Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › meriva turbo schijven op een corsa b??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2013 om 08:18 #18098882
@corsaracer wrote:
ik heb deze set thuis en het werkt echt super!! en super simpel
alleen zorgen dat je een reserve band hebt met een druk MAX 1 bar anders word je remolie reservoir overvult
Die heb ik ook. Fine piece of equipment, inderdaad. Had de vorige keer alleen wat probleempjes met drukverlies aan de dop van de Eezibleed die bij het ontluchten op het remvloeistofreservoir (van de auto) zit. Vloeistof spoot erlangs. Moet ik nog even naar kijken. Andere rubber erin zal het wel verhelpen.
23 januari 2013 om 19:51 #18098883zie eerste bericht op pagina 1. foto’s toegevoegt met vraag over de centreer ringen/
iedereen bedank voor de info:D
23 januari 2013 om 19:55 #18098884@BlackDevil wrote:
@corsaracer wrote:
ik heb deze set thuis en het werkt echt super!! en super simpel
alleen zorgen dat je een reserve band hebt met een druk MAX 1 bar anders word je remolie reservoir overvult
Die heb ik ook. Fine piece of equipment, inderdaad. Had de vorige keer alleen wat probleempjes met drukverlies aan de dop van de Eezibleed die bij het ontluchten op het remvloeistofreservoir (van de auto) zit. Vloeistof spoot erlangs. Moet ik nog even naar kijken. Andere rubber erin zal het wel verhelpen.
ik had het probleem de eerste keer dat het reservoir tot de nek toe vol zat.
kwam er achter dat de druk in de band die ik gebruikte veel te hoog was en dat het slangetje naar de dop van het reservoir niet ver genoeg was doorgeduwd.heb toen de band op dacht ik iets van 0,8 bar gezet en het slangetje iets verder geduwd zodat die verder in het reservoir zat en toen ging het prima! werkt echt super simpel als je alleen bent.
24 januari 2013 om 05:59 #18098885@corsaracer wrote:
ik had het probleem de eerste keer dat het reservoir tot de nek toe vol zat.
kwam er achter dat de druk in de band die ik gebruikte veel te hoog was en dat het slangetje naar de dop van het reservoir niet ver genoeg was doorgeduwd.heb toen de band op dacht ik iets van 0,8 bar gezet en het slangetje iets verder geduwd zodat die verder in het reservoir zat en toen ging het prima! werkt echt super simpel als je alleen bent.
Die max 1,4 bar is ook wel net iets te veel denk ik. Volgende keer probeer ik ook eens net onder de 1 bar te blijven. Was best een zooi toen het expansievat overliep. Heb daarna het remsysteem maar ff op de traditionele manier ontlucht en zelfs dat lukte alleen.
24 januari 2013 om 18:25 #18098886:thumbup :thumbup
18 april 2013 om 19:26 #18098887De schijfjes en klauwen zitten er alweer een paar weekjes op nu, maar weet toevallig iemand de minimale velgmaten
Ik heb nu verbrede staalvelgen 15×7.
ik ben vorige week gaan kijken voor een set exip velgen 15×7 maar die passen niet et was geloof ik 38
en morgen ga ik kijken voor een set Bsa Cobra velgen 15×7,5.zijn er restricties aan de et waardes ? of is het een kwestie van geluk hebben.
De staalvelgen passen trouwens ook alleen met een 3mm spacer. :vertag
18 april 2013 om 19:44 #18098888Ligt niet per definitie aan de ET waarde. Originele 6×15’s met ET49 van Opel gaan er prima overheen (b.v. de 5 en 6 spaaks van de Vectra en Calibra)
En die ET waarde is dus nog hoger, waardoor de spaken nog dichter bij de klauw komen.15inch is in princiepe gewoon dikke prima, maar je zit dan alleen even met de spaken en het bed-profiel van de velg. Sommige hebben er b.v. een hobbel in zitten of hebben hele kromme naar binnen lopende spaken.
Dat gaat gewoon wel eens problemen opleveren.Je zou voor de zekerheid ook kunnen zoeken naar 16inch velgen. Dat gaat in de regel vaker goed als 15inch.
18 april 2013 om 19:49 #18098889klopt 16ers gaat zeker goed, maar het moet wel beetje spannend blijven :D
haha nee zonder gekheid, kan leuk setje 15ers kopen dus maar even passen.
hier is trouwens goed te zien dat de spaken zich van de naaf afbewegen dus ik heb goede hoop :afro18 april 2013 om 20:16 #1809889018 april 2013 om 20:32 #18098891`nice !, maar daar had ik niet eens rekening mee gehouden hmm.. de vorige set kreeg ik niet eens op de naaf omdat de spaken naar binnen vielen en daardoor al tegen de klauw kwamen.
19 april 2013 om 05:06 #18098892:thumb we zijn er om elkaar te helpen he
21 april 2013 om 14:02 #18098893ik heb het setje gekocht, en er kan dus weer een type velg aan de lijst toegevoegd worden.
Bsa Cobra 15×7,5
21 april 2013 om 17:21 #18098894ziet er goed uit!!
maar heb je wel nog ruimte voor plaklood??
of laat je de velg op 1 plek balanceren (achterkant van de velg)21 april 2013 om 17:26 #18098895inderdaad gaat met slaglood ( of hoe noemen ze dat ?) gebeuren
21 april 2013 om 17:47 #18098896:thumbup
21 april 2013 om 19:41 #18098897op de irmscher velgen past het ook:P
ben er nog steeds blij mee :wors
22 april 2013 om 11:21 #18098898Ik heb nog een dergelijke set te koop, maar dan met fiat coupe/multipla schijven (BREMBO MAX), die zijn 288x22mm.
Origineel zijn die 4×98, mijn setje is aangepast naar 4×100, met een setje pasringen erbij.Er passen opel 15 inch velgen omheen, maar dan moet het lood wel aan de buitenkant gemonteerd zijn.
11 september 2014 om 22:18 #18098899De 280mm remschijven van een merriva steek 4×100 en dan de klauwen van een astra G / zafira A 1.8, 2.0, 2.2 niet opc. Is plug and play. Of klauwen van de merriva waar de 280mm schijven op geleverd zijn.
EDIT op de corsa c dan he!
12 september 2014 om 06:42 #18098900En op een corsa b, als het plug-and-play moet zijn:
Astra f 16v remmen (ook wel astra gsi remmen genoemd)
Zelf laatst gemonteerd met geen enkele ervaring, wel wat voorkennis van het forum natuurlijk.
Stelt niet heel veel voor het monteren, en remt behoorlijk hard!
Minimale veltmaat na het monteren van astra gsi remmen is 14″12 september 2014 om 06:50 #18098901zal dit even in mn eigen topic plakken (sorrie voor de kaap van het topic)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.