Meriva B: Sluiting achterklep afstellen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva B: Sluiting achterklep afstellen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Peter0303
    Deelnemer

Ik heb een probleempje met de sluiting achterklep van mijn Meriva-B (2012)

Het mechanisme in de klep is voorzien van een soort haak. Wanneer de klep in de vergrendeling gaat draait deze haak om een pin.
      Bij het openen van de klep blijft de haak soms een fraktie achter die pin haken, waardoor ik soms iets moet wrikken om de klep geopend te krijgen.
      De oplossing, denk ik, zou dan zijn om het slotmechanisme in de achterklep iets meer naar links te zetten.

Echter ik heb vanmiddag de bevestigingsbouten iets losgedraaid in de hoop dat deze bouten in een soort sleufje zaten waardoor ik het slot iets naar links of rechts kan bewegen. Maar volgens mij zijn het gewoon ronde gaten voor de bouten, afstellen gaat dus niet. Tenzij ik wat over het hoofd zie.

Vraag: hoe kan ik het slot iets naar links verplaatsen (mm werk)zodat mijn achterklep weer volledig en soepel uit de vergrendeling komt.

Groet,

Peter

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.