merktekens en uitlezen via paperclip methode

Forumindex Forums Modellen Corsa merktekens en uitlezen via paperclip methode

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212491
    speedy217
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2008

      Hallo ik heb een opel corsa b gsi met ecotec motor nu moet ik binnekort de distributie riem vervangen maar ik zag geen merk tekens op de krukas poelie staan en maar op de nokkeas zie ik er maar op 1kant 1 staan wie kan mij hieraan helpen teven lees ik vaker dat men de auto uitleest volgens de paperclip methode wie kan me uit leggen hoe dat precies gaat en waar ik de codes kan vinden van de evt foutmeldingen alvast bedankt marcel

      #17527432
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als je de Mutliriem poelie eraf hebt, staat op de distributie poelir op de krukas een vlakje.

        deze moet naar onder.

        Willem

        #17527433
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Uitlezen vectra-A (tech 1)

          Uitlees stekker: in motorruimte op ik dacht linker veerpoot

          MM lampje: Motor management lampje (motorstorings lampje)

          Uitlezen:

          * verbind pin A met pin B
          * zet contact aan.
          * dan gaat MM lampje knipperen

          deze knippert in een bepaalde vogorde

          uitlezen start meestal met code 12 = start uitlezen

          code voor motortoerental sensor wordt gegeven omdat de motor uit staat.

          codes met 2 of 3 cijfers

          voorbeeld:

          2 cijfers: (voorbeeld code: 12)

          1x knipperen
          korte pauze
          2x knipperen
          lange pauze

          alle codes worden 3x herhaald alvorens de volgende code word gegeven

          code 47:

          4x knipperen
          korte pauze
          7x knipperen
          lange pauze

          code 150

          1x knipperen
          korte pauze
          5x knipperen
          korte pauze
          10x knipperen
          lange pauze

          0 word met 10x knipperen aan gegeven

          LET OP: bij veel Tech1 opels wordt tijdens uitlezen code 12 en 31 gegeven

          12 = start uitlezen
          31 = krukassensor dit ivm de motor niet draait krijgt hij ook geen signaal van de krukasgever

          stekker Tech1:

          Vectra-B

          Uitlees stekker: onder kanpje dat onder de handrem handle zit, kapje kun je er zo uit wippen.

          verbind pin 6 van de uitlees stekker met massa:

          contact aanzetten

          mm lampje gaat knipperen

          4 cijferige code

          voobeeld
          code P0150

          10x knipperen
          korte pauze
          1x knipperen
          korte pauze
          5x knipperen
          korte pauze
          10x knipperen
          lange pauze

          codes beginnend met een 0 zijn eobd code’s

          p1600

          1x knipperen
          korte pauze
          6x knipperen
          korte pauze
          10x knipperen
          korte pauze
          10x knipperen
          lange pauze

          iedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.

          stekker tech2:

          ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben

          #17527434
          yorick
            Lid sinds:
            30 March 2009

            kijk dat is duidelijk :thumbup

            Maar heb ik ff een andere vraag; mijn motorstorings lampje brandt nooit (dus ook niet als ik het contact inschakel) lampje vervangen maar dat was niet het probleem.

            Het gaat hierom een Corsa B met een C20XE die ik niet zelf heb ingebouwd.

            De auto start nu niet meer waarschijnlijk ontsteking want de puntjes zagen der ook niet meer goed uit, maar als ik hem aansleep en zet hem dan in ze 2de versnelling draait hij maar op 2 of 3 cilinders en komen er harde klappen uit de uitlaat :swear

            alvast bedankt :thumbup

            #17527435
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              ff geleend van mantacabrio.nl

              Diagnosemode:
              Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
              Contakt aan: Knippercodes.
              Starten/motor draait: Ook knippercodes.

              Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
              m2.8 en witte draad bij m2.5) aansluiten op 12v

              je computer zal aan de bijrijderskant achter n plastic kap aan de rechter kant zitten

              #17527436
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                je moet dus de bruin-blauwe draad van de C20XE kabelboom aansluiten op het ecu lampje van je auto.

                Die bruin-blauwe draad kun je als er een calibra/vectra draadboom in ligt vinden naast de ecu.

                #17527437
                yorick
                  Lid sinds:
                  30 March 2009

                  oke en dan gewoon die paperclip in je diagnose stekker ?

                  ik ga het ff proberen

                  bedankt :):)

                  #17527438
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:

                    Willem

                    #17527439
                    yorick
                      Lid sinds:
                      30 March 2009

                      origineel gepost door wim-v6
                      Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:

                      Willem

                      de topicstarter die hier om vroeg heeft (volgens mij) een 1.6
                      en omdat het toch al overhet uitlezen met een paperclip ging had ik die vraag gesteld

                      maar is toch handig om het voorbeeld te hebben :D

                      #17527440
                      speedy217
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 January 2008

                        en welke van de 2 tekeningen is nu de goede heb idd een 1.6 ecotec motor en het een corsa b van 96 gsi bedankt

                        #17527441
                        yorick
                          Lid sinds:
                          30 March 2009

                          de eerste is van de 1.6

                          de tweede van de C20XE

                          maar heb ff zitte kijke
                          waar moet precies die bruinblauwe draad lopen ?? heb er een gevonde die was door geknipt weer aan elkaar gemaakt maarf nog niks

                          #17527442
                          Rogyros
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.

                            Contact aan: code 12 komt wel door.
                            Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
                            Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.

                            Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?

                            Groet, Rogier

                            EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.

                            #17527443
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              origineel gepost door Rogyros
                              Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.

                              Contact aan: code 12 komt wel door.
                              Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
                              Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.

                              Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?

                              Groet, Rogier

                              EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.

                              uitlezen zonder draaiende motor, met draaiende motor kan je niet uitlezen..

                              let ook op, je krijgt eerst 3x code 12, daarna de rest van de codes, iedere codes worden 3x herhaald coordat de andere code word gegeven..

                              Willem

                              #17527444
                              Frank02
                                Lid sinds:
                                1 September 2011

                                Kan het ook met een Corsa b?

                                #17527445
                                CorsaTR
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2009

                                  Ik heb bij een c20xe in een corsa tr het motor management lampje aangesloten tussen de geschakelde plus (zwart) en bruin/blauw aan de massazijde.
                                  Hij gaat gewoon (zo goed als) uit bij het starten van de motor, dan zijn er geen foutmeldingen aanwezig toch?

                                  Wel blijft hij samen met mijn acculampje heel zachtjes dimmen, maar zelfs met extra massa krijg ik dat er niet uit…

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.