Met Ascona A 25000KM door Amerika

Forumindex Forums Modellen Ascona Met Ascona A 25000KM door Amerika

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263319
    bovandervoort
      Lid sinds:
      13 January 2014

      Beste Opel fans!

      Ik ga samen met mijn nicht meerijden in de Oranje Trophy van 2014. Een tocht van 25.000KM door Noord- Midden- en Zuid-Amerika. We vertrekken vanuit New York om vervolgens via landen als Colombia, Panama, Ecuador, Salvader koers te zetten naar Rio de Janeiro. Het uiteindelijke doel is het bereiken van het WK in Brazilie.

      Deze helse rit gaan wij rijden in een Opel Ascona A uit 1975! Nogal een uitdaging toch!?
      We moeten onze auto op 15 Februari inleveren en we zijn hard bezig met het startklaar maken van de auto.
      Hij is in een top conditie voor zo’n oude auto, maar er zijn nog wel wat dingen die moeten gebeuren.

      Hieronder een lijstje met wat er nog gebeuren/vervangen moet..

      – Waterslangen kachelkraan nakijken en eventueel vervangen.
      o Schokbrekers achter vervangen
      o Rechtsvoor zat remklauw vast, gangbaar maken.
      o Rechtvoor dimlicht defect
      o Carburateur afstellen (minimale lekkage geconstateerd)
      o Alle filters vervangen
      o 2 extra oliefilters meenemen op reis
      o Bougies vervangen, bougie kabel
      o 2 sets extra bougies meenemen op reis
      o Kleppen stellen
      o Ontsteking ombouwen naar elektronische ontsteking (naar Bosch ontsteking)
      o Rechter portierslot vervangen

      Ons garage bedrijf kan al een hoop doen zoals bijvoorbeeld kleppen stellen.
      Kunnen jullie mij helpen met onderdelen te vinden? Tips zijn ook altijd welkom! Let wel, we hebben nog één maand!

      Ik hoop wat van jullie te horen!
      :thumbup

      Bo van der Voort
      http://www.teamwbe.com

      #18207885
      Kermitkiller
        Lid sinds:
        26 March 2005

        nou een hele uitdaging succes ermee :thumb

        #18207886
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Neem extra waterpomp en koppelingskabel en hoofdremcilinder mee, zet startmotor van 24v of 2.4 erop en zorg dat dynamo fris is..
          Zou extra brandstoffilter erbij zetten, en wellicht tropenthermostaat erin , nog beter zou elec. Fan erbij zijn, origineel koelden ze niet zo best in de bergen…
          En nog paar dingen maar dat is nu al te kort dag…

          #18207887
          Bobstra
            Lid sinds:
            18 July 2013

            Aan onderdelen kan ik je niet helpen, maar net als mr. turbo een paar zaken
            waar je misschien tegenaan gaat lopen:
            – je gaat in korte tijd opeens veel kilometers rijden met een oude auto. Mijn ervaring
            is dat er opeens veel tegelijk kapot gaat. Je zal niet alles voor kunnen zijn, maar neem
            zo veel mogelijk extra (kleine) dingen mee. Zoals benzineslang, waterslang(en), zekeringen
            een lichtschakelaar enz.
            – het koelsysteem zal het inderdaad flink te verduren krijgen. Hoe oud is je radiateur ?
            Bij twijfel beter vooraf vervangen dan vloekend langs de kant staan.
            – Normaal worden de kleppen om de 15.000 km. gesteld (geloof ik). 25.000 km. rijden
            zonder te stellen lijkt me erg veel ….

            Verder is het een kwestie van geluk hebben of juist niet en hopen op het beste.

            Wel een heel mooi avontuur ! Succes !

            #18207888
            bovandervoort
              Lid sinds:
              13 January 2014

              Bedankt voor jullie snelle reactie’s! We nemen zoveel mogelijk kleine extra onderdelen mee zoals benzineslang, zekeringen etc.

              Voor de duidelijkheid.. Ik rij niet alleen deze tocht. We gaan met zo’n 20 voertuigen en er gaat ook een technisch team mee. We kunnen dus tijdens de reis ook nog eens de kleppen stellen bijvoorbeeld. Ik heb moeite met het vinden van alle specs van de Opel Ascona A. Het meeste heb ik nu alleen ik ben nog op zoek naar de Cylinder Capacity van de auto..
              Iemand die dat toevallig weet?

              Bo

              #18207889
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Wat voor typ is het 1200/1600/1900 ?

                #18207890
                kadscona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2005

                  Wat een avontuur! :wors
                  Maar wel een goede keuze qua auto! :D Als ie helemaal goed is zul je geen pech krijgen. Ik sluit me aan bij de tips die al gegeven zijn, vooral wat betreft de koeling. Als de radiateur niet meer nieuw is dan vervangen voor nieuw. Naar mijn idee werkt de originele fan het beste, beter dan een elektrische. Als er ook in het donker gereden zal worden dan raad ik aan om er ook een paar verstralers op te zetten. Die oude duplo lampjes in die ronde koplampen zijn niet de sterkste qua lichtopbrengst. Met of zonder verstralers maakt dag en nacht verschil.

                  #18207891
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Elektrische fan ERBIJ is aan te bevelen… Zeker in de bergen..

                    #18207892
                    Geraldine-Ascona
                      Lid sinds:
                      23 January 2014

                      @mr-turbo wrote:

                      Wat voor typ is het 1200/1600/1900 ?

                      Het was origineel een 1200 en nu een 1600.

                      Verder is er nog een tweede vraag bijgekomen: Wat is ooit de handelsnaam geweest van de Opel Ascona A uit 1975?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.