Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Met dit weer ,Airco aan of uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2010 om 09:23 #17229224
Wat is met dit soort weer het beste; rijden met je airco aan of uit.
Ik heb wel eens gehoord dat het beter is als je aircopomp altijd blijft meedraaien ,maar ??:hmmz3 december 2010 om 09:30 #17769034Schijnt goed te zijn voor de “smering van die pomp”??
Niet zo goed voor je portemonee denk ik, wat gebruik betreft
tenminste.3 december 2010 om 09:31 #17769035Werken jij. Niet rijden!
3 december 2010 om 09:31 #17769036voor zover ik weet, gaat de airco helemaal niet aan bij deze temperaturen.
3 december 2010 om 09:33 #17769037volgens mij heb ik ook ergens op het forum gelezen dat ie onder de 6 graden niet aan gaat.
Erwin
3 december 2010 om 09:33 #17769038mijn airco wel hoor, wordt echt een
diepvries als ik die aanzet. ECC is misschien een
ander verhaal.3 december 2010 om 09:39 #17769039C1/C2 airco slaat idd pas aan bij temp boven de 6 graden. Staat in de handleiding. Toch is altijd aan het best voor het systeem idd ivm smering. Is altijd nog goedkoper dan een nieuw onderdeel:afro
Safe driving Jurgen
3 december 2010 om 10:29 #17769040Airco doet het niet onder de 6C om het systeem te beschermen.
Gebruik je de airco bij te lage temperaturen dan loop je ook de kans de pomp te beschadigen doordat de vloeistof te dik is.Voor de smering van de pomp hoeft je airco echt niet continu aan te staan. Een keer per 2 weken aanzetten tijdens een lang ritje als de motor op temperatuur is voldoende.
3 december 2010 om 10:34 #17769041hUMM Vreemd,
Als mijn auto op temperatuur is ( motor en binnen ruimte ) slaat de airco toch aan om de voorruit te ontwasemen.
Maar als ik de auto koud start, slaat de airco idd niet aan.Gr
Marcel3 december 2010 om 10:49 #17769042Op deze temperaturen laat ik hem wel op Eco staan, want hij werkt (voor zover ik weet) niet onder 6graden. Maar van zodra het weer 6graden is, zet ik de Airco terug aan. Volgens mij niet alleen beter voor de smering en pomp, maar ook voor gebruiksgemakt (minder aangeslagen ruiten)
3 december 2010 om 10:56 #17769043Airco slaat bij mij gewoon aan direct bij het starten, echter als ik hem overschakel naar koud dan springt hij direct uit.
Hier tevens een link naar de bovag website over het gebruik van de airco in de winter:
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=18&messageID=643&ss=213 december 2010 om 11:27 #17769044origineel gepost door Blackwidow
Op deze temperaturen laat ik hem wel op Eco staan, want hij werkt (voor zover ik weet) niet onder 6graden. Maar van zodra het weer 6graden is, zet ik de Airco terug aan. Volgens mij niet alleen beter voor de smering en pomp, maar ook voor gebruiksgemakt (minder aangeslagen ruiten)Je ruiten goed schoon houden helpt ook tegen het beslaan .
origineel gepost door D3nnis_
Airco slaat bij mij gewoon aan direct bij het starten, echter als ik hem overschakel naar koud dan springt hij direct uit.
Hier tevens een link naar de bovag website over het gebruik van de airco in de winter:
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=18&messageID=643&ss=21Mede om de genoemte punten in het bovag artikel staat de airco bij mij standaart uit:
· Schakel de installatie enkele minuten na het starten van de motor in. Dit bespaart brandstof en onnodige slijtage van de koppeling van de compressor.
· Schakel de airco zo’n vijf minuten voor u de motor uitzet alvast uit. Dit voorkomt condens- en schimmelvorming in de installatie en daarmee de kans op stankoverlast in het interieur van uw auto.Voor korte ritjes schakel ik hem niet eens in.
3 december 2010 om 17:15 #17769045AnoniemLid sinds:
1 January 1970die van ons staat altijd op automatisch;)
3 december 2010 om 17:35 #17769046Hier ook, altijd op Auto en een graadje of 22 met dit weer…
3 december 2010 om 17:56 #17769047jeb die van mij staat ook altijd op auto stand 21 graden
3 december 2010 om 18:41 #17769048ook altijd aan !
( pas geleden nog een topic/poll over geweest .. :P daar had je zelf ook op gereageerd Ahrend , beetje last van de pijnstillers ?? :jerry )
3 december 2010 om 20:29 #17769049ECC staat bij mij ook altijd op auto…niet echt gemerkt of hij nu wel of niet werkt.. met dit weer…denk het haast niet…
4 december 2010 om 08:48 #17769050origineel gepost door speaker
ook altijd aan !( pas geleden nog een topic/poll over geweest .. :P daar had je zelf ook op gereageerd Ahrend , beetje last van de pijnstillers ?? :jerry )
Uhmmmm :hmmz pff pittig spul zeg die …….
4 december 2010 om 14:17 #17769051de ECC staat bij mij ook aan de hele winter echter ingesteld op 21 gr en dat doet hij netjes ,echter onder de 6 graden draaid de Airco compressor niet dit is bij de b1 al zo geregeld ook bij de b1 en b2 omega met ECC werkt dit ook zo heb ze allebei gehad ..
hebben hier nog een Astra G diesel en een G 1600 met standaard Airco staan deze pompen draaien nu onder de 6 gr ook niet
echter met de Ecc in werking werkt de lucht droger wel en als het systeem in orde is zal deze ook de ramen droog houden ,,werkt bij mijn oude beestje perfect je stapt met natte jas en zo in de auto bij mijn dochter zonder dat systeem hele hok alle ramen dicht ramenwissertje nodig.en bij de ecc niks aan de hand moet je na lange rit met dit weer is kijken wat hij midden onderde wagen er uit gooid condens en nog eens condens uit de droger .
ik heb wel het idee als ik hem op hand bediening zet dus op eco dat hij sneller op temaratuur is van binnen nu ingesteld op de 21 gr hoor je het binnen ventilatortje in de ecc eff zoeken en gaat hij de ventlator aansturen en warme lucht toevoeren en bouwt de ventilator weer af als de temp berijkt is . grandioos systeem mits het werkt he .
5 december 2010 om 00:07 #17769052altijd op auto… werkt perfect, en ja misschien ietsje meer verbruik weegt niet op tegen beslagen ruiten…
5 december 2010 om 13:01 #17769053origineel gepost door ahrend
origineel gepost door speaker
ook altijd aan !( pas geleden nog een topic/poll over geweest .. :P daar had je zelf ook op gereageerd Ahrend , beetje last van de pijnstillers ?? :jerry )
Uhmmmm :hmmz pff pittig spul zeg die Prozac
:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.