Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › merktekens en uitlezen via paperclip methode
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2009 om 16:54 #17212491
Hallo ik heb een opel corsa b gsi met ecotec motor nu moet ik binnekort de distributie riem vervangen maar ik zag geen merk tekens op de krukas poelie staan en maar op de nokkeas zie ik er maar op 1kant 1 staan wie kan mij hieraan helpen teven lees ik vaker dat men de auto uitleest volgens de paperclip methode wie kan me uit leggen hoe dat precies gaat en waar ik de codes kan vinden van de evt foutmeldingen alvast bedankt marcel
27 september 2009 om 17:03 #17527432Als je de Mutliriem poelie eraf hebt, staat op de distributie poelir op de krukas een vlakje.
deze moet naar onder.
Willem
27 september 2009 om 17:05 #17527433Uitlezen vectra-A (tech 1)
Uitlees stekker: in motorruimte op ik dacht linker veerpoot
MM lampje: Motor management lampje (motorstorings lampje)
Uitlezen:
* verbind pin A met pin B
* zet contact aan.
* dan gaat MM lampje knipperendeze knippert in een bepaalde vogorde
uitlezen start meestal met code 12 = start uitlezen
code voor motortoerental sensor wordt gegeven omdat de motor uit staat.
codes met 2 of 3 cijfers
voorbeeld:
2 cijfers: (voorbeeld code: 12)
1x knipperen
korte pauze
2x knipperen
lange pauzealle codes worden 3x herhaald alvorens de volgende code word gegeven
code 47:
4x knipperen
korte pauze
7x knipperen
lange pauzecode 150
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauze0 word met 10x knipperen aan gegeven
LET OP: bij veel Tech1 opels wordt tijdens uitlezen code 12 en 31 gegeven
12 = start uitlezen
31 = krukassensor dit ivm de motor niet draait krijgt hij ook geen signaal van de krukasgeverstekker Tech1:
Vectra-B
Uitlees stekker: onder kanpje dat onder de handrem handle zit, kapje kun je er zo uit wippen.
verbind pin 6 van de uitlees stekker met massa:
contact aanzetten
mm lampje gaat knipperen
4 cijferige code
voobeeld
code P015010x knipperen
korte pauze
1x knipperen
korte pauze
5x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzecodes beginnend met een 0 zijn eobd code’s
p1600
1x knipperen
korte pauze
6x knipperen
korte pauze
10x knipperen
korte pauze
10x knipperen
lange pauzeiedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.
stekker tech2:
ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben
27 september 2009 om 22:26 #17527434kijk dat is duidelijk :thumbup
Maar heb ik ff een andere vraag; mijn motorstorings lampje brandt nooit (dus ook niet als ik het contact inschakel) lampje vervangen maar dat was niet het probleem.
Het gaat hierom een Corsa B met een C20XE die ik niet zelf heb ingebouwd.
De auto start nu niet meer waarschijnlijk ontsteking want de puntjes zagen der ook niet meer goed uit, maar als ik hem aansleep en zet hem dan in ze 2de versnelling draait hij maar op 2 of 3 cilinders en komen er harde klappen uit de uitlaat :swear
alvast bedankt :thumbup
28 september 2009 om 09:39 #17527435ff geleend van mantacabrio.nl
Diagnosemode:
Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
Contakt aan: Knippercodes.
Starten/motor draait: Ook knippercodes.Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
m2.8 en witte draad bij m2.5) aansluiten op 12vje computer zal aan de bijrijderskant achter n plastic kap aan de rechter kant zitten
28 september 2009 om 09:43 #17527436je moet dus de bruin-blauwe draad van de C20XE kabelboom aansluiten op het ecu lampje van je auto.
Die bruin-blauwe draad kun je als er een calibra/vectra draadboom in ligt vinden naast de ecu.
28 september 2009 om 15:18 #17527437oke en dan gewoon die paperclip in je diagnose stekker ?
ik ga het ff proberen
bedankt :):)
28 september 2009 om 19:13 #17527438Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:
Willem
28 september 2009 om 22:28 #17527439origineel gepost door wim-v6
Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:Willem
de topicstarter die hier om vroeg heeft (volgens mij) een 1.6
en omdat het toch al overhet uitlezen met een paperclip ging had ik die vraag gesteldmaar is toch handig om het voorbeeld te hebben :D
29 september 2009 om 08:11 #17527440en welke van de 2 tekeningen is nu de goede heb idd een 1.6 ecotec motor en het een corsa b van 96 gsi bedankt
29 september 2009 om 15:42 #17527441de eerste is van de 1.6
de tweede van de C20XE
maar heb ff zitte kijke
waar moet precies die bruinblauwe draad lopen ?? heb er een gevonde die was door geknipt weer aan elkaar gemaakt maarf nog niks24 juli 2010 om 19:04 #17527442Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.
Contact aan: code 12 komt wel door.
Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?
Groet, Rogier
EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.
25 juli 2010 om 11:19 #17527443origineel gepost door Rogyros
Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.Contact aan: code 12 komt wel door.
Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?
Groet, Rogier
EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.
uitlezen zonder draaiende motor, met draaiende motor kan je niet uitlezen..
let ook op, je krijgt eerst 3x code 12, daarna de rest van de codes, iedere codes worden 3x herhaald coordat de andere code word gegeven..
Willem
1 september 2011 om 13:12 #17527444Kan het ook met een Corsa b?
1 september 2011 om 14:11 #17527445Ik heb bij een c20xe in een corsa tr het motor management lampje aangesloten tussen de geschakelde plus (zwart) en bruin/blauw aan de massazijde.
Hij gaat gewoon (zo goed als) uit bij het starten van de motor, dan zijn er geen foutmeldingen aanwezig toch?Wel blijft hij samen met mijn acculampje heel zachtjes dimmen, maar zelfs met extra massa krijg ik dat er niet uit…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.