Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › meriva motorolie vloeistof verklikkerlicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2009 om 16:49 #17215204
Er gaat een oranje verklikkerlicht branden in de rechterrij van verklikkerlichten. Het is een oliekannetje met een vloeistofniveau (geribbelde streep) er onder getekend. In het handboek staat niets van dit icoontje vermeld. Het olieniveau van de pijlstok is ongeveer half.
Wie weet waar dit verklikkerlicht voor dient ??18 december 2009 om 18:28 #17570363Je moet wat meer info geven , bv doe je de meeting koud voor of warm nadat je gereden hebt.
Ook je type motor en km stand kan handig zijn.
Je geeft zelf al aan dat het een oliekannetje is met een vloeistofniveau , dus kan heel goed zijn dat
het niveau hiervan wat aan de lage kant kan zijn.:thumbdown
Maar nogmaals met wat meer info kunnen andere leden ook meer info aan je geven.
Succes Marcel :thumbup18 december 2009 om 19:29 #17570364peilstok lijkt mij goed genoeg, maar je kan voor de zekerheid gewoon volgooien totdat peilstok op max staat….
18 december 2009 om 19:58 #17570365Het is het oliepeil controle lampje, deze staat “te gevoelig” afgesteld en geeft al alarm bij half vol… gewoon tot maximaal vullen (min – max is 1.0 liter)
Dit is het OPC gedeelte, als het geen Meriva OPC is kan je het beter in het algeme deel van het forum vragen daar zullen zowieso meer Meriva rijders zijn.
19 december 2009 om 12:23 #17570366– Meriva Z16XE
– bouwjaar 2003
– kmstand 56000
– oliepijl koud gemeten
– lampje gaat na ongeveer 5 km aan
– als je de motor afzet; even wacht en daarna weer start, is het lampje uit.19 december 2009 om 12:26 #17570367Sorry, ik heb mij vergist in het forum zie ik.
Bedankt.20 december 2009 om 10:01 #17570368Ik zie nu dat je de meeting doet als hij nog niet gedraaid heeft , dat betekend dat werkelijk alle olie in de carterpan uitgezakt is en wanneer je de motor start het peil nog verder zakt.
Voor een meeting bij OPC’s wordt aangegeven dat de motor 5 min. gedraaid moet hebben voordat je het peil meet.:vertag
Kortom niets aan de hand met je auto en gewoon zoals meerdere leden al aangaven gewoon even bijvullen.
Houd zo nu en dan (vooral na een lange rit) het peil in de gaten , kan nooit kwaad en kan ook een hoop geld schelen.;)
Gr Marcel30 december 2009 om 10:15 #17570369origineel gepost door jacqstemkens
Sorry, ik heb mij vergist in het forum zie ik.
Bedankt.Maakt weinig uit. Duurt alleen ietsjes langer voordat er een antwoord komt omdat het iets minder bezocht wordt.
Gelukkig heb je het gevonden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.