Met hoge toeren schakelen (astra H)

Forumindex Forums Modellen Astra Met hoge toeren schakelen (astra H)

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235310
    chieltjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2012

      Beste,

      Even een vraagje omdat ik gwn benieuwd ben.

      Als ik met mijn astra H een keer in de toeren jaag(IN HET ROOD)
      heb ik problemen met zn 3e versnelling. alle versnellingen gaan goed behalve naar zn 3.
      meer mensen die dit hebben?

      Is dit omdat de overbrengen gwn niet lekker werkt op hoge toeren?

      Zit bijna nooit in het rood maar was gwn even aan het denken wat dat mechanisch nou kon zijn alleen in die versnelling en alleen bij hoge toeren.

      is een z18xe btw:)

      #17850876
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Wat gebeurt er dan als je in drie wit zetten? Ik weet niet of het wat uitmaakt maar ik rij diesel en daar voel ik soms trillingen in de derde versnelling, gaat er ook soms moeilijk in. Jaag em ook in het rood in z’n drie maar gevolg is niks (nog) hoop ik. Ik heb toen gewoon per 1000 toeren gedaan om te kijken of er niks aan de hand was.

        #17850877
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Krijgt m er moeilijk in denk ik.

          Lang leven de Hydraulische koppeling, deze heeft iets vertraging.

          willem

          #17850878
          chieltjuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2012

            idd krijg hem er niet in(zeker als ik sporttief schakel ga ik dan van zn 2 naar zn vrij:P:)

            maar met de koppeling en dan alleen 3e versnelling?

            #17850879
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Mijn probleem is dat ik em soms moeilijk in z’n drie krijg. Soms gaat het goed soms hangt het en krijg ik em er duwend hakend en krakend in. Alleen drie trilt bij mij en dat is zo irrtant as ik uit laat lopen. :hmmz

              #17850880
              chieltjuh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                volgens mij is de 3 gwn de zwakste verhouding kwa tandwielen ofzo.
                terug in in zn 1 trouwens ook (moet je echt bijna voor stilstaan).

                Waarschijnlijk zijn het gwn iets mindere versnellingsbakken:P

                (las op een engels forum dat iemand met een turbo gemonteerd op zijn 1.8 die het ook al zei: sinds mn turbo vreet mn blok versnellingsbakken dus bakken kunnen niet heel veel hebben:P)

                voor mij is het geen probleem ik rij toch bijna nooit in het rood:) en dus schakeld hij prima:)

                #17850881
                Jefkere
                  Lid sinds:
                  6 August 2011

                  @chieltjuh wrote:

                  terug in in zn 1 trouwens ook (moet je echt bijna voor stilstaan).

                  Dat “kwaaltje” hebben alle bakken in een H denk ik hoor…

                  #17850882
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    citroen ook, de diesel tenminste sowieso

                    #17850883
                    Tusk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 January 2009

                      @Jefkere wrote:

                      @chieltjuh wrote:

                      terug in in zn 1 trouwens ook (moet je echt bijna voor stilstaan).

                      Dat “kwaaltje” hebben alle bakken in een H denk ik hoor…

                      heb ik geen last van.. Alleen als het heel koud is gaat ie tijdens het starten wat stroever in z’n 1 of achteruit. Anders altijd zo soepel als een tiet!

                      #17850884
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @Jefkere wrote:

                        @chieltjuh wrote:

                        terug in in zn 1 trouwens ook (moet je echt bijna voor stilstaan).

                        Dat “kwaaltje” hebben alle bakken in een H denk ik hoor…

                        Als het goed is alleen de ”kleine” bakkies (F13 t/m F20), Die hebben dat al vanaf de allereerste van dit type bakken..

                        De Getrag zusjes (F23 M20 M32 F40) kan je vaak gewoon met dik 60 nog naar 1 schakelen zonder geweld te gebruiken..

                        3e versnelling is vaak wel de zwakste bij de Getrag bakken

                        Willem

                        #17850885
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Ik zelf rij een Astra G 2.0 16V DI (X20DTL) weet niet welke bak ik heb maar om de versnelling in de 1 te krijgen moet ik ook bijna stil staan. Volgens mij hebben alle OPels dat wel. Is toch een bescherming van de bak zelf. De 1 is eigenlijk alleen nodig bij stilstand toch. Maar het kan soms zeer vervelend zijn. Want in de 2 pakt hij dan net niet lekker genoeg om als de auto nog redelijk rolt zeg maar. Vooral bij een rotonde kan het erg vervelend uitkomen. ;)

                          #17850886
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            Agh die probleem in z’n één krijgen en achteruit ken ik ook wel, heb soms echt de neiging om een stoot te geven, pas na 3 keer proberen krijg ik deze in achteruit. Snap gewoon niet wat er kan hangen :swear Het is irritant als je achteruit wilt inparkeren. Staat een rij aan auto’s achter je te wachten krijg je de versnelling niet in achteruit. Hun maar denken wat doet deze maloot nou beetje chillen op de weg met z’n astratje:wtf Één is niet zo zeer relevant bij mij maar achteruit en derde wel.

                            #17850887
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              @Dolby wrote:

                              Ik zelf rij een Astra G 2.0 16V DI (X20DTL) weet niet welke bak ik heb maar om de versnelling in de 1 te krijgen moet ik ook bijna stil staan. Volgens mij hebben alle OPels dat wel. Is toch een bescherming van de bak zelf. De 1 is eigenlijk alleen nodig bij stilstand toch. Maar het kan soms zeer vervelend zijn. Want in de 2 pakt hij dan net niet lekker genoeg om als de auto nog redelijk rolt zeg maar. Vooral bij een rotonde kan het erg vervelend uitkomen. ;)

                              dat ligt er ook maar net aan welke bak je hebt.. als die sync is kan het allemaal wel.
                              ik krijg em zelfs rollend vooruit nog wel in ze achteruit.

                              #17850888
                              OscaR-16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 May 2009

                                @dion87 wrote:

                                @Dolby wrote:

                                Ik zelf rij een Astra G 2.0 16V DI (X20DTL) weet niet welke bak ik heb maar om de versnelling in de 1 te krijgen moet ik ook bijna stil staan. Volgens mij hebben alle OPels dat wel. Is toch een bescherming van de bak zelf. De 1 is eigenlijk alleen nodig bij stilstand toch. Maar het kan soms zeer vervelend zijn. Want in de 2 pakt hij dan net niet lekker genoeg om als de auto nog redelijk rolt zeg maar. Vooral bij een rotonde kan het erg vervelend uitkomen. ;)

                                dat ligt er ook maar net aan welke bak je hebt.. als die sync is kan het allemaal wel.
                                ik krijg em zelfs rollend vooruit nog wel in ze achteruit.

                                zonder te knarsetanden? :jerry

                                #17850889
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @OscaR-16v wrote:

                                  @dion87 wrote:

                                  @Dolby wrote:

                                  Ik zelf rij een Astra G 2.0 16V DI (X20DTL) weet niet welke bak ik heb maar om de versnelling in de 1 te krijgen moet ik ook bijna stil staan. Volgens mij hebben alle OPels dat wel. Is toch een bescherming van de bak zelf. De 1 is eigenlijk alleen nodig bij stilstand toch. Maar het kan soms zeer vervelend zijn. Want in de 2 pakt hij dan net niet lekker genoeg om als de auto nog redelijk rolt zeg maar. Vooral bij een rotonde kan het erg vervelend uitkomen. ;)

                                  dat ligt er ook maar net aan welke bak je hebt.. als die sync is kan het allemaal wel.
                                  ik krijg em zelfs rollend vooruit nog wel in ze achteruit.

                                  zonder te knarsetanden? :jerry

                                  Ja, Zonder te knarsetanden..

                                  De Getrag bakken hebben een Gesynchroniseerde achteruit vernelling, en een Z20LET gebruikt een F23 Getrag bak..

                                  Van Mijn Vectra-B 2.5 V6 is dit een F25 Getrag bak, deze krijg je vrij makkelijk in zijn 1, zelfs als je nog boven de 60km/u zit, ook de achteruit is gesynchroniseerd..

                                  Getrag 5 bakken, zijn te herkennen aan dat de R rechtsachter zit, en niet linksvoor..

                                  Onder de diesel van Dolby zal wel een F18bak zitten, R zit dan linksvoor..

                                  Die bakken schakelen moeilijk terug naar 1 als je rolt, en kraken bij rollend in R schakelen..

                                  Willem

                                  #17850890
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    @Willem, bedankt voor de informatie hierboven. Maar mijn 2.0 16V DI (X20DTL) heeft de R rechtsachter zitten zeg maar op positie 6 ;). Maar om hem in de 1 te krijgen moet ik zo goed als stil staan. Soms erg vervelend als je net nog aan het rollen bent.

                                    #17850891
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Okeej, Synchro versleten, of Pook versleten, zit er veel speling op de pook???

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.