Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Met een schroefset onder je auto door belgie rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2014 om 16:09 #17267081
Afgelopen zaterdag een dagje naar brussel en antwerpen geweest met mijn vriendin. Ik rij met een astra g met een ta technics schroefset. Wat een ramp is dat?! De wegen in belgie zijn niet bepaald geweldig. Gaten, hobbels en dan ben ik nog niet begonnen over de klinkerwegen :puke .
Auto heeft flinke klappen gekregen pfff. Achterkant staat bijna op zijn laagst en voorkant nog aardig wat schroefdraad over. Ik schat zo een 6cm a 7cm rondom, naar mijn mening echt niet superlaag ofzo. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat mijn wielen aanliepen, dit gebeurde echter ruim 4 a 5 keer door van die hobbels op de snelweg van belgie. Schroefset is aardig stug, je zou dan verwachten dat niks aanloopt. Ik kreeg het zelfs voorelkaar rechter achter wielrand om te buigen(1.5 cm spoorverbreders). Nooit eerder gebeurd!
Soms vraag ik me af hoe veilig is een schroefset nou? Om een voorbeeld te geven.
Je rijd op de snelweg een aardige snelheid(130) vervolgens een flinke hobbel op de weg. Je wordt dan nog net niet gelanceerd door het dak haha. Laat staan als je 180 rijd?!
Sommige situaties met een schroefset zijn naar mijn idee echt gevaarlijk. Wanneer een schroefset op zijn laagst staat heb je bijna geen demping meer. Dan worden sommige situaties helemaal gevaarlijk!? Nu is ta technics geen top merk ofzo. Maar volgensmij is elke schroefset die relatief laag staat wel gevaarlijk in sommige situaties.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, met name wanneer een schroefset relatief laag staat.
Ps. Zag een golf 5 staan helemaal stance. Pff ik had medelijden met die gast als hij over klinkerwegen moet rijden in belgie :afro
21 juli 2014 om 16:16 #18243832Haha geen ervaring met schroefset, maar wel met de wegen in België:P. Word hard tijd dat ze daar eens aan wegenbelasting gaan denken:P
21 juli 2014 om 16:33 #18243834AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het hele verhaal is erg bekend in “Belgistan”, ondanks dat wij aardig wat belastingen(wegentaks etc…) betalen voor ons “blik en het gebruik er van “, doet onze zeer geliefde overheid…weinig aan ons wegennet. Ja, er worden heel wat plannen uitgewerkt maar helaas komt er nooit iets van :( . Diegene die met een verlaging set rondt rijdt hier ten lande, rijdt op een dag zijn mooi vehikel gewoon aan flarden, je mag van geluk spreken dat je dan nog verder kan!!!
Sommige stukken weg met die leuke “kasseien aka kinderkopjes” kan je zelfs met een normale auto amper deftig afrijden…..en je ziet dan meestal ook wel wat onderdelen zoals een uitlaat/carterpan etc…naast deze wegen liggen? Stel je dan voor om er met een verlagingset overheen moet :shock:
Voorbeeld hiervan:
Mocht U(of een ander) ooit via Postel de grens overkomen, kom je op een bepaald moment aan een tweede wereld oorlog brug (zo’n Bailly brug genaamd), daar ligt een stuk “weg”….waar je liefst van al….inplaats van er over te rijden, je “blik ” er over wil dragen!!!! Zelfs bij ZEER gematigde snelheid, danst een normale auto al van de weg :shock: . Ergens in de jaren 70 geleden werd een deel van deze (aheum) weg….verkocht aan de Testbaan van Ford (Lommel)….dat zegt genoeg vrees ik ;)Komt men in België….kijk dubbel uit met je mooi getunede machine, voor je het weet schraapt/valt/breekt of trilt er iets af!!!!
Anekdote:
Vriend van me, zijn zoon(tje), echte autofreak en je weet wel wat die “petjes jongens” rijden, velgen van zo groot mogelijk/uitlaat kan niet luid/dik genoeg en natuurlijk NUL vering want dat is zo mooi….knalde een week of wat geleden zijn carterpan er onderuit, op zijn “kleine” verkeersdrempel, blijkt nu te zijn, dat zijn hele chassis ontwricht is!!!! ja wadde :swear21 juli 2014 om 16:34 #18243835Niet alleen met een schroefset schrik je, je kapot daar.
Reed er met een Astra G Sport,,met een fietsenrek achterop de hak, ineens een gat in de weg met 100km/h, ik dacht dat ze eraf vlogen, bij de eerste best P gestop om te kijken en bij te komen.21 juli 2014 om 16:37 #18243836Afgelopen week met een Volvo S80 het stuk tussen onze A27 en Antwerpen gereden, maar dat is blijkbaar nog relatief nieuw… Of Volvo test in België :jerry
21 juli 2014 om 16:39 #18243837Ja, zulke dingen ervaar ik ook. Uiteraard heb ik de keuze gemaakt met een schroefset te rijden, waardoor de gaten e.d. 2x zo hard aankomen. Soms gewoon harde klappen voorop en achterop, dat ik bang ben iets aan gort te rijden. Soms heb je uit het niets een flinke hobbel, die zo scherp is dat als je niet opgelet hebt je zo macht over je auto kwijt bent. En die klinkerwegen? Haha. Volgensmij kan ik beter door de berggebieden heen rijden dat is toch vrijwel het zelfde.
21 juli 2014 om 16:40 #18243833@gose91 wrote:
Afgelopen week met een Volvo S80 het stuk tussen onze A27 en Antwerpen gereden, maar dat is blijkbaar nog relatief nieuw… Of Volvo test in België :jerry
Ik reed voornamelijk op de a1 en a12 volgensmij. Vooral de rit naar brussel toe was het ergst
21 juli 2014 om 16:42 #18243838Toch grotendeels te wijten aan je schroefset, er zijn ook schroefsets welke zorgen voor een betere en comfortabeler wegligging dan origineel. Stug zijn vrijwel alle goedkope schroefsets.
21 juli 2014 om 16:47 #18243839Ja, ben ik met je eens. Ta technics is niet bepaald een kwaliteits schroefset. Sommige schroefsets meer comfort dan orgineel? Dat geloof ik echt niet. :wtf
21 juli 2014 om 17:43 #18243840Ik rijdt er regelmatig met de vrachtwagen en het is echt om te janken vindt ik. Op de 1 of andere manier slagen ze er keer op keer in om het wegen net zo te verpesten dat je gewoon niet wil. Ondanks dat belgie echt mooie plekken heeft, ga ik echt niet voor mn lol die kant op.
21 juli 2014 om 18:56 #18243841Als jij als vrachtwagen chauffeur al last hiervan ondervind. Haha. Als ik in belgie zou wonen had ik never nooit mijn auto verlaagd, eerder verhoogd met monsterstruck ophanging. :jerry
21 juli 2014 om 19:05 #18243842Tja wie mooi wil zijn….
21 juli 2014 om 19:10 #18243843@Shane_Astra_g wrote:
Ja, ben ik met je eens. Ta technics is niet bepaald een kwaliteits schroefset. Sommige schroefsets meer comfort dan orgineel? Dat geloof ik echt niet. :wtf
Waar denk jij dat ze in de rally sport mee rijden? Daarvan is het comfort echt beter dan orgineel. En zul je ook niet met je kop door het dak zitten bij een drempel.
22 juli 2014 om 09:27 #18243844@Haasje17 wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Ja, ben ik met je eens. Ta technics is niet bepaald een kwaliteits schroefset. Sommige schroefsets meer comfort dan orgineel? Dat geloof ik echt niet. :wtf
Waar denk jij dat ze in de rally sport mee rijden? Daarvan is het comfort echt beter dan orgineel. En zul je ook niet met je kop door het dak zitten bij een drempel.
Het comfort of het rijgedrag? Kan me niet voorstellen dat een rally setup comfortabeler is dan standaard. Daar komt bij dat bij een schroefset de zooi serieus laag moet kunnen. In mijn beleving moét alles dan wel stug zijn want anders hou je geen bodem over. Natuurlijk zal een duurdere set beter en soepeler zijn, maar niet te vergelijken met origineel.
22 juli 2014 om 14:55 #18243846Er is wel een GIGANTISCH verschil tussen de “merk” sets en de “goedkope” sets.
De goedkope sets geven helemaal niet snel een serieuze klap, of er moet echt wat zijn, een Gat in de weg.
Laatst een Goedkope set gewisseld die hier af en toe al eens knap een bonk / klap gaf. (Vrijwel nieuwe set toen we m deden demonteren).
Nu een KW set eronder, deze heeft nog nooit een klap gegeven.
Wel stug maar slaat niet.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
22 juli 2014 om 17:01 #18243847Wegen net is in Belgie af en toe huilen, van de week via Limburg er in gegaan en dat ging lekker. .. Maar er zijn stukken bij :puke
@Thaitanium27
En de weg van Postel naar Lommel en in Hamont.22 juli 2014 om 18:11 #182438482 zaken..
Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.
Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.
22 juli 2014 om 18:22 #18243849België heeft gewoon een kut wegdek. En serieus hij kan niet rijden? Wel es bij m in de auto gezeten dan.
22 juli 2014 om 18:28 #18243850AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mayhem wrote:
2 zaken..
Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.
Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.
Tja…met zulke bewoordingen maak je natuurlijk niet veel vrienden…..Maar natuurlijk nemen we allen aan dat “U” de beste rijder bent van het land :hmmz
22 juli 2014 om 18:43 #18243851@2000 wrote:
@Haasje17 wrote:
Waar denk jij dat ze in de rally sport mee rijden? Daarvan is het comfort echt beter dan orgineel. En zul je ook niet met je kop door het dak zitten bij een drempel.
Het comfort of het rijgedrag? Kan me niet voorstellen dat een rally setup comfortabeler is dan standaard. Daar komt bij dat bij een schroefset de zooi serieus laag moet kunnen. In mijn beleving moét alles dan wel stug zijn want anders hou je geen bodem over. Natuurlijk zal een duurdere set beter en soepeler zijn, maar niet te vergelijken met origineel.
ALs je stuiterend op je stoel zit kun je de auto niet meer onder controle houden. Dus zowel betere wegligging als comfort.
22 juli 2014 om 19:30 #18243852@Thaitanium27 wrote:
@mayhem wrote:
2 zaken..
Je kan niet rijden en je hebt een baggerset.
Ik ben met van alles en nog wat door diverse landen gereden, op allemaal lage standjes. Anticiperen is het sleutelwoord.
Tja…met zulke bewoordingen maak je natuurlijk niet veel vrienden…..Maar natuurlijk nemen we allen aan dat “U” de beste rijder bent van het land :hmmz
Dat heeft niks met mijn rijkwaliteiten te maken.
Als je overal aanloopt , schraapt en met je hoofd tegen het dak zit.. dan zit je simpelweg niet op te letten.
Laag rijden is opletten, anticiperen. Of het nu in Rotterdam is, of ergens achteraf door België.22 juli 2014 om 19:33 #18243853Sorry hoor maar je l*lt echt uit je nek. Anticiperen heb je niks aan op een half vergaan wegdek op de snelweg. Wat wil je doen dan met 120pu gaan slingeren?
22 juli 2014 om 19:39 #18243854Corrigeren lijkt me handig als je gaat slingeren. Of je moet heel goed verzekerd zijn, dan kan je besluiten om hem te laten gaan. Echter is persoonlijk letsel dan nooit uitgesloten.
Maar het gaat over laag rijden, en slecht wegdek. Graag hoor ik waarom anticiperen niet nodig is.
Dan doe ik het al heel wat jaren verkeerd, en ik wil wel graag goed autorijden.22 juli 2014 om 19:44 #18243855Ik zeg niet dat het niet nodig is. Scherp blijven. Alleen op een hobbelig wegdek kun je niet anticiperen behalve door de weg te vermijden. Maar schijnbaar ben jij de anticipeer expert dus blijf vooral verder leven in je droomwereld en anderen beschuldigen van het feit dat zij het vooral slechter doen.
22 juli 2014 om 20:02 #18243856Je snapt er niks van, maar dat is niet erg. Ik zal nogmaals een poging doen om mijn punt duidelijk te maken:
De TS klaagt dat het aanloopt en schraapt in België, er is zelfs een wielkastrand verbogen.
Nu geloof ik best veel, maar dat is toch niet de schuld van België, maar van zijn eigen rijstijl.
En hoe voorkom je deels dat je raakt op een hobbelig wegdek? De snelheid eruit.Natuurlijk is niet alles te vermijden, dat zeg ik ook nergens.
Ook zeg ik nergens dat ik geweldig ben (nu ben ik dat wel, maar dat is voor een andere keer) en dat ik nooit raak.Maar behalve een rare opmerking mijn kant op, heb ik nog steeds geen goede verklaring gekregen waarom ik uit mijn nek lul.
Tevens, een kleine uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme” onclick=”window.open(this.href);return false;
:afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.