynamo
– Startmotor
– koelslangenGroetjes Dries en Team Commerwel
21 september 2009 om 05:18 #17522833gisteren de Combo gehaald.
Wat een geweldige bak zeg!!
De plannen van reconstructie zijn dan ook al geboren.
Bed binnen bijvoorbeeld!
Douche eraan.
Dat soort dingen.we kunnen nog een aantal dingen gebruiken zoals :
– Dynamo
– Startmotor
– koelslangen
– Voorruit
– klepdekselpakkingWie o wie wil dit of een enkel onderdeel ervan doneren?
Of weet iemand die bereid is dat te doen?Alvast bedankt mensen! :thumbup
21 september 2009 om 05:29 #17522834Om meer bodemvrijheid te creeren, kan je ook hogere banden monteren. Heb ermee geexperdimenteerd, met me Astra station, vanwege de drempels hier in Renkum. Was toch een behoorlijk succes….
3 oktober 2009 om 17:21 #17522835Ik wil jullie toch even een grappig detail laten weten.
Ik vraag op een Opel forum om onderdelen te doneren en goeie tips.
De tips hebben we zeker gekregen waarvoor enorme dank!
Die steken we in onze binnenzak en nemen ze mee.
Echter de opel onderdelen beginnen nu dus via een engels klein wagentje forum binnen te lopen,hahahah.
How about that!:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.