meriva turbo schijven op een corsa b??

Forumindex Forums Modellen Corsa meriva turbo schijven op een corsa b??

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254710
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      heb hier vanaf mijn ombouw op de ex astra nog een mooie set remmen over:

      -calibra turbo remklauwen
      -meriva turbo 4×100 remschijven.

      dit is mij tans verteld.
      zijn in ieder geval beste grote jongens :jerry
      past sowieso net in 15” velgen.

      mijn vraag is: past dit op een corsa b??

      heb nog nooit eerder remmen vervangen.
      kan iemand mij in stapjes uitleggen hoe dat moet??
      heb wel eens eerder schijfremmen van een auto af gehaald. dus weet wel hoe e los moeten.

      hier even enkele foto’s
      het zijn geboorde schijven 28cm.
      de centreer ringen zijn voor een kadett e gsi16v bedoelt. kan ik die gebruiken op de corsa?







      robert

      #18098858
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        ey

        de meriva schijven passen, je hebt alleen centreerringen voor de schijven op de naaf nodig
        en je moet de remblokken afvijlen, want deze schijven zijn 280mm en calibra turbo 284 of 288

        alles past verder, en is gelijk aan schijven vervangen, alleen moet je hierbij ook je remmen ontluchten
        dit is prima met ze 2en te doen
        alleen wel ff opletten dat je de klauwen aan de goede kant monteert, dus met de nippels omhoog

        #18098859
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Hte zijn geen Meriva Turbo schijven, Die zouden van een Meriva B moeten komen. A versie is geen Turbo versie van en de B is geen 4×100 versie van (voor zover ik weet).

          De schijven die je nodig hebt komen van een Meriva A 1.8i X18XE, tussen bouwjaren 2003 en 2005.
          Het naafgat is wel groter, dus daar heb je een vulring voor nodig. Die kan je o.a. bij Mtech kopen (15euro per 2).
          De klauwen en remblokken van een Calibra Turbo of V6 kan je gebruiken, maar het is dan wel aan te raden om de randjes van de remblokken af te schaven.
          De schijven zijn namelijk 280mm en de klauwen zijn (afhankelijk van bouwjaar) voor 284 of 288mm schijven.
          De blokken gaan er dus ietsjes overheen vallen en dat gaat uiteindelijk lawaai en trillingen geven.

          Edit: Ik heb trouwens nog zo’n set schijven liggen, origineel Opel, dus ik zou de productcodes even voor je kunnen opzoeken.
          Ik raad je aan om je schijven niet bij de dealer te halen. Ze kosten daar ongeveer 180 euro, maar zijn gewoon schijven van ATE met een sticker van GM/Opel er op. De schijven rechtstreeks van ATE zijn bijna de helft goedkoper en exact hetzelfde spul.

          Het vervangen van het hele zaakje is verder niet zo lastig.

          Benodigdheden:
          – Set klauwen
          – Set remblokken
          – Set schijven
          – Set vulringen
          – Koperen afdrichtringetjes (crush washers) voor de banjobouten (4 stuks)
          – Inbus sleutel 7mm met een flink handvat (of een dop/bit op een goed lange ratelsleutel)
          – Dopsleutel 17mm
          – Dopsleutel 13mm
          – Steek-ring sleutel 10mm (of was t 8mm?)
          – Kruiskop schroevendraaier
          – Hamer
          – Vijl of haakse slijper
          – Kopervet of remmenvet
          – Remmenreiniger
          – DOT4 remvloeistof
          – Ontluchtingsset of een flesje+stukje doorzichtige slang+iemand die wil helpen
          – Tijl/emmer

          Stappenplan:
          1) Krik je auto op, zet m op as-steunen (is stabieler dan de krik, safety first!)
          2) verwijder het wiel met dopsleutel 17
          3) Draai je stuur zo vermogelijk uit zodat je makkelijk achter de klauw kan komen.
          4) zet de tijl/emmer onder de remklauw en draai de banjobout van de remleiding los. (komt remvloeistof uit!)
          5) Draai de glijpennen uit de klauw met inbus 7mm. Deze zitten vaak heel erg vast. Lange hendel is sterk aan te bevelen.
          6) Haal de klauw weg (in de tijl? drupt/lekt)
          7) Nu is alleen de remklauwbeugel er nog. Die zit vast met een dopsleutel 17 (als ik t goed heb) en zit meestal strak vast.
          8) Draai het schroefje uit de remschijf. Geef de schroevendraaier eventueel een flinke tik met de hamer om m goed vast in de schroef te hebben.
          9) Verwijder remschijf. Gebruik indien nodig de hamer.

          Voila, je hebt zojuist je rem compleet verwijderd.

          tip: bij het terugplaatsen van schroeven, even het schroefdraad schoonmaken en kopervet er aan smeren.
          10) Plaats de vulring.
          11) Maak de nieuwe schijf schoon met remmenreiniger en plaats hem op de auto. Draai het schroefje weer vast. Schoonmaken is omdat er en vettig laagje op de schijf zit om roest tijdens transport te voorkomen.
          12) Schaaf de buitenrand van de remblokken af (even in de bankschroef en een haakse slijper gaat t snelst. Vijlen kan ook)
          13) Monteer de beugel van de nieuwe klauwen. Zorg dat ze goed vast zitten.
          14) Smeer de geleide oortjes van de remblokken in met een beetje kopervet/remmenvet, en plaats ze in de remklauw.
          15) Smeer een beetje remmenvet in de geleidebussen van de remklauw (geen kopervet hier!) en hang hem op z’n plek in de beugel.
          16) Steek de geleidepinnen weer in de geleidebussen. Smeer heel ietsjes kopervet aan de schroefdraad (zorg dat het niet in contact komt met remmenvet!) en draai ze goed vast.
          17) Plaats de nieuwe afdichtringetjes op de banjobout en monteer de remleiding aan de nieuwe klauw.

          Gefeliciteerd! Je nieuwe rem zit er op!
          Maar echt remmen doet het nog niet omdat er gigantisch veel lucht in je remsysteem zit.
          We moeten dus ontluchten. Speciale ontluchters hebben allemaal een eigen handleiding, dus ik doe de “met hulp” methode hier.

          18) Plaats een steeksleutel 10 (of was t 8?) over het ontluchtingsnippel en druk het slangetje er op en doe het andere eind van het slangetje in de fles.
          19) Zet een maat in de auto en zorg dattie goed naar je luistert. Bitchslap ‘m eventueel.
          20) Open de motorkap en open het remvloeistof reservoir. Indien laag: bijvullen met DOT4
          21) Laat je maat op de rem trappen en ingedrukt houden.
          22) Draai het ontluchtingsnippel een kwart slag los en zodra de vloeistofstroom stopt draai je het nippel weer dicht. Je maat mag z’n poot weer van de rem halen.
          23) Check remvloeistof nivo. Indien laag: bijvullen met DOT4
          24) ga terug naar stap 21 tot er een bubbeltjesloze stroom remvloeistof uit het nippel komt.

          En nu werkt de rem goed!

          En dan mag je door naar de andere kant :P

          #18098860
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            oke, de meriva opc is er toch??
            1.6 16v turbo??

            #18098861
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              zal ze morgen ofzo eens op meten en bekijken naar nummers

              #18098862
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                zijn normaal x18xe schijven
                niet van n opc of wat dan ook
                die zijn allemaal 5gaats

                #18098863
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  zie het op marktplaats idd ja:)

                  kan ik nummers vinden op die schijven ofzo??

                  #18098864
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    @robert_corsa wrote:

                    zie het op marktplaats idd ja:)

                    kan ik nummers vinden op die schijven ofzo??

                    productcodes staan op de doos.

                    Van ATE is dit de info:
                    EAN: 4006633206037
                    productcode: 24.0125-0148.1

                    Van Opel:
                    5 69 006
                    93175376

                    Edit:
                    En een Mervia OPC is een OPC. NIet een Meriva Turbo ;)
                    OPC is meer dan alleen maar turbo (ook onderstel), en “turbo” versie is puur een model met een turbo blok er in. Maar uitgezonderd de OPC (die dus niet alleen maar turbo is) is er dus geen model met turbo in de Meriva A serie.

                    #18098865
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      oehh de meriva remmetjes… :wub
                      zeer veel plezier van gehad.

                      velgmaat minimaal 15 inch, en remt toch veeeeeeeeel harder als die zielige gsi remmetjes van een astra.

                      Ik had overigens de remklauwen van een saab 9-5, maar daar zal geen verschil verder in zitten. Zijn ook veel op andere autos gebruikt.

                      #18098866
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        Ik had toen zimmermann schijven ( meriva maat ) met ferodo remblokken in cali turbo klauwen

                        Dat remde aardig onder n corsa a

                        #18098867
                        McKaamos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 December 2009

                          @Fearless wrote:

                          oehh de meriva remmetjes… :wub
                          zeer veel plezier van gehad.

                          velgmaat minimaal 15 inch, en remt toch veeeeeeeeel harder als die zielige gsi remmetjes van een astra.

                          Ik had overigens de remklauwen van een saab 9-5, maar daar zal geen verschil verder in zitten. Zijn ook veel op andere autos gebruikt.

                          Check de ATE catalogus eens ;) en dan specifiek de cross reference.
                          Zijn dezelfde klauwen als een Cali Turbo ;)

                          #18098868
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            zie het ja, meriva 1.8 16v is idd steek 4×100.
                            die ring heb ik nog van de astra.
                            set was bedoelt voor een kadett.
                            zal die ring er tussen passen op een corsa??

                            heeft iemand een voorbeeld van hoe je die blokken precies moet schuren??

                            weet iemand de beste manier voor ontluchten??

                            kan ik weer iets nieuws straks:P
                            demonteren is nooit moeilijk, monteren is net iets lastiger :jerry

                            #18098869
                            otdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2010

                              Zou bijna zeggen neem die remmen mee als je die ander komt brengen, schroef ik t r ff onder voor je ;)

                              Maar die ringen passen

                              En ik zal ff n foto van mijn blokken nemen, weet je iig hoe t eruit moet zien

                              #18098870
                              McKaamos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 December 2009

                                @robert_corsa wrote:

                                zie het ja, meriva 1.8 16v is idd steek 4×100.
                                die ring heb ik nog van de astra.
                                set was bedoelt voor een kadett.
                                zal die ring er tussen passen op een corsa??

                                heeft iemand een voorbeeld van hoe je die blokken precies moet schuren??

                                weet iemand de beste manier voor ontluchten??

                                kan ik weer iets nieuws straks:P
                                demonteren is nooit moeilijk, monteren is net iets lastiger :jerry

                                Joh, lezen! hele proces van ontluchten staat er ;)
                                Enige andere methode is een ontluchter machine, maar dat kost je vaak 100+ euro, en dan moet je er nog een compressor bij hebben omdat ze meestal op luchtdruk werken ;)

                                En schuren, gewoon het randje wat aan de rand van de schijf komt te staan. Ff schuin afkanten. En dat elke 10dkm checken of je dat nog eens moet doen naarmate de blokken slijten.

                                #18098871
                                robert_corsa
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2009

                                  oke, duidelijk:)

                                  heb destijds de set gekocht voor de astra. maar nog niet gemonteerd gehad.

                                  zal proberen mn zomer setup te halen voordat ik langskom otdh.
                                  mn winterset is nog 14”

                                  #18098872
                                  corsaracer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 January 2005

                                    ik heb deze set thuis en het werkt echt super!! en super simpel

                                    alleen zorgen dat je een reserve band hebt met een druk MAX 1 bar anders word je remolie reservoir overvult

                                    #18098873
                                    petrolhead
                                      Lid sinds:
                                      13 August 2010

                                      ik weet al waar mijn toekomstige stagevergoeding heengaat … :vertag, ik wil mijn 15inch velg zo veel mogelijk gevult hebben en daar bijken dus de meriva schijven + cali turbo klauwen/ 9-5 klauwen perfect voor te zijn.

                                      iemand enig idee waar je nog die klauwen kunt krijgen ? ( tweedehands )

                                      #18098874
                                      otdh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2010

                                        waar niet?
                                        zitten op de saab 95
                                        calibra v6
                                        calibra turbo
                                        vectra a v6
                                        vectra a turbo

                                        staan genoeg van bovenstaande op de sloop

                                        #18098875
                                        petrolhead
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2010

                                          @otdh wrote:

                                          waar niet?
                                          zitten op de saab 95
                                          calibra v6
                                          calibra turbo
                                          vectra a v6
                                          vectra a turbo

                                          staan genoeg van bovenstaande op de sloop

                                          oo echt, ik dacht dat v6 en turbo anders was. thanks voor de tip

                                          #18098876
                                          otdh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 March 2010

                                            v6 is altijd 284mm
                                            latere cali turbo ook

                                            past prima icm 280mm schijven

                                            #18098877
                                            Oenatje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              vectra a v6 en turbo is 284mm. klauw FN54

                                              calibra is geleverd met 2 soorten. 284 en 288mm. zit ook verschil in klauwen. 288mm heeft FN57 klauw

                                              #18098878
                                              otdh
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 March 2010

                                                klopt
                                                maar met de 280mm schijven maakt t niet uit welke je pakt
                                                schijven passen er zoiezo in

                                                #18098879
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Je zult alleen zien dat de remblokjes iets buiten de schijf komen.
                                                  Geen probleem, krijg je dus ook nooit een rand buitenom de schijf.

                                                  Af en toe de blokken er uit, en de rand weghalen.

                                                  Voor het 1-mans ontluchten is er ook een goedkope oplossing:
                                                  http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=10197″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  En denk dat je eerder een saab 9-5 tegenkomt dan een aparte opel ;)
                                                  Gemiddelde prijs voor een set klauwen is 50 euro op de sloop.

                                                  #18098880
                                                  corsa14slow
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 December 2011

                                                    Tip: zet een remknecht (baksteen, staaf, ofdergelijks) op de rempedaal wanneer je de klauwen demonteert, dit voorkomt het blijven lekken van remvloeistof…. (en als ik me het goed herinner schilt het ook met ontluchten van het hele rem systeem, het moet uiteraard wel worden gedaan!)

                                                    #18098881
                                                    McKaamos
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 December 2009

                                                      Ik heb nog even een compleet lijstje opgetrommeld waar je de klauwen vandaan kan halen.
                                                      De klauwen voor 288mm schijven hebben een 54mm zuiger en zijn te vinden op:

                                                      OPEL – CALIBRA A (85_) – 2.5 i V6 04.93-07.97
                                                      OPEL – VECTRA A Hatchback (88_, 89_) – 2.5 V6 tot 08.95
                                                      OPEL – VECTRA A (86_, 87_) – 2.0 i Turbo 4×4 tot 08.95
                                                      OPEL – VECTRA A (86_, 87_) – 2.5 V6 tot 08.95
                                                      SAAB – 900 II – 2.0 i tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II – 2.0 i vanaf 09.93-
                                                      SAAB – 900 II – 2.0 -16 Turbo – 09.93-08.96
                                                      SAAB – 900 II – 2.3 -16 – 09.93-08.96
                                                      SAAB – 900 II – 2.5 -24 V6 – 09.93-08.96
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.0 i tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.0 i – 12.93-07.94
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.0 -16 Turbo tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.3 -16 tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.5 -24 V6 tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.0 i tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.0 -16 Turbo tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.3 -16 tot 08.96
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.5 -24 V6 tot 08.96

                                                      De klauwen voor 284mm schijven hebben een 57mm zuiger (iets meer remkracht) en zijn te vinden op:
                                                      OPEL – CALIBRA A (85_) – 2.5 i V6 04.93-07.97
                                                      OPEL – CALIBRA A (85_) – 2.0 i Turbo 4×4 03.92-07.97
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.6 i 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.6 i 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.6 i 16V 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.8 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.8 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 1.8 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.0 i 10.95-02.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.0 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.2 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.5 i V6 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.5 10.99-06.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.6 i V6 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.0 DI 16V 11.96-06.00
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.0 DTI 16V 06.97-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.2 DTI 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Hatchback (38_) – 2.2 DTI 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.6 i 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.6 i10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.6 i 16V 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.8 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.8 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 1.8 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.0 i 10.95-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.0 i 16V 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.2 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.5 i V6 10.95-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.6 i V6 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – i 500 2.5 05.98-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.0 DI 16V 11.96-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.0 DTI 16V 06.97-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.2 DTI 16V 09.00-04.0
                                                      OPEL – VECTRA B (36_) – 2.2 DTI 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.6 i11.96-06.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.6 i 11.96-06.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.6 i 16V 11.96-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.8 i 16V 11.96-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.8 i 16V 11.96-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 1.8 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.0 i 11.96-02.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.0 i 16V 11.96-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.2 i 16V 09.00-04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.5 i V6 11.96-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.6 i V6 tot -04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – i 500 2.5 05.98-09.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.0 DI 16V 11.96-06.00
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.0 DTI 16V tot -04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.2 DTI 16V tot -04.02
                                                      OPEL – VECTRA B Estate (31_) – 2.2 DTI 16V tot -04.02
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 SE Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.0 SE Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.3 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.3 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.2 TiD tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 (YS3D) – 2.2 TiD tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 Cabriolet (YS3D) – 2.0 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 Cabriolet (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 Cabriolet (YS3D) – 2.0 Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 Cabriolet (YS3D) – 2.0 SE Turbo tot -12.98
                                                      SAAB – 9-3 Cabriolet (YS3D) – 2.3 i tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 (YS3E) – 2.0 t tot-12.98
                                                      SAAB – 9-5 (YS3E) – 2.0 T tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 (YS3E) – 2.0 Turbo SE tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 (YS3E) – 2.3 t tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 Estate (YS3E) – 2.0 t tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 Estate (YS3E) – 2.0 T tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 Estate (YS3E) – 2.0 07.00-07.01
                                                      SAAB – 9-5 Estate (YS3E) – 2.0 t tot -12.98
                                                      SAAB – 9-5 Estate (YS3E) – 2.3 t tot -12.98
                                                      SAAB – 900 II – 2.0 i vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II – 2.0 -16 Turbo vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II – 2.3 -16 vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II – 2.5 -24 V6 vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.0 i vanaf09.96-
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.0 -16 Turbo vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.3 -16 vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Coupe – 2.5 -24 V6 vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.0 i vanaf09.96-
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.0 -16 Turbo vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.3 -16 vanaf 09.96-
                                                      SAAB – 900 II Convertible – 2.5 -24 V6 vanaf 09.96-

                                                      Edit:
                                                      De beroemde Meriva schijven zal ik ook nog even optrommelen vanavond.
                                                      Die zijn namelijk ook te vinden op diverse Combo modellen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.