Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Met een schroefset onder je auto door belgie rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2014 om 20:07 #18243857
Ja als je sarcasme goed toepast is het grappig. Tot die tijd… Ben je geen uitleg schuldig. Je schijnt t allemaal goed te weten dus have fun met het bedenken van de oplossing.
22 juli 2014 om 20:19 #18243858Jij vind het nodig om rare opmerkingen te maken, om vervolgens nu geen uitleg ‘schuldig’ te zijn.
Als ik het zo verkeerd zie in jou ogen, dan hoor ik ook graag waarom.Tevens vraag ik me af waar ik een oplossing voor moet bedenken.
Je laat me wel met een boel vragen achter :cry
22 juli 2014 om 20:31 #18243859Ben zelf van de regio Antwerpen en rij zelf ook een verlaagde auto met een schroefset en in veel gevallen valt het op de grotere wegen nog mee maar als je in kleine straatjes komt is het inderdaad opletten geblazen. Vooral in wijken waar ze veel vluchtheuvels hebben. Sommige mensen met originele wagens schrapen zelfs de onderkant van de wagen en dat met 20 km/u.
Regio’s zoals Zandvliet, Essen, Kalmthout en Nieuwmoer zijn ook geen lachertje om door de zijwegen te rijden met je wagen door de afhellende kasseien-/ zandwegen langs beide kanten. Maar daar moet je inderdaad veel rustiger rijden als op de grotere hoofdbanen.Ik kan je vertellen dat mijn wagen op de nationale minimumhoogte staat van 11 cm van de grond en in wijken van Antwerpen en Ekeren problemen heb met vluchtheuvels zelfs met 5 km/u. Dit gewoon omdat de wegen niet conform de wetgeving zijn. Heb je wat aan te merken of heb je schade, kan je altijd naar de stad wijzen maar heb in het verleden al geleerd dat je daar niet van kan winnen.
23 juli 2014 om 09:31 #18243860Mayhem heeft gelijk; laag rijden is opletten. Vooruit kijken en het wegdek scannen, kijken voor oneffenheden en er effectief omheen sturen. Als dat niet kan; snelheid eruit.
Ik heb een tijd met 2cm grondspeling rondgereden (static) en zelfs dat kan goed gaan als je gewoon goed oplet.
23 juli 2014 om 10:57 #18243861@mayhem wrote:
2 zaken..
Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.
Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.
Sorry hoor. Jammer dat ik bepaalde berichten moet lezen, waarvan ik denk waar gaat het over.
Je hebt het over anticiperen. Ik rij in een land waar ik hoogstens 1x per jaar door heen rij. De lokale inwoners zelf lukken het niet altijd om te anticiperen. Over anticiperen gesproken, ik kan niet elke hobbel of elke gat gaan ontwijken of goed inschatten, er rijden nou eenmaal andere weggebruikers. Als ik de gehele rit moest gaan letten op het wegdek dan had ik allang al ongelukken veroorzaakt.
Ik vertel enkel mijn ervaringen. als je dan zo een kansloze figuurtje krijgt zoals mayhem die zegt dat ik niet kan rijden, dan vraag ik me wel is af of jij mij kent laat staan samen met mij in de auto gereden hebt. Rotterdam kun je niet vergelijken met België. Ik snap zowizo die achterlijke vergelijking niet. Blijkt maar weer met wat voor achterlijke figuur ik te maken heb. Ik woon in Rotterdam dus op een gegeven moment ken ik zowat alle kuilen en hobbels en noem het maar op.
ps. Reageer de volgende keer gewoon niet als je niet iets nuttigs te zeggen heb.
alvast bedankt.
Mvg.
23 juli 2014 om 14:02 #18243862Ik zou hem een dagje in een gemiddeld engels dorpje laten rijden. Daar is België nog een gladgeschoren jeweetwel bij
23 juli 2014 om 15:35 #18243863Of je rijd te langzaam… Klinkt heel raar, maar de meeste auto’s met stugge vering vind ik lekkerder rijden bij 160 dan bij 120. Nu heb je daar op de openbare weg natuurlijk vrij weinig aan omdat dat “niet mag”.
Ik denk dat het grootste probleem in de kwaliteit dempers zit. En daarin is helaas duurder vaak beter. Momenteel onder een auto ook die goedkope rommel zitten en het is gewoonweg niet te vergelijken met koni, bilstein en weitec (de enige merken waar ik zelf ervaring mee hebt, en dus mn mening over heb) Natuurlijk zijn er nog tal andere/betere merken dempers te vinden.
Daarnaast is belgie inderdaad een waardeloos land als het om wegen gaat.
23 juli 2014 om 17:39 #18243864@gose91 wrote:
Ik zou hem een dagje in een gemiddeld engels dorpje laten rijden. Daar is België nog een gladgeschoren jeweetwel bij
Daar moet ik je volledig gelijk in geven. Heb er 2jr iedere week mogen vertoeven. En dat wegen net is op veel plaatsen echt om te janken. Daar is belgie niets bij.
23 juli 2014 om 19:04 #18243865@Shane_Astra_g wrote:
@mayhem wrote:
2 zaken..
Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.
Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.
Sorry hoor. Jammer dat ik bepaalde berichten moet lezen, waarvan ik denk waar gaat het over.
Je hebt het over anticiperen. Ik rij in een land waar ik hoogstens 1x per jaar door heen rij. De lokale inwoners zelf lukken het niet altijd om te anticiperen. Over anticiperen gesproken, ik kan niet elke hobbel of elke gat gaan ontwijken of goed inschatten, er rijden nou eenmaal andere weggebruikers. Als ik de gehele rit moest gaan letten op het wegdek dan had ik allang al ongelukken veroorzaakt.
Ik vertel enkel mijn ervaringen. als je dan zo een kansloze figuurtje krijgt zoals mayhem die zegt dat ik niet kan rijden, dan vraag ik me wel is af of jij mij kent laat staan samen met mij in de auto gereden hebt. Rotterdam kun je niet vergelijken met België. Ik snap zowizo die achterlijke vergelijking niet. Blijkt maar weer met wat voor achterlijke figuur ik te maken heb. Ik woon in Rotterdam dus op een gegeven moment ken ik zowat alle kuilen en hobbels en noem het maar op.
ps. Reageer de volgende keer gewoon niet als je niet iets nuttigs te zeggen heb.
alvast bedankt.
Mvg.
Ondanks dat vind ik het van jullie beide toch niet helemaal correct. Want voor een deel heeft die een punt. Anticiperen en als je daardoor ongelukken veroorzaakt. Ehm dan denk ik niet dat je weet wat anticiperen is.
23 juli 2014 om 19:05 #18243866Overigens mijn advies, goedkoper zooi eronderuit. En orgineel terug of dure zooi eronder.
23 juli 2014 om 19:07 #18243867Weet je trouwens of het gas gedempte dempers zijn of olie gedempte? Een olie gedempte dempt maar gaat langzaam weer terug naar zijn positie, maar een gasveer wil meteen weer terug naar zijn positie. Hoeveel dempweg heb je nog over? aantal mm dat de glimmende pen nog uit de demper steekt?
23 juli 2014 om 19:45 #18243868verlagen is niks anders als je veerweg verkorten.
bij een schroefset draai je onderste bevestiging van je veerweg.
wat blijft is de lengte van je schokbeker en dat is niks anders als een zuiger in een met olie gevulde buis.
heb je nu je auto op standje sneeuwploeg staan dan zit zit de zuiger als bijna onder in de buis en is dus geen ruimte om te bewegen.nu is het door jou gemonteerde merk niet echt een A merk.
als je een beetje comfort wilt over houden dan kun je beter eibach veren en bilstein dempers monteren.
en dan een verlaging dan slechts 4cm verlagen.en in de autosport maken ze geen onderdelen voor comfort een wiel wat in de lucht hangt kan niet sturen of aandrijving overbrengen
23 juli 2014 om 20:05 #18243869Ondanks dat vind ik het van jullie beide toch niet helemaal correct. Want voor een deel heeft die een punt. Anticiperen en als je daardoor ongelukken veroorzaakt. Ehm dan denk ik niet dat je weet wat anticiperen is.
Haasje,
Eve iets verder denken. Stel je voor ik zie een naderende gat of hobbel e.d. In het wegdek. Ik wil deze ontwijken, maar ik zie dat er naast mij een auto nadert, dus opzij kan ik niet. Of er rijd een auto vlak achter mij, dan kan ik niet ineens op me rem gaan staan. Ik anticipeer dan op die situatie en kies ervoor niet op me rem te staan of ineens een uitwijk manoeuvre te maken, want ja ik kan hierdoor toch een ongeluk veroorzaken als ik plotseling opschuif of rem. Dan neem ik die klap maar voor lief.
Dus ik denk dat jij niet helemaal weet wat anticiperen is, of ik was niet helemaal duidelijk.
Het ging mij om het feit dat meneertje aangaf dat ik niet kan rijden. En dat ik moet anticiperen in het verkeer. Terwijl hij mij niet kent of in de auto heeft gezeten bij mij. Nogmaals je kan niet constant je ogen op de wegdek houden en alle gaten omzeilen, er zijn ook andere weggebruikers waar er rekening mee gehouden dient te worden
23 juli 2014 om 20:13 #18243870@Haasje17 wrote:
Weet je trouwens of het gas gedempte dempers zijn of olie gedempte? Een olie gedempte dempt maar gaat langzaam weer terug naar zijn positie, maar een gasveer wil meteen weer terug naar zijn positie. Hoeveel dempweg heb je nog over? aantal mm dat de glimmende pen nog uit de demper steekt?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor dempers het zijn. Budget laat het helaas niet toe een deftige schroefset te halen. Hoeveel dempweg, geen idee. Enige wat ik weet is dat ik achter nog een mm of 5 over heb en voor nog ruim voldoende. Mijn banden(17inch) 2154017 vallen niet binnen de wielkasten. Ik kan krap 1,5 vinger tussen de wielkast en band zetten.
23 juli 2014 om 20:19 #18243871@theunm wrote:
verlagen is niks anders als je veerweg verkorten.
bij een schroefset draai je onderste bevestiging van je veerweg.
wat blijft is de lengte van je schokbeker en dat is niks anders als een zuiger in een met olie gevulde buis.
heb je nu je auto op standje sneeuwploeg staan dan zit zit de zuiger als bijna onder in de buis en is dus geen ruimte om te bewegen.nu is het door jou gemonteerde merk niet echt een A merk.
als je een beetje comfort wilt over houden dan kun je beter eibach veren en bilstein dempers monteren.
en dan een verlaging dan slechts 4cm verlagen.en in de autosport maken ze geen onderdelen voor comfort een wiel wat in de lucht hangt kan niet sturen of aandrijving overbrengen
Ja ben ik met je eens. Gelukkig staat schroefset niet helemaal op laagste stand anders was het geen doen :jerry . Ik heb hiervoor met ap veren 40/30 gereden. Dit reed geweldig! Alleen was ik het zat nog zo hoog op de poten te staan. Toen maar gekozen voor ta technics. Alhoewel de wegligging goed is, is het in sommige situaties toch te stug. Als ik een bak vol geld had, dan had ik allang die ta technics meuk eronderuit gehaald. En een setje gehaald waar comfort gewoon wat beter is.
De bedoeling van deze topic was de ervaringen van andere mensen met een schroefset die door België rijden. Voornamelijk mensen zonder schroefset reageerde errop en die klaagde al steen en been :jerry
23 juli 2014 om 20:24 #18243872@vluggejaapie wrote:
Of je rijd te langzaam… Klinkt heel raar, maar de meeste auto’s met stugge vering vind ik lekkerder rijden bij 160 dan bij 120. Nu heb je daar op de openbare weg natuurlijk vrij weinig aan omdat dat “niet mag”.
Ik denk dat het grootste probleem in de kwaliteit dempers zit. En daarin is helaas duurder vaak beter. Momenteel onder een auto ook die goedkope rommel zitten en het is gewoonweg niet te vergelijken met koni, bilstein en weitec (de enige merken waar ik zelf ervaring mee hebt, en dus mn mening over heb) Natuurlijk zijn er nog tal andere/betere merken dempers te vinden.
Daarnaast is belgie inderdaad een waardeloos land als het om wegen gaat.
Ik ben dan ook echt benieuwd, hoe bijvoorbeeld een ap setje rijd of kw. De duurdere merken zeg maar. Mijn theorie is dat als de auto laag wordt geschroefd het vanzelfsprekend stugger word om aanlopen te voorkomen. Ik heb er verder geen verstand van. Maar het zal wel te maken hebben met de ingaande beweging en de uitgaande van de schokdemper.
Het zal waarschijnlijk een wereld van verschil zijn met de duurdere setjes.
23 juli 2014 om 20:27 #18243873KW is beetje afhankelijk van welk type set je eronder hebt. Maar dat is echt stukke beter als wat je nu hebt.
23 juli 2014 om 20:31 #18243874Maar wat maakt een schroefset dan comfortabeler? Stel je voor ik zet me ta technics 7cm lager en die kw variant(1tje die niet in hardheid versteld kan worden) net zo laag. Beide schroefsets worden stugger om aanlopen te voorkomen. Wat zorgt dan voor meer comfort?
23 juli 2014 om 20:40 #18243875Ik ben al heel wat door belgie gereden, met al mijn opels die ik tot nu gehad heb.
Zowel binnendoor als op de autostrade.
Ik mag wel zeggen dat de wegen niet denderend zijn, en een lipje over de grond komt wel eens voor.Dat is trouwens in duitsland nog erger als je goed van de doorgaande wegen afgaat.
Ik heb dus wel met verlaagde auto’s door België gereden, echter alleen met KW en KONI sets eronder.
Geen klappen van het slaan van de dempers gehad eigenlijk.
Comfort is uiteraard minder, maar dat is boj de Vectra-B caravan al niet heel prettig, die is van zichzelf akelig stug namelijk (voor Monroe reflex (dubbelwerkend) oem vervangings schokbrekers met 2cm lager vooveren van een i500.
Achter een rigineel verzwaarde veer / schokbreker combinatie (schokbrekers code JN).Velen klagen over België.
Dan zijn ze nog niet ten (noord)oosten van duitsland geweest.Daar is het zelfs voor de Vrachtagen niet leuk.
De Supersingels voorop onze DAF hebben daar heelwat de spatkappen gekust. Iets wat in België niet of nauwelijks is voorgekomen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
23 juli 2014 om 20:53 #18243876AnoniemLid sinds:
1 January 1970Persoonlijk heb ik niets tegen iemand die zijn ” blik” verlaagd met of hoe dan ook…..maar toch heb ik mijn bedenkingen bij al dat “verlagen”.
Ieder gezond redenerend mens beseft terdege dat de Heren Constructeurs er alles aan doen om een auto, de best mogelijk (en nu komt het) NEUTRALE afstelling te geven aangaande het onderstel/vering etc….Vele vergeten dat een auto NIET uitsluitende gemaakt wordt om in één bepaald land of wegdektype te functioneren! Indien men aan dat geheel van afstelling, waar vele mensen dagen/maanden, aan bezig zijn geweest om een redelijk weggedrag te bekomen, weet je al bij voorbaat dat, als men er aan sleutelde voor welke reden dan ook…. er bepaalde dingen niet echt goed gaan functioneren of in het voorgestelde geval…schrapen etc…zal voorkomen.
Ieder staat natuurlijk vrij om, met zijn “Blik” te doen wat hij/zij er leuk aan vindt. Of men er nu bijwijzen van spreken, luchtvering onder plaatst en de echte Lowrider wil zijn….Het blijft een feit dat je met een verlaagde/aangepaste ophanging NIET op elk wegdek NORMAAL kan rijden. Simpel gesteld, je bent op één of ander manier soms zelfs een obstakel op de openbare weg! Want U/men zal genoodzaakt zijn om bij bv: die klote verkeerdrempels, deze op een niet reglementaire manier te nemen.(lees, schuin op en af rijden om geen stukken te rijden). Op een in slechte staat verkerend wegdek, gaat men dan weer extreem traag rijden etc….Geen echt ideale situatie voor andere verkeersdeelnemers….want nu bent U dat obstakel opnieuw. Dit kan leiden tot verkeersagressie door ongeduldige verkeersdeelnemers (veronderstel dat dit in Nederland al even gangbaar is als in Belgistan). de toestand van de openbare wegen is inderdaad nogal zorgwekkend te noemen in België, daar zijn we ons allen meer dan van bewust, helaas wordt er weinig of niets gedaan door onze lieftallige en als goede huisvader werkende Overheid (aheum???). Weet echter wel, indien U/men…het slachtoffer wordt van een ongeval en dit wil afschuiven op de “Staat”….je bij voorbaat al NUL op je request gaat krijgen…want zij die het gaan controleren zien direct dat het betrokken Vtg…NIET conform het gelijkvormigheidsattest is. ook al worden veranderingen dan wel toegestaan door onze “Keuringsdiensten”, bij een ongeval verschuilen de Verzekeraars en Overheid zich achter de NIET CONFORMITEIT van je machine!!!!
Stel nu dat men een ongeval veroorzaakt door het anticiperen (vermijden van bv drempel of put etc…)….houdt je hart dan maar extra vast, want U zal niet alleen voor de aangerichte schade mogen opdraaien (en hopelijk bleef het dan bij materiële schade alleen), maar U wordt automatisch vervolgd door het “Gerecht”, wegens zware fouten t.o.v. van de wegcode. Dan mag je “dag” zeggen tegen dat geliefde “roze papiertje” voor erg lange tijd :hmmz
Het is een beetje gek systeem, maar zo werkt het nu éénmaal :( .Als ex R&D Ing. weet ik degelijk waarover ik hier spreek…..heb ontelbare maal voor nieuwe modellen een set up gemaakt voor onderstellen en ken terdege de gevaren die verbonden zijn aan “verlagen” van auto’s. De hele geometrie klopt gewoon niet meer en dat leidt in het ergste geval tot een bericht in één of ander lokale krant….als het eens deftig misgaat. Is dat het waard????
Vergeef als dit “hard-ruw en ongenuanceerd” overkomt, maar denk tweemaal na voor U gaat rotzooien met de zorgvuldig gekozen geometrie van je wagen!!!Anticiperen,
Ja dus….maar met verstand dan maar ;)23 juli 2014 om 20:54 #18243877AnoniemLid sinds:
1 January 1970@wim-v6 wrote:
Ik ben al heel wat door belgie gereden, met al mijn opels die ik tot nu gehad heb.
Zowel binnendoor als op de autostrade.
Ik mag wel zeggen dat de wegen niet denderend zijn, en een lipje over de grond komt wel eens voor.Dat is trouwens in duitsland nog erger als je goed van de doorgaande wegen afgaat.
Ik heb dus wel met verlaagde auto’s door België gereden, echter alleen met KW en KONI sets eronder.
Geen klappen van het slaan van de dempers gehad eigenlijk.
Comfort is uiteraard minder, maar dat is boj de Vectra-B caravan al niet heel prettig, die is van zichzelf akelig stug namelijk (voor Monroe reflex (dubbelwerkend) oem vervangings schokbrekers met 2cm lager vooveren van een i500.
Achter een rigineel verzwaarde veer / schokbreker combinatie (schokbrekers code JN).Velen klagen over België.
Dan zijn ze nog niet ten (noord)oosten van duitsland geweest.Daar is het zelfs voor de Vrachtagen niet leuk.
De Supersingels voorop onze DAF hebben daar heelwat de spatkappen gekust. Iets wat in België niet of nauwelijks is voorgekomen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Inderdaad, in het voormalig Oostblok is de wegentoestand gewoon….pure horror soms :shock:
23 juli 2014 om 21:11 #18243878Dat aangepaste auto’s op de snelweg irritant zijn, ben ik het helemaal mee eens. Maar als zo’n tjappie met zn Tupperware golf bij een verkeersdrempel staat de klooien kan ik alleen maar genietend toekijken
23 juli 2014 om 21:38 #18243879@Thaitanium27 wrote:
Persoonlijk heb ik niets tegen iemand die zijn ” blik” verlaagd met of hoe dan ook…..maar toch heb ik mijn bedenkingen bij al dat “verlagen”.
Ieder gezond redenerend mens beseft terdege dat de Heren Constructeurs er alles aan doen om een auto, de best mogelijk (en nu komt het) NEUTRALE afstelling te geven aangaande het onderstel/vering etc….Vele vergeten dat een auto NIET uitsluitende gemaakt wordt om in één bepaald land of wegdektype te functioneren! Indien men aan dat geheel van afstelling, waar vele mensen dagen/maanden, aan bezig zijn geweest om een redelijk weggedrag te bekomen, weet je al bij voorbaat dat, als men er aan sleutelde voor welke reden dan ook…. er bepaalde dingen niet echt goed gaan functioneren of in het voorgestelde geval…schrapen etc…zal voorkomen.
Ieder staat natuurlijk vrij om, met zijn “Blik” te doen wat hij/zij er leuk aan vindt. Of men er nu bijwijzen van spreken, luchtvering onder plaatst en de echte Lowrider wil zijn….Het blijft een feit dat je met een verlaagde/aangepaste ophanging NIET op elk wegdek NORMAAL kan rijden. Simpel gesteld, je bent op één of ander manier soms zelfs een obstakel op de openbare weg! Want U/men zal genoodzaakt zijn om bij bv: die klote verkeerdrempels, deze op een niet reglementaire manier te nemen.(lees, schuin op en af rijden om geen stukken te rijden). Op een in slechte staat verkerend wegdek, gaat men dan weer extreem traag rijden etc….Geen echt ideale situatie voor andere verkeersdeelnemers….want nu bent U dat obstakel opnieuw. Dit kan leiden tot verkeersagressie door ongeduldige verkeersdeelnemers (veronderstel dat dit in Nederland al even gangbaar is als in Belgistan). de toestand van de openbare wegen is inderdaad nogal zorgwekkend te noemen in België, daar zijn we ons allen meer dan van bewust, helaas wordt er weinig of niets gedaan door onze lieftallige en als goede huisvader werkende Overheid (aheum???). Weet echter wel, indien U/men…het slachtoffer wordt van een ongeval en dit wil afschuiven op de “Staat”….je bij voorbaat al NUL op je request gaat krijgen…want zij die het gaan controleren zien direct dat het betrokken Vtg…NIET conform het gelijkvormigheidsattest is. ook al worden veranderingen dan wel toegestaan door onze “Keuringsdiensten”, bij een ongeval verschuilen de Verzekeraars en Overheid zich achter de NIET CONFORMITEIT van je machine!!!!
Stel nu dat men een ongeval veroorzaakt door het anticiperen (vermijden van bv drempel of put etc…)….houdt je hart dan maar extra vast, want U zal niet alleen voor de aangerichte schade mogen opdraaien (en hopelijk bleef het dan bij materiële schade alleen), maar U wordt automatisch vervolgd door het “Gerecht”, wegens zware fouten t.o.v. van de wegcode. Dan mag je “dag” zeggen tegen dat geliefde “roze papiertje” voor erg lange tijd :hmmz
Het is een beetje gek systeem, maar zo werkt het nu éénmaal :( .Als ex R&D Ing. weet ik degelijk waarover ik hier spreek…..heb ontelbare maal voor nieuwe modellen een set up gemaakt voor onderstellen en ken terdege de gevaren die verbonden zijn aan “verlagen” van auto’s. De hele geometrie klopt gewoon niet meer en dat leidt in het ergste geval tot een bericht in één of ander lokale krant….als het eens deftig misgaat. Is dat het waard????
Vergeef als dit “hard-ruw en ongenuanceerd” overkomt, maar denk tweemaal na voor U gaat rotzooien met de zorgvuldig gekozen geometrie van je wagen!!!Anticiperen,
Ja dus….maar met verstand dan maar ;)Mooi geschreven! Uiteraard komt een auto uit de fabriek met gewoonweg een goede verhouding van comfort en weggedrag( met name comfort bij de g dan) ik geloof er dan ook wel in dat de goniometrie compleet wordt verstoord. Bij extraam laag rijden helt de auto vrijwel niet meer over. Voor het bochtenwerk kan dit leuk zijn, maar wat nu als je in een aquaplanning terecht komt. Volgensmij wordt het lastiger de auto onder controle te krijgen.
En laten we vooral niet vergeten dat je bij een extreme ongeval kwetsbaarder kan zijn i.v.m. Met het laagte punt van je bumper. Dit zag ik ergens bij een test voorbij komen.
Ach al om al is verlagen tot een bepaald punt leuk. Ik vind het er super strak uitzien. Maar ik denk dat te laag de auto gevaarlijk maakt in bepaalde situaties.
24 juli 2014 om 05:10 #18243880Gezellig topic weer :ass
Heb zelf met V-maxx schroefset wel met een Vectra B gereden door Bels met grond speling 4cm maar is te toen mist je de gaten in het wegdek omzeilt…
Zoals iemand al zej… wie mooi wilt zijn moet klappen opvangen :D
24 juli 2014 om 06:28 #18243881Kijk anders ook even in het topic van Vinci, die heeft veel geschreven en uitgezocht over de geometrie van het onderstel.
Voor een deel snap ik de reactie. Dat er niet aan geklooit moet worden.Hardheid / comfort is per persoon verschillend, wil je echt verlagen comfort en veiligheid zul je meer moeten doen dan enkel een schroef set.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.